Heeft u autistische trekjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Heeft u autistische trekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:24

ik had 15, precies gemiddeld :')
echt bij alle tests die ik doe kom ik uit het gemiddeld :')

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:34

Focussed schreef:
Ik heb 11

Ook al voel ik me soms wel licht autistisch (in de zin van: Ik doe graag alles op mijn manier, mijn patroon en als het niet anders kan wordt ik kriegel. Ik hou niet verandering of nieuwe dingen etc)

ik heb hetzelfde maar dan met 9 punten ..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:48

Ik scoorde 7....

Vragen vond ik wel eeeeeeeeeeeeeeeeeeeerg makkelijk in de zin van voorspelbaar wat er uit zou komen. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:09

Het is ook niet een test op voorspelbaarheid. Dat heb je nu eenmaal met iets als autisme, waarvan de kenmerken vrij goed bekend zijn.

Het gaat erom dat je zoiets gewoon eerlijk invuld. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet "niet-beinvloedbaar" te maken.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:50

Mijn score is 28... mijn broertje heeft pdd nos en autistme.. en mijn moeder zegt dat ik ook veel dingen er van heb..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:13

Uitslag
Uw score op deze test is 4.

0-10 is een lage score
U hebt vrijwel geen autistische trekjes.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:59

Haha mijn score was ook 4!!

Had ik ook wel verwacht. Ben veel met mensen omgegaan die een vorm van autisme hebben en merk gewoon dat die bepaalde dingen veel lastiger vinden.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:12

Ik had een score van 17, terwijl ik best autistisch ben. Alleen ben ik sociaal enorm sterk, en tjah veel mensen denken dat autisme nog steeds alleen maar gaat om dat je niet contact kan maken en niet sociaal bent. En er lopen enorm veel mensen rond met autisme die slim genoeg zijn om alles te maskeren. Ik weet het van mezelf, maar als ik tegen iemand zeg dat ik autistisch ben geloven ze me niet. Ik ben gewoon erg goed in het tonen van sociaal wenselijk gedrag :P Mijn stiefzusje die offcieel niet autischtisch is scoorde 37, maar ook zij is ontzettend slim en weet dus precies hoe ze zich moet gedragen om niet autistisch over te komen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:16

@monster_tos: OOhhhh wat zou het hélpen als VEEL meer mensen zich hier van bewust waren!

Verder ( ik heb niet het hele topic doorgeploegd dus weet niet of het al gemeld is):

Autisme/ autistiforme problematiek versus klachten/gedrag wat er op lijkt maar GEEN autisme is, is een dermate lastig onderscheid dat een simpel testje op internet daar eigenlijk niet echt zinnige uitspraken over kan doen...

Dus je kunt best aan de hoge kant scoren en GEEN autisme hebben, of laag scoren en WEL autisme hebben.

Kortom: leuk zo'n testje, maar hang er niet alles aan op.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:22

Mijn score was 25 :j

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:43

Monster_tos schreef:
Ik had een score van 17, terwijl ik best autistisch ben. Alleen ben ik sociaal enorm sterk, en tjah veel mensen denken dat autisme nog steeds alleen maar gaat om dat je niet contact kan maken en niet sociaal bent. En er lopen enorm veel mensen rond met autisme die slim genoeg zijn om alles te maskeren. Ik weet het van mezelf, maar als ik tegen iemand zeg dat ik autistisch ben geloven ze me niet. Ik ben gewoon erg goed in het tonen van sociaal wenselijk gedrag :P Mijn stiefzusje die offcieel niet autischtisch is scoorde 37, maar ook zij is ontzettend slim en weet dus precies hoe ze zich moet gedragen om niet autistisch over te komen.

:j

Bij mij ligt het aan situatie wanneer ik sociaal heel sterk ben (ben eigenlijk gewoon 2 personen)
Vond het vroeger dan ook heel moeilijk om zo'n test in te vullen (want welke persoon :+ )

Maar heb test nu met de zelfkennis van nu <<) ingevuld en scoor dan 38
Heb sinds 2 jaar diagnose asperger

Tevens is het wel van belang rekening te houden dat testen voor autisme vaak uitgaat van autisme bij jongens (simpelweg omdat die makkelijker gezien worden), maar ik ben van mening dat de vooroordelen over autisme niet persé voor meisjes opgaan
bijvoorbeeld heb geen fascinatie voor auto's of andere voertuigen, telefoonnummers. bij mij is het enkel paarden en boeken :D
(andere voorbeelden over verschillen zijn te vinden in boeken als aspergirls, pb als je precieze titels wil weten ;) )

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:02

Ik scoorde 21. Is gemiddeld blijkbaar.

