[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:08

Ninx: mischien heb ik er overheen gelezen...maar kun je niet aan de pil? Spiraaltjes hoor je de laatste tijd inderdaad horrorverhalen over....zal wel niet bij iedereen zo zijn...maar toch...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:09

@niet ongesteld: Ik heb het 1x eerder gehad toen ik onder extreme stress stond. Maar het lijkt me niet gezond. Wellicht toch een keer naar de HA gaan hoor. :)

@spiraaltje: veel meer mensen hebben mirena ipv koper omdat de menstruatie vaak erger wordt en langer duurt bij een koperspiraal. Omdat er zoveel meer Mirena gebruikers zijn zijn er ook meer spannende verhalen op het internet. Maar volgens mijn gyn is hun ervaring dat ze juist vele malen meer tevreden gebruikers hebben. Maar daar hoor je nooit iets over.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:32

Mijn huisarts zei idd ook dat 95% van de mirenagebruikers die hij kent tevreden is :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:18

Hallo, hier een vraagje namens een vriendin van mij:
Ik heb een vraagje, ik ben ong anderhalve week geleden ongesteld geweest.
Als ik dan NU stop met de pil, kan ik dan weer gewoon ongesteld worden?
Dit is namelijk voor zekerheid te krijgen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:50

mamendt schreef:
Ninx: mischien heb ik er overheen gelezen...maar kun je niet aan de pil? Spiraaltjes hoor je de laatste tijd inderdaad horrorverhalen over....zal wel niet bij iedereen zo zijn...maar toch...

Ik heb jaren de pil gebruikt.... maar doe dat liever niet meer. Pas na het stoppen ontdekte ik dat ik een energieke, zorgeloze, vrolijke tante ben.... van de pil werd ik vaak een zwaarmoedige piekeraar.... jakkie.
Koperspiraal is zo weinig over terug te vinden helaas.... mirena wel, en ook veel positieve zaken.
Maar ook daar weer hormonen, en dat wil ik echt niet meer....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:23

Maar Ninx, die hormonen zijn 100x minder dan in de pil. Das het proberen waard toch?

meisje_: dat is niet de oplossing voor een mogelijke zwangerschap. Dat is toch of de MAP pakken of nog 2 weken wachten en met een kruidvat test 2 voor 5 testen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:26

maar als ze dan niet zwanger zou zijn word ze dan deze week toch gewoon ongesteld of niet?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:29

Zou kunnen. Ook als ze wel zwanger zou zijn zou ze gewoon ongesteld kunnen worden omdat je lichaam reageert op de veranderde hormonentoevoer. Het zegt dus niets.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:31

Waarom zou je na 1,5 week stoppen met je pil? Dat is onveiliger dan wachten met je strip af maken. Je bent nu dan wss toch al te laat voor een map... Maar als zij nu graag wil stoppen.. Tsja, bijsluitertje lezen en veel plezier ermee. Ik vind het alleen behoorlijk nutteloos...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:32

Haar vriendin wil het blijkbaar gebruiken als soort van manier om er vervroegd achter te komen of ze zwanger is of niet. Maar als je in je tweede week zit en je stopt, dan heb je gewoon nergens garantie op.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:37

@Ninx, ik heb ook het spiraaltje (mirena) en het verschil in hormonen met bijv. de pil is wel echt huge! Het is net wat je wilt natuurlijk. :)

Ik ben er nu echt tevreden over. Ik denk dat ik veel krampen zelf ''opgewekt'' kan hebben onder het mom van, ik heb een paar echte goede krampen gehad en dacht toen, wie weet zit ie niet goed. En na de controle afgelopen vrijdag heb geen kramp meer gehad. :D gelukkig!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:52

Ninx: ik zit een beetje met het zelfde verhaal...wil liever stoppen met de pil ivm hormonen maar durf echt geen spiraal.....dan word het dus condooms en daar voel ik me ook niet zeker bij...of zijn condooms veilig bij goed gebruik? Ook daar hoor je zoveel verhalen over.....
Zucht...die hormonenzooi voor die 6 dagen dat je vruchtbaar bent....

