Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:52

goeiemorgen allemaal,

wij nog druk aan het steggelen over de namen, meisjesnaam staat al 'vaster' dan jongensnaam maar nog niet definitief gekozen. kaartje wel die kan alvast besteld haha

@ ninita wat vervelend dat je zoveel hoofdpijn hebt...hou je ook vocht vast?
@ piewie, ik ga mee met Meloen...zou inderdaad morgen even alles voorleggen aan de VK dan voel je je misschien weer wat geruster...

hier na een dag teveel doen ook vocht in mn benen en voeten maar das wel normaal denk ik als je bijna hele dag op je benen staat en bezig bent...

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:53

ik smeer al vanaf begin heel braaf! maar helpt niets alleen dat het minder jeukt -O-
ik kwam erachter door mir ik zei trots kijk nog geen straie! echter zaten er dus wel 6 hele kleine streepjes onder mijn buik wat ik zo niet zien kon :+

San84

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:55

hielp het smeren bij jullie wel tegen de jeuk dan? ik smeer me het ongans maar jeuk blijft, heb er zelfs pilletjes voor gekregen van dokter dat helpt enigsins...
(nog geen straie trouwens, tenzij ze net zo lekker verborgen zitten als bij Lisch...)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:59

paardenmelk help goed tegen jeuk! mischien dat proberen? (bij drogist in pilvorm te verkrijgen) is beter dat medicatie. het blijft wel iets jeuken maar mijn huid blijft vettiger door het insmeren 2 x pd (weleda zwangerschaps olie)

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:02

wat gaan jullie hard :) maar ook hier geen roze wolk wat ik wel had verwacht. Ik zit met 14 weken ook al 3 weken ziek thuis. Ik heb 6 weken lang alles uitgespuugd. Leefde op vocht en de medicijnen hielpen niet dus ik had op een gegeven moment geen energie meer. Nou ga ik gelukkig maandag weer langzaam aan het werk en morgen naar de verloskundige. Daar heb ik zin in. Ben alleen bang dat mijn bloeddruk veel te hoog is. Heb hoofdpijn en soms licht in me hoofd maar ik duim dat die goed is. Wij hebben 2 meisjes namen en 1 jongens naam dus we moeten nog even een echte keuze maken.

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:04

goeie tip zal er achteraan! was/ben ook geen fan van pilletjes slikken nu maar volgens dokter zat er niks in wat schadelijk was dus daar gaan we dan maar vanuit...
smeer inderdaad ook met weleda lekker spul! wissel het af met zwitsal mama voor het lekkere luchtje :D

@ tweetty wat vervelend, kan me helemaal inleven in hoe je je voelt zo ging het bij mij ook, nou ja min de medicijnen zo ver was ik nog net niet...hoop dat je je gauw weer wat beter voelt!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:09

Hebben jullie af en toe ook het gevoel dat er iemand aan de binnenkant van je buik zit te krabben.
Daarna begint bij mij mijn buik op die plek heel erg te jeuken.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:11

Mentholpoeder werkt heel goed tegen de jeuk! Heb ik bij de eerste ook gebruikt. Nu af en toe een beetje last van jeuk maar nog niet zo erg dat ik er iets op moet gaan doen.

Geboortekaartje maken we zelf! Ik heb al een heel leuk idee en dat ga ik in het weekend eens proberen uit te werken.

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:13

zo voelt het bij mij niet...meer constante jeuk, muggenbultgevoel alleen dan erger...
@ ninita ook al geprobeerd, werkt bij mij paar minuutjes verkoelend en dan begint het weer........

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:14

jullie gaan wel hard zeg,
ninita: jullie zoon heet het zelfde als onze zoon :=
ik wil wel borst voeding proberen.
maar is bij milan niet gelukt omdat ik te weinig voeding aan maakte

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:19

Wauw, wat een buik lisch! :wow:

Wij hebben voor zowel een jongen als een meisje inmiddels een naam. Van een meisje wisten we al heel lang, van de week kwamen we toevallig een jongensnaam tegen die we beide leuk vonden. De tweede naam van een jongen staat ook al een tijdje vast. De tweede naam van een meisje zijn mijn man en ik het nog niet over eens. Maar met 20 weken horen we het wel van de echoscopiste!
Mijn man en ik zijn beide 30 jaar oud. Inmiddels zijn we zo een 15 jaar bij elkaar, waarvan de laatste 2 jaar getrouwd. Toen ik 3 maanden zwanger was van de eerste (en wij precies 12,5 jaar samen waren) zijn we getrouwd.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:21

tweetty. bah wat vervelend ook niks geen roze wolk wat dat betreft dus! hopen dat je je straks nog wel beter gaat voelen!
SanTi4ever. laat je me weten als je het gaat proberen of het helpt?
die zwitsal voor mama had ik ook ruikt heerlijk maar daar krijg ik uitslag van -O-
noviceh. wat zijn jullie al lang samen! leuk om te trouwen en zwanger te zijn!
ja ik vind mijn buik zelf ook groot :o en zit behoorlijk in de weg... bukken wil haast niet meer schoenen en sokkenook niet. en teennagels knippen is helemaal draaamaaa!! :+
Laatst bijgewerkt door lisch op 06-10-11 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:22

Ah Piewie; sorry niet helemaal goed gelezen. Dan inderdaad morgen aangeven bij VK.
Kijk met 35 week maakt hoge bloeddruk niet zo heel veel meer uit. Maar met 24 week is het wel handig om te weten. Kan je evt. pillen krijgen of rust nemen. Mits de klachten bij hoge bloeddruk horen hè :j Voor hetzelfde geldt zijn het gwn de standaard zwangerschapsklachten :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:27

Jaaaaaa hahahha!!! Nagels knippen met een dikke buik! *\o/* Net zoiets als benen of je bikinilijn scheren!

Was inderdaad wel leuk om te trouwen tijdens de zwangerschap. Onze ouders en broers wisten het net een paar dagen, de ambtenaar van de burgelijke stand heeft het toen tijdens het toespraakje tegen de rest van de aanwezigen gezegd. Was heel speciaal!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:33

haha ja verschikkelijk ik scheer men ... op de gok haha! vriendlief lacht er welleens om! dan zit ergens nog wat.. en stja ik zie dat niet! :+ maar ik probeer het wel een beetje kort te houden O:)

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:35

lisch schreef:
haha ja verschikkelijk ik scheer men ... op de gok haha! vriendlief lacht er welleens om! dan zit ergens nog wat.. en stja ik zie dat niet! :+ maar ik probeer het wel een beetje kort te houden O:)

Hier exact hetzelfde :+

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:38

hanny_jelke schreef:

Haha en er zit ook maar 4 dagen tussen qua leeftijd! :))

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:40

hahaha leuk die herkenbare dingen! _O-

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:41

Bikinilijn scheren is het creeëren van een hededaagse Mona Lisa _O-
Poging tot nagels lakken was ook hilarisch!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:45

Ik heb van de week voor t eerst last gehad met scheren. Benen lukt nog aardig, maar goed dat niet meer hoog zomer is.
Bikinilijn is wel problematisch aan t worden.
Nagels lakken en knippen lukt nog gewoon

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:46

hanny_jelke schreef:

*valt even ongevraagd binnen* te weinig voeding is meestal een kwestie van rust pakken. Even een dag of 2 samen in bed kruipen, onbeperkt laten drinken en veel huid op huid contact zorgt er vaak voor dat de melkproductie vrij snel stijgt.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:50

Hoi allemaal, weer flink gekletst..
Leeftijden..hier 26 en 33
Namen hier min of meer gekozen nog wat twijfel rond 2 namen, maar daar komen we wel uit.
En wij hebben samenlevingscontract en gaan erkennen. Trouwen is niks voor mij..

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:07

Hier leeftijden: manlief 26, ik (volgende week en dus bij de geboorte) 25. Wij zijn nu 4,5 jaar samen, waarvan 1,5 jaar getrouwd... :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:11

odetteke schreef:
hanny_jelke schreef:

*valt even ongevraagd binnen* te weinig voeding is meestal een kwestie van rust pakken. Even een dag of 2 samen in bed kruipen, onbeperkt laten drinken en veel huid op huid contact zorgt er vaak voor dat de melkproductie vrij snel stijgt.

klopt dat zei de kraamzorg ook.
we hebben bijna een week in bed gelegen en gedaan maar alles was hopeloos.
ik had toen wel vrij veel stress om wat er allemaal op me af kwam.
milan was namelijk niet geheel de bedoeling.

maar ben nu heel blij met hem. :+:
en ik weet nu ook meer wat ik kan verwachten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:12

Sypheron schreef:
hanny_jelke schreef:

Haha en er zit ook maar 4 dagen tussen qua leeftijd! :))

dan is hij van 22 of 30 augustus 2009 :j
maar nu zit er ongeveer een maand tussen. :+
Laatst bijgewerkt door hanny_jelke op 06-10-11 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt