douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:48

opisop_shop schreef:
wij kregen letterlijk een koude douche als we er te lang onder stonden, dan draaiden zij in de keuken de hete kraan open en hadden wij koud water ;)

Same here!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:52

Ik snap nou echt niet waarom mensen niet meerdere malen met een handdoek doen.. als het goed is ben je toch schoon na het douchen? Een handdoek waarmee je een plasje water hebt drooggemaakt doe je toch ook niet gelijk in de was? :+
Is trouwens super slecht voor je watergebruik trouwens.. ik doe makkelijk een week met 2 handdoeken (gebruik er eentje voor mijn lijf en eentje voor mijn haar), en ik douche (bijna) elke dag. Blijven je handdoeken ook langer zacht :) En ik verbruik dus 7x minder waspoeder en water en energie dan de meesten hier begrijp ik :)

Edit: ik gebruik geen washandje, wel vaak zo'n puf, waarmee je veel schuim krijgt :D heeerlijk. En ik heb dan ook altijd het idee dat je minder zeep nodig hebt.. Haren wassen doe ik max. 2x per week, in de zomer wat vaker als het erg warm is. Anders wordt het zo snel vet :+ dat met die badjas doe ik soms ook, als ik bijv. nog wat dingen moet doen voor ik wegga 's morgens. Dat scheelt dan toch wel tijd :P
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 30-10-11 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:54

Op mijn werk (verpleeghuis) worden de bewoners trouwens maar 1x in de week gedouched.
De andere dagen worden ze gewassen met van die wegwerpdoekjes %)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:54

Magrathea schreef:
Ik snap nou echt niet waarom mensen niet meerdere malen met een handdoek doen.. als het goed is ben je toch schoon na het douchen? Een handdoek waarmee je een plasje water hebt drooggemaakt doe je toch ook niet gelijk in de was? :+
Is trouwens super slecht voor je watergebruik trouwens.. ik doe makkelijk een week met 2 handdoeken (gebruik er eentje voor mijn lijf en eentje voor mijn haar), en ik douche (bijna) elke dag. Blijven je handdoeken ook langer zacht :) En ik verbruik dus 7x minder waspoeder en water en energie dan de meesten hier begrijp ik :)

Maar wat is je punt nou? :)

Magrathea

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:55

Dat het energievretend is als je elke dag je handdoeken vervangt en dat het niet nodig is :P

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:03

Deze ben ik zo gauw nog niet tegengekomen:

Mijn vader zet de douche altijd UIT als tie zich gaat inzepen. Zuinig :)

En oja dat plassen onder de douche doe ik ook vaak hoor.

Zittend je benen scheren lijkt me idd het handigst ja, al doe ik het vaak staand en leun ik op de badrand (en dan niet uitglijden), vind het altijd een pokkewerk (dat hele scheerwerk trouwens) het groeit zo snel weer terug he!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:08

Magrathea schreef:
Dat het energievretend is als je elke dag je handdoeken vervangt en dat het niet nodig is :P

Engergievretend? Hoe doe jij de was? Ik ben met de wasmachine vullen nog geen 10 seconden bezig, en opvouwen vanuit de droger misschien 2 minuten..
Engergievretend als in stroom? 90 graden kost gemiddeld 1,20 euro, 60 graden gemiddeld 0,95 euro en 40 graden gemiddeld 0,85..
De droger iets meer dan een euro..

Coentjuh schreef:
het groeit zo snel weer terug he!

Hahaha ja! Ik wilde dat de haren op mn hoofd zo snel groeide als die op mn benen..
Wat een prachtige bos tot mn billen zou ik dan hebben in een maand, hahaha :=
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 30-10-11 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:09

mika11 schreef:
Mensen die om de dag douchen:
Wat doe je dat dan de dag, dat je niet douched?

Wassen met een washandje, water en zeep.
's Ochtends en 's avonds.

Haha Sandra, dat doet mijn vader ook!
Denk je dat 'ie klaar is.. gaat even later die douche weer aan. }:0

Heb net nog iets ontdekt dat wellicht gek is.
Thuis hebben we een douchecabine en daar gooi ik een deel van m'n kleren overheen, die ik in de douchecabine (na 't afdrogen) aantrek.
Buiten dat ding is het altijd zo koud!

