stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:55

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen :o , maar heb even een vraag of er hier mensen zijn met ervaring met Cerazette? Dit is een pil die je gewoon continu slikt, dus zonder stopweek. Een soort prikpil met dus een continue hormoon afgifte in je lijf. Het voordeel is dat het wat sneller uit je lichaam is dan de prikpil, die meestal voor een half jaar werkt.

Ik gebruik Cerazette al jaren en het bevalt goed, want je menstrueert niet. En dat vind ik erg prettig. Wel is het zo dat ik erg benieuwd ben hoe ik me zou voelen als ik ermee zou stoppen. Helemaal omdat ik hier een aantal behoorlijk positieve verhalen lees. Ook wel wat negatieve, maar goed.

Ben 39, slik de pil sinds mijn 17 ofzo. heb ook diverse pillen geslikt. Ik wil geen kinderen en zit er over te denken om me te laten steriliseren. Maar goed, dan word ik natuurlijk wel weer ongesteld.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:59

Loose schreef:
Tijdje geleden dat hier is gereageerd, maar mede door dit topic ben ik gestopt. Nu iets van 2 maanden, maar ga denk ik wel weer aan de pil beginnen. Ik merk niks qua humeur enzo en krijg meer pukkeltjes. :+ Mijn ongesteldheid had ik trouwens helemaal geen last van, lichter dan met pil, duurde maar 3 dagen in totaal en had 1 keer een héél klein beetje buikpijn wat iets van 2 minuten duurde ofzo. :D Mijn eisprong daarentegen voel ik wel heel erg en het houdt een dag aan. Echt als een steek die er de hele dag zit en als ik buk voel ik het nog erger. Heb dus meer last van mn eisprong dan van menstruatie. :+

Heb ik ook, heb ongeveer 3 dagen last van mijn eisprong }:0 , echt flinke buikpijn, alsof er iets gaat scheuren in mijn buik, niet fijn :(

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:27

[***] schreef:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen :o , maar heb even een vraag of er hier mensen zijn met ervaring met Cerazette? Dit is een pil die je gewoon continu slikt, dus zonder stopweek. Een soort prikpil met dus een continue hormoon afgifte in je lijf. Het voordeel is dat het wat sneller uit je lichaam is dan de prikpil, die meestal voor een half jaar werkt.

Ik gebruik Cerazette al jaren en het bevalt goed, want je menstrueert niet. En dat vind ik erg prettig. Wel is het zo dat ik erg benieuwd ben hoe ik me zou voelen als ik ermee zou stoppen. Helemaal omdat ik hier een aantal behoorlijk positieve verhalen lees. Ook wel wat negatieve, maar goed.

Ben 39, slik de pil sinds mijn 17 ofzo. heb ook diverse pillen geslikt. Ik wil geen kinderen en zit er over te denken om me te laten steriliseren. Maar goed, dan word ik natuurlijk wel weer ongesteld.

Ik ben nu 34 en slik de pil ook vanaf ongeveer mijn 17e. Ik heb vrijdag mijn laatste pil ook gehad en ben klaar met die troep!
Ik ben ook heel benieuwd of ik ga opknappen.

Wat ik mij afvroeg: Is het wel goed als je helemaal niet ongesteld word? Ik bedoel, die troep (menstruatie) reinigt zo 1x per maand toch je lichaam?
Dat is wat ik gehoord heb.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:34

Claudia78 schreef:
Wat ik mij afvroeg: Is het wel goed als je helemaal niet ongesteld word? Ik bedoel, die troep (menstruatie) reinigt zo 1x per maand toch je lichaam?

Een menstruatie is ervoor om je eicellen af te voeren uit de eileiders. Met anticonceptie komt er geen rijpe eicel en is een menstruatie niet nodig.

Berdien

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:54

Toch heb je ook met de pil wel 'troep', er wordt toch wel wat weefsel afgevoerd. Bij mij tenminste, als ik 3-4 maanden door had geslikt kwamen er echt... nou ja. Zal jullie de details besparen maar fraai was het niet _O-

Ondertussen alweer een tijdje hormoonloos. En dat is fíjn! Goed, dat ik 4-5 dagen last heb van mijn eisprong is wat vervelend :+ en de forse kramp als ik ongesteld ben is ook geen pretje maar verder bevalt het me nog heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:32

F_Orumster schreef:
Claudia78 schreef:

Een menstruatie is ervoor om je eicellen af te voeren uit de eileiders. Met anticonceptie komt er geen rijpe eicel en is een menstruatie niet nodig.

Klopt helemaal! Eigenlijk verlies je alleen wat slijm, vocht en bloed tijdens een menstruatie als je aan de pil bent waarbij je een stopweek hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:34

Berdien schreef:
Toch heb je ook met de pil wel 'troep', er wordt toch wel wat weefsel afgevoerd. Bij mij tenminste, als ik 3-4 maanden door had geslikt kwamen er echt... nou ja. Zal jullie de details besparen maar fraai was het niet _O-

Ondertussen alweer een tijdje hormoonloos. En dat is fíjn! Goed, dat ik 4-5 dagen last heb van mijn eisprong is wat vervelend :+ en de forse kramp als ik ongesteld ben is ook geen pretje maar verder bevalt het me nog heel erg goed.

