ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:11

Bij ons krijgt niemand voorrang op vakantie, :) Maar ik zou inderdaad ook staan stuiteren als het anders zou zijn.

Wbt kinderbijslag en andere regelingen, aan de ene kant snap ik je punt. Aan de andere kant snap ik ook 'kinderen zijn de toekomst'. Het is in ieders belang dat de 'kinderen van nu' zoveel mogelijk de kans krijgen om een goede opleiding te krijgen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:14

rebeltje schreef:
Bij ons krijgt niemand voorrang op vakantie, :) Maar ik zou inderdaad ook staan stuiteren als het anders zou zijn.

Vooropgesteld dat het waar ik werk niet van toepassing is - ik heb een eenmanszaak en ik zit in het onderwijs, dus ik heb sowieso de schoolvakanties vrij, net als al mijn collega's - vind ik het niet onlogisch dat ouders voorrang hebben op vakantie in het hoogseizoen. Zij kúnnen niet op een ander moment gaan. Iemand zonder kinderen kan in het voor- of naseizoen gaan, iemand met kinderen tussen 5 en 18 jaar niet.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 07-01-12 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:14

rebeltje schreef:

Wbt kinderbijslag en andere regelingen, aan de ene kant snap ik je punt. Aan de andere kant snap ik ook 'kinderen zijn de toekomst'. Het is in ieders belang dat de 'kinderen van nu' zoveel mogelijk de kans krijgen om een goede opleiding te krijgen.

Maar dan moeten ze het anders aanpakken. (of wat wil ik het graag voor het zeggen hebben in dit land :P ) Dan moeten ze geen studiefinanciering af gaan schaffen. Want dat is de toekomst van NL.

Vaders en moeders kiezen zelf voor kinderen. (De meeste dan) Dus ook voor de kosten die erbij komen.

Bij veel (grote) bedrijven hebben mensen met kinderen voorrang om vakantie te nemen. Vaak met de reden dat zij echt afhankelijk zijn van de schoolvakanties.
Kan ik ook begrijpen, maar het klopt niet. De zomervakantie is 6 weken lang. Niemand gaat 6 weken op vakantie. Je kan dan onderling overleggen wie wanneer gaat.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:16

Blue_Eyes schreef:
rebeltje schreef:

Vooropgesteld dat het waar ik werk niet van toepassing is - ik heb een eenmanszaak en ik zit in het onderwijs, dus ik heb sowieso de schoolvakanties vrij, net als al mijn collega's - vind ik het niet onlogisch dat ouders voorrang hebben op vakantie in het hoogseizoen. Zij kúnnen niet op een ander moment gaan. Iemand zonder kinderen kan in het voor- of naseizoen gaan, iemand met kinderen tussen 5 en 18 jaar niet.

Mijn man heeft ook verplicht vrij tijdens de bouwvak, we hebben geen kinderen, maar kunnen niet op een ander moment op vakantie, en dan?

Een collega van me heeft ook geen kinderen, maar wil ook in het hoogseizoen vrij, want dan is haar familie in het buitenland vrij, ook jammer?

Ik denk dat iedereen een reden kan hebben om in het hoogseizoen te willen gaan. Ik wil liever niet in het hoogseizoen, maar heb momenteel ook geen keuze. Het hele jaar apart vakantie, want ja ook zijn andere vakanties liggen vast in de schoolvakanties, omdat mensen met kinderen voorrang zouden hebben..

Gelukkig geen discussie op mijn werk ;)
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 07-01-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:18

Dan kun je dat aangeven en wordt daar ongetwijfeld rekening mee gehouden. De bedoeling van zo'n bedrijfsregel is iedereen de mogelijkheid te geven op vakantie te gaan. Dat geldt meestal voor mensen met schoolgaande kinderen, maar als daar een andere goede reden voor is, wordt die in 99% van de gevallen ook gewoon gehonoreerd.
Het is wel makkelijk om je al aangevallen te voelen als het woord 'kind' valt, maar zo zit het natuurlijk niet. Die regels zijn er heus niet om kinderlozen te pesten ofzo.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:24

