wilde vanmorgen gaan lopen maar het regende echt zo hard dat hondlief en ik samen besloten het toch maar niet te doen... op woensdag ga ik altijd al zwemmen (en alle2 de paardjes rijden) dus weet ik niet of ik morgenvroeg ga of juist donderdag...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_manuela_ schreef:Ik ben nog lang niet zo ver dat ik met een hartslagmeter aan de slag ga maar succes bij je keuze
Arwen: ik volg dus die lessen van evy en ik stel me dan elke keer ten doel om die te halen en dus uiteindelijk een half uur of uur te kunnen hardlopen. Ik vind het fijn zo een meetbaar resultaat te hebben. Eerst haalde ik maar 7 minuten en nu na 4 keer lopen al 11 minuten (als ik geen beenkramp krijg) dat maakt het voor mij een stuk minder zinloos want dat vond ik eerst ook van hardlopen
CalvinM schreef:Mambobeach: op een hoog tempo hardlopen traint voornamelijk je conditie. Je lichaam zal dan gebruik maken van suikers en koolhydraten. Op een lager tempo hardlopen zorgt ervoor dat je lichaam meer vet verbrand als energie. Op een hartslagmeter kun je dit mooi zien. Als ik constant op een hoge hartslag gelopen heb, geeft hij bijvoorbeeld aan: gemiddelde hartslag 148, aantal calorien verbruikt: 756, waarvan 50% uit vet. Als ik op een lagere hartslag heb gelopen, verbrand ik misschien minder calorien, maar dan bijvoorbeeld wel 60% uit vet.
Edit: Klopt helemaal mootje!
Mas schreef:Doen jullie ook iets aan je buikspieren etc?
Op de AV krijgen wij veel oefeningen om 'core stability' te trainen en dus in de juiste houding te blijven lopen. Dit schijnt ook te helpen bij het voorkomen van blessures.
O ja, ik heb een super gaaf running shirt van Puma gezien, weet nog niet of ik m mag kopen van mezelf:
Yv_ schreef:Nou, dan val ik daar denk ik toch buiten, Lelijke heks (:Dsorry hoor, blijf lachen om die naam, vind 'm echt leuk!!
). Ik ben meer van het zwart wit en dan wel een felgekleurd shirtje!
Een uurtje les 1? Die van Evy? Ik dacht dat die in totaal maar een kwartiertje was ofzo? Heb je niet een verkeerd schema op je mp3-speler/telefoon gezet? Voor een eerste les meteen een uur bezig zijn is volgens mij vrij veel?
Balen Manuela! Heb je veel heuveltjes gelopen oid? Of misschien een andere logische reden? Ik heb geen idee of die pillen werken, slik nooit pillen.
Ik ben me toch een beetje aan het orienteren op een hartslagmeter. Maar jeetje.. Er is wel heeeel veel keus! Ben er wel uit dat het een damesmodel moet zijn, liefst ook een lief kleurtje zoals roze of gewoon wit. Geen zwart en geen belachelijk groot ding! Loop al genoeg voor paal zonder zo'n ding om mijn arm.
Mijn oog viel op de Polar FT40f white (92.50 bij hartslagmeter.com) . Iemand daar mee bekend? Want zag ook de Polar FT4f Brown (65.00) en de Garmin Forerunner 110 HRM (169.00, vind ik eigenlijk te duur).
Plaatjes:![]()
![]()
CalvinM schreef:Mambo: klopt, maar je vergeet dat een gevorderde op een hoger tempo loopt met een naar verhouding lagere hartslag. Eerst liep ik 9 km per uur op een hartslag van 174, nu op 165.. Omdat je conditie beter is! Snap je wat ik bedoel?
Vind de vrouwen hartslagmeters heel gaaf! Heb ik ook voor staan kijken, maar uiteindelijk toch maar voor een zwarte lompe uit de aanbieding gekozen :-p