Zwanger, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:43

Ik houd de ts er dus niet verantwoordelijk voor, alleen kan ik begrijpen dat dit soort onzorgvuldig gedrag schrijnend kan zijn voor onvruchtbare vrouwen. Zoals ik al zei: de mogelijkheid van abortus mag geen vrijbrief zijn voor onbeschermde seks. En dat is het imo in dit geval wel

Nummus

Re: Zwanger, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:45

Dat het schrijnend is voor de onvruchtbare vrouwen staat buiten kijf in deze, en is meer dan eens duidelijk gemaakt. Ik denk dat TS het nu wel snapt, maar om iemand een schuldgevoel aan te gaan praten vind ik ook naar.

TS heeft niet van te voren gedacht "Goh ik ga zwanger raken, gelukkig bestaat er abortus". Die wou gewoon seks en de drang was misschien groter dan het nadenken daarover. Een soort "dat overkomt mij toch niet" - iets dat erg vaak voorkomt in veel situaties.
Nu het eenmaal toch gebeurt is mag ik aannemen dat TS van deze fout geleerd heeft. Ze gaat tenslotte een spiraaltje laten plaatsen zodat dit niet meer gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:47

Niet iedereen kan alles in een keer goed doen is dan misschien een wet van de natuur maar ik neem aan dat de ts al vaker dan eens seks heeft gehad. En mi kan je, als je maar een beetje nadenkt, de meeste zaken wel in een keer goed doen. Ik vind het nogal een dooddoener die je daar verkondigt. Als ik iemand doodrijd als ik net m'n rijbewijs heb gehaald, durf jij dan hetzelfde te zeggen? Geen haar op mijn hoofd die daaraan zou denken.
Deze hele situatie was te voorkomen als de ts wat beter had nagedacht bij haar handelen. Ik wil haar geen trap nageven, ik wil slechts voorkomen dat iemand dezelfde fout begaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:48

Nemurin schreef:
Dat het schrijnend is voor de onvruchtbare vrouwen staat buiten kijf in deze, en is meer dan eens duidelijk gemaakt. Ik denk dat TS het nu wel snapt, maar om iemand een schuldgevoel aan te gaan praten vind ik ook naar.

TS heeft niet van te voren gedacht "Goh ik ga zwanger raken, gelukkig bestaat er abortus". Die wou gewoon seks en de drang was misschien groter dan het nadenken daarover. Een soort "dat overkomt mij toch niet" - iets dat erg vaak voorkomt in veel situaties.
Nu het eenmaal toch gebeurt is mag ik aannemen dat TS van deze fout geleerd heeft. Ze gaat tenslotte een spiraaltje laten plaatsen zodat dit niet meer gebeurt.

Nee dat blijkt, het zou goed zijn als meiden dit wel eens van tevoren zouden kunnen bedenken en als het verstand de boventoon zou voeren boven de drang tot seks.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:51

Situation schreef:
Ja uiteraard, bij de nacontrole laat ik een spiraaltje zetten. Ik was sowieso al aan de pil natuurlijk, maarja zoals je kon lezen is dat mis gelopen.
Iedereen bedankt voor de sterkte wensen, ik denk dat het wel goed komt met mijn vriend, hij moet af en toe even "zijn hart luchten", dan kan ik hem beter tegen mij tekeer laten gaan dan dat hij zich afreageert op zijn collega's (hij is nu aan het werk). Wilde het hem ook eigenlijk pas vertellen als hij klaar was, maarja, dat wou hij dus weer niet.
Voor mijn gevoel heb ik alsnog de juiste keuze gemaakt.
Wie weet over een paar jaar, maar nu gewoon nog niet.

Vind ik persoonlijk heel wijs. Ik weet je leeftijd niet, maar uit deze opmerking maak ik uit dat je nog niet echt in tijdnood bent om een kindje te krijgen.

Ik snap heel goed dat je vriend er moeite mee heeft gehad, maar ik denk dat het zowiezo een hele moeilijke beslissing is die je echt niet zomaar in de koude kleren gaan zitten. Uiteindelijk was de beslissing een domper op de relatie, no matter what.

