Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nemurin schreef:Dat het schrijnend is voor de onvruchtbare vrouwen staat buiten kijf in deze, en is meer dan eens duidelijk gemaakt. Ik denk dat TS het nu wel snapt, maar om iemand een schuldgevoel aan te gaan praten vind ik ook naar.
TS heeft niet van te voren gedacht "Goh ik ga zwanger raken, gelukkig bestaat er abortus". Die wou gewoon seks en de drang was misschien groter dan het nadenken daarover. Een soort "dat overkomt mij toch niet" - iets dat erg vaak voorkomt in veel situaties.
Nu het eenmaal toch gebeurt is mag ik aannemen dat TS van deze fout geleerd heeft. Ze gaat tenslotte een spiraaltje laten plaatsen zodat dit niet meer gebeurt.
Situation schreef:Ja uiteraard, bij de nacontrole laat ik een spiraaltje zetten. Ik was sowieso al aan de pil natuurlijk, maarja zoals je kon lezen is dat mis gelopen.
Iedereen bedankt voor de sterkte wensen, ik denk dat het wel goed komt met mijn vriend, hij moet af en toe even "zijn hart luchten", dan kan ik hem beter tegen mij tekeer laten gaan dan dat hij zich afreageert op zijn collega's (hij is nu aan het werk). Wilde het hem ook eigenlijk pas vertellen als hij klaar was, maarja, dat wou hij dus weer niet.
Voor mijn gevoel heb ik alsnog de juiste keuze gemaakt.
Wie weet over een paar jaar, maar nu gewoon nog niet.
Rowdine schreef:Nee dat blijkt, het zou goed zijn als meiden dit wel eens van tevoren zouden kunnen bedenken en als het verstand de boventoon zou voeren boven de drang tot seks.

StefenYnia schreef:Rowdine schreef:Nee dat blijkt, het zou goed zijn als meiden dit wel eens van tevoren zouden kunnen bedenken en als het verstand de boventoon zou voeren boven de drang tot seks.
Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik dus echt een BOUT opmerking. Daar kan je helemaal niets mee. Weet je waarom die 'drang' er zit? Zoiets heet natuur. Maar wij mensen hebben de neiging de natuur te manipuleren, dat komt door de maatschappij, een maatschappij waar wij allen deel van uitmaken. Daar kan je op wachten dat dat botst. Juist daardoor hebben we anticonceptie. Maar lees de boeken er maar op na, ook met anticonceptie kan het fout gaan. Zie TS.
Ik ben ook iemand die weet vanaf mijn 16e dat ik geen kinderen kan krijgen. Ga ik daardoor TS een schuldgevoel aanpraten omdat ik zelf de capaciteit niet heb om de 'natuur' te relativeren tegenover onze niet natuurlijke maatschappij? Nee.
Rowdine schreef:Dat is helemaal prima: de natuur geeft drang tot seks; de natuur maakt geen anticonceptie anders dan onthouding. Dus je praat jezelf tegen.
En idd ook met zoiets onnatuurlijks als anticonceptie kunnen dingen fout gaan. Maar als jij van jezelf weet dat je onbeschermde seks hebt, dan kan ik daar weinig respect voor opbrengen. Dan kan je beter tegennatuurlijk ofwel je anticonceptie goed gebruiken, ofwel geen seks hebben.
Overigens heb ik wel respect voor de keuze die ts heeft gemaakt. Niet voor de handeling die eraan vooraf ging en die voorkomen had kunnen worden.
Wel op een Lottie die al vanaf het begin TS van een abortus af probeert te praten en geen respect heeft voor TS' beslissing. Nemurin schreef:Leuk, iemand zet haar problemen op Bokt en vraagt om advies, meteen gaat iedereen helemaal zijn eigen mening aan een ander opdringen.
Mogen er alsjeblieft mensen voor en tegen abortus zijn, zonder dat ze anderen proberen te bekeren?
Voor mensen met miskramen is dit natuurlijk hard, of mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, maar als iedereen zo goed is zich te verplaatsen in een ander, verplaats je dan in het feit dat iedereen zijn eigen leven leidt. Dat houdt in dat die geen kinderen hoeft te houden die ze niet wil, omdat een ander deze niet kan krijgen.
Het is nooit integer om voor een ander te gaan leven. Je bent standaard stikongelukkig als je het leven leidt dat een ander had willen hebben. Daarom moeten dit soort beslissingen door de persoon zelf gemaakt worden en gerespecteerd.
Als niet beide ouders erachter staan om ook echt ouder te worden, moet je het niet doen. Mocht vriend van TS hierdoor de relatie afbreken, dan had het, hoe hard dat ook klinkt, waarschijnlijk toch geen toekomst. Meningsverschillen over levensveranderende beslissingen die niet opgelost kunnen worden zijn geen goede basis voor een relatie. Als vriend van TS het nog wel gaat begrijpen, wordt de relatie waarschijnlijk alleen maar sterker en vooral eerlijker.
Zo.
Nemurin schreef:Dat het schrijnend is voor de onvruchtbare vrouwen staat buiten kijf in deze, en is meer dan eens duidelijk gemaakt. Ik denk dat TS het nu wel snapt, maar om iemand een schuldgevoel aan te gaan praten vind ik ook naar.
Ma_ris_ka schreef:Nemurin schreef:Leuk, iemand zet haar problemen op Bokt en vraagt om advies, meteen gaat iedereen helemaal zijn eigen mening aan een ander opdringen.
Mogen er alsjeblieft mensen voor en tegen abortus zijn, zonder dat ze anderen proberen te bekeren?
Voor mensen met miskramen is dit natuurlijk hard, of mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, maar als iedereen zo goed is zich te verplaatsen in een ander, verplaats je dan in het feit dat iedereen zijn eigen leven leidt. Dat houdt in dat die geen kinderen hoeft te houden die ze niet wil, omdat een ander deze niet kan krijgen.
Het is nooit integer om voor een ander te gaan leven. Je bent standaard stikongelukkig als je het leven leidt dat een ander had willen hebben. Daarom moeten dit soort beslissingen door de persoon zelf gemaakt worden en gerespecteerd.
Als niet beide ouders erachter staan om ook echt ouder te worden, moet je het niet doen. Mocht vriend van TS hierdoor de relatie afbreken, dan had het, hoe hard dat ook klinkt, waarschijnlijk toch geen toekomst. Meningsverschillen over levensveranderende beslissingen die niet opgelost kunnen worden zijn geen goede basis voor een relatie. Als vriend van TS het nog wel gaat begrijpen, wordt de relatie waarschijnlijk alleen maar sterker en vooral eerlijker.
Zo.
Amen!!
Ook jammer dat er meerdere posts zijn die insinueren dat TS onzorgvuldig is geweest. Waar leidt men dit uit af?? De pil is, bij correct gebruik, voor 99 % betrouwbaar. Er is dus 1 % die ONDANKS correct gebruik, toch in verwachting raakt. Er moeten dus mensen zijn die dit daadwerkelijk overkomt, anders stond dat ene procentje daar niet.
TS opende dit topic hoofdzakelijk om wat vragen beantwoord te krijgen.. Inmiddels heeft ze haar keuze gemaakt, klaar! Open zelf dan een topic om verder te discussieren aangaande anti-conceptie en het al dan niet acceptabel vinden van abortus. Ik zou er een slotje op laten gooien TS.
Rowdine schreef:Ik begrijp je wel: natuur en maatschappij samen brengen volgens jou iets 'onnatuurlijks' namelijk anticonceptie. Allemaal prima, maar dan moet je het wel deugdelijk gebruiken. Anders raakt jouw betoog kant noch wal.