opisop_shop schreef:wij kregen letterlijk een koude douche als we er te lang onder stonden, dan draaiden zij in de keuken de hete kraan open en hadden wij koud water
Same here!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

En ik verbruik dus 7x minder waspoeder en water en energie dan de meesten hier begrijp ik 
heeerlijk. En ik heb dan ook altijd het idee dat je minder zeep nodig hebt.. Haren wassen doe ik max. 2x per week, in de zomer wat vaker als het erg warm is. Anders wordt het zo snel vet
dat met die badjas doe ik soms ook, als ik bijv. nog wat dingen moet doen voor ik wegga 's morgens. Dat scheelt dan toch wel tijd
Magrathea schreef:Ik snap nou echt niet waarom mensen niet meerdere malen met een handdoek doen.. als het goed is ben je toch schoon na het douchen? Een handdoek waarmee je een plasje water hebt drooggemaakt doe je toch ook niet gelijk in de was?
Is trouwens super slecht voor je watergebruik trouwens.. ik doe makkelijk een week met 2 handdoeken (gebruik er eentje voor mijn lijf en eentje voor mijn haar), en ik douche (bijna) elke dag. Blijven je handdoeken ook langer zachtEn ik verbruik dus 7x minder waspoeder en water en energie dan de meesten hier begrijp ik

Magrathea schreef:Dat het energievretend is als je elke dag je handdoeken vervangt en dat het niet nodig is
Coentjuh schreef:het groeit zo snel weer terug he!
mika11 schreef:Mensen die om de dag douchen:
Wat doe je dat dan de dag, dat je niet douched?
Sabinee__ schreef:Magrathea schreef:Dat het energievretend is als je elke dag je handdoeken vervangt en dat het niet nodig is
Engergievretend? Hoe doe jij de was? Ik ben met de wasmachine vullen nog geen 10 seconden bezig, en opvouwen vanuit de droger misschien 2 minuten..
Engergievretend als in stroom? 90 graden kost gemiddeld 1,20 euro, 60 graden gemiddeld 0,95 euro en 40 graden gemiddeld 0,85..
De droger iets meer dan een euro..

En anders idd met een washandje ofzo. En zorg dan in elk geval dat ik schone kleren draag. Goed te doen hoor 
Magrathea schreef:Het is alsnog meer dan wanneer je het niet doet. Op jaarbasis enzo. En de hoeveelheid mensen.
Als we allemaal denken van goh wat scheelt het nou dan lossen we het energieprobleem nooit op. Maar offtopic
Sabinee__ schreef:Magrathea schreef:Het is alsnog meer dan wanneer je het niet doet. Op jaarbasis enzo. En de hoeveelheid mensen.
Als we allemaal denken van goh wat scheelt het nou dan lossen we het energieprobleem nooit op. Maar offtopic
Ja, het is altijd meer dan wanneer je het niet doet. Maar ik ga mezelf naar mijn gevoel niet vies en stinkend rond laten lopen voor die kosten..
En ik geloof niet dat als ik 1 handdoek per week gebruik het beter is voor het milieu.. Zelfs niet als heel Nederland dat doet..
Zolang je hem netjes weghangt lijkt mij dat er niks aan de hand is
. Vjestagirl schreef:mika11 schreef:Op mijn werk (verpleeghuis) worden de bewoners trouwens maar 1x in de week gedouched.
De andere dagen worden ze gewassen met van die wegwerpdoekjes
Onderzoek wijst uit dat als je ze goed gebruikt ze net zo schoon wassen als water en zeep

Coentjuh schreef:Deze ben ik zo gauw nog niet tegengekomen:
Mijn vader zet de douche altijd UIT als tie zich gaat inzepen. Zuinig
En oja dat plassen onder de douche doe ik ook vaak hoor.
Zittend je benen scheren lijkt me idd het handigst ja, al doe ik het vaak staand en leun ik op de badrand (en dan niet uitglijden), vind het altijd een pokkewerk (dat hele scheerwerk trouwens) het groeit zo snel weer terug he!

MamboBeach schreef:Magrathea schreef:Dat het energievretend is als je elke dag je handdoeken vervangt en dat het niet nodig is
Dat is jouw mening.Ik vind het vies!
S_uus schreef:Magrathea schreef:Dat het energievretend is als je elke dag je handdoeken vervangt en dat het niet nodig is
Ik ook want je 'huppeldepup' droog je er ook mee af, om dan vervolgens de rest van die week de handdoek te gebruiken om je mond af te drogen? Nee bedankt

S_uus schreef:MamboBeach schreef:
Dat is jouw mening.Ik vind het vies!
Ik ook want je 'huppeldepup' droog je er ook mee af, om dan vervolgens de rest van die week de handdoek te gebruiken om je mond af te drogen? Nee bedankt

.
Abiola schreef:Dit is de puf die ik gebruik.
Je zegt dat je het vies vind om je handdoek twee keer te gebruiken vanwege je down-under situatie, maar dan vraag ik me echt af hoe je dat met je prive leven met je vriend oplost. Vraag het me niet echt af natuurlijk, maar ik neem aan dat je dan ook wel eens iets doet wat niet perse op de hoogste ladder van hygiëne staat