Op alle bedrijven is het zo makkelijk niet hoor. Ik heb in een winnkel gewerkt waar ik en nog één iemand op mijn afdeling de enigste waren die geen kinderen hadden, en wij konden dus toch altijd fluiten om tijdens het jaar in schoolvakantie's vakantie's te nemen, in het groot verlof (in belgië is dat 2 maanden) hadden we soms eens geluk.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:25

Ik heb er geen moeite mee een andere tijd vakantie te nemen. Maar het is een feit dat daar wel rekening mee gehouden wordt.
In een restaurant moeten we al rekening houden want het zijn geen robots.
In de winkel want met de kar raggen moet toch kunnen ze zijn nog klein.
Dus met alles moeten we verdraagzaam zijn.
En zijn we dat niet zijn we onrespectvolle kinderhaters.

Kinderbijslag is naar mijn idee echt onzin.
Kun je een kind niet betalen dan niet aan beginnen.
Studiefinanciering is toch echt voor je eigen toekomst waarom moet een ander dat betalen?

En kinderen zijn voor later.
Mooi wij werken ook voor later. Ook voor nu.
Gewoon voor ons zelf onze centen om rond te komen.
Net als later de volwassen van dan.
Die werken echt niet met het idee om andere te onderhouden zoals wij die gedachte ook nu niet hebben.

En een kind wordt gekregen omdat ouders dat leuk vinden.
Dat ze later er voor andere zijn is gewoon een bijzaak geen reden voor kinderen op de wereld re zetten.
Dat argument kan dus weg.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:27

Het is ook makkelijk om bij elk probleem het woord 'kind' te gebruiken en de regels worden aangepast ;). Gelukkig zijn die regels bij ons niet aanwezig. En vind ik ook dat de 'verplichte' vakantie van mijn man gelijk staat aan de 'verplichte' schoolvakanties, net zoals mijn collega's met kinderen dat vinden. Wederom een probleem op het forum wat in het 'echte leven' er niet is. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:02

rebeltje schreef:
Wederom een probleem op het forum wat in het 'echte leven' er niet is. :)

Dat snap ik geloof ik even niet? :)

schrikdraad schreef:
[...]
In de winkel want met de kar raggen moet toch kunnen ze zijn nog klein.
Dus met alles moeten we verdraagzaam zijn.
En zijn we dat niet zijn we onrespectvolle kinderhaters.

Kinderbijslag is naar mijn idee echt onzin.
Kun je een kind niet betalen dan niet aan beginnen.
Studiefinanciering is toch echt voor je eigen toekomst waarom moet een ander dat betalen?
[...]
En een kind wordt gekregen omdat ouders dat leuk vinden.
Dat ze later er voor andere zijn is gewoon een bijzaak geen reden voor kinderen op de wereld re zetten.
Dat argument kan dus weg.

In een winkel met een kar raggen moet helemaal niet kunnen. Maar het kan weleens zijn dat een kind een ongelukje maakt. Deed jij dat nooit toen je klein was, of ben je nooit klein geweest? Alles moet geleerd worden.
Een beetje meer verdraagzaamheid naar een ander zou veel mensen sieren, inderdaad.

Kinderbijslag is ingesteld na de oorlog om het krijgen van kinderen te stimuleren. Tegenwoordig gaan mensen ervanuit dat ze dat krijgen. Overigens kun je er echt niet van leven of je kinderen onderhouden, daar is het echt niet genoeg voor.
Studiefinanciering is niet alleen voor je eigen toekomst. We hebben nu al een tekort aan artsen, bijvoorbeeld. Geneeskunde is een dure studie. Zonder studiefinanciering zouden minder mensen voor die studie kunnen kiezen, zouden er minder artsen komen en zou de zorg er dus op achteruit gaan. Leraren hetzelfde. De pabo is niet zo duur, dat is een standaard HBO-studie. Maar wil je ergens eerstegraads docent in worden, zul je toch naar de universiteit moeten. Succes, dat valt niet mee zonder stufi. Het onderwijs zou er dus ook op achteruit gaan.
De hele Nederlandse economie zou een knauw krijgen. Dus stufi alleen voor je eigen toekomst? Nah :n ... Dan heb je toch niet goed door wat daarvan de gevolgen zouden zijn.
We leven in een maatschappij waarin we voor elkaar zorgen, financieel gezien. Dat geldt voor alles. Kinderen, ouderen, zieken, etcetera. Dus kinderbijslag én AOW, WAO en AWBZ. Daar wordt al hard genoeg in gesneden. Ik lees in jouw tekst een 'ieder voor zich'-instelling en prima als jij er zo over denkt, maar ik ben blij dat we toch nog een ander soort maatschappij hebben.

