Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:53

Goh een heftige periode in je leven ik vind het moeilijk om me in te leven aangezien ik het nooit zou kunnen doen. Maar kan wel begrijpen dat niet iedereen er zo over denkt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:58

Adil schreef:
Mijn god, wat is er hier aan de hand zeg!? Dan mag ik hier ook niet schrijven dat ik van het leven geniet, want het leven is toch oh zo mooi, omdat een kankerpatiënt die binnenkort sterft het zou kunnen lezen, of een naaste familielid van een terminaal-patiënt?

Ik vind helemaal niet dat de TS er lacherig over doet of respectloos schrijft, ze is gewoon opgelucht. Misschien wil het bij sommige mensen er niet in, maar er zijn mensen die nu nog geen behoefte hebben aan kinderen, of helemaal niet. En in zulke gevallen is abortus het beste.

Beter dan afdanken...eh.....afstaan ter adoptie of een pasgeboren kindje in de prullebak smijten e.d. zoals steeds vaker vermeld in de media.

Sterker nog, juist ómdat het nog steeds zo'n taboe-thema is, dat hele abortus-gebeuren, landen er pasgeboren kindjes in prullenbakken en rivieren...! Althans, dat denk ik/is mijn theorie...!

Laat iedereen gewoon in elkaars waarde, respecteer de keuzes van een ander (ook al zou het niet jouw keuze zijn) en het hele leven wordt er voor iedereen een stuk gemakkelijker op...! *\o/*

Eens.

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:06

adil adoptie kindjes of zo als jij ze noemt afdankertjes zijn voor somige mensen de enige optie
beetje gespectloos voor ge adopteerde kinderen/mensen .

voor de rest vind ik ook dat iedereen na heb bekijken van alle opties moet doen waar ze zich het beste bij voelen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:19

Iemand kwetsen vereist opzet. Mensen moeten eens ophouden om een soort recht op 'gekwetst zijn' te eisen en dat vervolgens te gebruiken om anderen de mond te snoeren.

TS omschrijft haar gevoelens. Hoe kun je nou ooit gekwetst zijn door iemands gevoelens? TS spreekt over niemand een oordeel uit, ze deelt alleen haar ervaring. Degenen die daar respectloosheid en andere onzin in lezen: "Zoals de waard is...".

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:20

Was het maar waar, dat iemand kwetsen opzet vereist....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:25

Blue_Eyes schreef:

Dat vereist het ook. Dat het begrip aan inflatie onderhevig is, doet daar niets aan af. Het is absurd om het iemand kwalijk te nemen als jij je gekwetst voelt door iets wat diegene zegt zonder dat diegene een kwetsende intentie heeft... Het probleem ligt dan bij jou, niet bij diegene.

Als je het daar niet mee eens bent, dan moet iedereen vanaf nu de hele dag op eieren gaan lopen, want mensen voelen zich gekwetst door de gekste dingen. Malligheid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:28

Het gaat te diep in mijn priveleven om voorbeelden te noemen, maar geloof me - ook zonder het te willen, kunnen mensen je aardig kwetsen. Maar goed. Einde off topic. Bedtijd :+

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:59

Ach, ik vind de toon waarop dit geschreven is ook niet zo leuk, hoor. Dan kan bokt hoog of laag springen, maar zo voel ik dat gewoon.
Ik denk dat mensen toch nog een bepaalde "eerbied" voelen voor het ontstaan van leven vanuit een soort oerdrift. Zouden we geen leven meer creeeren dan zouden we als menselijk ras uitsterven, dus misschien is dat ook een reden dat het onderwerp gevoelig ligt. Misschien dat het mensen daarom raakt dat TS er zo lacherig over schrijft.

Uiteindelijk zullen we allemaal sterven maar dat maakt het over het algemeen nog geen lacherig onderwerp... voor sommigen wel, (denk aan cabaret..) maar voor veel mensen blijft het toch gevoelig.

Ook jammer dat iemand die tegen abortus is totaal wordt afgebrand. Een ieder mag z'n mening geven, dus mensen die tegen zijn ook. Maar op bokt is het dan weer zo dat je daar met de hele kudde bovenop moet springen. Het is óf links, óf rechts maar de middenweg is vaak ver te zoeken.

Ik ben zelf niet tegen abortus overigens, maar wat mij betreft mag het wel beperkt worden tot 12 weken. Maargoed daar gaat het topic niet over.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:09

dwaallicht schreef:
Ach, ik vind de toon waarop dit geschreven is ook niet zo leuk, hoor. Dan kan bokt hoog of laag springen, maar zo voel ik dat gewoon.
Ik denk dat mensen toch nog een bepaalde "eerbied" voelen voor het ontstaan van leven vanuit een soort oerdrift. Zouden we geen leven meer creeeren dan zouden we als menselijk ras uitsterven, dus misschien is dat ook een reden dat het onderwerp gevoelig ligt. Misschien dat het mensen daarom raakt dat TS er zo lacherig over schrijft.

Uiteindelijk zullen we allemaal sterven maar dat maakt het over het algemeen nog geen lacherig onderwerp... voor sommigen wel, (denk aan cabaret..) maar voor veel mensen blijft het toch gevoelig.

Ook jammer dat iemand die tegen abortus is totaal wordt afgebrand. Een ieder mag z'n mening geven, dus mensen die tegen zijn ook. Maar op bokt is het dan weer zo dat je daar met de hele kudde bovenop moet springen. Het is óf links, óf rechts maar de middenweg is vaak ver te zoeken.

Ik ben zelf niet tegen abortus overigens, maar wat mij betreft mag het wel beperkt worden tot 12 weken. Maargoed daar gaat het topic niet over.

En je hebt hier toch echt helemaal gelijk, typisch weer iets voor Bokt om mensen af te branden.
jammer vind ik dit altijd!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:15

Dwaallicht: Iemand mag best tegen abortus zijn. Maar mensen veroordelen (moord) is weer van een heel ander kaliber vind je niet?
Op dat moment gaan mensen idd in protest. Dat is wat mij betreft absoluut niet de tussenweg..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:18

Dat kan wezen, maar als je ziet hoe er wordt omgegaan met mensen die wel die middenweg bewandelen, word je daar ook niet vrolijk van...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:46

Blue_Eyes schreef:
Het gaat te diep in mijn priveleven om voorbeelden te noemen, maar geloof me - ook zonder het te willen, kunnen mensen je aardig kwetsen. Maar goed. Einde off topic. Bedtijd :+

Het is helemaal niet offtopic. :) Er zijn hier namelijk mensen die beweren dat TS mensen kwetst.

Ik zeg niet dat jij je niet gekwetst kunt voelen door wat een ander (die helemaal geen kwetsende bedoelingen heeft) zegt. Ik zeg alleen dat dat 'zich gekwetst voelen' aan jou ligt in zo'n geval, en niet aan die ander.

Sommige mensen voelen zich nogal gauw 'gekwetst' en verwijten dat de ander, zelfs als die ander allesbehalve kwetsende bedoelingen heeft. En TS heeft totaal geen kwetsende bedoelingen. Wat mij betreft zijn mensen die zich 'gekwetst voelen' door haar verhaal, een stelletje drama queens. Iemand deelt haar ervaring, niets meer en niets minder. Ze oordeelt over niemand, ze zegt niet dat mensen die juist heel graag kinderen willen gek zijn, ze zegt niet dat mensen die tegen abortus zijn achterlijk zijn etc. etc. Ze vertelt alleen hoe zij iets beleefd heeft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:36

Tja, aangezien ik die voorbeelden echt niet ga aanhalen, gaan we hier niet uitkomen. In de gevallen waar ik het over heb denk ik nog steeds dat het zonder bedoeling was, maar lag het toch echt niet aan mij.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:44

Kim90 schreef:
Ik zeg niet dat je het moet, ik zeg dat ik het jammer vind dat je er geen antwoord op geeft, wie legt nou wat in de mond he?

