Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:36

Ik heb morgen weer een afspraak. Nu hopen dat de kaakchirurg deze keer mijn wang met rust laat :D.

Ik zit alleen nog te twijfelen of ik boven én onderkant moet doen of alleen de onderkant nu. Ik heb vrijdag namelijk een sollicitatiegesprek :') _O-

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:45

@Rebecca: Succes alvast met je sollicitatie!

Hmpf, over een half uur richting het ziekenhuis. Ik heb de zenuwen pffff ..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:46

Oeh, deze keer deed het best wel pijn := Maar één ding scheelt, ik heb geen hechting, dus mijn wang zit niet vast gehecht _O-

Heb nu wel behoorlijk last van nabloedingen, maar misschien was het ook niet verstandig om een konijnenhok schoon te gaan maken zo'n 10 minuten nadat je verstandskies er uit gehaald is :')...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:00

nu heb ik even een vraagje,ik heb sinds vorig jaar 1 verstandkies linksboven en die zit me nogal in de weg.
nu kwam ik er van de week achter dat rechtsboven ook 1 doorkomt.

maar als ze eruit moeten heb je dan een keuze kwa verdoving?

ik kan er namelijk echt niet tegen als er met naalden op gevoelige plekken word geprikt.
krijg dan een soort paniekaanval.
het liefste zou ik onder volledige narcose willen dan zodat ik niks meekrijg.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:41

@ inowa Je krijgt gewoon wat prikjes. Je hebt dus geen keus, maar het valt reuze mee. Mijn kaakchirurg zei gisteren nu komt een gemene in je gehemelte, ik voelde er nauwelijks wat van. Echt die prikjes stellen niet veel voor.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:42

ik heb ze vanochtend half 10 laten verwijderen
verdoving is nu helemaal uitgewerkt alleen het bloed nog
met uithalen had hij vele moeite hij zat erg vast en hij moest het kaakbot wat openboren om ruimte te krijgen
is het normaal dat het nog bloed? is niet super erg maar proef het goed

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:05

Ja hoor, dat kan best.

Ik heb ze er donderdag uit laten halen en had zaterdag als ik bukte nogsteeds last van bloedingen. Bij mij heeft het heel de dag op donderdag gebloed :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:07

Niet echt bemoedigende berichten :')
Ik moet er donderdag één weg laten halen, links onder gelukkig. Hoef ik iig geen prik in m'n gehemelte. Heb dat 1x gehad, nooit meer!!

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:23

inmiddels is het bloeden gestopt en heb een beetje patat gegetenb dat was makkelijk te kouwen:)
wel pijn maar met de bruistabletten goed te onderdrukken

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:42

Hoi!

Ook ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb maandagochtend mijn 4 wijsheidstanden onder plaatselijke verdoving laten trekken, ze zaten allemaal nog onder het tandvlees.

Nu is mijn hoofd echt dubbel zo dik als normaal en mijn wangen zijn 1 grote blauwe plek geworden.
Tijdens het trekken zelf had ik helemaal geen pijn en nu eigenlijk nog niet zoveel, is alleen enorm vervelend gevoel dat mijn mond, kaak, wang, hoofd zo dik en warm is.

Hoe lang hebben jullie met zo dik hoofd gelopen? En hadden jullie blauwe wangen? Is dit beetje normaal?

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:46

bij de vorige 6 weken terug hadf ik dat ook wang was ook blauw duiurde iets langer dan een week

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:28

Zo, ik meld me hier ook maar weer eens. Ik ben ergens in november of december voor een afspraak geweest bij de implantoloog maar daarna niets meer gehoord :') De verzekering blijkt ze meerdere malen een brief te hebben gestuurd, maar daar hebben ze nog niet op gereageerd.
Schiet lekker op :+ en vanaf eind juni/tot half augustus wil ik niet geopereerd worden, want ik moet ook nog naar de Olympische Spelen en ik ga echt niet met een herstellende mond in Londen lopen :n
Herstelperiode schijnt ook heel vervelend en lang te zijn. Je kunt een tijd lang echt alleen maar vloeibaar eten + dat je daarna nog een hele nieuwe prothese nodig hebt.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:31

Ympi , zijn alle 4 in 1 keer getrokken? dat mag niet eens, erg vreemd dat ze dat gewoon gedaan hebben.
hoop iig dat de zwelling nu weg is en je alweer kan eten en geen pijn hebt.

Cayenne, jeetje zeg sinds onze laatste posts is er dus weinig veranderd, balen is dat zeg, en je hebt nu dus nog geen flauw idee wanneer alles gaat gebeuren?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:33

Nee nog geen idee. Hopelijk zsm maar ik neem aan dat er wel een maand of 3 overheen gaat ivm wachtlijsten. Dan zal het wel na de zomer worden.
Als het goed is wordt ik morgen door de implantoloog teruggebeld, want de verzekering wil aanvullende informatie en wss een gipsafdruk. Hadden ze dat niet meteen kunnen doen :roll:

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:36

Ik dacht dat maximaal 3 tegelijk toegestaan was :=

Mijn kies is er donderdag uitgehaald. Het viel allemaal heel erg mee! De verdoving was even vervelend, maar het eruit halen was in 2 minuten gebeurd. Kon 's avonds (3 uur later) poffertjes eten. Heb niet zo heel veel pijn gehad, alleen die stomme kaak was onwijs stijf. Ben nu 3 dagen verder en heb er geen last van. Het zeurt af en toe, maar dat is bijna niet noemenswaardig.