Kindje weghalen: Risico dat je vriend door het lint gaat en de relatie verbreekt.
Kindje houden: Risico dat jij door het lint gaat en de relatie verbreekt (Of het kindje de schuld geeft van alles).
Dus ja, ik kan me heel goed voorstellen dat het ontzettend moeilijk was, maar ik denk dat ik precies dezelfde keuze had gemaakt. Waarom? Je kan niet in de toekomst kijken, je kan alleen het heden beinvloeden met wat je weet. Op dat moment moet je trouw zijn aan jezelf. Dat betekend niet dat je de gevoelens van je vriend niet in acht neemt, absoluut niet denk ik. (Maar dat is mijn visie op het verhaal.)

Je kan hier niet spreken van die heeft meer recht dan een ander, niemand heeft meer gelijk of recht van spreken. Dit is simpelweg reeel tegen het leven aankijken en besluiten wat in de beste interesse van iedereen werkt. Wat moet een kind met een moeder die er misschien niet van houdt? Wat moet een moeder met een kind wat niets voor haar betekend? Wat moet een vriend met een vriendin die misschien wel afkeer gaat voelen jegens hem, vanwege het kind...

Nee hoor, nogmaals, TS je bent ontzettend dapper, niet alleen voor het maken van de juiste beslissing, maar ook dat je het hier hebt gepost!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:53

Rowdine: als ik jou was zou ik blij zijn dat TS een redelijk intelligente vrouw is en niet zo'n dom figuur dat er vervolgens weer lustig op door sekst zonder bescherming. Die heb je ook.

En dan hebben een aantal bokkers hier het lef om hatelijke opmerkingen naar TS toe te smijten...

Nee hoor, ik ben klaar met dat soort houdingen tegenover de medemens. Bovendien begin ik hier een zware herhaling van dezelfde opmerkingen tegen te komen waaruit voor mij blijkt dat er niet echt meer begrip of respect gaat komen, en daarom wens ik jullie allen veel succes. Mochten jullie zelf zwanger raken, maak dan voor jezelf de keuze en laat anderen je niet beïnvloeden met praatjes over wel of geen moord.

TS, heel veel succes met de procedure, het herstel en de hormonen en vooral het niet opnieuw zwanger raken. :)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:54

Rowdine schreef:
Nee dat blijkt, het zou goed zijn als meiden dit wel eens van tevoren zouden kunnen bedenken en als het verstand de boventoon zou voeren boven de drang tot seks.

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik dus echt een BOUT opmerking. Daar kan je helemaal niets mee. Weet je waarom die 'drang' er zit? Zoiets heet natuur. Maar wij mensen hebben de neiging de natuur te manipuleren, dat komt door de maatschappij, een maatschappij waar wij allen deel van uitmaken. Daar kan je op wachten dat dat botst. Juist daardoor hebben we anticonceptie. Maar lees de boeken er maar op na, ook met anticonceptie kan het fout gaan. Zie TS.

Ik ben ook iemand die weet vanaf mijn 16e dat ik geen kinderen kan krijgen. Ga ik daardoor TS een schuldgevoel aanpraten omdat ik zelf de capaciteit niet heb om de 'natuur' te relativeren tegenover onze niet natuurlijke maatschappij? Nee.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:56

Heel veel sterkte ts, het zal op alle manieren niet makkenlijk voor je zijn!

Ik wil je nou niet ontmoedigen met een spiraal,
Maar een kennis van mij is daardoor ook zwanger geworden,
Die was verschoven..
Nu is die kans klein, maar de kans is er altijd :)

Maar volgens mij zit daar ook nog verschil in!
Maar dat zal je waarschijnlijk beter weten als mij,

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:58

Mirena is veiliger dan de pil, al helemaal als je de pil niet helemaal netjes slikt. Dus daar zou ik me niet bij voorbaat al zorgen om maken. Als je 100% zeker niet zwanger wil worden moet je uit de buurt van het andere geslacht blijven :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:01

Yessy schreef:
Mirena is veiliger dan de pil, al helemaal als je de pil niet helemaal netjes slikt. Dus daar zou ik me niet bij voorbaat al zorgen om maken. Als je 100% zeker niet zwanger wil worden moet je uit de buurt van het andere geslacht blijven :)

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:02

StefenYnia schreef:
Rowdine schreef:

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik dus echt een BOUT opmerking. Daar kan je helemaal niets mee. Weet je waarom die 'drang' er zit? Zoiets heet natuur. Maar wij mensen hebben de neiging de natuur te manipuleren, dat komt door de maatschappij, een maatschappij waar wij allen deel van uitmaken. Daar kan je op wachten dat dat botst. Juist daardoor hebben we anticonceptie. Maar lees de boeken er maar op na, ook met anticonceptie kan het fout gaan. Zie TS.

Ik ben ook iemand die weet vanaf mijn 16e dat ik geen kinderen kan krijgen. Ga ik daardoor TS een schuldgevoel aanpraten omdat ik zelf de capaciteit niet heb om de 'natuur' te relativeren tegenover onze niet natuurlijke maatschappij? Nee.

Dat is helemaal prima: de natuur geeft drang tot seks; de natuur maakt geen anticonceptie anders dan onthouding. Dus je praat jezelf tegen.
En idd ook met zoiets onnatuurlijks als anticonceptie kunnen dingen fout gaan. Maar als jij van jezelf weet dat je onbeschermde seks hebt, dan kan ik daar weinig respect voor opbrengen. Dan kan je beter tegennatuurlijk ofwel je anticonceptie goed gebruiken, ofwel geen seks hebben.

Overigens heb ik wel respect voor de keuze die ts heeft gemaakt. Niet voor de handeling die eraan vooraf ging en die voorkomen had kunnen worden.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:14

Rowdine schreef:
Dat is helemaal prima: de natuur geeft drang tot seks; de natuur maakt geen anticonceptie anders dan onthouding. Dus je praat jezelf tegen.
En idd ook met zoiets onnatuurlijks als anticonceptie kunnen dingen fout gaan. Maar als jij van jezelf weet dat je onbeschermde seks hebt, dan kan ik daar weinig respect voor opbrengen. Dan kan je beter tegennatuurlijk ofwel je anticonceptie goed gebruiken, ofwel geen seks hebben.

Overigens heb ik wel respect voor de keuze die ts heeft gemaakt. Niet voor de handeling die eraan vooraf ging en die voorkomen had kunnen worden.

Volgens mij heb je het niet goed begrepen. Ik zal het nog eens uitleggen.
Sex is natuur. (Voortplanting)
Maatschappij is niet natuurlijk.
Daar er een clinch tussen de twee is, vind de mens, die ook verantwoordelijk is voor de maatschappij (niet natuurlijk) de anti-conceptie middelen uit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:14

vuurneon schreef:
Ik respecteer haar keuze, niets goed of fouts aan. Maar gewoon respect hebben voor de keuze en ik ben ook blij dat er een keuze mogelijk was :)

Precies.
Misschien is het voor sommige mensen verstandig weg te blijven uit dit topic, die hebben hun zegje inmiddels wel gedaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:17

Ik begrijp je wel: natuur en maatschappij samen brengen volgens jou iets 'onnatuurlijks' namelijk anticonceptie. Allemaal prima, maar dan moet je het wel deugdelijk gebruiken. Anders raakt jouw betoog kant noch wal.

Edit: Heino ik kan me zo voorstellen dat je mij bedoeld. Ik ga nu ook weg uit dit topic, en wilde eigenlijk alleen duidelijk maken wat ik reeds duidelijk heb gemaakt. Sterkte voor de ts en haar vriend.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:23

Rowdine, ik doelde niet op jou :) Wel op een Lottie die al vanaf het begin TS van een abortus af probeert te praten en geen respect heeft voor TS' beslissing.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:25

Nemurin schreef:
Leuk, iemand zet haar problemen op Bokt en vraagt om advies, meteen gaat iedereen helemaal zijn eigen mening aan een ander opdringen.
Mogen er alsjeblieft mensen voor en tegen abortus zijn, zonder dat ze anderen proberen te bekeren?

Voor mensen met miskramen is dit natuurlijk hard, of mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, maar als iedereen zo goed is zich te verplaatsen in een ander, verplaats je dan in het feit dat iedereen zijn eigen leven leidt. Dat houdt in dat die geen kinderen hoeft te houden die ze niet wil, omdat een ander deze niet kan krijgen.