Vind mezelf soms wel een beetje autistisch eigenlijk. :') Iig op het sociaal gebied en op het gebied van veranderingen/nieuwe dingen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:13

ik had een score van 40, en dat is heel hoog.

heb NLD ( wat nauw verwant is aan Autisme)

www.nld.nu/algemeen voor meer info hierover

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:51

Ik heb 14 maar sommige vragen snapte ik niet dus heb ik maar gewoon iets aangeklikt XD

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:02

holy moly ik heb 29, bovengemiddeld en bijna tegen de hoogste grens aan.

Maar hoe accuraat is die test kan je je afvragen

edit; gelukkig ben ik niet echt een narcist volgens de testen haha
Laatst bijgewerkt door Sidera op 18-12-11 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:20

Ik heb een score van 20.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:37

ik heb 32 dus best hoog, maar nou hebben mn kids ook wel trekjes gehad altijd en onder behandeling geweest, bij mij zijn ze erachter gekomen dat ik adhd had en al die oliebol verder, dus eigenlijk sta ik er niet zo heel raar van op te kijken,,, want al zeg ik t zelf,, ik ben ook wel een beetje vreemde eend in de bijt haha.... maar ben wel super eerlijk ;)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:52

Mijn score is 23. Ik voel mij in zekere zin wel autistisch. Ben me daar ook van bewust, maar
heb me nooit laten (durven) testen hierop. PDD-NOS en Aspger zitten in mijn familie.
(Ik vraag me tevens af, hoe je autisme bij kinderen herkent. Iemand een jong kind met autisme?)

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:11

Ik heb score 42, maar ik heb ook autisme dus dat kan kloppen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:21

Ik heb een score van 24, maar het is ook omhoog gehaald omdat ik totaal niet sociaal ben :')
En ik voel me soms ook wel eens autistisch, mijn vader heeft waarschijnlijk asperger.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:12

Ik had een score van 14 :) Had het eerlijk gezegt wel wat hoger verwacht maar een meevaller dus :)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:18

Ik heb een score van 8.

0-10 is een lage score
U hebt vrijwel geen autistische trekjes.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:26

ik had een score van 35 , en dat klopt ook wel :j

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:45

mijn broetje heeft aan autisme verwante contactstoornissen ( a typisch pdd nos) dus vond het wel grappig deze test zelf te doen. Ik ervaar mij absoluut niet als autistisch. Ik had een score van 7. Dus dan klopt mijn gevoel hierin wel.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:52

DaisNBenj schreef:
Mijn score is 23. Ik voel mij in zekere zin wel autistisch. Ben me daar ook van bewust, maar
heb me nooit laten (durven) testen hierop. PDD-NOS en Aspger zitten in mijn familie.
(Ik vraag me tevens af, hoe je autisme bij kinderen herkent. Iemand een jong kind met autisme?)

Hai, wel grappig dat je dit vraagt. Dit heb ik ook aan mijn moeder gevraagt toen ik zwanger was van onze Daan. Meer jongens dan meisjes hebben autisme, en hoewel het geloof ik nog steeds niet is bewezen dat dit erfelijk is was ik wel "bang" dat misschien onze zoon in wording ook deze trekjes had gezien mijn broertje autistisch is.
Zij zei meteen dat je dit merkt. er is een afstand die je niet helemaal kunt omschrijven. een baby met autisme maakt geen of moeilijk oog contact met de moeder en is meer afwezig. kijkt meer bij je langs dan naar je. Kan ontroostbaar verdrietig en bang zijn. Dit heeft onze Daan gelukkig absoluut niet, dat wist ik meteen...ik had hem echt bij mij in mijn armen ipv een afstand te voelen en hij maakt veel (oog)contact met zowel mij als vader en zus. Mijn moeder wist meteen dat er iets niet helemaal "goed" was met mijn broertje, dit misschien ook gezien zij altijd in de zwakzinnigen zorg heeft gewerkt maar ik denk dat je hoe dan ook wel aanvoelt als moeder zijnde of er iets niet helemaal "goed" is bij je kindje. als je kindje ouder wordt krijg je veel duidelijkere signalen. er moet absoluut veel regelmaat en duidelijkheid zijn, valt dit even weg dan is er al paniek. ik weet nog heel goed dat we bij mijn broertje vroeger niet zomaar konden zeggen...we gaan eten!! PANIEK... je moest echt zeggen...uik ga nu koken...het duurt nog 15 min...het duurt nog 10 min...het duurt niet lang meer dan gaan we aan tafel.....we gaan nu eten...en dan was het ok... dit is maar een klein voorbeeld natuurlijk. tuurlijk heb ik met mijn kindjes nu ook regelmaatl dat is wel belangrijk. Maar als het met Saar (dochter van nu bijna 2) ineens anders is dan normaal dan wordt zij er niet anders van.
Laatst bijgewerkt door ydnew op 19-12-11 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt