, maar heb even een vraag of er hier mensen zijn met ervaring met Cerazette? Dit is een pil die je gewoon continu slikt, dus zonder stopweek. Een soort prikpil met dus een continue hormoon afgifte in je lijf. Het voordeel is dat het wat sneller uit je lichaam is dan de prikpil, die meestal voor een half jaar werkt. Ik gebruik Cerazette al jaren en het bevalt goed, want je menstrueert niet. En dat vind ik erg prettig. Wel is het zo dat ik erg benieuwd ben hoe ik me zou voelen als ik ermee zou stoppen. Helemaal omdat ik hier een aantal behoorlijk positieve verhalen lees. Ook wel wat negatieve, maar goed.
Ben 39, slik de pil sinds mijn 17 ofzo. heb ook diverse pillen geslikt. Ik wil geen kinderen en zit er over te denken om me te laten steriliseren. Maar goed, dan word ik natuurlijk wel weer ongesteld.
Mijn ongesteldheid had ik trouwens helemaal geen last van, lichter dan met pil, duurde maar 3 dagen in totaal en had 1 keer een héél klein beetje buikpijn wat iets van 2 minuten duurde ofzo.
Mijn eisprong daarentegen voel ik wel heel erg en het houdt een dag aan. Echt als een steek die er de hele dag zit en als ik buk voel ik het nog erger. Heb dus meer last van mn eisprong dan van menstruatie.
, echt flinke buikpijn, alsof er iets gaat scheuren in mijn buik, niet fijn

)