Ja, maar een gewone pil (dus met normaal gesproken een stopweek), is ook niet bedoeld om zolang door te slikken. Cerazette bevat volgens mij ook maar 1 soort hormoon. Maar zoals ik hierboven al schreef je verliest idd wel wat slijm, vocht, bloed, maar geen onbevruchte eicel, wat de normale bedoeling van een menstruatie is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:12

Daar verschillen de meningen anders sterk over. Drie maanden doorslikken betekende voor mij drie maanden geen emotioneel labiele dagen tijdens een stopweek en de bijbehorende zware hoofdpijn. En aangezien ik nooit last heb gehad van doorbraakbloedingen vond mijn lichaam het ook wel prima.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:42

Claudia78 schreef:
[***] schreef:

Ik ben nu 34 en slik de pil ook vanaf ongeveer mijn 17e. Ik heb vrijdag mijn laatste pil ook gehad en ben klaar met die troep!
Ik ben ook heel benieuwd of ik ga opknappen.

nou,als je zo enorm opknapt als ik doe sinds ik gestopt ben dan word je straks héél erg blij *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:37

Citaat:
nou,als je zo enorm opknapt als ik doe sinds ik gestopt ben dan word je straks héél erg blij *\o/* *\o/*

Had jij tijdens het pilgebruik veel klachten? Ik heb over het algemeen niet veel, wel wat vage klachten. En daarom ben ik zo benieuwd hoe ik me zou voelen als ik ermee zou stoppen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:34

ik ben met de pil gestopt omdat ik altijd moe was.
kon de hele dag wel slapen en nergens zin in...emotioneel vond ik mezelf ook heel erg vlak,zielige film?
ja boeie,kon me niks doen
nu heb ik echt zo ontzettend veel energie er voor terug gekregen,ik jank om een zielige film en voel me dus echt veel beter
:D :D .
dat ik dan 2 dagen duizelig ben tijdens mijn ongesteldheid en mijn eisprong vaak wel voel,dat vind ik helemaal niet erg,dat is prima te doen :j

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:38

Dat had ik ook Ellepel. Ben echt een emodoos maar door de pil dus niet meer, heel raar. Nu ik gestopt ben kan ik me opeens ook weer veel drukker om dingen maken (en ik ben er gek genoeg blij mee :') )

Over 1,5 week krijg ik een spiraaltje. Leek de HA de beste oplossing voor mij, moet alleen wel zelf god in de gaten houden of het invloed heeft. Maar verwacht het niet :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:04

Helemaal niet meer ongesteld worden is wel slecht? Je moet minstens 2x per jaar toch even ongesteld worden om idd al het vuil uit je bm te laten komen?

Forumster: Maar kan je dan ooit wel stoppen met de pil als jij 'kaal' wordt als je niks slikt?
Hoe moet dat dan als je ooit kinderen wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:30

@Nell, volgens mijn huisarts is het "schoonmaken" van je baarmoeder onzin. Als je de pil slikt (ongeacht welke je slikt) heb je geen eisprong, dus er valt ook niets af te voeren. En het afvoeren van een onbevruchte eicel is het enige doel van een menstruatie.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:22

Ik ben nu 2 week geleden gestopt ong. (en de stopweek ervoor).
Voel me nu al beter.
Idd dat enorm vermoeide overdag is weg, nergens zin in hebben, geen fut hebben is weg.
Heb weer energie, en ben vrolijker.
Jammer genoeg nog niks afgevallen, hoop dat dat ook nog gebeurt.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:09

Dat van een beter en levendig gevoel herken ik!!! Fijn hè!

Heeft een van jullie ook pijnlijke borsten? Sinds ik ben de pil gestopt ben lijkt het wel of ze en halve cupmaat zijn gegroeid en ze zijn zo ontzettend gevoelig. Herkent iemand dat?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:13

Ik heb pas een maandje de pil niet geslikt omdat ik hem was vergeten te halen. Ik heb de eerste week alleen maar behoorlijke hoofdpijn gehad en ik was doodmoe.
Groeiden mijn borsten maar een halve cupmaat, haha!
Ongesteld worden is juist goed voor je geboortekanaal. Dan komt de natuurlijke zuurgraad weer in balans, een menstruatie reinigt niet je baarmoeder maar je geboortekanaal. Ben je bijna nooit ongesteld, dan is de kans op schimmelinfecties groter. Heb ik me laten vertellen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 05:41

Rowdine schreef:
Dat van een beter en levendig gevoel herken ik!!! Fijn hè!

Heeft een van jullie ook pijnlijke borsten? Sinds ik ben de pil gestopt ben lijkt het wel of ze en halve cupmaat zijn gegroeid en ze zijn zo ontzettend gevoelig. Herkent iemand dat?

bij mij zijn ze wel gevoeliger en zeker gegroeid :j

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:54

Bij mij zijn ze gekrompen, maar ook wel gevoeliger..

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:50

Ik heb besloten dat ik tijdens de vakantie van mijn stage ga stoppen met de pil. Mijn eigen vakantie is drie tot vijf weken later, dus dat komt dan goed uit ivm onregelmatige cyclus van voor het pilgebruik. Nu hopen dat het ook goed gaat.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:05

Hahaa nou, ik hoopte dat m'n menstruatie nog even zou uitblijven, maar helaas. Gewoon keurig na een weer ongesteld geworden. Ongelooflijk dat je lichaam dat zo kan regelen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:34

Rowdine schreef:
Gewoon keurig na een weer ongesteld geworden

na een wat? :D

maar ik snap wat je bedoeld ,had ik ook.
ik was met de pil gestopt na mijn stopweek en na 3 weken werd ik het gewoon weer,alsof ik wel nog gewoon aan de pil was en weer mijn stopweek had.
heel maf eigenlijk :j

ik ben het nu wel korter.
de eerste dag heb ik wel heel veel bloedverlies en na 4 dagen is het helemaal over en klaar
en toen ik aan de pil was dan was ik echt wel een week bezig.