Ik had inderdaad al eens gelezen dat je moest oppassen met het (flink) verhogen van je selenium inname Maar selenium en zink zijn dus een belangrijke combinatie.. dat is wel goed om te weten. Ik ga eens rondkijken voor een multivitamine is er eentje die je aan zou raden?
Er hoeft niet eens sprake te zijn van flink verhogen - van selenium heeft de mens maar héél erg weinig nodig en je gaat bij het aanvullen al snel over de rand. Het is een mineraal waar je erg voorzichtig mee moet zijn!
De beste multivitamines zijn de pillen die uit biologisch goedopneembare vitaminen en mineralen zijn samengesteld. Ik gebruik zelf de 'Omnium' van Solgar maar die is erg duur. Plantina is ook een heel goed merk en beter betaalbaar. Natuurlijk zijn er goedkopere zoals Davitamon, Kruidvat, Hema enzovoorts maar dat zijn meesteal toch echte chemische bommetjes. Dan is er ook nog een site die je misschien wel interessant vindt en dat is die van 'Fit for me'- daar kun je ook een voedingstest op doen en dan krijg je een vitamine op maat voorgeschreven met de stoffen die je echt nodig hebt en waar het aan ontbreekt in je voedingspatroon. De test, of eventueel telefonich advies is gratis!
Ketaki, waarom vul je je gewicht niet in op valtaf.nl? Daar heb ik ook een account en zo kan je een lijn in de gaten houden van je gewicht. Ook zou je een streefgewicht kunnen toevoegen.
Ik ben daar zelf echt heel tevreden over, kan precies mijn lijn in de gaten houden en het is voor mij nu een uitdaging om een maand voor op schema te blijven
Ik stond eergisteren en vandaag in de ochtend (na gisteren iets teveel chinees gegeten te hebben) op 70.8
Bijna in de 'zes'!!
Vanaaf bij het WW wegen zal het wel weer even een domper zijn (einde van de dag, met kleren, met schoenen) maar mijn ochtendgewicht maakt me toch al heel blij!
Ik heb mijn motivatie ook weer helemaal teruggevonden sinds deze week en ben weer keihard aan de bak! Ik zit op de helft. 13.5 eraf, nog 13.5 te gaan!
Voor de 'grote afvallers'. Ik heb echt vreselijke frustraties wat mijn kleding betreft. Nou ja frustraties, het is natuurlijk fijn en frustrerend tegelijk, haha. Ik pas mijn kleding namelijk al niet meer. Shirtjes is geen probleem maar jasjes zijn veel te groot en broeken is echt een drama. Hebben jullie tussendoor nieuwe kleding gekocht?
Wow 13,5 kilo al, geweldig! Ik stel het kopen van nieuwe kleding ook zo lang mogelijk uit, anders blijf je bezig.
Maar des te leuker is het als je dan na een tijd ineens 1 of 2 maten kleiner kunt kopen
Jannepauli
Geplaatst: 08-10-12 13:14
Ik raak ook gefrustreerd maar dan andersom! In mijn hoofd zit nog steeds die dame die in maatje 36 paste en hoe vreselijk is het wel niet om dan nu opeens bij de maten 44 of hoger te staan..
Dat heeft wel één (maar dan ook echt maar één) voordeel: bij afprijzingen zijn de maatjes 38 en 40 meteen weg, maar de 44 en 46 hanger er altijd nog! Dat is me echt opgevallen destijds (maar dat is dan ook echt het enige voordeel dat ik kon bedenken! haha!)
Van die maten klopt inderdaad, met XL of (x)xs kom je wel een heel eind haha. Ik shop ook zo min mogelijk, maar dat levert me wel een dagelijks gevecht op met wat ik nou weer aan moet. Ik draag de laatste tijd veel meer truien dan voorheen Ik had de mazzel dat ik nog een broek had liggen uit een 'lichtere periode' die ik voorheen niet meer paste en ik heb later nog een broek bijgekocht. Maar bij deze broeken is het inmiddels helaas zo dat ze na een paar uur dragen (net uit de wasmachine) echt vreselijk lelijk gaan zitten. Ze gaan lubberen bij mijn bovenbenen en kont en aan de voorkant lijkt het dan net een soort cameltoe te worden. Hebben jullie daar geen last van? Dat is dus helaas niet op te lossen met een riem.. Ik heb gelukkig wel nog 2 stretch jeansleggings die mooi blijven, maar omdat die net een beetje een vetrandje maken kan ik daarboven helaas geen strak(ker) shirt aan.