Ik vraag MEZELF iets, heeft nik met jou te maken. Ik vraag me af waarom ik dat zou moeten doen, ik heb niet gezegd dat jij vindt dat ik dat moet, echter heb jij wel gezegd dat ik het dan, gezien mijn argumentatie, ook wel eens zou zijn met een verhoogde grens, DAT is pas iemand wat in de mond leggen.

Citaat:
Benieuwd ben ik naar de reden waarom jij abortus niet erg vind omdat de baby niet levensvatbaar is met 24 wkn zonder mensenhulp, terwijl een baby van bijv. 30 weken dat ook niet is. waarom leg jij de lat dan bij 24 weken, en dan niet bij 30 weken?? dan is de levensvatbaarheid er toch ook niet??

Is heel simpel: Vanaf 24 is het leven te redden met behulp van onze moderne techniek en medici. Hier zijn al veel gevallen van bekend. Daarom zeg ik: Tot daar en niet verder. Echter zeg ik ook dat ik het normaal vind dat het tot de 24e week nog mag (abortus) aangezien het ZONDER onze moderne techniek etc. niet zou kunnen overleven, dus trek ik de levensvatbaarheid in twijfel.

Maar nogmaals, de grens ligt daar niet voor niks...!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:47

emmyfloris schreef:
adil adoptie kindjes of zo als jij ze noemt afdankertjes zijn voor somige mensen de enige optie

voor de rest vind ik ook dat iedereen na heb bekijken van alle opties moet doen waar ze zich het beste bij voelen.

Super dat er zo mensen zijn die dan aan een kind komen, vind ik geweldig. Ik vind het alleen niet geweldig voor het kind met de gedachte te moeten worstelen dat zijn biologische ouders hem niet wilden, om wat voor reden dan ook. Lijkt me psychisch gezien een enorme belasting, hoeveel liefde je van je adoptieouders ook mag krijgen....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:49

Isegrim schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat vereist het ook. Dat het begrip aan inflatie onderhevig is, doet daar niets aan af. Het is absurd om het iemand kwalijk te nemen als jij je gekwetst voelt door iets wat diegene zegt zonder dat diegene een kwetsende intentie heeft... Het probleem ligt dan bij jou, niet bij diegene.

Als je het daar niet mee eens bent, dan moet iedereen vanaf nu de hele dag op eieren gaan lopen, want mensen voelen zich gekwetst door de gekste dingen. Malligheid.

Hele wijze woorden, Isegrim!!!! _/-\o_

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:58

Adil schreef:
Mijn god, wat is er hier aan de hand zeg!? Dan mag ik hier ook niet schrijven dat ik van het leven geniet, want het leven is toch oh zo mooi, omdat een kankerpatiënt die binnenkort sterft het zou kunnen lezen, of een naaste familielid van een terminaal-patiënt?

Ik vind helemaal niet dat de TS er lacherig over doet of respectloos schrijft, ze is gewoon opgelucht. Misschien wil het bij sommige mensen er niet in, maar er zijn mensen die nu nog geen behoefte hebben aan kinderen, of helemaal niet. En in zulke gevallen is abortus het beste.

Beter dan afdanken...eh.....afstaan ter adoptie of een pasgeboren kindje in de prullebak smijten e.d. zoals steeds vaker vermeld in de media.

Sterker nog, juist ómdat het nog steeds zo'n taboe-thema is, dat hele abortus-gebeuren, landen er pasgeboren kindjes in prullenbakken en rivieren...! Althans, dat denk ik/is mijn theorie...!

Laat iedereen gewoon in elkaars waarde, respecteer de keuzes van een ander (ook al zou het niet jouw keuze zijn) en het hele leven wordt er voor iedereen een stuk gemakkelijker op...! *\o/*

Bent ik het helemaal mee eens.

