Bij een recurve staat soms op de latten wat de trekkracht is, die wordt standaard gemeten op een treklengte van 28". Als je dat weet kun je die ook omrekenen naar het trekgewicht bij je eigen treklengte.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bij een recurve staat soms op de latten wat de trekkracht is, die wordt standaard gemeten op een treklengte van 28". Als je dat weet kun je die ook omrekenen naar het trekgewicht bij je eigen treklengte.
Ik zal straks even weer kijken. Ik denk wel dat deze boog bij me past, hij is niet heel zwaar maar ik moet natuurlijk wel weer even wennen en vooral oefenen.. Gelukkig heb ik een gigantische tuin, want de dichtsbijzijnde vereniging(waar ik waarschijnlijk dan lid van word) zit zo'n 20km verderop.
Ben benieuwd hoe het jou bevalt!
Elanor schreef:Leuk hoor! Ik heb drie lessen met vizier geschoten toen ik al lang barebow gewend was - heel lastig vond ik dat, omdat je dan ineens niet langs de pijl moet kijken maar naar de korrel en ook nog onder je kin moest ankeren. Dat betekende steeds bewust moeten afwijken van mijn automatismen, lastig! Wel heel leerzaam.Ben benieuwd hoe het jou bevalt!

?? Ik heb zojuist 4 van mn 6 pijlen kapot geschoten
... 3 missende punten en 1 missende nok... Ik schoot normaal, niets bijzonders maar iemand tips hoe ik dit kan voorkomen? Ik-baal-als-een-stekker.nl 

) om mijn vingers. Ik ging er van plukken. Maar ik krijg nu weer goed de smaak te pakken met vizier erbij!

Helaas is het eerst nog wel even met een barebow de trekkracht opbouwen, want zo'n ruiterboog trekt nog best wel zwaar! Maar ben dus helemaal verkocht!!