Net paard gereden, morgen weer hardlopen... Les 16

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sunshine schreef:Evelijn schreef:Dat is al best pittig schema, sunshine, waarom begin je met zolang lopen,meteen 8 minuten als start?
Ik ben bijna 3 weken geleden weer begonnen met hardlopen.
Moet zeggen dat ik vrij weinig moeite heb met de 8 minuten achter elkaar hardlopen... is dit raar?...
Danseresje schreef:vanavond weer gestart met lopen. heb nu 3 verschillende hardloopprogramma's op mijn computer staan, evy 2006, evy 2011 en dutchrunners met renate wennemars. en ja, welke ga ik dan volgen? heb vandaag gekozen voor les 1 van evy 2011. renate bouwt toch wel flink snel op en de muziek van 2006 is grotendeels bagger.......dus nu 2011 maar uitgeprobeerd!
wil het nu wel helemaal vol maken. 2 jaar geleden op 1 of 2 lessen na evy uitgelopen en toen ben ik gestopt....echt heel jammer. toen in november 2010 een knieblessure en vorig jaar met renate opgebouwd (zonder problemen), echter ook weer halverwege gestopt. nu wil ik het gaan volhouden. ben wel over 4 weekjes voor een weekje in frankrijk (ruitervakantie) en ga daar niet hardlopen, dus nu t/m week 4 opbouwen en daarna weer met week 4 oppakken (dat is de planning nu in ieder geval).
SSDesign schreef:Danseresje schreef:vanavond weer gestart met lopen. heb nu 3 verschillende hardloopprogramma's op mijn computer staan, evy 2006, evy 2011 en dutchrunners met renate wennemars. en ja, welke ga ik dan volgen? heb vandaag gekozen voor les 1 van evy 2011. renate bouwt toch wel flink snel op en de muziek van 2006 is grotendeels bagger.......dus nu 2011 maar uitgeprobeerd!
wil het nu wel helemaal vol maken. 2 jaar geleden op 1 of 2 lessen na evy uitgelopen en toen ben ik gestopt....echt heel jammer. toen in november 2010 een knieblessure en vorig jaar met renate opgebouwd (zonder problemen), echter ook weer halverwege gestopt. nu wil ik het gaan volhouden. ben wel over 4 weekjes voor een weekje in frankrijk (ruitervakantie) en ga daar niet hardlopen, dus nu t/m week 4 opbouwen en daarna weer met week 4 oppakken (dat is de planning nu in ieder geval).
Dat was inderdaad precies wat ik had met dat schema van Renate. Had geen problemen, maar op een gegeven moment ging het me echt te snel.
sunshine schreef:Evelijn schreef:Dat is al best pittig schema, sunshine, waarom begin je met zolang lopen,meteen 8 minuten als start?
Ik ben bijna 3 weken geleden weer begonnen met hardlopen.
Moet zeggen dat ik vrij weinig moeite heb met de 8 minuten achter elkaar hardlopen... is dit raar?...
WillemYntJee schreef:@lootje, runkeeper! Echt heel Chill
Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel jammer vind dat de meesten hier nog maar net begonnen zijn en 8 min lopen ver vinden. Je moet ergens beginnen uiteraard maar ik loop momenteel ongeveer een uur achter elkaar dus dat is wel even een verschil. Even kijken of ik in t topic blijf dus!
WillemYntJee schreef:Vorig jaar wat getraind en toen 5 km wedstrijd en 6,5 km wedstrijd gelopen. Winter niks gedaan en toen eind feb begin maart weer begonnen. Eerst weer tot die 5 km en we doen mee aan een clinic van 11 weken voor de wedstrijd van 10 km die we 3 juni gaan lopen. Als je wat basis conditie hebt, kan je dmv intervaltraining vrij snel opbouwen.
WillemYntJee schreef:Je hoeft ook absoluut geen 15 km per uur te lopen! Volhouden is t belangrijkst. Ik vind t ook heel prettig om een doel te hebben, nu dus die 10 km op 3 juni. En echt leuk vinden doe ik t niet eens, sterker nog ik vind t vreselijk! Maar t geeft toch wel een boost als je dan over de finish komt