Hoi allemaal, ik val even binnen in dit topic.. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden..
Ik wil namelijk al jaren een tattoo, ook al vinden erg veel mensen me er niet het type voor, ik blijf het mooi vinden en het blijft ook in mijn hoofd zitten. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met ideeën.
Dit zijn mijn "denkkaders".
De tattoo is bedoeld ter nagedachtenis aan mijn broertje, die op 7-jarige leeftijd zeer plotseling is overleden. Voor hem wil ik sowieso een subtiel sterretje of meerdere sterretjes.
Daarnaast wil ik graag een klein stukje tekst, maximaal ongeveer 4 woorden of iets dergelijks.
De tattoo moet ondanks de lading, een positieve boodschap hebben, het moet symboliseren dat je van het leven moet genieten.
Enkele voorbeelden: "Carpe Diem" (hoe afgezaagd ook), "Reach for the stars" (past mooi bij het sterretje) , "Never forget" en wat ik ook heel mooi vindt, maar misschien wat minder duidelijk "Somewhere, someone" . Nou ja, in ieder geval iets in deze richting.
En dan de plek.. Ik wil een plek die je gemakkelijk kunt verbergen, ivm mijn werk als leerkracht, bovendien wil ik er niet op veroordeeld worden als ik bijvoorbeeld een gesprek met ouders heb. Ik wil ook graag een plek die wat hoger op mijn lichaam zit, omdat ik dat op de één of andere manier wat respectvoller vindt.
En tot slot moet het een plek zijn die mooi blijft, die niet in de loop der jaren gigantisch uit gaat dijen bijvoorbeeld

.. Mijn pols zou ik bijvoorbeeld heel mooi vinden, maar die is weer erg lastig te bedekken.
De tattoo moet een beetje een dromerige uitstraling hebben. Ik vind het moeilijk te omschrijven, dus vandaar wat voorbeeld plaatjes: