Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:58

Ik herken dat van dat trauma wel...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 15:32

Ik zit op de helft van 'niks mogen doen' inderdaad.. Maar ik heb wel bijna 6 weken plat gelegen en ik gebruik nog steeds morfine ( overigens wel veel minder ! ) maar ik ben nog lang niet op de helft van m'n herstel.. En ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik straks merk dat het iedere dag beter gaat want ik moet dat tot nu toe echt per week bekijken en niet per dag. En zoals ik al aangaf is het voornamelijk het geestelijke aspect en het trauma waarom ik tot dit besluit ben gekomen dus ja.. Vanochtend even naar stal geweest 2 uurtjes weg geweest in totaal en heb net weer de hele middag geslapen en bij moeten tanken, 2 uur is echt de max op dit moment voor mij.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:06

hoi ik snap dat je erg teleurgesteld bent en dat je geen kant op kan maar probeer die rust te nemen en het te acce4pteren dat kan het wat makkelijker maken , niet wat je allemaal misschien niet kan want dat weet je nu nog niet dat is afwachten.
Je vechtlust is uiteraard wel belangrijk en ik snap waarom jeje paard wil verkopen maar als je veel van hem houd zou ik er goed over nadenken ook met het oog op mocht je binnenkort er toch opkunnen, zij het therapeutisch is 1000 procent betrouwbaar wel erg fijn. Ik wens je weer alle kracht die je nodig hebt want dat het erg zwaar is kan ik goed begrijpen. :(:)
En ik hoop dat je met de psygoloog goed kan praten zodat je het allemaal kan verwerken, het lijkt mij ook heel eng om zoiets te moeten meemaken.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:17

Robijntjah schreef:
Ik herken dat van dat trauma wel...

Ja ik ook!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:22

@broccoli en robijntjah ben blij dat ik niet de enige ben. Vandaag een wat mindere dag gehad.. Ik kom wel weer een beetje in een normaal ritme. Als ik s'ochtends niet ergens heen hoef slaap ik overdag ook niet meer en daardoor val ik heerlijk om 23.30 in slaap tot de volgende ochtend 7.30. Daar ben ik wel erg blij mee! Woensdag ziekenhuis.. Spannend maar ga er vanuit dat alles goed is.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 15:45

Joepie breuken zagen er goed uit en mag nu echt gaan revalideren! Helaas zit ik wel weer aan de morfine, mijn moeder vindt dat ik nu alles zelf wel weer kan doen en dat resulteerd in erg veel pijn. Morgen weer zwemmen, merk wel dat ik daar echt baat bij heb!! Over drie maanden moet ik weer naar het ziekenhuis. Robijntjah hoe gaat het met jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:58

Wat fijn! Meis, doe wel rustig aan hoor, forceren is echt niet goed!
Ik heb even een zware week... Nog steeds aan het stabiliseren en over tijd pas mobiliseren... Had verwacht na 3 maanden wel wat verder te zijn... Dikke pech, even een week balen en dan de draad maar weer oppakken!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 16:09

Jee wat vervelend.. Als je ff wil klagen, mijn pb staat voor je open. Drie maand en nog steeds niet echt vooruitgang? Bah echt klote voor je.. Ik merkte gelukkig wel vooruitgang alleen nu vandaag paar uur achter de computer gezeten en m'n bed zelf afgehaald, verschoond en weer opgemaakt dus nu heel veel pijn weer.. Wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis? En is therapeutisch zwemmen niks voor jou? Ik kan het echt zo aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:34

Ja ik zit er wel aan te denken om vast 1 keer per week te zwemmen!
Maar even overleggen met fysio of dat ergens kan ivm drukte in regulier zwembad en dat vind ik eng :o
Mja wel vooruitgang maar had meer verwacht. Loop nog steeds met een kruk en zonder zie ik voorlopig nog niet gebeuren...
Thanks en hetzelfde geld voor jou hoor!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:02

Wat goed dat de breuken er goed uitzagen!!
Hoe lang is het nu geleden??

En je bed verschonen is heel zwaar voor je rug hoor!!
Ik kon dat na mijn bekkenbreuk ook heel lang niet doen..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 17:57

Robijn ik zou naar een revalidatiecentrum gaan, kan je zo heen ( hier tenminste wel ) geen doorverwijzing nodig ze gaan alleen info opvragen bij het ziekenhuis en je arts. Als je een aanvullende ziektekosten verzekering hebt wordt het vergoedt, wat ik betaal weet ik zo niet. Heb nog geen factuur gekregen. Zou het echt doen! Ik zit hooguit met drie mensen in het bad die voor zichzelf een beetje in het water dobberen en ik heb mijn eigen stuk, omdat ik nog niet in het diepe kan.

