[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:23

AH, Hoogvliet en Bas/Dirk hebben het ook :D

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:04

rutting schreef:
aardbei is ook lekker ben blij dat slimpie een goed alternatief is bij het afvallen ben geen water drinker,gelukkig is er slimpie

lijkt er wel op maar is niet zo hihi vind het gewoon goed alternatief ipv cola ben nml ook een cola drinker geweest kon er niet afblijven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:06

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, dronk ik bijna een 1.5l fles per dag aan cola :o
Nu krijg ik geeneens een blikje op! Ik had echt een suikerverslaving...
Tegenwoordig vind ik krenten en 80% cacoa pure chocolade al te zoet :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:06

dekamarkt ook :)

Ik zit vandaag op de -3.6 Eigenlijk heel weinig aangezien ik al best lang bezig ben. Ik val alleen heel snel terug in m'n oude gewoontes :( Ik vind het nog steeds moeilijk om op de grens te blijven bij af en toe iets lekkers of helemaal vol eten met snoep en koek en chips. Moet zeggen dat het me nu wel aardig goed lukt! Hopen dat het zo blijft :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:14

Vibabu; hou vol! Haal gewoon niks in huis en als het er wel is, zorg dan dat je het niet (vaak) hoeft te zien!

Ik heb echt vrij weinig moeite gehad met het weerstaan van zoete dingen tot nu toe! Had een keer zin in een mcflurry in de eerste 1,5 week en had die toen ook genomen. Dat wilde ik, tsja. Het scheelt om jezelf ipv het je te verbieden, om gewoon na te denken waarom je het niet zou willen! En wat er (bijna) even lekker is maar wel gezond is als alternatief en dat dan gewoon nemen!

En als je er echt behoefte aan heb, dan neem je gewoon eens een chocolaatje of iets anders. Desnoods als je bang bent er teveel van te eten, doe een portie in een klein schaaltje en zet de rest dan goed weg. Wat ook helpt is om iemand anders het te laten doen voor je, dan kun je niet smokkelen ;)

En wat dan ook helpt is de normale stukken dan nog een keer te verfijnen en een voor een op te eten! Lijkt meer. Of bij chocolade stukjes afbijten en laten smelten :)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 02-03-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:16

Dus de meeste supermarkten verkopen het ondertussen wel!

Momenteel zie ik het niet meer echt als lijnen wat ik doe maar mijn eetgewoonten echt veranderen. Ik heb namelijk ook amper nog zin in snoep. Af en toe wel eens. Ik ben nu eerder verslaafd aan volkorencrackers met filet en versgemalen peper :9 En af en toe eens wat ei of komkommer erbij!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:18

Zo wil ik het ook gaan zien Heleen!
En dat begint me al aardig te lukken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:19

Pff, Ik heb om 9 uur mijn tussendoortje (ei dat ik gisteren al gekookt had) op, maar ik zit nogsteeds barstensvol!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:19

Wij hadden gister patat gehaald. Normaal was het altijd behoorlijk wat patat en soms ook nog wel eens 2 snacks. Nu kreeg ik amper de patat op :+ Volgensmij hadden we ook nog nooit zo weinig moeten betalen bij de snackbar :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:21

Haha Heleen! Dat had ik vorige week (of was het al weer twee weken geleden) bij de toko :)
Maandag heb ik trouwens de verleiding weerstaan om B&J te kopen. Ik stond voor ik het wist voor het vriesvak O:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:27

Ik ben toch even op de weegschaal gaan staan vanmorgen, met zweetdruppeltjes op mijn voorhoofd ivm afgelopen (slechte) week van restaurantvoer en weinig tot geen work-out... :o
Maar de 2 kilo is er nog niet bij gekomen! Ook niets meer eraf, maar dat was natuurlijk ook niet mogelijk met zo'n week.

Volgende week ga ik jullie goede voorbeeld eens volgen en wat strenger ertegen aan. Morgen weer flink zweten in de springles, zondag ochtend 11 boxen uitmesten en met hooi en stro en emmers sjouwen, dus ook in het weekend wat beweging.
Ik ga morgen even een menu voor de hele volgende week uitstippelen en alvast inkopen, dat maakt het "naar slechte dingen grijpen" zo tussendoor zo goed als onmogelijk. Boodschappen doen tussendoor is een crime, omdat je dan aan allemaal lekkere dingen voorbij komt. Heb ik het niet in huis, je ziet het niet, dan heb ik er ook geen trek in.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:40

11 boxen :oo
Fijn dat er in ieder geval niets is bijgekomen. Ik ga trouwens zo lunchen met een collega bij de brasserie O:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:25

Ja, helaas werkt onze stalhulp van maandag tot en met zaterdag, en zijn we zelf op zondagochtend de l*l :-D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:41

Oh haha. Dan hoef je zeker ook niet zoveel te doen, als ze de andere 6 door de stalknecht worden gedaan?
Ik ben trots op mijzelf. Bij de brasserie hebben ze heerlijke warme beenham en hamburgers. Ik heb alleen een verse jus en een italiaanse bol met carpaccio zonder dressing gehad :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:42

Warme beenham is toch niet slecht??

Nou ja, 11 boxen uitmesten vind ik behoorlijk veel.. uitmesten is uitmesten, wordt hier gewoon elke dag gedaan ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:50

Helemaal leeg? Dat deed ik 1x per twee weken :=
Nee klopt, maar het sausje wel O:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:55

Sommige boxen helemaal leeg, andere boxen alleen de mest en piesplekken eruit, hangt er vanaf wat een varkentje het is en hoe de box eruit ziet. En we hebben er een paar varkentjes bij staan hoor! :+ Dus ja, ik ben daar wel een ochtend mee bezig. Eerst natuurlijk de weides voorzien van hooi en water, paarden in verschillende kuddes naar buiten en de shetters en de ezels (die fulltime buiten staan met schuilstal) voorzien van hooi. Ik ben geen úúúúren bezig met "maar" 11 boxen hoor :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:33

Hallo meiden!

