"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:08

Maar je hóeft er toch niet naar toe?

Ik stel nergens dat je het voor je lol doet allemaal en dat je het allemaal leuk vindt, dan zou je een dergelijk topic niet hoeven te starten. Maar er is toch niemand die jou verplicht om naar dat paard te gaan?

Ik begrijp dat het allemaal erg emotioneel is en dat een paard een grote steun kan zijn, maar er zijn zoveel paarden die wél normale eigenaren hebben. Ik begrijp dan niet dat je een dergelijke situatie blijft opzoeken. Stel dat je besluit om morgen nooit meer te gaan moet de praktische afwikkeling niet al te moeilijk zijn. Er is vast wel iemand te vinden die het paard wil verkopen.

Pauline

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:14

Waarom?
Op zich vind ik het idee niet gek om iemand anders de koop verder af te laten wikkelen namelijk. :)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:15

K.imberly schreef:
Jeetje.. Dat is ook wel erg dichtbij huis zeg.. Maar ben je niet bang dat je in de toekomst iedere keer als je langs dat huis fietst weer alle nare herinneringen naar boven haalt?

Dicht bij huis inderdaad, en waarschijnlijk heb je gelijk.. Maar helaas kan ik daar geen invloed op uitoefenen, ik kan hem niet vragen om te verhuizen ofzo :P Mezelf kennende zal het wel heel lang duren (als het al ooit gaat lukken) om daar met een normaal gevoel langs te fietsen, maar ik wil me daar niet door tegen laten houden.. Ik probeer zoveel als ik kan alles wat ik achter me kan laten ook achter me te laten, en zo min mogelijk mijn leven te laten beinvloeden (hoewel dat op dit moment hard faalt, maar ik zit er dan ook nog middenin..).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:17

Jeetje ik dacht dat er paar pagina's terug al het toppunt van botte opmerkingen bereikt was, maar het kan dus nog veel ernstiger :=

TS je hebt irl volgens mij 2 vertrouwenspersonen, of in ieder geval mensen die weten hoe de stand van zaken is toch? Wat adviseren die je?
Bedoel het niet banketstaaf, maar om zaken te laten veranderen moet er 1 iemand initiatief nemen een bepaalde richting op en dat ben jij.
Hetzij door aangifte te doen, hetzij die vent te confronteren met het feit dat jij niet wil en nooit gewild hebt en dat het nu afgelopen moet zijn.
Dat kun je niet alleen, je zult het echt mensen moeten vertellen, ik denk dan toch in eerste instantie aan je ouders en in tweede instantie aan professionele hulpverlening.

Hier kun je je verhaal uiteraard kwijt maar ik ben bang dat de meesten je niet meer kunnen bieden dan een luisterend oor. Tuurlijk is dat ook fijn, en het zal je best wel wat helpen, maar je zult een hap uit die zure appel moeten nemen, ik denk dat je er met alleen de verkoop van je paard niet mee klaar bent.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:19

Pauline schreef:
Waarom?
Op zich vind ik het idee niet gek om iemand anders de koop verder af te laten wikkelen namelijk. :)

Op zich niet, ik weet alleen niet zo goed wie ik daarvoor in mijn omgeving aan zou kunnen spreken zonder dat het vreemd lijkt dat ik het niet zelf allemaal regel... En de mensen waarvan het nog een beetje logisch zou kunnen zijn dat ze dat voor me doen, zullen willen weten waarom ik het niet zelf doe en dat zijn dan weer niet de mensen die ik dat wil vertellen.. (Dit klinkt volgens mij heel vaag...)

IKbenEllen

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:21

Klinkt heel logisch koffiekan ;)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:22

IKbenEllen schreef:
Hier kun je je verhaal uiteraard kwijt maar ik ben bang dat de meesten je niet meer kunnen bieden dan een luisterend oor. Tuurlijk is dat ook fijn, en het zal je best wel wat helpen, maar je zult een hap uit die zure appel moeten nemen, ik denk dat je er met alleen de verkoop van je paard niet mee klaar bent.

Dit topic is in eerste instantie ook bedoel om een luisterend oor te vinden. Ik ben mezelf er zeker van bewust dat de verkoop van mijn paard geen oplossing is, het is meer een manier om even adem te kunnen halen voor ik nog moeilijkere stappen moet gaan zetten.. Ik heb ook heel sterk het idee dat ik Zelf! tegen hem wil zeggen dat dit moet stoppen. Wanneer ik daarvoor een ander inschakel, en ik kom ooit weer in een soortgelijke situatie kan ik nog niks...

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:22

IKbenEllen schreef:
Klinkt heel logisch koffiekan ;)

Oh, dank je, haha :P

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:23

Koffiekan schreef:
Pauline schreef:
Waarom?

Op zich niet, ik weet alleen niet zo goed wie ik daarvoor in mijn omgeving aan zou kunnen spreken zonder dat het vreemd lijkt dat ik het niet zelf allemaal regel... En de mensen waarvan het nog een beetje logisch zou kunnen zijn dat ze dat voor me doen, zullen willen weten waarom ik het niet zelf doe en dat zijn dan weer niet de mensen die ik dat wil vertellen.. (Dit klinkt volgens mij heel vaag...)