Trudel het is aanstaande vrijdag al weer 8 weken geleden! Bed verschonen was inderdaad erg zwaar, maar morfine doet wonderen haha.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:50

Zou toch liever m'n bed door een ander laten verschonen zonder pijn!
Dan het zelf doen en morfine moeten slikken..
Misschien heb ik makkelijk praten hoor!
Toen ik mijn bekken gebroken had had ik weinig pijn zolang ik maar stil lag haha!!
En dat kon ik toen ineens erg goed!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 20:53

Ja maar mijn moeder wilde het niet doen... En ik ben alleen met mijn moeder dus dan blijft er niet veel over :p en ik lag er al een tijdje in dus het begon echt vies te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:56

Sundral schreef:
Robijn ik zou naar een revalidatiecentrum gaan, kan je zo heen ( hier tenminste wel ) geen doorverwijzing nodig ze gaan alleen info opvragen bij het ziekenhuis en je arts. Als je een aanvullende ziektekosten verzekering hebt wordt het vergoedt, wat ik betaal weet ik zo niet. Heb nog geen factuur gekregen. Zou het echt doen! Ik zit hooguit met drie mensen in het bad die voor zichzelf een beetje in het water dobberen en ik heb mijn eigen stuk, omdat ik nog niet in het diepe kan.

Trudel het is aanstaande vrijdag al weer 8 weken geleden! Bed verschonen was inderdaad erg zwaar, maar morfine doet wonderen haha.

Ik ga het vrijdag ff met fysio overleggen en anders volgende week met mijn chirurg! Bedankt voor de tip!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:01

Mijn god, jij hebt wat meegemaakt zeg!
Ik wens je veel sterkte met het hersel :(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 22:46

louiisie schreef:
Mijn god, jij hebt wat meegemaakt zeg!
Ik wens je veel sterkte met het hersel :(:)

Dankjewel!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:12

Fijn dat de breuken er goed uit zagen! *\o/* Dat is goed nieuws! En nog veel fijner dat je langzaamaan weer wat kan doen. Blijf naar je eigen lichaam luisteren, zoek je grenzen op, maar ga er niet te vaak overheen. Want dat vertraagt het herstel alleen maar. (goh, lijkt wel alsof ik mn moeder hoor praten door wat ik nu typ... klinkt wel erg bezorgd. Nou ja, je snapt vast wel wat ik bedoel)
Succes met zwemmen vandaag!

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:01

Ik lees je verhaal met veel herkenning.

6 weken geleden ben ik van mijn paard gevallen. Ik zat er net op en reed met mijn zus richting bos. Mijn paardje was vrolijk en maakte wat gekke sprongen, eerste instantie was ik hard aan het lachen om zijn gekke sprongen, totdat hij een grote bok maakte en ik eraf vloog. Ik merkte eigenlijk al gelijk dat mis was. Met de ambulance naar het ziekenhuis en daar kreeg ik het nieuws dat twee ruggelwervels gebroken zijn, waarvan een verbrijzeld. Omdat een wervel ook verschoven was ben ik de ochtend erna gelijk geopereerd. Na een paar dagen ziekenhuis kwam het nieuws dat de radioloog en artsen discussie hadden over of de operatie wel goed genoeg is gegaan. Ze twijfelden nog steeds over de stevigheid van de pinnen die ze in mijn rug hebben gezet. Ik moest dus helaas wel een gipskorset om. Dit korset heb ik nu nog steeds om. Echt een verschrikkelijk ding!! Over 2 weken heb ik mijn eerste controle..ik hoop zo dat het goed zit. En hopelijk mag ik dan een afneembaar korset om, want ik heb al 6 weken niet kunnen douchen.. bleh!
Ik ben me veel meer stil gaan staan over hoe zo'n ongeluk echt maar in een klein hoekje kan zitten. Heb jij dat ook? En wat doe jij om de tijd een beetje snel en fijn te laten voorbij gaan?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:11

