knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:43

Wat fijn Nexthorse!

Dat word doorbijten dus! Ik ga het zien, 6 januari voor het eerst!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:09

Jeetje wat een narigheid allemaal, ik hoop dat het voor iedereen snel de goede kant opgaat..

Ik ben vandaag weer bij de fysio geweest, hoef nog maar 1 x per week ipv 2 keer.
Het gaat eigenlijk heel goed, kan mijn been bijna helemaal strekken, elke week gaat dat beter. Ook het buigen gaat best goed, nog wel pijnlijk als ik te ver buig. Vandaag voor het eerst squat oefeningen gedaan, dan merk je wel in je spieren. :D
Afgelopen week weer stallen gemest, dat was nog niet echt een strak plan, 's nachts stevige pijn in de knie en meer zwelling. Moet ik dat klusje dus toch aan anderen overlaten :)

Het lopen gaat goed, ik kan nu weer normale passen maken, zonder krukken.
Wel lastig hoor om opeens normaal te moeten lopen, daar had ik nog wel wat oefening voor nodig. Gek hoe snel je lichaam gaat compenseren.

Ik heb wel constant het gevoel dat er een heel strak elastiek om mijn hele knie zit, hebben jullie dat ook?
Het steekt aan de binnenkant van het gewricht, maar daar zit ook de grootste beschadiging van mijn binnenband. Soms ineens zo erg dat ik er misselijk van word, maar dan zakt het ook wel weer.

Misschien in januari weer paardrijden????

Beterschap allemaal!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:22

@Sliertje: Fijn dat je wekelijks vooruit gaat. Maar blijft toch een lange weg met dit soort letsel.
Die strakke band om je knie (gevoel) had ik ook heel lang. Dat kwam doordat mijn pees zwaar beschadigd was en is nooit weggegaan (ook niet na shockwave). De pees was verdikt en ingekort door de schade en dat heeft dat gevoel ook veroorzaakt.

Nu, na de operatie waarbij mijn kniepees een stukje verplaatst is (lees: stukje meer ruimte heeft gekregen) is dat gevoel dus wel weg.
Ik denk dus dat er bij jou misschien ook wel iets onder "hoogspanning" staat.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:25

Dat zou zomaar kunnen hoor, op de mri was ook duidelijk het e.e.a. te zien.. ik besef ook zeker dat ik niet hard van stapel moet lopen. Ben blij met de goede begeleiding die ik heb..

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:32

Biertje, fijn om te horen dat het steeds ietsje beter met je gaat!
Dat bekende gevoel herken ik ook, heel irritant.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:24

:) De meesten worden weer voorzichtig positief hier +:)+ +:)+

Hier een dipje, kom net bij de fysio vandaan en knie schoot op slot en er was niks meer mee te beginnen.... Werd warm en binnen no time dik -O- Nu weer koelen en morgen terug om te kijken hoe het dan is....

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:18

Wat een pech Jipje_niekje. Voorzichtig aan dan maar.
Lekker koelen zal misschien wel wat zwelling wegnemen nu.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:03

He wat naar Jipje_niekje!

Ik vind het echt heel frustrerend dat ik maar zo weinig kan bij de fysio. Als ik zie waar ik vandaan kom (half uur flinke sport) en wat ik nu doe (paar wiebelplankje en crosstrainer) dan baal ik daar zo van.
Vooral omdat het ook niet lukt, en het frustrerende is dat ik weet dat ik het wel gekund heb!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:51

@Iejoorr: Dat is denk ik nog wel het moeilijkste. Accepteren dat je bepaalde dingen niet meer kunt.
Heb ik ook nog steeds heel veel moeite mee.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:51

Wat vervelend, jipje_niekje! Hoe is het nu?

Iejoorr, die frustratie snap ik heel goed :(:)

Hier ook even een terugval (dat hoop ik tenminste). Gisteren bij het opstaan van de bank ineens een hele felle pijnsteek, waardoor ik bijna van mijn stokje ging. En sindsdien voelt het niet goed. Sinds donderdag zijn de hechtingen eruit, dat is wel heel prettig. Maar mijn knie us nog steeds gezwollen en blauw. De fysio vertrouwt het ook niet helemaal. Voor nu heeft hij een lymftape aangebracht, kijken wat dat doet.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:29

Iejoorr, die frustratie is zo enorm herkenbaar :(:) :(:) :(:)
Nexthorse, oeps, dat klinkt nog niet fijn :(:) Hopelijk gaat de lymfetape je helpen, bij mij heeft het helaas niks uitgehaald.... Kun je er wel goed mee slapen??