Nou ja...ik zie daar de rreden wel van als ik eerlijk moet zijn,
klinkt helemaal niet zo vaag maar juist begrijpelijk.
Het maakt het dubbel lastig denk ik als je niet wilt dat iemand er van weet in je omgeving.
Het is een kiezen tussen twee kwaden denk ik

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:24

Koffiekan, ik wil je nogmaals zeggen dat ik je ontzettend sterk vind! Het is niet niks allemaal en je doet meer dan je best om het een halt toe te roepen. Petje af.... Maar blijf wel adem halen!

Vudress, ik kan het niet meer dan eens zijn met quadrel en als je dan toch zulke dingen wilt zeggen kun je dat aub buiten dit topic houden? Want dit heeft geen positieve bijdrage voor TS

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:26

Ik denk eerlijk gezegd dat hij denkt dat jij het wel okay vindt wat hij allemaal met je uitspookt. Niet goed te praten natuurlijk, maar als je nooit duidelijk hebt gezegd dat je het echt niet wilt..... Ik zou weg blijven uit deze situatie tot je een oplossing hebt gevonden. Je paard redt zich wel, jouw gezondheid is van groter belang. ;)

Een reden waarom je je paard laat verkopen? Hij houdt zich niet aan gemaakte afspraken over een verkoopbedrag of de manier van paarden houden staat je opeens niet meer aan en je wilt z.s.m. verkopen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:27

pf lastig allemaal maar ik zou toch eens zo snel mogelijk met de zeden politie gaan praten hioe je dit moet aanpakken zij weten heel goed hoe het werkt en hebben ervaring met dit soort dingen. daarbij wat vervelend dat je je vader moet sparen en het dus niet kan vertellen. maar de zedenpolitie mag niets vertellen als jij dat niet wil
die vent mag hier niet mee wegkomen. En bedenk dat je misschien niet de enige bent

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:27

Dat is inderdaad het punt quartel, vooral vanwege mijn ouders... Mocht ik zover komen dat ik het aan hen verteld krijg, worden dat soort dingen wat minder moeilijk. Maar het moment dat ik het hen ga vertellen gaat waarschijnlijk weer te lang duren voor de verkoop van mijn paardje.. Pff, lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:28

Lieve Koffiekan je bent al zo dapper, echt ik bewonder je moed!

laat de nare opmerkingen maar van je af glijden die komen van mensen die er geen snars van snappen en het domweg niet begrijpen.

Wat ik me afvraag is wat is de waarde van je paardje en wat heeft het gekost!?

is er een mogellijkheid om samen met een goede vriendin/vriend/kennis/familielid het paardje helemaal te kopen zoadat hij er geen zeggenschap mee over heeft!?

Ik hoop voor je dat je een goede oplossing vind waar jij vrede mee hebt en ik hoop dat je goed mag herstellen, je weet het zelf nog niet maar je bent een mooie bloeiende bloem die alleen maar sterker en mooier gaat worden!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:28

Koffiekan schreef:
Dat is inderdaad het punt quartel, vooral vanwege mijn ouders... Mocht ik zover komen dat ik het aan hen verteld krijg, worden dat soort dingen wat minder moeilijk. Maar het moment dat ik het hen ga vertellen gaat waarschijnlijk weer te lang duren voor de verkoop van mijn paardje.. Pff, lastig.

kop op, houd je sterk hoor.
Je hebt al zo veel doorstaan.....hier kom je ook doorheen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:29

Koffiekan schreef:
Dit topic is in eerste instantie ook bedoel om een luisterend oor te vinden. Ik ben mezelf er zeker van bewust dat de verkoop van mijn paard geen oplossing is, het is meer een manier om even adem te kunnen halen voor ik nog moeilijkere stappen moet gaan zetten.. Ik heb ook heel sterk het idee dat ik Zelf! tegen hem wil zeggen dat dit moet stoppen. Wanneer ik daarvoor een ander inschakel, en ik kom ooit weer in een soortgelijke situatie kan ik nog niks...

Dat zou ik heel dapper van je vinden als je de kracht vind om hem alleen te confronteren met alles. Maar zou je dat helemaal alleen durven? Zou je geen backup op dat moment willen die je een beetje steun kan geven als het lastig wordt? Zonder dat diegene het gesprek overneemt dan.
Ik denk dat je er niet onderuit komt om het in ieder geval je ouders te vertellen. Wat als ze er over 20 jaar achter komen? Ik denk dat het heel veel pijn doet dat je kind je niet in vertrouwen heeft durven nemen... Het is al eerder gezegd, maar ik denk dat je ouders in deze sterker zijn dan je denkt, een goede ouder gaat door het vuur voor zijn kind.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:31

Vudress schreef:
Een reden waarom je je paard laat verkopen? Hij houdt zich niet aan gemaakte afspraken over een verkoopbedrag of de manier van paarden houden staat je opeens niet meer aan en je wilt z.s.m. verkopen.