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:11

Ik hou er van om s'avonds na het douchen even op te drogen in de badkamer en dan meteen mijn bed in te duiken en te gaan slapen. Heerlijk !!
Ook als ik na 12 uur 's middags douche trek ik altijd een joggingbroek en de grootste warmste trui aan. Want dan heb ik geen zin meer om me netjes aan te kleden :p

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:12

Ja die vaders betalen ook de rekening he :D hahaha... misschien ga ik dat later ook wel doen!

Idd, denk je dat ie klaar is, gaat de douche weer aan. Maar hij doucht gelukkig altijd kort!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:13

Sabinee__ schreef:
Magrathea schreef:

Engergievretend? Hoe doe jij de was? Ik ben met de wasmachine vullen nog geen 10 seconden bezig, en opvouwen vanuit de droger misschien 2 minuten..
Engergievretend als in stroom? 90 graden kost gemiddeld 1,20 euro, 60 graden gemiddeld 0,95 euro en 40 graden gemiddeld 0,85..
De droger iets meer dan een euro..

Het is alsnog meer dan wanneer je het niet doet. Op jaarbasis enzo. En de hoeveelheid mensen.
Als we allemaal denken van goh wat scheelt het nou dan lossen we het energieprobleem nooit op. Maar offtopic :=

@Mika: ik mag niet te vaak douchen ivm extreem droge huid, dus ik douche niet op de dagen dat ik de deur niet uit hoef :) En anders idd met een washandje ofzo. En zorg dan in elk geval dat ik schone kleren draag. Goed te doen hoor :)

@Manon ja he! Vreselijk die kou buiten de douche. En als dan ook nog eens iemand leuk de deur open zet om zijn tanden te poetsen ofzo.. Mijn vriend is er inmiddels achter dat ik dat niet leuk vind :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:18

Magrathea schreef:
Het is alsnog meer dan wanneer je het niet doet. Op jaarbasis enzo. En de hoeveelheid mensen.
Als we allemaal denken van goh wat scheelt het nou dan lossen we het energieprobleem nooit op. Maar offtopic :=

Ja, het is altijd meer dan wanneer je het niet doet. Maar ik ga mezelf naar mijn gevoel niet vies en stinkend rond laten lopen voor die kosten..
En ik geloof niet dat als ik 1 handdoek per week gebruik het beter is voor het milieu.. Zelfs niet als heel Nederland dat doet..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:24

mika11 schreef:
Op mijn werk (verpleeghuis) worden de bewoners trouwens maar 1x in de week gedouched.

Onderzoek wijst uit dat als je ze goed gebruikt ze net zo schoon wassen als water en zeep

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:28

Sabinee__ schreef:
Magrathea schreef:

Ja, het is altijd meer dan wanneer je het niet doet. Maar ik ga mezelf naar mijn gevoel niet vies en stinkend rond laten lopen voor die kosten..
En ik geloof niet dat als ik 1 handdoek per week gebruik het beter is voor het milieu.. Zelfs niet als heel Nederland dat doet..

Ja maar een handdoek gebruik je toch op het moment dat je schoon bent? :') Zolang je hem netjes weghangt lijkt mij dat er niks aan de hand is

Sabinee__

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:50

Ja, naja, dit zou dan de 4de keer zijn dat ik mn standpunt uitleg over waarom niet, dus ik laat het maar hierbij :D .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:00

Magrathea schreef:

Dat is jouw mening. :) Ik vind het vies! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:02

Vjestagirl schreef:
mika11 schreef:

Onderzoek wijst uit dat als je ze goed gebruikt ze net zo schoon wassen als water en zeep

Dat zal best maar het zou mij echt geen schoon gevoel geven.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:27

Coentjuh schreef:
Deze ben ik zo gauw nog niet tegengekomen:

Mijn vader zet de douche altijd UIT als tie zich gaat inzepen. Zuinig :)

En oja dat plassen onder de douche doe ik ook vaak hoor.

Zittend je benen scheren lijkt me idd het handigst ja, al doe ik het vaak staand en leun ik op de badrand (en dan niet uitglijden), vind het altijd een pokkewerk (dat hele scheerwerk trouwens) het groeit zo snel weer terug he!

Absoluut , alleen bij mijn ex hadden we een boiler, klotending vooral als huisgenoot met zijn vriendin had gedoucht hadden want ie hielden geen rekening met ons.

Meestal als mijn been scheertijd weer aanbrak deed ik het ook zo alleen dan met mn been in de wasbak. :\

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:29

MamboBeach schreef:
Magrathea schreef:

Ik ook want je 'huppeldepup' droog je er ook mee af, om dan vervolgens de rest van die week de handdoek te gebruiken om je mond af te drogen? Nee bedankt :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:41

S_uus schreef:
Magrathea schreef:

Ik ook want je 'huppeldepup' droog je er ook mee af, om dan vervolgens de rest van die week de handdoek te gebruiken om je mond af te drogen? Nee bedankt :)

Ach, als het goed is heb je die ook schoongemaakt toch? Dan zou ik ook maar nooit huppeldepup met je vriend doen, of iemand een hand geven of een kus, ieuw :+
Ik douche twee keer per dag, in de ochtend om wakker te worden en in de avond om de pony lucht van me af te wassen en op te warmen. In de zomer soms wel drie keer. Haren wassen doe ik twee a drie keer per week. Ik was me met een puf omdat ik dat lekkerder en economischer vind. De handdoek voor mijn lijf en haar is dezelfde, maar ik droog me nooit zo goed af.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:48

Je kunt ook van het ene uiterste in het andere schieten natuurlijk.
Ik vind dat idee niet heel fris, maar geen moeite met iets met mijn vriend delen hoor ;)

Wat is puf precies?
2 x per dag denk niet dat pa dat cool vind :=
Soms doe ik het overigens wel .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:48

S_uus schreef:
MamboBeach schreef:

Nou ja, ik neem aan dat na het douchen je huppeldepup schoon is?
Ik ben ook niet vies van mij zelf overigens...

Maar toch gebruik ik ook handoeken maar een keer.
Niet omdat ik het vies vindt maar omdat het kan!
Ik vind het lekker om 2 zachte handoeken uit de droger te halen en die te gebruiken.

Mijn douche gebruiken zijn:
* Kacheltje aan
* Onder de hete douche stappen
* Haartjes wassen
* Creme spoeling in mijn haartjes doen
* Lichaam met een washandje of spons en badschuim wassen.
* Mijn intieme delen alleen met water
* Dan mijn cremespoeling uitspoelen
* Nog ff genieten van mijn hele hete douche
* Handoek om mijn hoofd
* Badjas aan zonder te drogen... ;-)
* Eventueel scheren/bodylotion smeren

Overigens wil ik mijn haar wel eens een keer overslaan maar dan voel ik mij net niet helemaal schoon.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:53

Dit is de puf die ik gebruik Afbeelding.

Je zegt dat je het vies vind om je handdoek twee keer te gebruiken vanwege je down-under situatie, maar dan vraag ik me echt af hoe je dat met je prive leven met je vriend oplost. Vraag het me niet echt af natuurlijk, maar ik neem aan dat je dan ook wel eens iets doet wat niet perse op de hoogste ladder van hygiëne staat :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:58

Abiola schreef:
Dit is de puf die ik gebruik Afbeelding.

Je zegt dat je het vies vind om je handdoek twee keer te gebruiken vanwege je down-under situatie, maar dan vraag ik me echt af hoe je dat met je prive leven met je vriend oplost. Vraag het me niet echt af natuurlijk, maar ik neem aan dat je dan ook wel eens iets doet wat niet perse op de hoogste ladder van hygiëne staat :+

Hahaha.. ja, Daarom zei ik ook, je bent toch niet vies van je zelf?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 01:03

Ik ben totaal niet zeker van mezelf , jullie misschien wel.
En hou al helemaal niet van mijn lichaam, en das ook bekend.
Dus gaat voor mij die handdoek 2 x gebruiken op een 1 of andere manier 'te ver' denk ik.
Zit elke keer pogingen te doen om iets te accepteren van mezelf, maar het faalt regelmatig.

En Abiola, die dingen gaan met lamp uit, omdat ik mezelf niet accepteer.
Er zijn momenten met lamp aan, maar dat is pas als de relatie al een tijd loopt.

Misschien dat ik het nu beter uitgelegd heb aan jullie beiden :)
Vind het zelf niet bepaald lachwekkend iig.
Wist niet dat dat puf hete, maar wou binnenkort weer een 'puf' halen inderdaad , vind dat heerlijk.