Ik ben hier niet zo vaak meer maar wilde graag even laten horen hoe t met me gaat. 'T afvallen gaat erg goed, afgelopen 2/3 weken heb ik wel een beetje een dipje gehad maar niet aangekomen en zelfs een kilo afgevallen. Ik ben nu 13,5 kilo kwijt en mijn vet percentage is van 43.8 naar 29.0 gegaan op dit moment, en we zijn er nog niet er moet minstens nog 11,5 kilo af ;) BMI is ook al dik 5 punten gezakt :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:17

_KellyAV schreef:
Hallo meiden!

Ik ben hier niet zo vaak meer maar wilde graag even laten horen hoe t met me gaat. 'T afvallen gaat erg goed, afgelopen 2/3 weken heb ik wel een beetje een dipje gehad maar niet aangekomen en zelfs een kilo afgevallen. Ik ben nu 13,5 kilo kwijt en mijn vet percentage is van 43.8 naar 29.0 gegaan op dit moment, en we zijn er nog niet er moet minstens nog 11,5 kilo af ;) BMI is ook al dik 5 punten gezakt :D

Heel veel respect voor jou!!! :)
Wat jij nu bent kwijt geraakt, dat wil ik nog kwijt raken! Hopelijk gaat dat mij net zo lukken als bij jou! :D Hoelang heb je erover gedaan?
Komt helemaal goed met die overige kilo's +:)+ als je nu al zo goed bezig bent geweest! :D

Gisteren gegeten:
O/L: Italiaanse bol met tonijn, ui & plakje kaas
A: klein bordje boerenkool met ham, pijnboompitten en kleine stukjes brie (bah, had mn moeder er doorheen gedaan.. gelukkig heel minimaal)..
Verder wel goed gedronken & mijn kamer de hele dag opgeruimd (serieus heel lang mee bezig geweest en minimaal 10 vuilniszakken vol weggegooid, maar ook vaak uitgerust ivm nog ziek zijn).

Vandaag:
O:Twee allison boterhammen met filet americain.
T: Niks (misschien fruit als ik eerder naar huis kan)
L: Zelfde als ontbijt
T: Niks (of wel, als ik dan thuis ben van werk en er trek in heb)
A: Gewokte runderreepjes met champignon in sojasaus met rijst

Ben op het werk, maar word hopelijk straks afgelost want ik voel me nog zooo beroerd, gister te actief geweest met mijn kamer..
Maar ik kon niet langer in die bende liggen ziek zijn. Nu is alles opgeruimd en word schoongemaakt en is het weer fris.
Ook heb ik vannacht tot 4 uur wakker gelegen en mezelf kapot liggen hoesten, dus m'n moeder gaat even nieuwe hoestdrank halen of iets van codeïne ofzo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:21

Gatver dreamy. Wat doe je voor werk?
Kelly, dat is een hoop voor een jonge meid als jij ;) hier dezelfde vragen als dreamy!
Gc, ik ben nogal van het fenomeen potstal... Anders liep ik leeg op extra strokosten :+

Vanmiddag feestje met etentje... Hen kennende wordt dat wel een gezonde maaltijd :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:15

Mootje schreef:
Gatver dreamy. Wat doe je voor werk?
Kelly, dat is een hoop voor een jonge meid als jij ;) hier dezelfde vragen als dreamy!
Gc, ik ben nogal van het fenomeen potstal... Anders liep ik leeg op extra strokosten :+

Vanmiddag feestje met etentje... Hen kennende wordt dat wel een gezonde maaltijd :)

Beveiliging :+ Ik zit hier een beetje aan de balie, doe vrij weinig (zaterdag, dus gelukkig iig geen klanten alleen medewerkers) maar ik moet wel mensen te woord staan en sleutels halen en afgeven/opbergen. Vind dat zo aso nu ik zo zit te hoesten (lees: tot ik serieus tegen het kokhalzen aanzit) en te doen, bovendien doen die lichten hier zo'n pijn aan m'n hoofd en ben ik zo ontzettend brak van het nauwelijks hebben geslapen..
Maar als ze geen vervanging kunnen regelen is het op zich niet zo'n ramp, dan moet ik nu nog 5 uurtjes .. en dan moet ik nog blij zijn dat ik deze locatie heb en niet waar ik continue telefoon en bezoekers en pakketten ontvang en er de heletijd belletjes van slagbomen afgaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:56

Aaaargh ik heb snoepjes gehad :x
En vanavond feestje hellupie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:29

Nueve, := Morgen dan maar weer een goede dag!
Dreamy, Balen dat het zo druk is dan!

Ik zit nu pas aan mijn ontbijt. Heb eerst boodschappen, huishouden en de was gedaan O:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:34

Nueve, hoe was jouw feestje?
Ik heb mij netjes ingehouden: geen taart, geen toastjes, geen pindasaus bij de saté, geen toetje, geen fris... Alleen wel een paar nootjes!
Er waren nog meer lijners, maar die gingen zich wel te buiten aan al dat lekkers..

Vanochtend ontbeten met magere kwark met een handje gedroogde Cranberries, een banaan en twee walnoten erin :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:36

Was gezellig! Wel wat drankjes gedaan en hapjes gegeten maar goed. Compenseer ik wel weer. :)
Knap dat je je netjes ingehouden hebt! Zeker als je medelijners wel lekker gingen eten!