Het is niet zo'n probleem om een reden voor de verkoop van mijn paard opzich te bedenken, maar wel een reden waarom ik mijn paard niet zelf verkoop, ik heb namelijk zelf al wel eens andere mensen geholpen met aan- en verkoop, dus is het raar als ik mijn eigen paard dan niet zelf doe, zeker aangezien ik dat in eerste instantie wel zelf gedaan heb (te koop gezet..)...

@franka75: Helaas is mijn eerste ervaring met de zedenpolitie een erg slechte geweest, dat maakt deze toch al moeilijke stap nog moeilijker...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:34

jeetje ik lees nu net dit topic en heb eerlijk gezegd niet alle pag doorgelezen. Maar Koffiekan ik vind het heel erg dapper dat je de beginnende stappen hebt ondernomen om een einde aan deze afschuwelijke situatie te maken hoe moeilijk dat ook is.

Wens je heel veel sterkte en wijsheid, kan helaas verder niks voor je betekenen. Maar dapper ben je!! vergeet dat niet, de eerste stap heb je gemaakt.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:34

Mocht je -al is het over een hele tijd- aan een confrontatie toe zijn, dan meldt ik me aan als back up (waar dan ook in NL of BE)! (Bij voorkeur met de politie erbij / op de hoogte gesteld.) Ik hoop voor je eigen verwerking dat je hier ooit toe in staat bent, voordat die ouwe vieze man de pijp uitgaat....... hij moet het horen, zodat hij het met zich mee kan dragen (gedeelde last, zullen we maar zeggen).

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:35

Hmmm bij zeden werken natuurlijk meer mensen en kun je om andere mensen vragen. :)
Maar verkoop zou op zich, op dit forum, te regelen moeten zijn? Een handelaar die je paard koopt en dan kun je later zelf bepalen of je het paard terug kan en wil kopen.
Zaak is dat je veilig bent....dat is primair. :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:36

Het lijkt mij, als je er z.s.m. vanaf wilt, dat er legio redenen te bedenken zijn waarom je het paard niet zelf verkoopt.

IKbenEllen schreef:
Dat zou ik heel dapper van je vinden als je de kracht vind om hem alleen te confronteren met alles. Maar zou je dat helemaal alleen durven? Zou je geen backup op dat moment willen die je een beetje steun kan geven als het lastig wordt? Zonder dat diegene het gesprek overneemt dan.

Volledig mee eens. Een man die zijn p*k niet meer achterna kan lopen of de bons krijgt doet rare dingen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:40

Nou ik heb het nog niet eens over rare dingen, maar ik kan me voorstellen dat je op moment supreme dichtklapt of toegeeft aan oude gewoontes. Waarna je (geestelijk) nog verder van huis bent denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:43

IKbenEllen schreef:
Nou ik heb het nog niet eens over rare dingen, maar ik kan me voorstellen dat je op moment supreme dichtklapt of toegeeft aan oude gewoontes. Waarna je (geestelijk) nog verder van huis bent denk ik.

Daar heb je gelijk in, met confronteren kun je beter wachten tot je mentaal hersteld bent anders loop je mentaal alleen maar meer schade op...

Helaas ben ook ik een ervaring deskundige en schrik er eigenlijk van hoeveel ervaringsdeskundigen er zijn!

Voor mjij was het paard wel zo belangrijk die heeft me echt die modderpoel uit gesleurd, als ik dat paard niet had gehad.....!!!

Ik vind je echt ontzettend dapper Koffiekan!

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 00:44

IKbenEllen schreef:

Dat is wat er de laatste tijd gebeurt... Ik ga erheen met de vaste overtuiging dat het me niet meer gaat gebeuren, dat ik ga zeggen dat hij moet stoppen, maar toch gaat het licht uit... (soms meteen net als in het begin, maar ik kan ondertussen wel meestal een stukje weglopen ofzo voor het fout gaat). Dat is inderdaad niet echt fijn voor mijn zelfvertrouwen ofzo, eerst was het 'gewoon de zoveelste keer dat het gebeurde', nu is het elke keer een forse mislukking van mijn kant... (Qua gevoel dan...)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:47

Koffiekan schreef:
IKbenEllen schreef:

Dat is wat er de laatste tijd gebeurt... Ik ga erheen met de vaste overtuiging dat het me niet meer gaat gebeuren, dat ik ga zeggen dat hij moet stoppen, maar toch gaat het licht uit... (soms meteen net als in het begin, maar ik kan ondertussen wel meestal een stukje weglopen ofzo voor het fout gaat). Dat is inderdaad niet echt fijn voor mijn zelfvertrouwen ofzo, eerst was het 'gewoon de zoveelste keer dat het gebeurde', nu is het elke keer een forse mislukking van mijn kant... (Qua gevoel dan...)

Bedoel je dat je je voorneemt er wat van te zeggen?
De woorden op het puntje van je tong liggen? Maar je bevriest en er komt niets uit?