[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:08

Ah een Tsafe is dus een koperspiraal, onder die naam kende ik dat nog niet. Houdt er dan rekening mee dat de kans vrij groot is dat je menstruatie heftiger wordt. Ik heb nu al een aantal mensen gehoord bij wie dit toch wel heel erg tegen is gevallen. Het hoeft niet maar houd het in gedachten bij je keuze :)

Voordeel van de Mirena is dat de hormonen al op de plek zijn waar ze hun werk moeten doen. Daardoor is maar een minimale hoeveelheid nodig en heb je een stuk minder bijwerkingen dan met bvb de pil. Succes met je keuze!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:47

@vraag over nuvaring: dat buikgevoel heb ik ook zo nu en dan! Erg vervelend inderdaad. Ben er zelf eigenlijk nooit mee naar de dokter gegaan.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:34

:wave:

Ik ga dit weekend op vakantie en ik ben erg bang dat ik dan de pil vergeet.
Normaal neem ik hem elke avond rond half 10, maar op dat moment ben ik waarschijnlijk niet bij de caravan en loop ergens rond, dus dat is niet heel handig. Etenstijd kan ook niet omdat wij op de camping op verschillende tijden eten dus ik dan ook geen alarm kan zetten omdat ik geen idee heb hoe laat we die dag eten.

Iemand misschien ideeën hoe ik hem niet kan vergeten?
Alvast bedankt! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:37

Ga je met je vriend op vakantie? Of iig, ben je van plan seks te hebben(onveilig)?
Anders zou je misschien met je uren kunnen schuiven en hem tijdens etenstijd innemen.
Zou geen kwaad moeten kunnen :) da's 4 uurtjes verschil als je om half 6 eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:01

Even een vraag. Normaal ben ik op de 6e dag al lang niet meer ongesteld. En nu dacht ik ook dat het over was. Maar nu stróómt het er letterlijk uit. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik moest zonet wel een half uur in de badkamer blijven want het bleef maar stromen. En nog steeds. Help? :\

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:36

Ik zou even contact opnemen met de huisartsenpost het klinkt niet echt normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:37

Ik heb idd net gebeld, word zo teruggebeld heb dit nog nooit meegemaakt en zeker op een 6e dag vind ik het heel vreemd, normaal is het al lang over. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:33

Hallo allemaal, ben er lekker vroeg bij omdat ik om 5 uur wakker werd van extreme kramp in mijn onderbuik :S Werd wel vaker wakker van een paar steekjes in mijn linker eierstok, maar dat ging zo weer over. Heb dit laten controleren en ik heb cystes op die linker eierstok (veel voorkomende bijwerking Mirena spiraal).
Om terug te komen op de kramp: hij zit zowel links als rechts en trekt ook door naar m'n doos? Heb van ellende de huisartsenpost gebeld maar die vonden het niet ernstig; ik moest maar een paracetemolletje nemen (gelukkig helpt dit ook daadwerkelijk wat).
Iemand hier ervaring mee? Spiraal maar meteen laten verwijderen? Dit wil ik dus echt niet meer, was namelijk niet van plan om er mijn hobby van te maken om 5 uur klaarwakker beneden te zitten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:59

Ik heb een tijdje ook ontzettend veel pijn gehad, bleek een cyste te zijn inderdaad, zelfde verhaal als bij jou. Ik nam gewoon een paracetamol (of 2, of naproxen) en tegen de tijd dat die was uitgewerkt was ook de pijn weg. Dat is een paar maanden zo geweest, dat ik vaak wel een paar keer per week (of soms zelfs per dag) letterlijk moest gaan zitten omdat de pijn zo heftig was. Inmiddels is de pijn weg (heel soms wat kramp rond menstruatie) en ook de cyste bleek verdwenen te zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:13

Had jij hem toen ook al een tijdje? De mijne zit er nu sinds maart 2011.
Vraag me af of het gezond is als je zo veel pijn hebt...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:41

Wat vervelend Snoompje ik heb ook de Mirena, maar gelukkig (nog) geen cyste. Ik denk dat je t beste met je HA kan overleggen wat wijsheid is. En qua pijnstilling zou ik je ook Naproxen aanraden, is net even wat steviger en werkt bij mij in geval van krampen ook heel erg goed. is verkrijgbaar bij drogisterijen onder de merknaam Aleve.
Sterkte ermee, klinkt niet fijn :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:51

Dan je voor de sterkte wensen. Om 8 uur kan ik bellen met de huisarts en kan dan waarschijnlijk vandaag nog terecht. Ik laat wel even weten wat hij er van vond.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:18

He jakkes Snoompje, dat klinkt niet goed. Sterkte! :(:)

