ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:12

Haha of minder meenemen lottie!
Maar dat heb ik me zelf ook nog niet aangeleerd :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:36

even een vraag aan de ADD'ers onder ons, melden jullie dat je ADD hebt bij een sollicitatie van een baan of niet?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:05

Ik heb het bij de politie wel vermeld, elders eigenlijk nooit. Ik heb er in mijn werk ook geen last van namelijk.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:28

Ik heb het eigenlijk nooit vermeld..
Maar school heeft mij dan ook in een uitkering gezet,
Dus hoefde toch al niet te soliciteren,
Maar in de toekomst zou ik het wel gewoon netjes aangeven..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:32

Ik stond op het punt om het te vertellen maar toch niet gedaan.. ben er nog niet over uit.

Ik slik nu dexamfetamine en dit gaat goed! Wel wat afgevlakt maar wel duidelijk rustiger, vooral in mijn lijf! slik nu 1 1/2 tablet in de ochtend en 1 in de middag. (5 mg tabletten).
Ritalin gaf zoveel bijwerkingen, echt niet gaaf en dit spul geeft dat allemaal niet.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:09

Ik heb net 2 weken een nieuwe stage, bij gehandicapte kinderen met moeilijk gedrag.
Een collega bij wie ik me meteen goed voelde heb ik het wel verteld, gesprek kwam toevallig op niet kunnen slapen en medicatie.
M'n stage begeleidster weet het nog niet, heb haar ook nog niet gesproken.
Ik twijfel. Vorig jaar ging het mis toen ik het wel zei, die vrouw leek het te begrijpen maar deed dat toch niet. Ze bleef me maar vergelijken met een oud stagiaire die alles zo goed deed. Maar waarom ik soms stagneerde had ze totaal geen oren naar en helpen deed ze helemaal niet.

Dus ik denk dat ik het wel ga vertellen, wanneer ik merk dat mensen mijn reacties bijv niet begrijpen.
Wel heb ik mijn valkuilen genoemd.

Aaaaaaaaah ik word gestoord van m'n vader.
Hij blijft maar door ratelen over dat ik echt op tijd moet zijn vandaag en dat het makkelijker is omdat t al middag is en geen ochtend en blablabla.
Het enige wat ie nu bereikt heeft is dat ik weer chagrijnig ben en koppijn heb.
Ik bedoel, het is echt niet fijn om constant te worden herinnerd aan t feit dat je meestal overal te laat ben.
- ik voel me onzeker, want het lukt bijna nooit
- ik voel me stom, want ik herinner me echt alle reacties van anderen nog wel
- ik frustreer me, want hij beseft absoluut niet hoeveel stress het me oplevert
- ik baal, want ik heb nu nog niet het idee van 'oh laat ik dan nu maar opschieten'

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:18

Ik heb het wel eens verteld ook op stage maar het werkte me alleen maar tegen. Sindsdien zeg ik het niet meer, tegen niemand niet, mijn werkgever weet het ook niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:29

ik had het bij stage wel verteld, ze merkte het ook echt. Vooral het punt "gebrek aan motivatie, toont geen interesse" kwam helaas naar voren. Helaas lijkt dat bij mij dus echt zo, terwijl ik gewoon mijn best doe maar inderdaad ongeïnteresseerd over kom. Helaas. Verder moet ik alles ook op mijn tempo doen, als ik dat niet doe dan word het 1 chaos. Ik moet mijn eigen structuur aanmaken

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:18

Door dit topic eraan herinnerd dat ik eigenijk moet studeren :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:29

Hallootjes!!

Ik heb vanmorgen m'n telefonische intake bij Busy people gehad.
Over twee weken intake van een uur en lichamelijk onderzoek.
Weten jullie wat dat lichamelijke onderzoek inhoudt?

Verder allemaal erg herkenbaar wat jullie omschrijven, ik las al een tijdje mee maar wilde eerst m'n intake afwachten voordat ik zou reageren :o

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:33

Eerste ingeving, eventuele lichamelijke klachten die je hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:44

Hee Lav, jij ook hier? :D

Ik heb vanmorgen stagegesprek gehad en ben af en toe bewust 'stil' geweest omdat ik de neiging heb om te ratelen. Heb wel waarschijnlijk een super toffe stage; helpen bij paardrijden voor verstandelijk beperkte jongeren. Gewoon doen wat ik leuk vind en er nog wat mee opschieten voor mijn opleiding ook! :D

Sowieso had ik een drukke planning vandaag; kinderen naar school, kater naar de dierenarts, stagegesprek, daarna maar meteen doorgegaan naar de gemeente om een VOG aan te vragen en ook (ben een jaar geleden gescheiden :') ) mijn naam te laten veranderen in het GBA.

