Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:29

Haai ladies!!

Zie weeer mooie foto's voorbijkomen van jou Amanda!! Vooral blijven spammen! :D
Hoelang ben je nog met vakantie??

En owww wat een gave foto's van jou Bienotje... Vind crossen zo stoer.. Denk niet dat ik het zou durven hoor..
Je ziet inderdaad hoeveel plezier jullie er allebei in hebben.

Bobomelo, geloof niet dat ik al gereageerd had?? Opgelucht dat je je intake gesprek gehad hebt en dus over je drempel heen bent gegaan? Weer een grens verlegd.
Heel benieuwd naar het verdre plan van aanpak!

Hier niets van een kreeft of iets wat er op lijkt.... Hele dag op kantoor gezeten gisteren en 's avonds wordt j niet meer zo bruin helaas!
Wel erg gezellig gebbqt gisteravond!

Had 4 weken geleden gesolliciteerd... Vandaag bericht terug, niet eens door de voorselectie gekomen!! ;(
Mn brief was echt perfect, daar heb ik nog een vriendin naar laten kijken die daar wel verstand van heeft. Heb de papiertjes die ze vroegen. Dus waar ligt het dan aan hè?? Valt dan weer zo tegen.
Is mijn 3e sollicitatie in 1,5 jaar. 2x Afgewezen bij gemeentes omdat ik niet het diploma BOA (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) bezit. En nu eigenlijk niet een hele duidelijke reden. Ben gewoon een beetje teleurgesteld, vooral in mezelf dan eigenlijk, want val direct terug in mn automatische denkpatroon, van jezelf niet goed genoeg voelen. Ben dus een beetje aan het worstelen met mezelf, want ik weet dat het niet nodig is om zo te denken, maar het lukt me toch ook niet helemaal om m'n negatieve gedachten uit te schakelen.

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:33

@cindyrella
denk dat jouw post aan mij voor Bienotje geldt! ik heb nl geen intake gehad.....hihi

maar jammer dat je een afwijzing hebt! maar goed, gebeurt bij ons op het werk ook hoor, zooooveeeeel brieven, allemaal de juiste papieren/mooie brieven etc. En ja als het dan bv 40 binnenkomen, dan pak je er 5 die je uitnodigd...dus zou het niet al te persoonlijk aantrekken, en als het je wel echt dwars zit, omdat je twijfelt over jezelf, dan kunje hun altijd bellen met vragen van hoe en wat er beter kan voor een volgende sollicitatie!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:51

Sollicitaties moet je je inderdaad niet onzeker over voelen!
Er zijn teveel mensen en te weinig banen momenteel. Wat bobomelo zegt.

Ik ga zaterdag weer naar huis, dus nog een paar dagen.
Vandaag even geen foto's. Heb er wel gemaakt, maar zijn niet zo mooi als afgelopen dagen.
Het is somber weer vandaag en moest vanuit een bus foto's maken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:23

Cindyrella, was ik ook idd ;)

Wil die van jouw de trailer niet op dan Amanda? Gelukkig is deze niet zo moeilijk, we hebben nog 3 lessen op het KNHS terrein in het verschiet.Kijk er nu al naar uit :j Die foto's hierboven waren Bussloo :)

Amanda, laatste loodjes op vakantie. Maar geniet ook nog van die laatste dagen hé, kom je hoop ik weer helemaal opgeladen thuis!

