Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:44

Fiemo, ik ben inderdaad zwanger van de tweede. We hebben al een dochtertje van vijftien maanden. Een tweede kindje moet ook erkend worden door de vader als je niet getrouwd bent. Je kan dan alleen geen achternaam meer kiezen die wordt automatisch hetzelfde als de achternaam die gekozen is voor het eerste kindje. Ook het gezamenlijk gezag moet weer aangevraagd worden.

XFiemoX

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:58

Esplendido dank je wel voor die info zeg... Dat wisten wij dus helemaal niet dat lief dan dus nog weer moet erkennen, dus na de geboorte moet ie dan ook naar het gemeente huis toe om het kind aan te geven of hoeft dat dan weer niet?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:00

Ja dat moet ook. Als je je kind erkent (beter kun je dit voor de geboorte regelen, anders moet je als vrouw mee naar de aangifte!), krijg je een formulier mee voor de naamgeving, de man moet dit meenemen naar het gemeentehuis waar hij aangifte doet.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:00

@Fiemo
Almere ligt helaas iets buiten de zoekrichting. Maar lief dat je mee denkt.

We willen het liefst kopen nu (na verschillende huurhuizen/antikraakhuizen). Maar we zijn eigenlijk wel een klein beetje verwend met de huizen die we tot nu toe gehad hebben. We hebben namelijk al een paar jaar de paarden aan huis staan en dit willen we het liefst weer als het even kan. Maar ja, aan zo'n huis hangt nou eenmaal een iets ander prijskaartje. En elke keer als we iets vinden dat wel betaalbaar is, dan is het net voor onze neus weg... (hebben we nu al 3 keer gehad, we zijn namelijk al wel wat langer aan het kijken voor een huisje van ons zelf).
Gelukkig heeft manlief een vast baan, maar omdat ik nu dus geen werk meer heb, zal alles op 1 salaris moeten en dan kan je gewoon een stuk minder. Dus ik ben bang dat we zullen moeten gaan inleveren en dat paardlief ergens op pension zal moeten en dan moet de pony helaas verkocht worden.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:11

Je partner moet ook weer aangifte na de geboorte doen (dat moet bij ieder kindje of het nu de eerste of de zesde is die jullie krijgen). Dan moet hij ook de akte van erkenning meenemen, anders kan hij geen aangifte doen. Erkennen kan idd het beste voor de geboorte (ook dat moet, zolang je niet getrouwd bent bij ieder kindje dat jullie krijgen). Gezamenlijk gezag aanvragen kan pas als het kindje geboren is.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:28

akte van erkenning zegt mij helemaal niks :+
wij zijn getrouwd en mijn man is alleen naar het gemeentehuis geweest :j

ik zag een mooi bijlees verhaal :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:29

Dat wordt ook automatisch geregeld als je getrouwd bent :) .

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:30

Akte is ook alleen nodig als je et getrouwd bent met de vader van je kindje.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:30

Ik ben uitgerekend op 3-3-13, hoe zit het al wij bijvoorbeeld willen trouwen in mei 2013?
Wat zijn we verplicht om dan te doen? En wat als er in de tussentijd voor de geboorte iets gebeurt?

Of we moeten nu in 2 maanden trouwen omdat ik niet met een grote buik wil trouwen, en dan gewoon kleinschalig, of we wachten tot volgend jaar en dan moet hij het kindje denk ik maar gewoon erkennen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:31

Dan moet je dus regelen zoals het voor niet-getrouwde stellen geldt :) .

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:34

Thanks Rinske! :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:36

Als jullie kindje voor jullie huwelijk geboren wordt, kan je vriend het beste jullie kindje erkennen. Dan is het zeker goed geregeld, mocht er onverhoopt iets gebeuren.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:40

@ Indy Jeetje wat een gezeur zeg en ze mogen je nooit ontslaan omdat je zwanger bent. Wel jammer dat het dan op deze manier zo moet lopen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:01

Meiden bedankt voor de taart berichtjes. Ga vanavond proeven!
Wat gaat het hier snel.

@Zonnebloem, ik vind dat ook erg. Mijn moeder rookte ook door toen ze zwanger was mij.

@ Nieuwe meiden, welkom!

@Patriciavt, mooie en leuke taart!! Dan zijn ze inderdaad wel een stuk gezakt met de vraagprijs.

@Joanne, wat een lieve foto’s!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:43

Oke dus ik moet dus nu ook weer mee als mijn lief ons 2e kind gaat erkennen?!? Of mag hij ook alleen heen gaan?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:53

Hij mag alleen gaan maar dan moet jij wel schriftelijk toestemming geven.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:19

Indy wat belachelijk dat je dan niet eens de reden van ontslag weet :oo Officieel mag je een zwangere vrouw ook helemaal niet ontslaan! Want je contract liep dus nog niet af?

Patricia wat een mooi ruim huis! En van die prijs gaat er nog zoveel af? Dan is het best een koopje!

Fiem wat een super bijleespost! +:)+
Enne strooi maar met hormonen hoor! :')
Stiekem willen wij al heel graag weer zwanger worden!

Trouwen is wel makkelijk met het krijgen van kindjes volgens mij?
Want anders moet de man ook het ongeboren vruchtje erkennen toch?
Met erkennen is het ook zo dat je vriend, en niet de biologische vader dit kan doen toch? Dus als je bijv in je zwangerschap een andere vriend krijgt?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:38

Patricia, misschien toch even in contact raken met de man die nu nog het huis van mijn schoonvader huurt. Gezien die man in eerste instantie ook wel zijn huis wilde kopen maar dan zo ff zwart ''handje contantje :oo '', ffies ruim 3.5 ton neer tellen...

Nell en wat verstaan jullie onder stiekem? Of doen jullie nu vooral het ''oefenen'' met bijv de kans dat het misschien stiekem raak zal worden?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:41

Stiekem dat niemand dat weet haha :+ Wij oefenen idd alleen vanwege geen menstruatie en dus ook niet weten wanneer mijn eisprong is. Zo was ik bij de eerste binnen 6 maanden zwanger, en ik hoop nu eigenlijk wel dat het sneller is :o

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:43

:D dat is wel een heule leuke verrassing idd voor iedereen dan he.. Helaas hebben wij bij de eerste er 3.5 jaar over gedaan, maar bij stuiterbal was het eigenlijk al meteen BOEMMM... Maar wel elke keer dankzij de Clomid.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:46

Die clomid kan je dan overal kopen en wekt de eisprong op? Hoe weet je dan wanneer je eisprong er is?
3,5 jaar is wel lang zeg :(:) Fijn dat het bij de 2e zo snel ging!

Ik wist bij de eerste pas dat ik zwanger was met ruim 7 weken. Omdat ik toch geen menstruatie heb :+
Maar ik vind het ook zo wat om nu telkens een test te doen en teleurgesteld te worden haha.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:49

Nee joh, Clomid is een geneesmiddel en mag alleen door een gyn voorgeschreven worden. Is zeer gevaarlijk om dat te nemen zonder dat je echo's krijgt, want je hebt kans op overstimulatie. En dan kunnen er dus 10 eitjes ineens springen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:51

Ooh haha. Ik ken dat verder helemaal niet :+ Maar inprincipe heb ik wel een eisprong alleen weet ik niet wanneer.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:57

Weer bijgelezen vanuit landal greenpark!

Thnx allemaal, was echt in de wolken, wat een heerlijk ventje!!!

Iedereen weer nieuw, wederom welkom! Degene who needs, dikke knuffel!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:24

Nell, Klopt helemaal wat Rinske al uitlegde.. Zonder recept kun je het niet eens ergens halen gaat echt altijd op recept wat je dus voorgeschreven moet krijgen, en ik kreeg dan zeg maar geen echo's maar moest dan zeg maar rond 18e dag bloedprikken op progesteron aan de hand daarvan konden ze dan zien of er een ei geweest is of niet.
3.5 jaar is zeker een lange wachttijd geweest maar het is het ook allemaal waard geweest we hebben er een prachtzoon voor terug gekregen <3.

Joanne lekker aan het genieten op landal have fun en wie weet kom je met een gevulde buik terug thuis :D