Vervolgens lekker nog even geshopt zonder teveel geld uit te geven en daarna de inmiddels ex-kater weer opgehaald, thuis kleren gepast (en die pasten ook nog!) en daarna kinderen weer uit school, middelste is spelen, die haal ik over een half uurtje weer op...

En dat allemaal zonder medicatie maar gewoon met héél extreem bewust zijn van wat ik doe en wat er moet gebeuren in plaats van alles 'wel te zien'. Want in het laatste geval laat ik dus de helft liggen en kom ik overal te laat :+

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:48

Ik heb het niet verteld, althans bij mij bijbaantje. Ik ga het later niet vertellen aan mijn werk, althans niet in general, als ik merk dat ik tegen bepaalde dingen aanloop zal ik het hoogstwaarschijnlijk wel tegen paar personen vertellen.
Lente: dat heb ik inderdaad ook, heel bewust met dingen bezig moeten zijn zonder medicatie. ;) Gelukkig heb ik het mezelf aangeleerd, alleen sommige periodes komt het gewoon weer terug helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:54

Als er ineens allerlei dingen op me af komen dan heeft 'bewust' ook geen klap zin hoor... :')

Dan ben ik alleen nog maar héél bewust totaal aan het flippen _O-

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:09

Hier nog een ADHD-er!! Ik herken zoooveel in de dingen die ik hier lees := ik weet sinds januari dat ik ADHD heb en gebruik sinds februari concerta. Heb ook bij psyQ gelopen maar ben hier absoluut niet tevreden over. Dingen werden verdraaid waardoor zij zeiden dat ik iets niet volgens afspraak heb gedaan en als dat 2x gebeurt wordt je uit het systeem geknikkert. Zo was er bijvoorbeeld eens een voorval dat ik een afspraak moest afzeggen en de telefoniste zei dat de psychiater mij zou bellen. Vervolgens zeggen ze nee hoor dat is niet waar als je niet binnen zoveel dagen belt annuleren we je behandeling. Huhhh en ik had het nog wel opgeschreven dat ze mij zou bellen ?!
Recept voor de medicijnen moest ook elke maand via de psychiater die heel slecht te bereiken was waardoor ik telkens zonder medicijnen liep.
Ik heb de internettraining gevolgd maar die vond ik al helemaal waardeloos dus ik heb me daar maar uitgeschreven.

Ohh ik loop na 3 weken al achter met lezen op m'n nieuwe studie dus ik moet toch echt eens beginnen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:56

Met PsyQ heb ik ook absoluut geen goede ervaringen.... Erg blij met mijn huidige instelling :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:50

ik werk met mensen met adhd-pdd-nos etc,dus ik val niet op als ik daar tussen zit whaha :+

lady_M:
zo herkenbar,ik moet het weekend weg, en morgenavond ook, moet nog bustijden nakijken,treintijden,van alles regelen,mijn konijnen moeten een schoon hok en zo zijn er nog wel 1001 dingen die ik eigenlijk morgen klaar moet hebben :o :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:03

Yoepieee! Vandaag naar kristal gebelt, geen geduld :$
Brief is onderweg met daarin de datum van afspraak!
Ik blij..... :D

Weetje waar ik ook zo moe van Word....
Van mijn positieve inlevingen,
Vandaag bedacht ik me ineens weer,
Weetje wat, ik ga weer naar school,
1 keer in de week een avond school, harstikke leuk!
Binnen een half uur weet ik wat voor baan ik wil en welke opleiding,
En gelukkig gaat inschrijven niet zo makkenlijk....
Anders zat ik er nu al :D
En dat houd ik dan weer 2 weken vol... en kap ik er weer mee,
Heb nog 3 on afgemaakte opleidingen in me kast liggen :+

Hebben jullie dat ook zo erg? En een uur later denk ik laat maar joh,
Het huis uit, ik heb me bedacht, ik wil het huis uit.
Heel me kamer staat vol spullen voor me huis, écht alles heb ik al zowat,
Nu nog een huis :D maarja angelique.... Er is een wachtlijst,
Dus, elke woensdag chago, weer geen huis. :)

Ik word daar zooo moe van!
Rijbewijs precies zo, de ene dag denk ik kom op angelique, je kan het,
De andere dag denk ik laat ook maar zitten, het lukt me toch niet,

Owja, vriend precies zo,
Ik wil een vriend, leuke jongen ontmoet,
Nee wil toch maar liever vrijgezel blijven,

Pony precies hetzelfde.. arm dier heb elke week weer een ander rij-thema,
Ahg gelukkig vind die alles leuk....

Hebben meer mensen dat elke keer die fantastische veranderingen...
En owja, bij elke verandering denk ik echt dat het allemaal goed komt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:05

hah,wel veel,maar gelukkig niet alles.
heb in de loop der jaren mezelf een hoop aan en af geleerd :D

stukje van vriend is wel herkenbaar,ik heb net een leuke vriend,maar eigenlijk is vrijgezel zijn toch leuker whaha :P
lekker wispelturig soms,maar met mij gaat het wel goedkomen hoor.

met jou ook vast wel :(:)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:18

Nouks schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Voor degenen die van Ritalin naar bijvoorbeeld Concerta zijn overgestapt, heb je dan ook dat bijna euforische gevoel als het gaat werken?

