Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wiesje

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:34

Afbeelding

Daar doe je het voor!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:34

heerlijk!
kijk ook echt uit naar de bevalling. al is het tegelijkertijd ook erg eng, want bij de eerst ging het zo makkelijk...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:38

Dan gaat die tweede ook vast zo gemakkelijk joh!!
Ik ben nu bijna letterlijk tussen de soep en de aardappels door bevallen (eerste kind 4u, tweede 3,5 en nu de derde ongeveer uurtje). Gewoon relaxen en dan komt alles goed!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:39

daar ga ik voor wies! eerste was 5 uurtjes, dus ga nu voor de helft :+
vk rekent daar wel op overigens haha

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:43

Ik had de VK ook een turbobevalling beloofd :D
Had alleen niet in de gaten dat ik het zo letterlijk ging doen, al klaag ik uiteraard niet :D
Verras ze maar!! Jouw feestje!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:46

:D

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:57

Ikheb een dochter van bijna 1 16-11-2011(makkelijke zwangerschap) en een dochtertje van bijna 2 weken vermoeide zwangerschape en uiteindelijk 18 oktober met 33,6 weken bevallen uitgerekende datum was 30-11-12.
de eerste bevalling heeft 1,5 uur geduurd en de tweede 2 uurtjes(1 wee en ze was er wel een prematuurtje van 42 cm en 1987 gram)
Ik zag ook tegen de bevallingen op maar uiteindelijk is het me 100%meegevallen

[img][/ihttp://www.mijnalbum.nl/Foto-QMYZOGNM-D.jpgmg]

[img][/ihttp://www.mijnalbum.nl/Foto-W6TZXQJO-D.jpgmg]

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:00

Snelle bevallingen hier.. En dan zeggen ze dat amazones minder makkelijk bevallen.. Ik deed er in totaal ook zo'n uur en kwartier over ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:01

Hier ook geen horror verhalen hoor!!

Net zo'n maandje terug bevallen van de 2e.

Maar goed we beginnen maar bij de eerste hihi zal vooraan beginnen

Het zwanger worden heeft wel 3.5 jaar geduurd dat ik die prachtige positieve test in handen kreeg.

Zwanger zijn; 0,0 klachten, bloeddruk die zeer netjes bleef, beeb die het goed maakte aldoor.

Bevalling; helaas doet mijn lichaam dat niet uit zichzelf maar moest dat opgewekt worden (en dus ingeleid), weeëen vond ik erger als het persen.
Zo ook duurde het om die uiteindelijke 10cm ontsluiting te krijgen erg lang, maar zodra die 10cm er dan eindelijk was ging het in een rap tempo.
Bij de eerste hoefde iik maar een 3x flink te persen en daar was onze eerste zoon al.

2e beeb:

Het zwanger worden was met een maand al hartstikke zwanger :o was zelf enorm verbaasd ook.

Zwanger zijn: 0,0 klachten t/m een week of 32 vanaf 32 weken kreeg ik enorme last van mijn benen en zelfs zo erg dat ik gewoon in stortte en geen stap meer kon zetten :o.

Bevalling: Ook deze keer mijn lichaam doet dat niet uit zichzelf en moest dus ook opgewekt worden, weeëen waren dit keer een grote hel gezien die zeer vervelende rug als ook been weeëen kreeg brrr.
Anesthesie kwam erbij om me een ruggenprik te geven en die vent heeft zo lopen prikken als ook lopen wroeten dat ik nu een wervel lichtjes beschadigd hebt.

