Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Goldie

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:16

Hier regent het :+
Net paard gereden, morgen weer hardlopen... Les 16 := Voor het eerst 7 minuten..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:33

Zo ik ben net terug !!
Ondanks dat ik last van mijn rug/nek had, toch gaan hardlopen in de hoop dat het een gunstig effect zou hebben.
Gelukkig heeft het goed uitgepakt !!

Wat heb ik gelopen vandaag:
8 min hardlopen - 2 minuten wandelen - 3 minuten hardlopen - 2 min wandelen - 4 min hardlopen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:11

Dat is al best pittig schema, sunshine, waarom begin je met zolang lopen,meteen 8 minuten als start?

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:35

Wow, ik lees al over 7 en 8 min hardlopen. Nou ik ben vandaag voor de 2e keer gegaan en heb weer 1 km warm gelopen/joggen en daarna weer 1 min hardlopen, 2 min wandelen enz. 10x een minuut hard gelopen. Vond het wel benauwd, maar ging toch makkelijker dan de eerste keer.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:08

Goldie schreef:
Net paard gereden, morgen weer hardlopen... Les 16 := Voor het eerst 7 minuten..

Heb ik als laatste les gedaan, en het zal makkelijker gaan dan je denkt! Zeven minuten waren voorbij voordat ik het wist :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:11

Goldie schreef:

Ik moet les 16 eigenlijk vandaag doen... ik heb alleen helemaal geen zin, maar ik moet van mezelf :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:43

Evelijn schreef:
Dat is al best pittig schema, sunshine, waarom begin je met zolang lopen,meteen 8 minuten als start?

Ik ben bijna 3 weken geleden weer begonnen met hardlopen.
Moet zeggen dat ik vrij weinig moeite heb met de 8 minuten achter elkaar hardlopen... is dit raar?...

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:13

sunshine schreef:
Evelijn schreef:

Moet zeggen dat ik vrij weinig moeite heb met de 8 minuten achter elkaar hardlopen... is dit raar?...

Ik ben 6 weken terug begonnen deze week heb ik al 6 km achter elkaar gelopen, ik denk dat hrt voor iedereen verschillend is hoe snel je alles opbouwd.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:31

Tot je een blessure krijgt...

Ik had toch nog tijd gevonden om nu hard te gaan lopen. Maar helaas zit er wel heel erg dichtbij heel wat onweer, dus ik kijk even aan of het nog veilig is vanavond. Anders moet het toch morgen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:10

Ben ook 6 weken terug begonnen, maar 2 keer per week getraind, een week helemaal niet. Nog nooit langer gelopen dan 10 min achter elkaar en vandaag 5 kilometer in 34 minuten, jeej! Moet zeggen dat ik het wel steeds leuker begin te vinden. Vanaf een minuut of 7 achter elkaar lopen heb je tenminste het gevoel dat je echt al iets kan en er wat vooruitgang inzit. Vandaag ook in de stromende regen 5 paarden stuk voor stuk rennend binnen gezet. Maand geleden was ik daar ontzettend van buiten adem geweest, haha.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:11

vanavond weer gestart met lopen. heb nu 3 verschillende hardloopprogramma's op mijn computer staan, evy 2006, evy 2011 en dutchrunners met renate wennemars. en ja, welke ga ik dan volgen? heb vandaag gekozen voor les 1 van evy 2011. renate bouwt toch wel flink snel op en de muziek van 2006 is grotendeels bagger.......dus nu 2011 maar uitgeprobeerd!
wil het nu wel helemaal vol maken. 2 jaar geleden op 1 of 2 lessen na evy uitgelopen en toen ben ik gestopt....echt heel jammer. toen in november 2010 een knieblessure en vorig jaar met renate opgebouwd (zonder problemen), echter ook weer halverwege gestopt. nu wil ik het gaan volhouden. ben wel over 4 weekjes voor een weekje in frankrijk (ruitervakantie) en ga daar niet hardlopen, dus nu t/m week 4 opbouwen en daarna weer met week 4 oppakken (dat is de planning nu in ieder geval).

