Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:10

Bij mij is het ook niet gelukt, maar wat wel mooi gelukt is, is dat ik mijn haar nu maar 1 a 2 keer per week eas, het wordt veeeeel minder vet, yay! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:15

Da's ook mooi meegenomen toch :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:36

Precies, dan vind ik het ook prima :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:09

vind je haar er mooi uitzien hoor! Sheran!

Ik was mijn haar 1 a 2x per week, en dan is het echt nog niet vet tenzij ik producten heb gebruikt. In mijn puberteit had ik heel erg last van snel vet haar, maar nu gelukkig niet meer :) Helaas heb ik eczeem, en juist als ik shampoo gebruik heb ik soms vieze vette rare plekken in mijn haar... Supersmerig, maar dat gaat dus weg als ik het even niet was :)

Ga zometeen de eier-tip maar eens proberen :D Ben benieuwd of dat mss helpt, ook tegen mijn eczeem :) Ik kan me opzich wel vinden in het hele no-poo idee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:16

Ei werkt goed :j 't Is alleen wel een geklieder, en de badkamer gaat ervan stinken. Naar ei.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:16

ik ben nu 3 weken bezig om het 1x per week te wassen..
de eerste week was vreselijk en heb ik 6 dagen volgehouden.
nu gaat het steeds beter en waarschijnlijk kan ik nu wel langer dan een week.
eigenlijk wil ik nu gewoon steeds zo lang mogelijk zonder wassen zonder dat het heel vet wordt.

jammer TS dat het niet gelukt is, maar bioligische shampoo is veel beter dan elke dag met gewone shampoo..

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:02

hallo :) sorry dat ik even kom binnenvallen, ik hoop dat jullie me vergeven :D
ik moet dringend eens alle 16 pagina's bijlezen, ik vind het nu echt jammer dat ik mijn haar om de dag moet wassen, het zou veel beter zijn als dat niet hoefde. ik wil het gewoon zo lang en gezond mogelijk :)
Gebruiken jullie dan ook natuurlijke shampoo? Zo ja, van welk merk dan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:19

Dit topic gaat meer over geen shampoo, dus ook geen natuurlijke shampoo. Voor ik van de shampoo afstapte had ik shampoo van Lush. De meningen over de natuurlijkheid daarvan zijn nogal verdeeld (de ingredienten zijn naar mijn mening niet erg natuurlijk, maar ik sta er wel achter omdat het de verpakkingen reduceert). Ik heb ook wel andere natuurlijke shampoos gehad, uit de natuurwinkel zelfs, maar nog nooit een goede gevonden.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:42

Ik heb intussen een topic gevonden met natuurlijke haarverzorging :) maar ik ga het in de vakantie wel eens proberen om mijn haar minder te wassen, eerst nog even alles bijlezen :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 14:14

Iolanthe, heb je een linkje naar dat topic? Ik ben wel benieuwd!
Ik heb vanmorgen mijn haar weer gewassen met alleen water, maar ik merk wel dat het duidelijk vettiger blijft. Ook was het vooral de eerste dag/2 dagen heel mooi en daarna viel het weer slap naar beneden (té zacht zegmaar, waarom ik in de eerste instantie besloot om te stoppen met shampoo). Nu las ik toevallig in een tijdschrift over zeezout-spray, waar je haar stugger van wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Mij sprak het meteen aan eigenlijk, en vind het wel het proberen waard, maar volgens mij was 1 flesje 13 euro dus voordat ik begin ben ik wel benieuwd naar ervaringen :-P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:09

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:03

Jammer TS dat het niet gelukt is. Mijn haar is eigenlijk niet zo vet meer, maar de eerste 2 weken na het verven zijn wel weer even lastig.
Ik was het nu eens in de 2 weken of zo.
De rest spoel ik gewoon met water ik heb verder geen klitten
Ik zag nog wel naspoelen met azijn, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:15