Oh, en dan nog iets... Jij kunt niet oordelen over de motivatie van een ander om een kind te krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:19

Blue_Eyes schreef:
rebeltje schreef:

Daar hebben ze zelf voor gekozen toch? :?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:22

Dus?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:24

Dus moeten ze er ook maar me leven zonder voorkeursbehandeling. Mijn vriend heeft enkel het bouwverlof en dat valt, juist ja, in het hoogseizoen tijdens de vakanties! :j Moeten wij maar niet samen lekker uit gaan omdat iemand kíest voor een kind?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:25

Lees de rest van mijn posts ook even dan ;) Ik zal hem nog even voor je quoten:
Blue_Eyes schreef:
Dan kun je dat aangeven en wordt daar ongetwijfeld rekening mee gehouden. De bedoeling van zo'n bedrijfsregel is iedereen de mogelijkheid te geven op vakantie te gaan. Dat geldt meestal voor mensen met schoolgaande kinderen, maar als daar een andere goede reden voor is, wordt die in 99% van de gevallen ook gewoon gehonoreerd.
Het is wel makkelijk om je al aangevallen te voelen als het woord 'kind' valt, maar zo zit het natuurlijk niet. Die regels zijn er heus niet om kinderlozen te pesten ofzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:26

IMO moet die regeling r helemaal niet zijn. Punt uit. Je kiest een kind, dan pas je je ook maar aan. Werken moet je om te leven, een kind heb je daar niet voor nodig.
En nee helaas "vriendje heeft dan verlof" is bij ons geen reden tot voorrang. :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:30

Voor iedereen die vindt dat iedereen het voor zichzelf moet rooien: Ga naar Amerika joh! Dan piep je wel anders en kom je hard hollend terug rennen naar ons landje.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:31

Ik weet dat jij niet van kinderen houdt, maar er zijn nu eenmaal mensen die ze wel willen en hebben en dat is maar goed ook :)
Als mensen geen kinderen meer zouden krijgen, zou een land op meerdere punten een probleem hebben. Dat er dan aanpassingen gedaan moeten worden hier en daar, is niet anders. Voor ouders staan hun kinderen op de eerste plaats, en terecht. Die kinderen kunnen niet voor zichzelf zorgen en hebben er niet voor gekozen om op de wereld te komen. Bedrijven hebben mensen nodig om te werken en daar de meeste mensen nu eenmaal kinderen krijgen, kunnen ze nou eenmaal maar beter zorgen dat ze 'oudervriendelijk' zijn.

@Phormicola: precies. Een sociale samenleving is zo gek nog niet :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:36

Pff jeetje, dat jullie je zo druk maken om al die toeslagen! Ik betaal ook voor de huurtoeslag van een ander, of voor de zorgtoeslag en voor alle buitenlanders die lekker met een uitkering op hun luie reet zitten!

Maarrr.... Ik ben ook heel blij dat ik stufi kreeg en een OV kaart en dat ik straks recht heb op een uitkering, nu mijn werkgever op het punt staat om failliet te gaan. Ook zijn mijn vriend en ik heel dankbaar voor de centjes die wij van de belastingdienst terug krijgen nu we een huis hebben gekocht, want anders hadden wij nooit de mogelijkheid gehad om in zo'n heerlijk huisje te wonen!