Ik ben overigens moeder maar kan me de opluchting van TS goed voorstellen. Voor een ieder die dit topic kwetsend vind....wegklikken niet lezen. Niemand verplicht je om de inhoud te lezen en jezelf pijn te doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:13

emmyfloris schreef:

Adoptie is zeer schadelijk voor de emotionele ontwikkeling van de kinderen in kwestie(hechtingsstoornissen)....dat is nu in diverse onderzeken al aangetoond.
Adoptie zou er alleen moeten zijn voor die kinderen waar echt geen enkele andere optie voor is. En dan het liefst in het land waar ze zelf vandaan komen. Het spijt me maar dat is echt mijn mening.

Ik geloof best dat dat pijnlijk is voor de ouders die zelf geen kinderen kunnen krijgen. Het is echt heel erg verdrietig als je graag kinderen wil en het lukt niet. Maar niet alles is maakbaar in deze wereld. Soms moet je de plannen bijstellen. En je kan van andere niet verwachten dat die constant hun gevoelens voor zich houden omwille van andere.

Natuurlijk moet je je medemens niet bewust kwetsen. Maar ik heb niet het idee dat dat bij TS het geval is. Ze is ongeloofelijk opgeluch dat het achter de rug is. En dat kan ik me gruwelijk goed voorstellen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:22

Adil, nou verdraai weer een zooitje, ik ga de discussie met jou afkappen :evaw:

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:32

Laat ik beginnen met degene toe te spreken die gekwetst zijn door de TS: Offence is taken, not given. Als je je verplaatst in de TS, kan ik me prima voorstellen dat ze opgelucht is. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar het is misschien voor TS makkelijker om zo over deze situatie te praten, dan met veel emotie. (Ik ken de TS niet, dus ik kan er niet over oordelen.)

Dan verder, ik ben zelf niet tegen abortus, maar ik zou het zelf niet kunnen. (Dat weet mijn vriendje ook, dus mocht bij ons een "verrassing" komen, dan laten we het gewoon komen, en zijn we er dolgelukkig mee.

Mijn ex is geadopteerd, en mijn vader heeft in pleeggezinnen gezeten. Het is voor mensen soms beter om bij een familie te zitten die wel om je geeft, maar niet je biologische ouders zijn, dan andersom.. Soms is het beter om een zwangerschap vroegtijdig te beeindigen, als je niet denkt dat je een kind de liefde kunt geven die het verdient. Zo zie ik het.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:42

Isegrim schreef:
Iemand kwetsen vereist opzet. Mensen moeten eens ophouden om een soort recht op 'gekwetst zijn' te eisen en dat vervolgens te gebruiken om anderen de mond te snoeren.

Prachtquote! Ik heb hem getwitterd! Volledig eens!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:49

shirleyp schreef:
Isegrim schreef:

Prachtquote! Ik heb hem getwitterd! Volledig eens!

Ik vind hem ook super! Ga hem ook maar eens twitteren!
:D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:56

LOL voel me vereerd. :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:57

Kim90 schreef:
Adil, nou verdraai weer een zooitje, ik ga de discussie met jou afkappen :evaw:

Natuurlijk, ik verdraai, jij bent me een mooie. :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:04

kijk ik ben apsoluut niks tegen abortus t is zeker fijn dat zoiets kan en bestaat...
maar ik vind de toon van de OP gewoon niet normaal waarop t geschreven is gewoon zo vrolijk alsof t allemaal maar zo leuk is

en daarom krijgt ze van mij gewoon geen respect gewoon op de toon waarop..ik snap best dat je super blij bent dat "het" verwijdert is...en ben ook blij voor je maar t had wel op een wat minder enorme blije manier geschreven kunnen worden het stoot mensen aan het been om er zo lukraak blij over t doen.