Ik heb het nu bijna 3 weken niet gewassen met shampoo.
Tussendoor 2 keer Conditioner Only (omdat ik toch wel echt een vette kop heb/had en ergens heen moest).
Ik heb nu ook echt wel vet haar (woensdag ochtend voor het laatst CO gewassen). Spoel het elke dag uit en borstel het elke dag een aantal keer goed van boven naar beneden met zo'n halve varkensharen borstel (zo eentje: http://www.honka.nl/winkel/images/haarb ... rzwijn.jpg )
Ik merk wel echt dat ik elke dag dat ding schoon moet maken. De talg zit echt op mn borstel.
Ook is mn haar (de onderste helft) echt statisch :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:20

Bij mij begint het vettige echt weg te gaan nu. Ik merk dat het de ene dag op sommige plekken nog wat vetter is dan de andere dag, maar het begint heel voorzichtigaan ook weer af en toe luchtig te vallen. Ik heb er vertrouwen in! (week 4,5)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:23

Koper schreef:
44Myrthe44 schreef:
Dat klopt wel.
Maar er is een verschil tussen te schoon en gewoon vies...

Precies. En ik vind het vies om chemicalieën op m'n hoofd te smeren.

Er zijn ook andere opties, zonder chemicalien, ipv 6 weken met een vette bos rond te lopen.

Heb het topic zo een beetje rondgelezen, maar mijn conclusie blijft dat ik de gedachte alleen al smerig vind, sorry.
Als jullie het willen doen, prima hoor, maar mij niet gezien. Na een avondje stappen ruikt en voelt mijn haar zó ontzettend smerig, dat ik het gewoon niet voor kan stellen dat er dan mensen zijn die het een beetje spoelen met water..

Ik hou van siliconen in shampoo, maar kan me voorstellen dat er tegenstanders van zijn. Maar dan nog zou ik eerder voor een natuurlijk iets gaan dan alleen maar water.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:56

En wie zegt dat ik alleen water gebruik Yv?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:58

Dat zeg ik niet Koper, alleen het eerste regeltje van mijn post is op jou bedoeld.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:00

Okee, dat je me geen woorden in de mond legt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:07

Nee hoor, wees niet bang. Volgens mij doe je dat alleen zelf :).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:32

't Is geen kwestie van 'een beetje spoelen met water'. Ik ben nu langer bezig met het reinigen van mijn haar dan toen ik nog shampoo gebruikte :). Ik voel me niet vies en stink ook niet, maar ik heb dan ook nooit avondjes uit waarna mijn haar vies aanvoelt. Ik leef vrij beschaafd wat dat betreft.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:44

Zweet, rook, alcohol..?

Ik geloof best dat het meer is dan een beetje spoelen, ging daar ook vanuit eigenlijk :).
Maar toch, ik lees: eieren, bananen, baking soda en weet ik het wat nog meer.. Lijkt me nou ook niet echt goed..

Maargoed, daar zijn de meningen toch over verdeeld en dat zal altijd zo blijven :).
Ik vind het heel knap van degenen die het doen. Voor mij echt absoluut niet weggelegd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:44

heb jij ook dat je echt de talg in je haarborstel hebt zitten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:51

Ik had het de afgelopen weken wel (elke dag borstel wassen dus) maar nu niet meer zoveel, een heel klein beetje maar. Ik kamde er inderdaad allerlei talg uit, soms gecombineerd met stofjes. Niet erg fris :'). Dat was vooral voordat ik het gewassen had.

Yv: persoonlijk doe ik ook geen baking soda of wat dan ook op mijn hoofd, volgens mij kan dat nog schadelijker zijn dan shampoo :). Maar goed, andere mensen zweren erbij. Als ik uitga doe ik hooguit een colaatje in een niet-rokerscafe, dus allemaal drank enzo krijg ik niet in mijn haar. Bovendien, bier is goed voor je haar, zeggen ze :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:56

Wat klinkt dat allemaal smerig, talg in je borstel. :+

Ik blijf lekker wassen, met de paarden vind ik het ook niet fris.
Daarbij zwem ik heel regelmatig, dan heb je helemaal net een bos touw op je hoofd!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:14

Foto-update: vijf weken bezig. Mijn haar ziet er zo uit:

Afbeelding

Vanochtend wat olie in de puntjes gedaan, want die zijn nog steeds droog :). Mijn haar is ook zo lang dat het niet op de foto past, haha.