Maar bij deze 2e keer ging het persen nog wel wat sneller als bij de eerste. Deze keer moest ik een stuk of 6x persen maar dit was vooral omdat zijn schouder vast kwam te zitten.
Vanaf 8cm ontsluiting mocht ik al mee helpen door zachtjes te beginnen met persen, gezien ik persdrang kreeg en ook deze keer want om uurtje of 1614uur kreeg ik dus aardige persdrang en om 1623 was ie geboren <3...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:02

Vulina schreef:
Snelle bevallingen hier.. En dan zeggen ze dat amazones minder makkelijk bevallen.. Ik deed er in totaal ook zo'n uur en kwartier over ;)

Vanaf het begin van de ween? Of vanaf het begin van de persween, denk dat je dat bedoeld?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:45

Benangelique, ontspan, tweede gaat vergeleken met de eerste als een speer

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:04

lisa_pluisje schreef:
StalNollie schreef:
@lisa: waar ik dat vandaan haal ik ben zelf kraamverzorgende en werk veel bij verlosk. en ja in overleg met verlosk en met gyn. kan men vooraf al bespreken om als de bevalling begint en doorzet pijnbestrijding te krijgen.
dit kan en mag ook hier in nederland gewoon hoor.

Dat bedoel ik, als de bevalling doorzet en dat is pas bij twee a drie cm ontsluiting, wel eens gehoord van wel weeen en geen ontsluiting?

Ik krijg geen ontsluiting .. Ik blijf op 1 cm hangen hoe lang ze me ook met weeen laten liggen..
Ik krijg dus een ruggenprik om ontsluiting te krijgen :(

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:12

Nou helaas ik wel een horor bevalling :(

Na 17 uur volle weeen 1 cm ontsluiting , ik was letterlijk kapot. Ik werd de kamer uit gehaald en kreeg zonder eigen beslissing een ruggenprik.. Die ze nog doodleuk fout prikte..
Gevolg .. gaatje in hersenvlies.. mega veel koppijn..
Daarna heeft het nog 6 uur geduurt voor ik volledige ontsluiting had ( inmiddels dus al 23 uur bezig )

Na dat mijn meisie geboren was ben ik meteen in slaap gevallen :(
De pijn van de misprik ging niet weg.. Na 12 dagen plat te hebben gelegen.. Heeft mijn vriend wederom boos het ziekenhuis gebeld.. Bleek ik 1 van de 5% te zijn op de wereld bij wie het gaatje in de hersenvlies niet zelf kon dichten..

Met spoed opgenomen in het ziekenhuis en met bloed uit mijn arm het gaatje gedicht in mijn hersenvlies doormiddel van een ruggenprik..

Nu zwanger van nummer 2 en ik schijt 7 kleuren bagger :P
week 32 wordt mijn volledige bevalling besproken en waarschijnlijk wordt ik als mijn bevalling begint meteen plat gespoten omdat ik geen ontsluiting kan krijgen omdat ik daar te gespierd ben ..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 05:44

Anneliesdj: Nee vanaf het begin van de weeën :') 4 minuten persen ;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:53

Goed om te lezen dat veel bevallingen goed verlopen. Leuk om te lezen dat Ba weer zwanger is en dat Vulina inmiddels bevallen is. Gefeliciteerd meiden.

Ik was voor ik zwanger werd en tijdens de zwangerschap ook erg bang voor de bevalling. Met name bang voor een knip. De zwangerschap zelf is goed verlopen. Ik heb tot 26 weken paardgereden en heb tot 36 weken fulltime voor de klas gestaan.

Mijn verhaal wil je niet horen, want wat er op het einde van de zwangerschap, tijdens de bevalling en in de tijd daarna is gebeurd, is nog veel heftiger geweest dan mijn angst vooraf.
Ik durf daarom (nog) niet aan nummer twee te beginnen en de kans is groot dat dit door de gemaakte fouten ook niet meer mogelijk is.
Ik ben gelukkig met mijn dochter en we zien wel wat de toekomst brengt........