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:14

Danseresje schreef:
vanavond weer gestart met lopen. heb nu 3 verschillende hardloopprogramma's op mijn computer staan, evy 2006, evy 2011 en dutchrunners met renate wennemars. en ja, welke ga ik dan volgen? heb vandaag gekozen voor les 1 van evy 2011. renate bouwt toch wel flink snel op en de muziek van 2006 is grotendeels bagger.......dus nu 2011 maar uitgeprobeerd!
wil het nu wel helemaal vol maken. 2 jaar geleden op 1 of 2 lessen na evy uitgelopen en toen ben ik gestopt....echt heel jammer. toen in november 2010 een knieblessure en vorig jaar met renate opgebouwd (zonder problemen), echter ook weer halverwege gestopt. nu wil ik het gaan volhouden. ben wel over 4 weekjes voor een weekje in frankrijk (ruitervakantie) en ga daar niet hardlopen, dus nu t/m week 4 opbouwen en daarna weer met week 4 oppakken (dat is de planning nu in ieder geval).

Dat was inderdaad precies wat ik had met dat schema van Renate. Had geen problemen, maar op een gegeven moment ging het me echt te snel.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:24

SSDesign schreef:
Danseresje schreef:

Dat was inderdaad precies wat ik had met dat schema van Renate. Had geen problemen, maar op een gegeven moment ging het me echt te snel.

ja, ineens loop je in week 2 al 5 minuten, dan in week 3 mag je ineens 8 minuten lopen en dan week 4 sluit je af met 18 minuten (en het meeste wat je dan achtereen gelopen hebt is die 8 minuten in week 3).
maar misschien dat ik hem tussendoor ga gebruiken ofzo......weet nog niet. met 3 programma's op de pc en grotendeels op de mp3-speler kan ik schuiven en wisselen wat ik wil! want ergens vind ik het (zoals ik het nu bekijk) ook wel weer een beetje saai dat je elke week 3x hetzelfde doet (hopelijk wel elke les andere muziek).......overigens ben ik wel blij dat die les uit 2006 met 2' rennen en 1' lopen en dat 7 of 8x achter elkaar, er uit is! dat was echt een dodelijke les en die kreeg je dan in de week erna weer!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:45

Hoi ik wil me graag ook melden. Mijn vriend wil morgen gaan beginnen met hardlopen (eindelijk) (haha) en misschien dat ik wel mee ga. Er moeten bij mij ook wel wat kilootjes af en wat conditie opgebouwd. Ik lees hier dat veel mensen de str van evy gebruiken, maar die zijn mp3 bestanden. Gebruikt er ook iemand een app voor de iphone? Zo ja welke kunnen jullie aanbevelen?

Ben benieuwd of ik het volhoud en mijn vriend natuurlijk ook. Dit topic zal me vast en zeker er wel mee helpen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:48

sunshine schreef:
Evelijn schreef:

Ik vind 8 minuten achter elkaar opzich niet raar,maar vindt het onverstandig om daar mee te beginnen of heb je daarvoor al een warming-up gedaan? Het is vooral in vergelijking met de minuten die je daarna loopt, opbouw is raar en volgens mij niet verstandig.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:06

Evelijn: Oh zo bedoelde je het hihi !
Uiteraard heb ik een warming up gedaan en cooling down...maar vond het niet zo belangrijk om dat erbij te vermelden :D
Vind het trouwens ook prettig om eerst wat langer te lopen en op het laatst wat korter, voelt voor mij fijner.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:20

@lootje, runkeeper! Echt heel Chill

Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel jammer vind dat de meesten hier nog maar net begonnen zijn en 8 min lopen ver vinden. Je moet ergens beginnen uiteraard maar ik loop momenteel ongeveer een uur achter elkaar dus dat is wel even een verschil. Even kijken of ik in t topic blijf dus!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:29

WillemYntJee schreef:
@lootje, runkeeper! Echt heel Chill

Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel jammer vind dat de meesten hier nog maar net begonnen zijn en 8 min lopen ver vinden. Je moet ergens beginnen uiteraard maar ik loop momenteel ongeveer een uur achter elkaar dus dat is wel even een verschil. Even kijken of ik in t topic blijf dus!