Zoals ik al zei, fijn en frustrerend tegelijk dit
Jannepauli
Geplaatst: 09-10-12 10:39
Ik krijg nu al een paar dagen dagelijks de dagrecepten van 1 Kilo per Week toegezonden .. ik geloof dat het toch niet het juiste dieet voor mij is.. het idee dat je per dag drie keer 'verantwoord' moet eten (ontbijten, lunchen en dineren) is toch niet mijn stijl. En heb ook eerlijk gezegd geen zin om zoveel tijd aan eten te besteden. Ik kwam inmiddels inmiddels in kontakt met iemand die Herbalife 'doet' - zijn er hier afvallers die daar ervaring mee hebben?
Snippergroen
Geplaatst: 09-10-12 10:50
Ik had me inderdaad ook aangemeld voor 1 Kilo Per Week maar ook voor mij is het 3x niks. Wat me opvalt aan al die diëten is dat je over het algemeen erg weinig en alleen erg mager mag eten, terwijl ik mijn calorieën makkelijk naar beneden krijg zonder al die gekkigheid. Ik eet 's ochtends een ontbijt van max 300 calorieën, een tussendoortje van max 120, een lunch van max 300, een tussendoortje van max 120 en avondeten over het algemeen max 500. En dan kom ik op een hartstikke netjes getal uit. Daarbinnen kan ik rustig een koekje of speculaasje nemen als ik daar zin in heb en hoef ik echt niet vet arm te eten. Ik let trouwens wel op mijn koolhydraten en neem meer eiwitten. Daarnaast eet ik veel groente
Ik verspreid mijn eten ook heel erg. Als ik om half 9 moet beginnen ontbijt ik om half 7, eet om een uur of 9 een volkoren cracotte cracker met mager beleg, om 11 uur ook, dan om 12 uur een broodje en een fruitje, tussen 1 en 2 nog een broodje, dan rond half 4/4uur een volkoren cracotte met mager beleg en een fruitje. Daarnaast neem ik altijd nog iets van groente mee, mocht ik toch tussendoor trek krijgen. Cherrytomaatjes, worteltjes of komkommer etc. Zo heb ik ook bijna nooit honger
Dat weinig en mager eten is niet bij mijn dieet. Dat is er juist nu tijdens het afvallen al op gebrand dat je het straks ook moet kunnen als je niet meer wilt afvallen. Dus het eten van een frietje pinda bij wijze van spreken wordt juist aangemoedigd omdat je dat straks ook weer gaat doen. En dan moet je lijf niet ineens denken 'wtf is dit aan een caloriebom, dat ben ik niet meer gewend: aanzetten!'
Er wordt wel bij gezegd dat je zo'n frietje echt als avondmaaltijd moet inpassen, niet als extra. En ook niet 3x per week natuurlijk.
Zo doe ik het ook, 1x in de week mag ik een vette avondmaal hebben. Meestal is dat pizza, deze week is het wokken en het helpt je zelfs! Variatie is ook een manier om af te vallen
Ooooooohhh zooo haha daar ga ik zaterdag heen met een aantal bokkers maar dan ga ik mij niet aan mijn 'dieet' houden. Vind ik zonde van het geld En dag erna gewoon ff flink sporten
Alleen het is een rotweek! Hond zijn poot is kapot, gisterenavond met spoed naar de kliniek gereden. Ik vertrouw het toch niet, dus vanavond terug voor foto's en scan.
Vervolgens is er vanochtend een familielid overleden, een ander familielid ligt in het ziekenhuis.. Bah!