Wist trouwens niet dat cystes een veel voorkomende bijwerking is. Nog een reden om dus _niet_ voor een spiraaltje te kiezen voor mij. Brrrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:58

Nou het spiraal is eruit, stom onding!
Nu blijf ik echter buikpijn houden van onder mijn middenrif tot vlak onder mijn navel. Huisarts denkt voedselvergiftiging, maar dit lijkt mij sterk aangezien ik alles gewoon binnenhoud. Ik weet het niet meer :S

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:07

Wuis schreef:
Ik heb idd net gebeld, word zo teruggebeld heb dit nog nooit meegemaakt en zeker op een 6e dag vind ik het heel vreemd, normaal is het al lang over. :oo

Hoe is het nu met je?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:12

Wuis, hoe is het met je?
Ben je naar de huisarts gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:59

Gisteravond idd de HA gebeld, die zei dat ik Brufen moest nemen. Gedaan maar hielp niets. Heb de hele nacht op de wc gezeten, het bleef eruit stromen en de badkamer leek wel een crime scene. :+ Ik was er ondertussen helemaal niet goed van geworden (heel misselijk, slap en licht en 't hoofd). Dus vanochtend naar de huisarts gegaan. Heb twee soorten medicijnen gekregen, eentje met hormonen en een met stollingsmiddel voor het bloed. Vandaag leek het redelijk te gaan maar vanavond had ik weer zo'n bloedaanval. Weer de huisartsenpost gebeld. Maar er is verder niets wat ze voor me kunnen doen. Ik moet deze medicijnen 10 dagen nemen en daarna krijg ik weer een enorme bloeding (juist weer van die medicijnen).

Vervelendste van alles is nog dat ik morgen bij een nieuw bijrijdpaard zou gaan kijken, had me er zooo onwijs op verheugd. En nu heb ik het moeten afzeggen. Ik kan gewoon niet bij huis weg. Dat risico kan ik niet nemen, want straks sta ik daar en stroomt het bloed overal heen. ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:41

Jeetje wat vervelend!
Ze weten niet wat het is?

Je bent niet zwanger geweest oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:58

Niet dat ik weet.... Lijkt me niet. Ik ben heel nauwkeurig met de pil.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:01

Wuis schreef:

Die is ook niet 100% he.
Gaat me om de bloedingen namelijk.
Heb je er ook krampen bij?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:10

Snoompje schreef:
Had jij hem toen ook al een tijdje? De mijne zit er nu sinds maart 2011.
Vraag me af of het gezond is als je zo veel pijn hebt...

Bij mij begon het ongeveer een jaar na plaatsen. Alles zat op de scans verder goed dus daarom heb ik besloten het nog even aan te kijken, omdat ik het verder een ideaal ding vind. Hoe is het nu met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:29

Jolliegirl schreef:
Wuis schreef:

Die is ook niet 100% he.
Gaat me om de bloedingen namelijk.
Heb je er ook krampen bij?

Nee geen krampen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:53

ik heb mijn 2e mirena ondertussen enkele maandjes...
maar ben steeds onregelmatig en inmiddels al ruim 10 dagen een 'soort ongesteld'...

komt alleen wat oud bloed,niet echt noemenswaardig maar wel krampig.
en heb het idee dat ik de touwtjes nu wat meer voel dan hiervoor...

kan het zijn omdat eh...je baarmoedermond dan verder open staat ofzo of...
moet ik maandag ff een dokter bellen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:42

Ik ben al bijna 3 jaar aan de prikpil. En dat is me altijd erg goed bevallen. Maar sinds een maandje. Heb ik regelmatig last van krampjes. Soms s'nachts ook zo erg dat ik er wakker van word en na 2 panadols weer redelijk snel in slaap val. Bloedverlies is dan echt minimaal maar wel erg onregelamtig. Inlegkruisje volstaat prima.
Maar nu weer 2 dagen last gehad van krampjes. En sinds gister heel lichtjes bloedverlies. Maar nu begin van de avond. Voelde ik echt een stolsel aankomen. En daarna een hoop bloed. Dit heb ik deze avond meerdere keren gehad. Het lijkt net of de stolsel als kurk functioneerd. Het is paar uur niks. En dan een stolsel met daarna een hoop bloed.

Herkent iemand dit?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:55

oke, ik heb het topic niet door gelezen dus misschien al over zoiets wat gepraat.
maar ik heb even een raar gevallentje!

5 weken geleden, was een week voor mijn stop week. begon ik te bloeden.
toen mijn stop week, en nu weer 3 weken al aan het slikken, maar ik bloed nog steeds.
ik heb nog ongeveer een week en dan is weer mijn stop week.

hoe erg is dit? en moet ik naar de docter of nog even afwachten?