Lijkt me echt super om een uur achter elkaar te kunnen lopen !! Hoelang heb je er over gedaan om dat te bereiken?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:32

Zo terug van een heerlijk weekendje kamperen, hardlopen op kleine paadjes tussen de natuur en caravans is toch wel erg leuk voor de afwisseling zeg :))

Morgen les 5 van evy, heb er zin in!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:33

Vorig jaar wat getraind en toen 5 km wedstrijd en 6,5 km wedstrijd gelopen. Winter niks gedaan en toen eind feb begin maart weer begonnen. Eerst weer tot die 5 km en we doen mee aan een clinic van 11 weken voor de wedstrijd van 10 km die we 3 juni gaan lopen. Als je wat basis conditie hebt, kan je dmv intervaltraining vrij snel opbouwen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:34

WillemYntJee schreef:
Vorig jaar wat getraind en toen 5 km wedstrijd en 6,5 km wedstrijd gelopen. Winter niks gedaan en toen eind feb begin maart weer begonnen. Eerst weer tot die 5 km en we doen mee aan een clinic van 11 weken voor de wedstrijd van 10 km die we 3 juni gaan lopen. Als je wat basis conditie hebt, kan je dmv intervaltraining vrij snel opbouwen.

Ik denk dat jij een heel mooi voorbeeld bent voor heel veel mensen in dit topic :). Zo heb ik mijn moeder vaak als voorbeeld. Astmapatiënt, maar loopt inmiddels met gemak 1,5-2 uur achter elkaar. Niet snel, maar ze houdt het netjes vol :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:38

Je hoeft ook absoluut geen 15 km per uur te lopen! Volhouden is t belangrijkst. Ik vind t ook heel prettig om een doel te hebben, nu dus die 10 km op 3 juni. En echt leuk vinden doe ik t niet eens, sterker nog ik vind t vreselijk! Maar t geeft toch wel een boost als je dan over de finish komt :-)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:00

WillemYntJee schreef:
Je hoeft ook absoluut geen 15 km per uur te lopen! Volhouden is t belangrijkst. Ik vind t ook heel prettig om een doel te hebben, nu dus die 10 km op 3 juni. En echt leuk vinden doe ik t niet eens, sterker nog ik vind t vreselijk! Maar t geeft toch wel een boost als je dan over de finish komt :-)

Erg tof dat je al zo een lekkere hardloopconditie hebt opgebouwd!

Ik ben dit eigenlijk gaan doen door een jongen die ik heb onmoet, hij was gewoon zo positief ovet het sporten en kon er zo enthousiast over vertellen! En toevallig wilde ik ook op dat moment ook meer gaan dporten, dus helpt hij me met schema's enzovoort. Hij loopt alleen een 'tikkie' langer, zeg maar gerust 35/40 kilometer achter elkaar. Maar het is wel fijn om met iemand er over te kunnen praten die er ook verstand van heeft :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:28

@WillemYntJee...je moet toch ergens beginnen... en als je aan het opbouwen bent zeker voor de eerste keer is te snel gaan wel verleidelijk. Ik merk ook dat mijn conditie prima is, kan best nog een rondje als ik terug ben...maar ik weet ook dat ik dat mijn knieen niet aan moet doen.
@sunshine,oh...met warming-up snap ik het wel, lijkt me juist wel belangrijk om te vermelden :)

Ik ben trouwens wel aan het kijken welke wedstrijdjes ik zou kunnen doen als ik het opgebouwd heb. Ben te laat om me in te schrijven voor de 4 mijl ... maar als ik op de hardloopkalender kijk is er hartstikke veel. Denk dat ik in de zomervakantie de Brinkloop van Diever eens gaan doen. Dat is dan elke dinsdagavond...en ook 5km. Heb ik mooi doel om naar toe te lopen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:34

Hier nog een hardloopster! Binnenkort paar wedstrijdjes, 5km 7.5km en 10km. Ben vorig jaar begonnen maar van de winter gestopt ivm vorst en mijn rug. nu weer opgepakt. Vrijdag moet ik 7.5km loop doen, hoop op 44min of minder uit te komen...