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:00

@ ankem door veel medische fouten etc een lichaam die niet mee werkte etc
Wilde wij ook geen tweede .. Nu 4 jaar later heeft moeder natuur voor ons besloten. ..
Eerst in shok.. Nu mega blij en worden extra begeleid

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:01

@Wiesje, wat een lieve foto!!
*zwijmel*

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:39

Laatst bijgewerkt door samantha5 op 03-11-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:41

Helaas krijg mijn foto's van mijn 2 dochters er niet op?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:52

@ankem: Dat klinkt behoorlijk heftig. Hopelijk kan je het een plekje geven. Mijn eerste bevalling / keizersnede was echt een hel. Ik ben blij dat ik nu voor een "geplande" (uiteindelijk niet op de geplande datum) keizersnede kon kiezen en ik zeker wist dat ik niet nog een keer door de hel ging. Zowel ik als onze tweede dochter heeft hierdoor een veel betere start gemaakt.

Van de kraamtijd van de eerste heb ik nooit kunnen genieten. Ze was echt een huilbaby. Per dag huilde ze minstens 14 uur op een dag. Dit kwam onder andere door de slechte start die ze heeft gehad, nekwervels die verkort waren en een zware koemelkallergie (waar we pas na 14 weken achter kwamen). Nu met de tweede geniet ik echt intens en leef echt op een roze wolk. Mede door de nare periode met de eerste is de tweede ook wat uitgesteld. Bang dat we nogmaals in de herhaling zouden gaan. Ik riep ook altijd 2 is genoeg, maar inmiddels durf ik wel te zeggen dat ik een derde ook nog wel leuk vindt. Manlief maar nog niet op de hoogte gesteld :D

@Lindy: Wel fijn dat ze je nu extra begeleiden. Vindt je dochter van 4 het ook leuk dat ze een zusje krijgt? Het is wel een leuke leeftijd om nog een zusje te krijgen. Mijn dochter van bijna 3,5 jaar vond het allemaal super leuk. Op een gegeven moment zei ze wel dat ze het lang vond duren, maar ze is er nu zo trots op. Overal helpt ze mee mee.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:17

Afbeelding
Ons mooie meisje :) .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 06:07

benangelique schreef:
daar ga ik voor wies! eerste was 5 uurtjes, dus ga nu voor de helft :+
vk rekent daar wel op overigens haha

Ik had dat ook.. eerste duurde 6 uurtjes. Had weinig voorweeen gehad, bevallen ging heel vlot en soepel. Nu ging ik uit van 3 a 4 uur. Maar ik werd verrast! Ditmaal had ik veel voorweeen gehad, voelde als menstruatiepijn. Steeds dacht ik: goh... zou dit een begin zijn? Maar dan zakte het weer af -O- en ik was er zo klaar mee. Uiteindelijk gestript, maar dat zette het ook niet op gang. Wel pijnlijke harde buiken, maar die zakten weer af. Toen kwam daarna dat menstruatiegevoel.weer en een paar uur later braken de vliezen. Toen ging het rap! Weeen kwamen *bats* op gang en ik voelde het hoofd ook al wel heel vlug zakken.. we zijn in sneltreinvaart naar het zhuis gegaan en dat was maar goed ook, want ik lag 9 minuten op dat bed en daar was onze zoon al!

In 1:20 uur... wie had dat gedacht? Ik niet :')

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 08:43

Ik ben zelf van een flinke dame van over de 9 pond zonder pijnbestrijding bevallen, en zelfs geen schrammetje over gehouden (was wel de tweede), en mn eerste was een kilo lichter en daarbij was ik geknipt en gescheurd dus het kan alle kanten op

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 15:09

Voor alle nieuwe mama's gefeliciteerd!

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de papa gevoelens wanneer het kindje op de wereld komt.
Een moeder houd natuurlijk direct van haar kindje wat niet vreemd is, je draagt het immers 9 maanden mee en het is natuurlijk puur instinct.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een man ook direct van het kindje houd.
Wat betreft instinct dan.

Iemand daar toevallig iets over gelezen in 1 van de honderden zwangerschaps en baby boeken die te koop zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:09

Het schijnt dat de natuur pasgeboren baby's eerst vooral op hun vader laat lijken zodat die zich ermee verbonden voelt. En een man met kleine baby maakt minder testosteron aan.