Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:00

Purny, ik had net als fargo last van hartkloppingen door Ventolin. Door Foster had ik bv weer gierende koppijn.

Hier ongelofelijk verkouden sinds gisteren, blegh. De winter houdt gewoon te lang aan!
17 april moet ik weer naar de longarts en die ochtend een longfunctietest. Morgenochtend eerst nog bloed prikken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:00

Met de harde wind heb ik het ook, het gevoel dat mijn keel dichtgeknepen word. Overigens vertelde de assistent van de dokter mij dat het geen bijwerking kon zijn... vreemd. Want het staat wel in de bijsluiter zag ik net.

RusselNuwell

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:08

Ik meld me hier ook. Op mijn 3e is bij mij al astma geconstateerd, dus ik weet niet beter eigenlijk. Ik heb inspanningsastma, en heb het daar met schoolgym wel altijd moeilijk mee gehad. Wel ook een hele poos hardgelopen buiten, maar dat is voor mij met sommige weersomstandigheden gewoon niet haalbaar. Dus sinds vorig jaar zomer ben ik lid bij de sportschool. Momenteel heb ik wel een redelijk goede conditie, maar de snijdende wind is toch wel een ramp voor me.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:08

Ik krijg ook hartkloppingen van Ventolin :j

Hier ook last van de koude wind. Ik merk het nu vooral tijdens het sporten. Bij de explosievere bewegingen voel ik m'n longen lichtjes dichtslaan.
Tijdens het fietsen snijdt de wind me afentoe goed de adem af.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:11

Gisteren wezen hardlopen, zo'n last van benauwdheid dat koude snijdende wind. Zowiezo laatste paar weken veel benauwder. Paarden zijn ook behoorlijk aan het verharen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:37

Ik liep vroeger ook buiten hard, beviel ook goed toen ik een goede route had (in andere stad ;-) ) maar op een gegeven moment had ik inderdaad of te veel last van de uitlaatgassen, de wind en het wisselende weer. En had ik geen lekkere route meer. Nu loop ik op zo'n steps apparaat binnen in de sportschool, heb ik ook geen smoes als het slecht weer is ;-) 2 x 20minuten en verder fitness achtige apparaten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:56

Hier ook. Maar heb er weinig last van. Wel tijdens het fietsen met dit weer. Komt namelijk slijm in mijn keel en dat zit me niet lekker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:58

Ik kan niet langer dan 15 a 20 minuten fitnessen. Dan moet ik echt even op adem komen en afkoelen, want ik raak snel oververhit door het snelle ademen. Hebben jullie daar ook last van? Ik heb het echt heel snel te warm.

Sinds dit jaar ook snel last van 'dode vingers'. Heel vervelend! Ik vraag me af of dat verband kan houden met benauwdheid?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:59

Cayenne schreef:
Ik kan niet langer dan 15 a 20 minuten fitnessen. Dan moet ik echt even op adem komen en afkoelen, want ik raak snel oververhit door het snelle ademen. Hebben jullie daar ook last van? Ik heb het echt heel snel te warm.

Sinds dit jaar ook snel last van 'dode vingers'. Heel vervelend! Ik vraag me af of dat verband kan houden met benauwdheid?

Dit klinkt precies als mij!
Ik had dus laatst de piepjestest. Mijn benen konden dit gemakkelijk aan, maar mijn adem, ik was gewoon overhit.
En die vingers, hetzelfde hier.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:01

Ja, herkenbaar! Ik heb een hele goede conditie, maar ik ben gewoon zo snel oververhit en buiten adem dat ik tussendoor steeds een minuutje moet bijkomen. Tien minuten achter elkaar flink op de crosstrainer is echt de max! Daarna moet ik even een minuutje adem happen en dan krijg ik de laatste vijf minuten ook voor elkaar, maar achter elkaar door gaat echt niet! Ik heb dan ook heel veel last van slijm dat los komt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:03

Cayenne schreef:
Ja, herkenbaar! Ik heb een hele goede conditie, maar ik ben gewoon zo snel oververhit en buiten adem dat ik tussendoor steeds een minuutje moet bijkomen. Tien minuten achter elkaar flink op de crosstrainer is echt de max! Daarna moet ik even een minuutje adem happen en dan krijg ik de laatste vijf minuten ook voor elkaar, maar achter elkaar door gaat echt niet! Ik heb dan ook heel veel last van slijm dat los komt.

Ik baal er wel van. Maargoed, kan er niks aan doen :)
Ook in stoffige ruimtes moet ik snel hoesten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:04

Ik heb geleerd me aan te passen, maar lastig is het wel. Zeker wanneer je bijvoorbeeld op de fiets zit met tegenwind. Dan krijg ik het benauwd en bloedheet, maar ja, je jas open gooien doe je dan ook niet.
Of nou ja, dat heb ik dus in het verleden wel gedaan en kreeg gelijk een longontsteking erbij := ook niet handig dus.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:06

Cayenne schreef:
Ik heb geleerd me aan te passen, maar lastig is het wel. Zeker wanneer je bijvoorbeeld op de fiets zit met tegenwind. Dan krijg ik het benauwd en bloedheet, maar ja, je jas open gooien doe je dan ook niet.
Of nou ja, dat heb ik dus in het verleden wel gedaan en kreeg gelijk een longontsteking erbij := ook niet handig dus.

Ik heb het wel warm, maar mijn handen blijven enorm koud!
Dat heb ik dus ook! Ook als ik met wind mee fiets, zit ik aan het einde zwaar te hijgen, niet heel best.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:15

Ik heb sinds dit jaar van die vingers die helemaal wit worden de kou, maar ik heb het niet alleen in de kou, maar ook soms binnen in huis. Heel vreemd.

Met wind mee heb ik het stukken minder benauwd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:17

Hier ook in huis. Gewoon koud zonder rede.

Ja, ik moet alleen 16 km fietsen. Dus dan ben ik aan het einde wel benauwd.

Maar met paardrijden geen last. Jij wel?
Ik heb wel, dat als het stoffig is in de manege, ik wel best moet hoesten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:29

Cayenne schreef:

fietsen doe ik dan niet, maar wel uitmesten en (héél veel) vegen enzo, dan moet ik af en toe ook even op adem komen, helaas noem ik dit het gevolg van juist mijn slechte conditie. Maar ik zou niet weten wanneer ik naar een sportschool (moet er ook niet aan denken) zou moeten, ik werk meer dan 40 uur en heb paard, pony en ezel op een eigen terrein waar ik al het werk moet doen en af en toe ven rijden met het paard zou ook leuk zijn.

Ik heb last van opvliegers, dus ik ben vaak oververhit, heb ook vaak longontsteking, maar ja, paarden moeten eten, alle dagen van het jaar, 2 x per dag, dussss

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:40

Oei Morrie, er ook nog eens opvliegers bij lijkt me ook geen pretje.. En ja, de paarden moeten idd eten :\

Ik rij momenteel niet :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:48

die opvliegers is echt HEL en er is niets aan te doen dan wachten tot het ooit ophoudt, mijn moeder is 86 en heeft het nog wel eens, dus dat is hoopvol *not*.....

Het nare is dat ik echt dingen uit moet trekken tijdens zo'n opvlieger en 's nachts je dekbed af moet gooien, anders trek ik het niet en dat is weer de pest, dan loop ik weer iets op.

Er is ook wel een voordeel aan hoor: nooit meer ongesteld....... maar dat weegt eerlijk gezegd niet op tegen de nadelen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:21

Gisteren behoorlijk Ziek geweest, over moeten geven.. Nu aardige last van mijn longen en die vervelende hartkloppingen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:43

Ik heb het niet meer te warm tijdens het sporten, dat is voor het eerst in m'n leven hoor :+ Hoe warm ik het ook heb ik kan gewoon door blijven gaan, ik heb dan ook wel last van slijm, maar dat slik ik dan maar gewoon door.
Op de fiets met tegenwind kan ik het soms nog wel een beetje benauwd en te warm krijgen. Ik moet 12km aan één stuk fietsen en met deze harde wind is dat best wel aanpoten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:45

wat, komt geen lucht krijgen door harde wind door mijn astma :oo :oo :oo dacht dat ieder mens dat had :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:39

Cayenne schreef:

Ik had dat vroeger ook wel, maar kleed me nu daar dus op, ik weet dat ik van bewegen warm wordt dus kleed me zodat ik dat heb in gecalculeerd zeg maar. Maar ik kan dus wel 20 minuten op de crosstrainer achter elkaar. Letten op ademhaling en constant tempo aan proberen te houden. Heb gelukkig niet zoveel last van slijm.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:14

Ik heb nu sinds vorige week donderdag Foster gekregen, was er eerst heel bibberig van. Nu heb ik dat niet meer. Wel heb ik opeens wat puistjes, zou het hierdoor komen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:44

Flying_Angel schreef:
Ik heb nu sinds vorige week donderdag Foster gekregen, was er eerst heel bibberig van. Nu heb ik dat niet meer. Wel heb ik opeens wat puistjes, zou het hierdoor komen?

Wat is Foster?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:32

Foster is een combinatie preparaat, luchtwegverwijder en een inhalatie corticosteroid. Weer net even anders dan symbicort en seretide maar de uiteindelijke werking is vergelijkbaar :)

Het wordt wel vaak gegeven als 1vd bovenstaande middelen bijwerkingen geeft.