redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:08

Dat kan hij wel! Zet m op! :)

Vandaag tweede dag zonder blikje.
Laatste was op 31december rond 21:00uur
Heeeul veel thee gedronken, 1 glaasje cola en wat aanmaaklimo.
Bevalt me eigenlijk wel.
En hoef een stuk minder vaak naar de wc gelukkig. Moest soms wel 10x op een dag plassen van dat spul.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:26

haha suikers die worden omgezet in vocht ;)

ik heb vandaag wel echt even een blikje nodig. Was vannacht pas na twaalf uur op bed,. wekker ging om 4 uur en lig er vannacht ook niet voor twaalf uur in

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:15

Lange dagen heb je :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:17

is ook niet echt mijn hobby

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:44

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:21

overdreven, maar zou het wel bij de 18+ dranken zetten. Denk als je er op hogere leeftijd pas mee begint dat je je er veel zelfbeheersing in kan vinden. Zie verdorie basis school kinderen met blikjes lopen...en dan herinner ik me ineens 'steeds meer gevallen van ADHD onder kinderen'....link? link? welke link kan er gelegd worden dan??

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:14

Ik kom me hier ook nog eens melden. Was een keer gestopt, maar helaas uiteindelijk toch weer begonnen.

Ik heb woensdag voor het laatst op, maar dat waren maar een paar slokjes.
Toen straks wou ik naar de Aldi gaan, maar heb het niet gedaan. Dus hopelijk ga ik het volhouden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:25

dat gaat ook gewoon lukken hoor. Sterk zijn en volhouden :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:50

Pf valt niet mee om nu te werken zonder blikjes.
Zo'n gewoonte. Collega aan de kassa vroeg al, vergeet je niet wat? :+

Heb niks gekocht hoor, maar blijft lastig

Je kan t ginger18!
Ik had slechts de eerste dag stevige hoofdpijn, nu valt het wel mee.
Zet 'm op!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:55

Hoofdpijn heb ik gelukkig niet.
Nou drink ik ook nog cola en koffie, dus misschien dat dat ook nog wel verschil maakt.
Gisteren laat op de avond werd ik wel heel slap en duizelig. Maar ik weet niet of dat komt doordat ik geen red bull op heb.

Voor nu gaat het iig nog goed zonder red bull.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:07

komt omdat je suikers uit de cola trekt en caffeïne uit de koffie en cola...geen reden voor je lichaam om te ontwennen ;)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:23

Herkenbaar dat ik meer wil eten? Langzamer een verzadigd gevoel heb.
Normaal gesproken dronk ik mij vol met Bullit na 2 boterhammen, en dan kon ik er wel een paar uur tegen aan.
Nu na 2 boterhammen en een half flesje water, heb ik na 1,5 uur alweer trek. Geen echte honger maar een leeg gevoel.

Ook slaap ik veel meer, maar ben ik ook meer uitgerust. Het spul vrat gewoon energie weg.
Ik kon uren slapen (s nachts) en net zo moe weer wakker worden..

Het stoppen met roken laat nog even op zich wachten overigens :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 03:25

Voor mij niet herkenbaar hazira. Tot nu toe niet iig.

Stoppen met roken inderdaad verstandig om nu nog niet te gaan doen.
Al was ik 2 jaar geleden gestopt met roken en toen ging ik na een tijdje wel automatisch gezonder leven. Ook stopte ik toen met redbull en cola drinken. Helaas was dat gelijk weer over toen ik weer begon met roken.

Pff echt last van maagzuur nu. Maar dat heb ik al vaker gehad als ik eens een dag geen redbull dronk. En m'n darmen zijn ook een beetje van slag.
Marja doorzetten nu. Hopelijk word ik dan binnekort ook wat uitgeruster wakker, want momenteel ben ik altijd moe, hoe lang of kort ik ook slaap.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:10

klopt bij mij wel, ben eigenlijk sinds ik ee tijd terug goed gestopt was een kilo of 8 aangekomen doordat ik maar bleef eten. Misschien ook omdat het lichaam qua suikers en dergelijke rotzooi op peil probeert te blijven.

Qua slaap veranderd er helemaal niets voor mij helaas, ik slaap slecht en onregelmatig. Sinds maart loop ik bij de psychotherapeut en heb toen tegen mezelf gezegd 'stoppen met alle crap, energie, suiker en andere troep, wellicht komt er een boel daar vandaan'...helaas niet. Het word er niet eens door versterkt, hooguit dat ik iets meer en sneller geïrriteerd ben als ik m'n drankjes heb gehad.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:35

Zo, een bezoekje aan de Lidl ook weer overleeft. Koste eigenlijk niet zo heel veel moeite om de energy drink voorbij te lopen.

Hoe is het met de andere stoppers?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:51

Nog 5 dagen, dan ben ik 2 maanden "clean"!! Met mij gaat het super, ik mis het totaal niet meer, terwijl ik denk ik de meest verstokte verslaafde van jullie allemaal was haha.. 10 jaar lang rond de 10 blikken per dag gedronken van die bocht, ik ben best een beetje trots op mezelf dat het nu klaar is!

Daarbij... ben ik sinds 4 dagen overgestapt van roken naar dampen! Ook dat is een hele overgang, ruim 20 jaar gerookt (groot pakje sigaretten per dag) en nu toch wel een stukkie gezonder en goedkoper ook. Moet wel zeggen dat ik qua gevoel gewoon echt het gevoel heb van stoppen met roken, want een e-sigaret vervangt gevoelsmatig absoluut de echte niet, dus afzien is het wel. Naja, nog ff doorgaan en wie weet ben ik over een paar maandjes wel helemaal overal vanaf en word ik nog een echt gezond mens ook whaha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:23

Wow wat goed zeg Murosch! Terecht dat je trots bent op jezelf hoor :)

Ik ga eigenlijk goed, heb mijn gebruik in de hand, kan het dagen wel drinken en dagen ook niet zonder moeite. Persoonlijk vind ik het te lekker om niet te drinken, maar moest wel echt weer van de 4-5 blikken per dag af...en dat gaat me goed :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 06:21

Heel goed Murosch!!

Hier lukt het redelijk. Ik heb er wel veel moeite mee. Zeker in de winkel.

Hier ook een grotere eter *\o/* Is die verslaving toch voor iets goed geweest :P

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:25

Hoe gaat het nu met de afkickers? Hier mogen we weer een dag erbij tellen. Dag 8 inmiddels alweer *\o/*

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:15

Goed bezig Poetser. Ik zit nu ook op een week. Het valt me helemaal niet tegen, ik heb er echt weinig moeite mee en ik drink zelfs ook minder cola.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:21

goed gedaan meisjes! Ik zit er weer flink aan eigenlijk...voornamelijk omdat ik anders ter aarde stort. Zit in m'n opzegtermijn van m'n werk en ben dus nu bezig met twee banen tegelijk. 's morgens van 5:30 tot 8:30 en dan 's avonds weer van 17:00 tot 21:00. Daarna moet ik de honden nog uitlaten, voeren, mezelf voeren en voor 23:00 lig ik niet m'n bed.
Dinsdag avond heb ik op m'n 'oude' werk altijd dubbele dienst dus van 2:30 tot 8:30(of 17:30-20:30 en 5:30-8:30 maar vind in één keer door lekkerder werken) dus vannacht nog geen 4 uur geslapen...Ben zo gaar als een aardappel. Zodra ik van m'n 'oude' werk af ben ga ik wel weer echt serieus minderen

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:07

@ Woogy, Dat is een uitzonderlijke situatie ook he, dat begrijp ik heel goed dat je ons geliefde drankje nodig heb. (Ben trouwens een stille meelezer van de DBT topics en ben heel blij voor je dat Arie eindelijk opknapt)

Ik heb er helaas nu ook eentje voor mijn neus :o Zoontje heeft buikgriep, ander zoontje heeft het ook min of meer, maar buiten een verminderde eetlust nog niet veel van te merken en ook bij mij slaat het toe. Eten hou ik niet binnen, drinken hou ik niet binnen, flinke koorts, maar die redbull (eigenlijk de Goldenpowers bij mij) bevalt mij wel en hij blijft binnen. (is het dan wel buikgriep en niet gewoon de afkick >;) ) Heb wel afgesproken met mezelf dat het bij deze ene blijft, kwestie van wat vocht en suiker in mijn lijf te hebben.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:37

Stille meelezer hier, maar wilde maar even zeggen dat je geen vocht gaat toevoegen aan het lichaam door het drinken van energy, het is juist vochtafdrijvend..

Maar veel beterschap aan jou en je kinderen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:21

snap het poets, zodra mij iets dwars zit is ook het eerste wat ik wil een blikje. Het lichaam is verslaafd aan die rommel en kan het heel vreemd ontzettend verdragen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:59

Klopt dat energy drank vocht onttrekt aan je lichaam, maar in het geval van Poetser snap ik het wel. Als je lichaam maar even op gang is, kan je ook weer ander eten/drinken verdragen. Ikzelf ben niet verslaafd aan energy drink (drink er zo'n 1 per week, soms wekenlang niet) maar als ik heel erg vroeg op moet na een kort nachtje, of als ik een kater heb :') dan drink ik er wel graag eentje. Als mijn lichaam maar eenmaal wat suiker binnen heeft dan doet m'n lichaam het weer normaal, en energy drankjes drinken -zelfs als je ziek bent- nou eenmaal best makkelijk weg. Je moet alleen wel oppassen als je er verslaafd aan bent, dat je er niet elke keer naar gaat grijpen als je je even wat minder voelt..