Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Adil schreef:Mijn god, wat is er hier aan de hand zeg!? Dan mag ik hier ook niet schrijven dat ik van het leven geniet, want het leven is toch oh zo mooi, omdat een kankerpatiënt die binnenkort sterft het zou kunnen lezen, of een naaste familielid van een terminaal-patiënt?
Ik vind helemaal niet dat de TS er lacherig over doet of respectloos schrijft, ze is gewoon opgelucht. Misschien wil het bij sommige mensen er niet in, maar er zijn mensen die nu nog geen behoefte hebben aan kinderen, of helemaal niet. En in zulke gevallen is abortus het beste.
Beter dan afdanken...eh.....afstaan ter adoptie of een pasgeboren kindje in de prullebak smijten e.d. zoals steeds vaker vermeld in de media.
Sterker nog, juist ómdat het nog steeds zo'n taboe-thema is, dat hele abortus-gebeuren, landen er pasgeboren kindjes in prullenbakken en rivieren...! Althans, dat denk ik/is mijn theorie...!
Laat iedereen gewoon in elkaars waarde, respecteer de keuzes van een ander (ook al zou het niet jouw keuze zijn) en het hele leven wordt er voor iedereen een stuk gemakkelijker op...!
Blue_Eyes schreef:Was het maar waar, dat iemand kwetsen opzet vereist....
dwaallicht schreef:Ach, ik vind de toon waarop dit geschreven is ook niet zo leuk, hoor. Dan kan bokt hoog of laag springen, maar zo voel ik dat gewoon.
Ik denk dat mensen toch nog een bepaalde "eerbied" voelen voor het ontstaan van leven vanuit een soort oerdrift. Zouden we geen leven meer creeeren dan zouden we als menselijk ras uitsterven, dus misschien is dat ook een reden dat het onderwerp gevoelig ligt. Misschien dat het mensen daarom raakt dat TS er zo lacherig over schrijft.
Uiteindelijk zullen we allemaal sterven maar dat maakt het over het algemeen nog geen lacherig onderwerp... voor sommigen wel, (denk aan cabaret..) maar voor veel mensen blijft het toch gevoelig.
Ook jammer dat iemand die tegen abortus is totaal wordt afgebrand. Een ieder mag z'n mening geven, dus mensen die tegen zijn ook. Maar op bokt is het dan weer zo dat je daar met de hele kudde bovenop moet springen. Het is óf links, óf rechts maar de middenweg is vaak ver te zoeken.
Ik ben zelf niet tegen abortus overigens, maar wat mij betreft mag het wel beperkt worden tot 12 weken. Maargoed daar gaat het topic niet over.
Blue_Eyes schreef:Het gaat te diep in mijn priveleven om voorbeelden te noemen, maar geloof me - ook zonder het te willen, kunnen mensen je aardig kwetsen. Maar goed. Einde off topic. Bedtijd
Er zijn hier namelijk mensen die beweren dat TS mensen kwetst.Kim90 schreef:Ik zeg niet dat je het moet, ik zeg dat ik het jammer vind dat je er geen antwoord op geeft, wie legt nou wat in de mond he?
Citaat:Benieuwd ben ik naar de reden waarom jij abortus niet erg vind omdat de baby niet levensvatbaar is met 24 wkn zonder mensenhulp, terwijl een baby van bijv. 30 weken dat ook niet is. waarom leg jij de lat dan bij 24 weken, en dan niet bij 30 weken?? dan is de levensvatbaarheid er toch ook niet??
emmyfloris schreef:adil adoptie kindjes of zo als jij ze noemt afdankertjes zijn voor somige mensen de enige optie
beetje gespectloos voor ge adopteerde kinderen/mensen .
voor de rest vind ik ook dat iedereen na heb bekijken van alle opties moet doen waar ze zich het beste bij voelen.
Isegrim schreef:Blue_Eyes schreef:Was het maar waar, dat iemand kwetsen opzet vereist....
Dat vereist het ook. Dat het begrip aan inflatie onderhevig is, doet daar niets aan af. Het is absurd om het iemand kwalijk te nemen als jij je gekwetst voelt door iets wat diegene zegt zonder dat diegene een kwetsende intentie heeft... Het probleem ligt dan bij jou, niet bij diegene.
Als je het daar niet mee eens bent, dan moet iedereen vanaf nu de hele dag op eieren gaan lopen, want mensen voelen zich gekwetst door de gekste dingen. Malligheid.
Adil schreef:Mijn god, wat is er hier aan de hand zeg!? Dan mag ik hier ook niet schrijven dat ik van het leven geniet, want het leven is toch oh zo mooi, omdat een kankerpatiënt die binnenkort sterft het zou kunnen lezen, of een naaste familielid van een terminaal-patiënt?
Ik vind helemaal niet dat de TS er lacherig over doet of respectloos schrijft, ze is gewoon opgelucht. Misschien wil het bij sommige mensen er niet in, maar er zijn mensen die nu nog geen behoefte hebben aan kinderen, of helemaal niet. En in zulke gevallen is abortus het beste.
Beter dan afdanken...eh.....afstaan ter adoptie of een pasgeboren kindje in de prullebak smijten e.d. zoals steeds vaker vermeld in de media.
Sterker nog, juist ómdat het nog steeds zo'n taboe-thema is, dat hele abortus-gebeuren, landen er pasgeboren kindjes in prullenbakken en rivieren...! Althans, dat denk ik/is mijn theorie...!
Laat iedereen gewoon in elkaars waarde, respecteer de keuzes van een ander (ook al zou het niet jouw keuze zijn) en het hele leven wordt er voor iedereen een stuk gemakkelijker op...!
emmyfloris schreef:adil adoptie kindjes of zo als jij ze noemt afdankertjes zijn voor somige mensen de enige optie
beetje gespectloos voor ge adopteerde kinderen/mensen .
voor de rest vind ik ook dat iedereen na heb bekijken van alle opties moet doen waar ze zich het beste bij voelen.
shirleyp schreef:Isegrim schreef:Iemand kwetsen vereist opzet. Mensen moeten eens ophouden om een soort recht op 'gekwetst zijn' te eisen en dat vervolgens te gebruiken om anderen de mond te snoeren.
Prachtquote! Ik heb hem getwitterd! Volledig eens!