Over een maand mag ik terug. Bleek er aan de andere kant ook één te zitten ^)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:37

_Pilipa_ schreef:
Ympi , zijn alle 4 in 1 keer getrokken? dat mag niet eens, erg vreemd dat ze dat gewoon gedaan hebben.
hoop iig dat de zwelling nu weg is en je alweer kan eten en geen pijn hebt.

Cayenne, jeetje zeg sinds onze laatste posts is er dus weinig veranderd, balen is dat zeg, en je hebt nu dus nog geen flauw idee wanneer alles gaat gebeuren?

Geen idee waarom dat niet zou mogen, dat mag dus ook gewoon (hier in België) zolang ze de maximum dosering verdoving niet overschrijden. De zwelling is grotendeels weg, heb nu wel nog twee geel/groene vlekken op wang waar eerst de blauwe plekken waren. Rechts is zowel boven als onder tandvlees ontstoken (dat heb ik heel makkelijk, maar nu doet dat natuurlijk extra pijn), ik kan gelukkig links kauwen! Ben twee kilo kwijt en daar ben ik niet boos om :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:25

Het mag niet omdat je dan grote kans hebt dat je je tong inslikt door het verdoven aan beide kanten.

Tenminste, dat is wat mijn kaakchirurg mij heeft wijsgemaakt :) Ik dacht dat ik er vanaf zou zijn nu *\o/* heb ik een wortelpuntje die doorkomt -O- Al vanaf 3 dagen nadat mn kies getrokken was, maar ik hoopte dat het over zou gaan. Is niet gelukt. Ondertussen kan ik aan die kant niet meer eten -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:29

x_Rebecca bij mij zijn al mijn kiezen in 1 keer getrokken, boven, beneden en links en rechts en ik had ze allemaal nog dus die vlieger gaat niet op!
Een paar weken erna mijn tanden en ik had na een jaar ook nog een keer een stuk wordtel wat eruit kwam groeien, een een verdoving en hij was eruit!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:33

Maar was alles in 1 keer trekken onder plaatselijke verdoving? Ach, ik geloof alles wat kaakchirurgen zeggen :') Als ik er maar niet tevaak hoef te zijn.

Ik denk ook dat ik morgen echt even moet bellen, maar ik begin die man nu toch wel eng te vinden :') De eerste keer viel het opzich mee, maar toen was mijn kaak en mijn wang aan elkaar gehecht, vorige keer ging het fout met de verdoving (werkte niet helemaal dus ik voelde alles nog) en nu dit _O- Ik zie er op deze manier best wel tegen op zeg maar :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:46

Ik heb dat idd ook weleens gehoord dat het gevaarlijk kan zijn.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:18

Ik moet morgen weer naar de kaakchirurg. Doordat mijn tandvlees bij mijn laatste kies dik en opgezwollen is. Het gaat ook helemaal omhoog, het stopt zeg maar niet waar mijn tandhals zit. Dat heb ik nu al een paar dagen. Ze gaan er morgen dus even naar kijken, waarschijnlijk gaan mijn hechtingen er dan uit.
Zodat de druk op mijn tandvlees minder worden en misschien gaan ze het schoonspoelen. Volgens de telefoniste was dit iets nieuw haha. Dus moest ze navragen wat ze er mee aan moest...
By the way zijn vorige week mijn verstandskiezen getrokken. Geen last meer van mijn wond
maar wel van de hechtingen die vast zitten aan mijn wang en dus van mijn tandvlees. Hoop dat ik er snel vanaf ben, want krijg er echt barstende koppijn van.
Laatst bijgewerkt door Lutjehorsy op 19-03-12 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:20

Is het geen wildvlees? of klink ik nu heel raar?
Blijven die hechtingen zolang zitten? Lossen ze niet op?

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:31

@ Cayenne lijkt me sterk omdat het dan ook niet pijnlijk hoort te zijn en heb er nogal last van. Ook is het echt heel erg opgezwollen en is het ook geen wond ofzo. Het zit echt voor de wond.
De hechtingen kunnen wel 2 weken blijven zitten. Alleen een klein minuscuul stukje was losgegaan bij mij. Zag net dat ik een maand had ingevuld, maar moest een week zijn. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:41

x_Rebecca ik heb alles onder plaatselijke verdoving laten trekken en totaal nergens problemen mee gehad!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:59

Klinkt dan eerder als een ontsteking. Ik heb ook weleens ontstekingen in m'n gehad en werd ziek van de hoofdpijn! Ik heb toen echt maanden op de ibuprofen geleefd.