Dus voor je gaat klagen over alle toeslagen die met kinderen te maken hebben, kijk dan eens naar je eigen kindertijd en naar alle andere toeslagen waar je ook voor betaald. Wees blij dat het in Nederland zo geregeld is. Erg jammer dat het begrip in dit topic soms ver te zoeken is.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:41

ik wil ook geen kinderen;vanaf mijn 17e tot 22e wilde ik nooit geen kinderen riep ik; 5 jaar geleden wilde ik heel graag kinderen maar door omstandigheden; geen ruimte en financiele middelen ben ik er van teruggekomen. en inmiddels ben ik zo gehecht aan mijn leven en vriend ook; we hebben 2 honden en 1 paard; dat ik niet van plan ben om dit alles op te geven v een kind.
iets wat wel anders zou moeten gebeuren want anders kunnen we het financieel niet redden en ik wil het niet. niet nu. ik ben inmiddels 31 en al mijn vriendinnen hebben kinderen; leuk v hun maar niet voor mij.
ze zijn bijna allemaal gestopt met rijden en hun paarden zijn verkocht omdat er kinderen kwamen; ik wil dat niet dus zeg ik nu ik wil geen kinderen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:42

Blue_Eyes schreef:
Ik weet dat jij niet van kinderen houdt, maar er zijn nu eenmaal mensen die ze wel willen en hebben en dat is maar goed ook :)
Als mensen geen kinderen meer zouden krijgen, zou een land op meerdere punten een probleem hebben. Dat er dan aanpassingen gedaan moeten worden hier en daar, is niet anders. Voor ouders staan hun kinderen op de eerste plaats, en terecht. Die kinderen kunnen niet voor zichzelf zorgen en hebben er niet voor gekozen om op de wereld te komen. Bedrijven hebben mensen nodig om te werken en daar de meeste mensen nu eenmaal kinderen krijgen, kunnen ze nou eenmaal maar beter zorgen dat ze 'oudervriendelijk' zijn.

ik heb geen probleem met kinderen. Ik wil er gewoon zelf geen last van hebben. Als ik dat wilde nam ik ze zelf wel toch?
Als de kids op plaats 1 staan vinden ze het oo vast niet zo erg om hun vakatie uit te stellen tot ze zonder kunnen. :+

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:45

Hier nog(van 27jaar) iemand die zei dat ze nooit kinderen wilden en mijn man (39 jaar) ook niet hahhaha en wat hebben we nu een zoontje van 6 maanden. Oke het was een ongelukje maar gelukkig wel een heel knap ongelukje hahahah. Al denk ik als het niet gebeurd was dat we nooit bewust kinderen hadden genomen.Dacht ook altijd dat ik er geen tijd voor zou hebben en een kind paste niet in ons drukke leven.

Moet wel zeggen dat wij gewoon onze hobbys blijven uitoefenen en de kleine gaat dan naar een van de opa en omas toe zodat de paardjes er niet onder lijden en we hun op ons gemak kunnen doen zoals altijd.

Je ziet vaak dat de ouders TEVEEL alleen nog voor hun kind gaan leven wat naar mijn mening niet goed is.Je moet zelf ook je ontspanning houden en iets voor jezelf hebben.

Maar als je echt geen kinderen wilt is dat toch hellemaal aan jou lekker laten l*llen die mensen al wordt je er soms moedeloos van hahahha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:52

Ayasha schreef:
Blue_Eyes schreef:

ik heb geen probleem met kinderen. Ik wil er gewoon zelf geen last van hebben. Als ik dat wilde nam ik ze zelf wel toch?
Als de kids op plaats 1 staan vinden ze het oo vast niet zo erg om hun vakatie uit te stellen tot ze zonder kunnen. :+

Kom op, dat is wel een beetje kort door de bocht! Ten eerste denk ik niet dat ouders ooit dachten "goh, ik wil last hebben van een kind, laat ik er eentje nemen" :S Ten tweede: Als je kinderen hebt die naar school gaan, zou je dus nooit meer op vakantie kunnen/mogen. Een gezin heeft toch ook recht op ontspanning en een fijne vakantie? Maar als er meerdere mensen binnen een bedrijf zijn, die MET EEN GOEDE REDEN (omdat het niet anders kan) ook tijdens de schoolvakanties op vakantie moeten, dan zou daar gewoon een oplossing voor gezocht moeten worden. Toen ik samenwoonde ben ik ook nog wel eens samen met mijn vriend, mee op vakantie geweest met mijn ouders en mijn pa zit vast aan de bouwvak. Tsja, dat was nog een heel geregel!! Maar uiteindelijk met passen, meten en overleggen, kwamen we er op het werk altijd uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:53

Nee ik hoop maar dat ze zo niet denken maar als het geen last is, joh dan vind je er vast wel een weg om heen zonder voorkeursbehandeling toch?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:32

Ja, in de zomer van 2011 al met je baas regelen dat je in 2012 week 30, 31 en 32 op vakantie gaat. Zelfde effect, meer gezeik voor iedereen :+
Kom op, probeer je een beetje in te leven. Zoals gezegd: die regels zijn er (áls ze er zijn) om het leven voor iedereen eenvoudiger te maken, niet om kinderlozen te pesten.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:39

joyce2 schreef:
Pff jeetje, dat jullie je zo druk maken om al die toeslagen! Ik betaal ook voor de huurtoeslag van een ander, of voor de zorgtoeslag en voor alle buitenlanders die lekker met een uitkering op hun luie reet zitten!

Maarrr.... Ik ben ook heel blij dat ik stufi kreeg en een OV kaart en dat ik straks recht heb op een uitkering, nu mijn werkgever op het punt staat om failliet te gaan. Ook zijn mijn vriend en ik heel dankbaar voor de centjes die wij van de belastingdienst terug krijgen nu we een huis hebben gekocht, want anders hadden wij nooit de mogelijkheid gehad om in zo'n heerlijk huisje te wonen!

Dus voor je gaat klagen over alle toeslagen die met kinderen te maken hebben, kijk dan eens naar je eigen kindertijd en naar alle andere toeslagen waar je ook voor betaald. Wees blij dat het in Nederland zo geregeld is. Erg jammer dat het begrip in dit topic soms ver te zoeken is.

Precies, als je daar niet mee kan leven dan woon in je Nederland ( een verzorgingsstaat ) helemaal verkeerd. Dan moet je fijn emigreren!
En gezinnen met kinderen een voorkeur met de vakanties? Hier gelukkig geen 'last'. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:25

Wat mij in dit topic behoorlijk begint te storen is dat alle ouders maar willen dat de bewust kinderloze rekening houden met hun kinderen en dat de mensen die geen kinderen kunnen krijgen willen dat de bewust kinderloze vooral niets zeggen ivm overspannen hormonen.

Als bewust kinderloze heb ik evenveel recht om in een restaurant te gaan eten. Ik zoek altijd een plek uit die al niet echt kindvriendelijk is, bewust, want ik wil ook een leuke maaltijd hebben.

Het lijkt wel of een kinderloos iemand niets mag en alles moet, kinderbijslag vind ik overbodig. Als je het geld er niet voor hebt dan moet je geen kinderen nemen. Ik krijg ook geen toelage voor mijn paard en die is ook goed voor de economie.
Studiefinanciering mag best aan banden gelegd, zeker voor mensen die 10 jaar over een studie doen, en zo zijn er nog een heleboel voordeeltjes voor ouders met kinderen. Prima, ik betaal daar aan mee, maar dan wil ik er geen last van hebben.

Ik ga ook wel eens een dag met neefje en nichtje op pad en dan kan ik me heel goed instellen op kinderen en alles wat daarbij hoort.

Wat me ook verbaasd is dat bijna iedere ouder zijn kind goed opgevoed vindt, helaas is dat een mening die ik niet deel. Vorig jaar op JA worden er vieze kleef handen aan mijn broek afgeveegd door een totaal onbekend kind. Moeders staan te lachen, echt bespottelijk. Mijn zusje heeft met een kinderverjaardag ook van die onopgevoede kinderen over de vloer. Zijn te belazerd om de handen te wassen en vegen chocolade handen gewoon af aan de bank. De enige opmerkingen die je krijgt is de was is er goed voor.

Er kunnen ongelukken gebeuren met kinderen, maar sorry zeggen is er 9 van de 10 keer niet bij en in geval van schade is er ook niemand waar je bij terecht kan. (bv kinderfietsje in de zijkant van een auto, schichtig omkijken en wegwezen.)