Het is nooit integer om voor een ander te gaan leven. Je bent standaard stikongelukkig als je het leven leidt dat een ander had willen hebben. Daarom moeten dit soort beslissingen door de persoon zelf gemaakt worden en gerespecteerd.

Als niet beide ouders erachter staan om ook echt ouder te worden, moet je het niet doen. Mocht vriend van TS hierdoor de relatie afbreken, dan had het, hoe hard dat ook klinkt, waarschijnlijk toch geen toekomst. Meningsverschillen over levensveranderende beslissingen die niet opgelost kunnen worden zijn geen goede basis voor een relatie. Als vriend van TS het nog wel gaat begrijpen, wordt de relatie waarschijnlijk alleen maar sterker en vooral eerlijker.

Zo. :)

Amen!!

Ook jammer dat er meerdere posts zijn die insinueren dat TS onzorgvuldig is geweest. Waar leidt men dit uit af?? De pil is, bij correct gebruik, voor 99 % betrouwbaar. Er is dus 1 % die ONDANKS correct gebruik, toch in verwachting raakt. Er moeten dus mensen zijn die dit daadwerkelijk overkomt, anders stond dat ene procentje daar niet.

TS opende dit topic hoofdzakelijk om wat vragen beantwoord te krijgen.. Inmiddels heeft ze haar keuze gemaakt, klaar! Open zelf dan een topic om verder te discussieren aangaande anti-conceptie en het al dan niet acceptabel vinden van abortus. Ik zou er een slotje op laten gooien TS.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:27

Ts
ik vind het een dappere beslissing.
Als je vriend tegen is, veel mensen tegen zijn om toch je eigen gevoel te volgen.
Je geeft aan dat het voelt als een opluchting en mij is geleerd dat als een keuze zo voelt het ook de juiste is.
Sterkte en ik hoop dat de bloedingen meevallen en je vriend snel begrijpt waarom je de keuze hebt gemaakt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:48

Nemurin schreef:

Ik ben dus zo'n onvruchtbaar geval die een sterke kinderwens had maar ik vind juist dat abortus in Nederland een groot goed is en sta daar ook voor 100% achter.
Ik vind dat eerlijker dan al die gelovige die maar aan fokken en niet altijd de middelen hebben om zo'n hele schare kinderen fatsoenlijk groot te brengen.
Dat vind ik vele malen erger dan het laten verdwijnen en van iets wat eigenlijk nog niets is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:49

Ma_ris_ka schreef:
Nemurin schreef:
Leuk, iemand zet haar problemen op Bokt en vraagt om advies, meteen gaat iedereen helemaal zijn eigen mening aan een ander opdringen.
Mogen er alsjeblieft mensen voor en tegen abortus zijn, zonder dat ze anderen proberen te bekeren?

Voor mensen met miskramen is dit natuurlijk hard, of mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, maar als iedereen zo goed is zich te verplaatsen in een ander, verplaats je dan in het feit dat iedereen zijn eigen leven leidt. Dat houdt in dat die geen kinderen hoeft te houden die ze niet wil, omdat een ander deze niet kan krijgen.

Het is nooit integer om voor een ander te gaan leven. Je bent standaard stikongelukkig als je het leven leidt dat een ander had willen hebben. Daarom moeten dit soort beslissingen door de persoon zelf gemaakt worden en gerespecteerd.

Als niet beide ouders erachter staan om ook echt ouder te worden, moet je het niet doen. Mocht vriend van TS hierdoor de relatie afbreken, dan had het, hoe hard dat ook klinkt, waarschijnlijk toch geen toekomst. Meningsverschillen over levensveranderende beslissingen die niet opgelost kunnen worden zijn geen goede basis voor een relatie. Als vriend van TS het nog wel gaat begrijpen, wordt de relatie waarschijnlijk alleen maar sterker en vooral eerlijker.

Zo. :)

Amen!!

Ook jammer dat er meerdere posts zijn die insinueren dat TS onzorgvuldig is geweest. Waar leidt men dit uit af?? De pil is, bij correct gebruik, voor 99 % betrouwbaar. Er is dus 1 % die ONDANKS correct gebruik, toch in verwachting raakt. Er moeten dus mensen zijn die dit daadwerkelijk overkomt, anders stond dat ene procentje daar niet.

TS opende dit topic hoofdzakelijk om wat vragen beantwoord te krijgen.. Inmiddels heeft ze haar keuze gemaakt, klaar! Open zelf dan een topic om verder te discussieren aangaande anti-conceptie en het al dan niet acceptabel vinden van abortus. Ik zou er een slotje op laten gooien TS.

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren omdat ik m'n zegje wel heb gedaan, maar omdat dit ook over mij gaat toch een korte reactie.
Ik insinueer namelijk niet dat de ts de pil onzorgvuldig heeft gebruikt, dat stel ik zelfs. De ts heeft dit namelijk zelf gezegd in dit topic. Dus alvorens je inhoudelijk wil reageren op andermans reacties wil ik je aanraden eerst zorgvuldig te lezen!

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:05

Wow, rustig mensen!
Vind het wel interessant om te lezen - en ook heel aardig om te zien hoe het hier toch ook voor mij wordt opgenomen door sommige mensen - maar door andere mensen wordt er gezegd dat ik gewoon niet heb nagedacht. Ja, dat klopt, 1x en dat is dus al genoeg. Ik ben geen sl*t die elk weekend andere jongens neemt en elke 2 weken een abortus laat plegen. Dat soort meisjes heb je ook nog, maar daar val ik dus gelukkig niet onder (nooit gedaan ook). Heb zelfs geen enkele SOA. Dus voordat je begint te roepen dat ik onverantwoordelijk ben geweest; het kan altijd erger.
En ja, ik heb graag seks met mijn vriend omdat onze liefde zo sterk is dus ja, zijn we de fout in gegaan. Als je een partner vind waar je écht van houdt, snap je hoe dat is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:09

Ik denk dat je juist je verantwoordelijkheid hebt genomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:09

Ik vind je geen slet, ik zeg niet dat je een Soa hebt, en ik vind het super voor jullie dat de relatie zo goed en standvastig is. Maar als je relatie zo prima is had je seks best een keer over kunnen slaan... Dat snap je zelf ook. Het kan altijd erger, maar wat je kan voorkomen zou ik altijd proberen te voorkomen. Nogmaals sterkte en ik hoop dat je er niets aan overhoudt!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:14

Meid, petje af..vind het heel knap dat het je eigen beslissing is geweest, waardoor je dus voor jezelf en het eventuele kindje bent opgekomen, die anders geboren had geworden, maar zeer welkom was.
Je vriend trekt vast bij..hij had zich er zo op verheugd..vind het dapper van je dat je zijn emotie voor laat gaan op die van jou, het is al verdrietig genoeg allemaal.

Ik wens je heel veel sterkte, op naar de toekomst!

Wat betreft de discussie over abortus, vind dit echt niet kunnen in dit topic..iemand heeft daar speciaal een ander topic voor geopend om daar te brainstormen etc..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:22

Ts.. Ik heb geen kinderen, en weet ook niet of ik ze zou willen.. Allereerst verandert er alles door, hoor het iedereen zeggen.. En zou je dat willen?
Even zoals ik het zie: je moet kinderen nemen omdat je er zelf aan toe bent, niet omdar je vriend het zo graag wilt.. Relaties zijn niet blijvend.. Ik denk dat je niks moet doen, wat niet goed voelt en ook niet voor een ander..
Als je nu al zo twijfelt, verteld je hart wat.

Maak de keuze omdat JIJ je er goed bij voelt, niet je vriend, je moeder of je vriendin..
Want je moet ook van je zwangerschap genieten!
Ik wens je veel sterkte! :)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:24

Rowdine schreef:
Ik begrijp je wel: natuur en maatschappij samen brengen volgens jou iets 'onnatuurlijks' namelijk anticonceptie. Allemaal prima, maar dan moet je het wel deugdelijk gebruiken. Anders raakt jouw betoog kant noch wal.

Tjongejonge, wat een aanname. Nee, je snapt het nogsteeds niet. Maar goed. Als je het niet wil snappen, begrijp ik dat wel.