Oh Eva wat vervelend zeg, 6 weken niet kunnen douchen lijkt me nog wel het ergst, inderdaad blehh haha. Mag jij wel lopen? Ik hoop voor je dat je controlefoto's er goed uitzien, anders moet je zeker weer onder het mes? Heb je nog veel pijn? Ik heb de eerste weken echt weg geslapen, ik was de hele dag dood moe, van het liggen en ook van de vele morfine en andere troep die ik kreeg. Ik ben nu sinds 1,5 week aan het zwemmen en dat kan ik je echt aanraden als je straks weer wat mag doen. Ik ben helemaal niet zo'n zwemmer maar dit vind ik heerlijk. Ik heb de afgelopen weken de een na de andere dvd box gekeken ( seizoen 2 van Van God Los is echt een aanrader! ) maar op den duur wordt je het tv kijken ook wel zat.. Ik pakte af en toe even m'n laptopje er bij en ging wat rondkoekeloeren op internet, s'middags slaap ik nog vaak een paar uurtjes, vooral als ik s'ochtends bijvoorbeeld therapie heb gehad. Intussen volg ik zo'n beetje elke serie die op tv is alleen je overdag vermaken is best moeilijk. Krijg je veel visite? In welk ziekenhuis ben je geopereerd trouwens? Ik ben gister met school begonnen ( thuis ) maar na 2 uurtjes achter de computer moet ik echt weer twee uur liggen.. Maar goed ik weet niet of jij je uberhaupt wel kan bewegen met je gipsding... Hoop ook voor je dat ie er over 2 weken af mag! En als je je verveeld pb je me maar.

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:30

Haha ja herken je bezigheden wel ;) Ik ben ook veel series aan het volgen en heel veel dvd's aan het kijken. Eerste weken sliep ik inderdaad ook veel en zo ging de tijd ook snel. Nu ben ik overdag best fit (smiddags meestal nog wel paar uurtjes op bed). Maar doordat ik me fitter voel heb ik ook veel meer zin om dingen te ondernemen. Ik kan wel lopen met mijn gipskorset, maar geen lange stukken. Ik heb ook steeds hitte aanvallen als ik bijv. een klein wandelingetje maak, want de warmte kan niet weg, das echt vervelend! In verband met mij korset en operatie kan ik nog niet zwemmen, maar misschien over een tijdje in mijn revalidatie is dat wel een goede tip, tnx! Ik hoop ook echt dat het de 22e er goed uit ziet!! Nog even twee weekjes afwachten... ik ben in het radboud ziekenhuis in Nijmegen geopereerd, dus daar ook controle over 2 weken.

Fijn dat jij weer een beetje kan beginnen met school, snap dat het na 2 uurtjes wel vermoeiend wordt! Lukt het wel om je te concentreren op je schoolwerk? Merk dat bij mij de concentratie niet altijd even goed meewerkt..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 17:45

Ja slapen is het beste om de tijd te doden.. Ik voel me juist nog helemaal niet echt fit, ja s'avonds heb ik een opleving vaak maar ik ben echt nog heel snel moe en vooral s'ochtends.

Echt balen van dat korset joh.. Dat zou mij echt niet motiveren om af en toe een beetje te lopen, wat juist wel heel goed voor je is.

Ik heb vandaag rek en strekoefeningen in het water gedaan (pijnnnnn) ik viel zelfs om in het water haha ik schaamde me dood, hoe stom! Dan moet ik lopen en bijvoorbeeld wat met m'n armen doen, dan val ik dus gewoon om.

Nee ik vind het wel moeilijk om me te concentreren, alleen ik zit in mijn laatste jaar en ik heb geloof ik nog nooit ze erg gehad als nu dat ik denk van: ik moet, zal en ga het halen! Ik wil geen jaar verliezen door dit. Dus dat motiveerd me wel.

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:58

Hoe is het nu met je? Voel je je al met stapjes beter? En lukt het schoolwerk een beetje?
Mijn controle komt steeds dichterbij, hoop zo dat alles goed hersteld en dat mijn korset af mag!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 14:43

Ik heb vandaag voor het eerst therapie in de zaal gehad, zo pijnlijk en ik heb echt zo geen conditie meer. Ik heb 5 minuten op een roeiapparaat gezeten, 5 minuten op de loopband gelopen, 5 minuten op een armfietsapparaat gezeten en daarna nog liggend oefeningen gedaan. Heb nu wel veel pijn maar dat is logisch. Ik besef me nu pas hoe belangrijk goede sterke buikspieren voor je zijn! Pfoe.. Overmorgen weer.

Hoe gaat ie met jou? Heb jij veel pijn ook? Moet je volgende week naar het ziekenhuis?

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:32

Jep maandag naar het ziekenhuis.
Als het korset af mag, kan ik ook eindelijk beginnen met mijn spieren een beetje opbouwen... zie er wel een beetje tegenop hoe mijn bovenlichaam eruit zal zien na 7 weken in het gips.. vast vies en slap haha!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 08:20

Tja je hele lijf wordt slap.. Zo'n korset heeft alleen wel het voordeel je rug in balans te houden en steun te geven, en dat heb ik juist niet gehad. Zal dus wel ff wennen zijn voor je als ie er af gaat.