Hier blijft het een beetje hetzelfde. Ik moet eigenlijk krachttraining gaan opbouwen, maar op het moment dat ik dat probeer slaat mijn knie dus op slot met een minimale verhoging van het huidige gewicht. In overleg met de fysio nu dus eerst nog meer herhalingen en series maken, dat 2 weken vol houden en dan nog een keer proberen op te hogen. En verder proberen om passief en actief zoveel mogelijk te strekken en buigen zover mogelijk om de beweeglijkheid te vergroten. Helaas blijft het dik en is mijn knie na afgelopen woensdag ook weer warmer geworden....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:22

Hm, dat schiet ook nog niet echt op. Wanneer moet je weer terug op controle?

Fysio heeft het vandaag geplakt, dus kan er nog niet veel over zeggen. Slapen deed ik al niet goed, maar dat is al een paar maanden zo.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:28

Zo........ net toch mooi maar weer mijn eerste ritje te paard gemaakt :D

Mijn ouwetje (bijna 20) is daar het meest geschikt voor in huidige omstandigheden en moet zeggen dat het helemaal niet tegen viel.

Knie is nu iets gevoelig, maar dat heb ik ook na de fysio. Zolang het de dag erna goed hersteld is, is er niets aan de hand.

Inmiddels regent het hier alweer, maar deze mooie ochtend te paard kan me niet meer afgenomen worden *\o/*

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:07

Wow,wat goed Mirranda! Wat een mijlpaal!
Dat neemt idd niemand je meer af :)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:45

Inderdaad ;)

The day after: Knie wat gevoelig.

Hopelijk hersteld dit net zo als na een zware fysiotraining.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:19

Wat super zeg Mirranda! Echt een mijlpaal inderdaad.

Vandaag ook weer bij de fysio geweest, wiebelplankjes gingen ''bijna perfect'' :D. Stabiliteit gaat dus omhoog, heel fijn om te weten!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:21

Dat hoop ik ook voor je, Mirranda :)

Iejoorr, dat gaat goed!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:08

Zo, hoe is het hier met iedereen? Fijne kerstdagen gehad?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:07

Ja, fijn 2 dagen vrij gehad :)

Eerste kerstdag nog gereden en reactie in mijn knie was al minder dan na de eerste keer rijden.
Heel prettig. Ws eigenlijk de bedoeling dat ik vandaag weer zou rijden, maar het kwam er niet van. Morgen dan maar weer.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:01

@Mirranda: Wat heerlijk moet dat zijn om weer lekker te kunnen rijden! Echt super fijn voor je! En je knie geeft nu dus ook al minder reactie +:)+
@Nexthorse: Vooral een kerst om weer even op adem te komen, haha :o Kerstdrukte in een bakkerij en tijdens kerst al weer opmaken voor oliebollen drukte en tussendoor dus even op adem komen ;)

Ik heb overlegd met de arts en moet 6 januari langs komen en dan gaan ze naar alle waarschijnlijkheid brace nummer 3 maken in mijn verzameling..... Mijn knieschijf lijkt een soort van 'uit de rails' te lopen bij strekken en buigen wat enorm pijnlijk is en steeds erger wordt. Hierdoor kan ik inmiddels alleen nog maar onbelast 'trainen', maar ja, zo gaat het natuurlijk nooit wat worden.... Hopelijk gaat de brace helpen zodat ik toch eindelijk eens echt weer wat kracht in mijn been kan gaan krijgen :j

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:19

Mirranda, klinkt goed!! Wat fijn dat het rijden goed gaat :)

Jipje_niekje, oeh, dan zal je die 2 vrije dagen goed hebben kunnen gebruiken! Vervelend dat het nog steeds niet goed gaat. Maar wel fijn dat je orthopeed nog steeds zo goed mee denkt. Ik ga voor je duimen!

Ik moet morgen op controle. Ben heel benieuwd! Mijn knie voelt nu nog steeds niet goed (na die steek van een week geleden).

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:23

Hmmm, dat klinkt nog niet goed Nexthorse.... Hopelijk heeft hij morgen toch goed nieuws voor je!! Ik ga voor je duimen!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:24

@Jipje_niekje: Maar als je knieschijf niet spoort dan gaat een brace toch nooit een blijvende oplossing geven?

Mijn knieschijf spoorde ook niet meer na de breuk en al het littekenweefsel, maar door de operatie staat deze nu weer op de juiste plek en de pees heeft weer ruimte gekregen.

Een brace werd bij mij afgeraden.

Natuurlijk hoop ik voor je dat de brace je wel voldoende oplossing biedt ;)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:25

@Nexthorse: Hopelijk toch goed nieuws voor je morgen. Een pijnreactie hoort er soms gewoon bij (bij het hele proces bedoel ik)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:39

@Mirranda; Bij onbelaste beweging rechtuit blijft hij wel sporen, maar met minimale belasting 'ontspoort' hij... Ik heb verder ook geen idee en wacht 6 januari wel weer af. Maar ga stiekem hopen dat de brace wel helpt, want nog een keer een operatie in zo'n kort tijdsbestek zie ik eigenlijk niet zo zitten.....