Ik denk er over om over te stappen, omdat ik steeds meer tegen de grillige werking van de Ritalin op loop.

Ritalin en Concerta hebben dezelfde werkzame stoffen, het enige verschil is dat Concerta een "hulsje" heeft wat zorgt voor een langzame afgifte. Als je last hebt van stemmingswisselingen of depressieve gevoelens met Ritalin, zal dat neem ik aan met Concerta niet anders zijn...

Als ik de Ritalin in neem werkt het het eerste uur het best, daarna neemt de werking af, komen alle prikkels weer volop binnen en raak ik geirriteerd.
Ik hoop eigenlijk dat Concerta oid er voor kan zorgen dat het allemaal wat gelijkmatiger gaat, dat ik me gewoon heel de dag hetzelfde voel.

Ik zit ook altijd onder de blauwe plekken, motoriek is alleen onhandig als ik er bij na denk.
Fijne motoriek is best goed, maar dat zal ook door m'n werk komen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:25

Haha ik heb ook altijd blauwe plekken, en ik weet ook nooit waar het van komt :+ Achja... lomp... :=

Angelique, ik herken zooo veel in je verhaal! En dan ga ik écht dit doen en dat lezen en dat verslag maken en dat werkstuk uitprinten, maar ondertussen.....

Ik heb ruim 2 jaar een vriend die ook adhd heeft (soms echt een heeeule slechte combinatie), maar het is ook heel fijn dat je bepaalde dingen van elkaar herkent en accepteerd die andere mensen misschien heel raar vinden. Al heeft hij altijd wel heel veel stuctuur nodig en ik vind het lastig om hem dat te bieden aangezien ik ook niet altijd het overzich kan bewaren.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:33

Angelique héél herkenbaar verhaal. Ik denk zovaak Oooh dat wil ik doen, dit keer écht ik weet het zeker, en een uur/dag/week later hoeft het al niet meer, maar met een beetje pech heb ik het dan al gekocht/beloofd/me ingeschreven etc. Heel vermoeiend, want anderen worden er gek van omdat ik niet weet wat ik wil, maar ik wordt er zelf minstens net zo gek van.

Hebben jullie ook zo'n moeite met kiezen in het algemeen? Ik haat het om geen keus te hebben, maar kiezen vind ik zoooo moeilijk, zelfs wat onbenulligs als wat ik nou op mijn brood zal doen of welke route ik nou naar huis zal rijden :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:54

@ Ellepel, Ja dat is écht een drama hoor,
Ik weet nog steeds niet wat ik wil haha!
Dus voorlopig begin ik er gewoon niet aan :)

@ EllaBellaah, Jaa ik begin altijd héél enthousiast,
En maak ik alles harstikke snel, 5 hoofdstukken in 2 weken,
En ineens bam, doe ik er niks meer aan,
En maar blijven betalen.... :)

@ Alwiene, Ik word er echt zo gestoord van!
Ik wil een keer gewoon weten, wat ik nou écht wil :D
Moet toch wat van me leven maken denk ik dan?
Maar zo kom ik toch echt hélemaal nergens.....
Ik snap idd ook wel dat mensen mij echt niet meer snappen,
Want dat doe ik zelf ook echt totaal niet haha!

Hahahahaha met dat brood is echt geniaal!
Ik dacht echt dat ik zo raar was,
Pfff elke ochtend loop ik weer een half uur door de keuken te zoeken,
En weet ik nog niet wat ik wil,
Dan gooi ik er maar op, maar is het toch niet lekker,
Waardoor ik maar 2 happen van me brood neem,
En dat is dan ook echt 5 minuten voordat ik weg moet natuurlijk...
En eind van de middag kom ik half uitgehongerd thuis :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:00

Als die ritalin je niet bevalt wat ook zomaar kan he want ik slik dat bv helemaal niet , kon er niet tegen en werd er erg opgefokt van en het heeft ook zeker nadelen , niet voor iedereen maar op den lange duur eigenlijk wel voor iedereen. om precies te wezen wilde de therapie in den haag bij de adhd afdeling dat ik ritalin ging slikken anders mocht ik niet in groeps therapie. Te belachelijk voor woorden gewoon proefpersoontje spelen , nou mooi niet ze hebben mij daar niet meer gezien.
Ik slik zelf citalopram en seroquel een pittige combi maar ik word wel rustiger erdoor mn lichaam word alleen helaas ook verdoofd dus ik slaap heel lang. verder een goede site is www.hersenstorm.nl
sterkte meid en welkom de groep. als je vragen hebt pb maar

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:17