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:11

Hoi,

k heb ook nog een vraagje, wegens tromboses ben ik aan Cerazette, ik was heel tevreden tot ik 2 weken geleden mijn eerste ongesteldheid kreeg en die nu nog steeds bezig is :( iemand enig idee hoe ik dat kan laten ophouden? Ik word er gek van!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:29

mamendt schreef:
Ninx: ik zit een beetje met het zelfde verhaal...wil liever stoppen met de pil ivm hormonen maar durf echt geen spiraal.....dan word het dus condooms en daar voel ik me ook niet zeker bij...of zijn condooms veilig bij goed gebruik? Ook daar hoor je zoveel verhalen over.....
Zucht...die hormonenzooi voor die 6 dagen dat je vruchtbaar bent....

Implanon?

Condooms zijn veilig bij goed gebruik, maar nog altijd minder dan andere middelen. Tussen de 92 en de 98% maar zomaar een keer scheuren kan altijd gebeuren.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:31

Condoom kan "zomaar"scheuren? Nou, dus niet veilig.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:32

Lol.

Nogmaals, heb je al aan de Implanon gedacht?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:35

Nee, niet echt bekend met implanon...net ef gegoogled...Mmmm ook eng...zou zo graag iets zonder hormonen willen, simpel in gebruik en betrouwbaar.....nou, knap hoor..als iemand dit vindt ( behalve geen sex..hihi)...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:37

Koperspiraal is simpel in gebruik, maar weet niet of ik je dat nou moet aanraden ;-)

Je kan ook kiezen voor weinig hormonen zoals Mirena?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:40

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:41

oke dan geef ik dat door, ja ze slikt gewoond epil en ze waren 1 x het condoom vergeten vandaar, dus best is gewoon testje kopen dan maar! zal het haar doorgeven.
Hoop idd dat het niet zo is

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:46

als ze gewoon de pil goed slikt zal ze voor 99,999999% niet zwanger zijn als ze 1x het condoom vergeet ;) eerder een SOA test doen dan je zorgen maken om zwangerschap lijkt mij...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:17

Even een vraagje: weet iemand of de 'feeling ultra' van durex kleiner is dan de gewone?

Heb altijd pil/spiraal gehad en vriendlief heeft voor mij wel eens condooms gebruikt (op vakantie bijv.) maar nu heb ik besloten even een poosje geen hormonen meer te willen en moeten we dus condooms gebruiken.
Maar die ik heb gekocht, de feeling ultra geloof ik van durex, zijn te klein ofzo. Ze komen maar tot de helft, tenminste zijn wel verder af te rollen maar zodra je 'm loslaat schiet 'ie terug en komt iedere keer maar tot de helft en laatst zijn er 2 gescheurden tijdens 1 'stoeipartij'... erg vervelend :/

Nou vind ik (maarja, heb voor hem maar 1 bedpartner gehad) dat hij niet echt verschrikkelijk groot is, en hij is net zo verbaasd dat dat ding niet past... hij wist ook niet dat hij groter dan gemiddeld is :+

Zou het kunnen zijn dat die dunnere ook kleiner zijn?? Of zou hij toch een maat groter moeten hebben, met het risico dat die weer te ruim/groot zijn en afglijden??

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:26

Je hebt van durex van die verpakkingen met 3 condooms, probeer eens wat uit zou ik zeggen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die "dunne" condooms lijken me helemaal niets :P Wij hebben als we ze gebruiken altijd die blauwe of groene van durex. Laatst hadden we glyders, maar die dikke ring zit daarvan veel strakker (te) dan van bv durex terwijl het dezelfde maat is, er zit gewoon wat verschil in formaten ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:50

Als ie maar tot de helft afrolt, zitten er waarschijnlijk wat stukjes dubbel. Hoe dunner hoe lastiger meestal met die krengen..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:25

Ik ben na het plaatsen van mijn Mirena-spiraal niet meer voor controle geweest, Maart '11, dit wegens privé omstandigheden. Maar nu ben ik eigenlijk vanaf maart zo goed als constant ongesteld. Ene dag heviger, dan de andere dag, en soms 3 dagen niet. Hebben meer van jullie dit meegemaakt? Ik weet dat ik beter voor controle kan gaan, maar vind het nu erg banketstaaf tegenover de arts dat ik nu pas met klachten kom.