Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:36

Ik had er zelf ook nog geen last van maar ik had wel al gemerkt dat de ene kies die ik bovenin heb ietwat scheef naar buiten leek te komen en ook een deel boven een andere kies uitkwam door mijn tandvlees. Daarvoor + jaarlijkse controle even afspraak gemaakt bij de TA, die dan een panoramische RX liet doen van mijn gebit en zo zag dat de andere onderin niet zo gunstig zaten. Ook absoluut nog geen last van, maar tjah, als alles er in 1x uit kan, waarom niet? Ben je er gelijk klaar mee.

Alleen zag hij toen dat ik nog een melktand had, hij wou weten waar de definitieve tand zat dus dentalscan aangevraagd en zo ging het balletje aan het rollen en kwam die tand in mijn kaakbeen aan het licht. Die moest er wel best spoedig uit, anders werd het gezichtsbot aangetast. Dus zei de stomatoloog dat het best mogelijk was om alles in 1x te doen et voilà, hier zit ik dan :))

Heb dus vooral last van die ene tand die ze moesten vrijmaken uit het gezichtsbot, die heeft ook die ravage in mijn mond op zijn geweten. De plekjes van de wijsheidstanden voelen beetje gezwollen en kauwen is nog wat voorzichtig maar dat is verder helemaal toppie.

Ohja, de TA die ik zag in eerste instantie voor de controle en die de ontdekking deed is niet mijn gewoonlijke TA. Ben al aantal jaar niet meer geweest en de vorige was nogal... ruw :o Het is dat ik daarnaast ook perfect gezond gebit heb, anders hadden ze die melktand gewoon veel eerder opgespoord en weggehaald. Ding zat nog verdomd stevig vast ook :))

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:42

Varekaj, ja ik heb ook last met praten omdat de binnenkant van mijn mond is opgezet, daar zitten nu ook wondjes en dat is niet fijn met spoelen! Je melktand wilde zeker geen afstand nemen!
Ik heb trouwens voor het wondje een goedje gekregen wat ik op een gaasje moet doen en dan op moet bijten. Het enige is dat dat goedje in de koelkast bewaard moet worden en dat koude spul in mijn mond is zoooooo akelig.

Monica08 veel tandartsen adviseerden om verstandskiezen preventief te laten verwijderen, dat gebeurd tegenwoordig nog wel maar niet zo veel als vroeger. Maar als ze beginnen te zeuren kun je ze er beter uit laten halen want als ze eenmaal gaan ontsteken ben je verder van huis..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:06

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

antoinetje

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:09

Nou Merel-Gomez dat is in ieder geval wel fijn!
Joolien moet morgen, zal aan haar denken...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:39

Ik ben er nu gelukkig helemaal vanaf. De laatste ging er afgelopen april uit.
De laatste twee heb ik bij dezelfde kaakchirurg gedaan, hartstikke tevreden over. Veel ervaringen met ontstekingen gehad (bij de eerste twee drie weken verschrikkelijke napijn). De laatste twee keer iets minder verschrikkelijk.
Het advies van de laatste kaakchirurg was in ieder geval spoelen met lauw warm water met 1el zout op een glas. Na een paar dagen spoelen met zoutwater en een monoject. Eén keer nog een ontsteking gehad en toen plaatste hij er een 'ontsmettend' kegeltje in en was het zo over.
Ik was echt een bange schijterd, was al bijna aan het janken in de wachtkamer en overal om me heen zaten ontspannen pubers :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:07

Wish me luck! Zit nu in de wachtkamer :')

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:37

Oeh jakkes sterkte... gelukkig lekker vroeg, hoef je niet hele dag in de stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:11

Zo ik ben weer klaar, wat een eitje. Vond alleen de verdoving ff vervelend, vooral de smaak, daar moest ik van koren :') Maar tijdens de behandeling chillde ik m hard :P

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 08:46

Top! Gelukkig, nu ben je er ook weer vanaf :-)
Het viel je dus wel mee joolien?

Ik mag morgen nog een x :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:53

Het viel me alles mee! Ik lag lekker te relaxen, alleen t boren was een irritant geluid. Mn onderste kies had een haak aan de wortel, die moest dus gesloopt worden :P Boven was er zo uit!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:34

Fijn dat het is meegevallen! Heb je geen napijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:38

Nog niet, alleen hoofdpijn :P

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:54

Heb je al wel pijnstillers ingenomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:01

Nope nog niet, alleen paracetamol tegen de hoofdpijn, wil zo lang mogelijk wachten met ibup. Ik heb wel honger. Ga zo even wat vla eten denk.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:34

Hebben ze niet gezegd dat je de pijnstiller een uur na de behandeling in moet nemen? Dan werkt die namelijk beter dan wanneer de verdoving is uitgewerkt (wat nu wel zou moeten zijn). Eet smakelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:37

Nee ze zeiden dat ik t moest innemen wanneer ik het nodig had. Mn verdoving zit nu alleen nog op mn lip lijkt wel, als ik vla eet voelt het echt te grappig :')

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:41

Ok ik hoop dat het meevalt voor je!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:00

ik meld me hier ook even...

ik moet om 14.00 de links boven verstand kies laten trekken,en volgende week de rechts boven....
Ik ben zoooo bang!!! zal straks maar vragen of ze niet beide er gelijk uit willen halen.. want dan hoef ik volgende week niet weer !!

Ik ben zo schijterd bij de tandarts.... kijk er al 2 weken extreem tegen op!!

Voel me sinds vandaag ook totaal niet lekker :o

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:01

Jolien, hoeveel moest jij laten trekken!
Fijn dat het zo mee viel!

Hoop dat je geen na pijn zult hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:02

Het valt echt mee hoor. Gewoon rustig blijven, let goed op je ademhaling en als ze beginnen doe je gewoon lekker je ogen dicht :) Het is echt zo voorbij :)

Ik heb de rechterkant beide laten trekken. De behandeling zelf is echt niet vervelend, alleen wat geduw en getrek en t kraakt soms. Maar je voelt echt niks!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:04

de vorige x toen de ondersten zijn getrokken had ik de hele dag last van een bloedende mond....

zouden ze ook beide bovensten vandaag willen trekken ??? ik hoop 't maar ,ben ik dr vanaf!!

F*ck wat ben ik bang :o :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:05

Bloeden is bij mij al gestopt, al binnen het half uur :)

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:06

zal straks maar ff mn make up er af halen.. anders weet ik 't wel... loopt alles uit :') -O-

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:06

Typhoon, beide boven halen ze meestal niet tegelijk weg omdat ze dan je hele mond moeten verdoven plus dat je dan niet kan eten? Het is begrijpelijk dat je bang bent zeker als je al een nare ervaring hebt ondergaan!. Laat het gewoon over je heen komen, moeten ze bij jou getrokken worden? Bij mij moet er namelijk 6 weken tussen zitten.

Bloeden heb ik geen last van gehad.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:07

Joolien schreef:
Bloeden is bij mij al gestopt, al binnen het half uur :)

wauw das snel of niet!!

de vorige keren had ik een andere tandarts... nou echt de hele dag bloeden!!
zit sinds enkele maanden bij een andere tandarts half uur hier vandaan...
tot nu toe super positieve ervaringen....

maar ben bij de tandarts zo'n angst haas !!