Cindyrella, sollicitaties.. Ik denk dat je het een beetje kan zien als lingo. Je kan nog zoveel woorden raden, als je pech hebt trek je de rode bal. 3 sollicitaties zijn niet veel, vooral verder blijven kijken en je best doen. Dat is genoeg en meer kun je niet doen (zeg ik die precies weet hoe moeilijk het kan zijn om dat tot in je tenen te weten, maar het anders te ervaren.. ;) )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:37

De laatste keer hebben we na 2 uur proberen de veearts gebel;d om hem plat te spuiten.
En toen ging hij nog vol in de ankers.
Is ook niet goed voor je zelfvertrouwen trouwens...
Pfff, wat hebben we daar beiden een klap van gehad. Die hij eerder te boven was dan ik overigens :+

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:40

moet je haf wel regelmatig op de trailer dan?
die van mij heeft ook tijden gestuiterd om de trailer op te moeten, en nu?? het makste trailerschaap die je je maar kan voorstellen!
maar het was op den duur ook gewoon van: hup 3 keer per week de trailer op, eten op de trailer enz....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:50

Nee, dat ook niet.
En hij heeft altijd al moeilijk gedaan met laden, nog voor ik hem kreeg.
Gekke was dat hij er op de heenweg eigenlijk redelijk snel opstond. Maar terug verdomde hij het.
Ik wil ook een trailercursus gaan doen, maar dan moet ik daarna wel een trailer hebben waar ik regelmatig mee kan oefenen en dat is nog even een probleem.
Dus moet nog even wachten. Komt wel goed, maar nu nog niet.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:39

( ik haak even in over de tips voor de verzorghaf van crazyshar,is mijn pony)
Balou heeft een verleden van hoefbevangen en een zwaar ernstig vitamine e tekort waardoor hij tegen/spierbevangen aan zat.hij is erg ziek geweest,is met zijn 5 rustig ingereden en heeft daarna bijna een jaar weer stil gestaan (ivm vit e probleem) .Momenteel doet hij veel grondwerk en soms een buitenrit.
de bedoeling van het buitenrijden tegenover bakwerk is momenteel dat hij lekkere rechte stukken gaat lopen op eigen benen.Nageeflijk rijden is overigens geen probleem,behalve als hij voor de 2e keer mee naar buiten gaat zoals van de week, hij is erg enthousiast,de rest komt wel.
Er zijn al verschillende mensen bij hem geweest,echter is de volgende stap inderdaad weer het dressuurmatig op pakken en rechtrichten,daar gaan we spoedig mee aan de slag.
het zadel is nog een probleem,echter vermoed ik dat elk zadel scheef gaat trekken op balou op het moment.
Echter zolang hij zo scheef is zal het lastig zijn een (nieuw) zadel aan te meten op hem,je krijgt geen duidelijk beeld.In de toekomst denk ik dat we hem gaan rijden met een boomlooszadel.Eerst rechtrichten,spieren krijgen en daarna verder kijken.
bedankt voor de tips allemaal! Sorry voor mijn inbreken in het topic,maar zo word wel duidelijk dat balou een 'verleden'heeft wat hem nog steeds parten speelt :-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:11

Waarom ga je hem niet meteen met een boomloos zadel rijden?
Ik heb zelf ook een scheve haf en het probleem is dat hij schever trekt bij een niet passend zadel. Maar een scheef zadel is ook niet goed.
Ik heb ook een tijdje met een bontje gereden, dat scheelde al iets. En toch het zadel iets scheef opgevuld en na elke 2 maanden controle. Nu ligt het gewoon weer recht, al zal Jim altijd wel iets scheef blijven.
En longeren met dubbele lijnen kan ook goed helpen. Maar dan moet hij dat wel accepteren. Mijn haf maakte er een rodeo van :+

En geeft niet hoor :D

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:04

hihi, dat maakt wel een stuk duidelijker haha, het probleem met het zadel is de prijs vooral, balou is niet het enige paard dat van timokyana is, er staan 6 paarden en zomaar even snel een ander zadel is niet zo makkelijk helaas. maar we zijn er volop mee bezig ;)
en het echt terug een dressuur muts worden zoals vroeger gaat hem niet worden denk ik :D, heb ondertussen teveel andere leuke dingen gedaan en geleerd, maar wat ik wel fijn vind is inderdaad terug wat basis erin, zodat je weer wat meer aan de slag kan,
en zoals timokyana zegt is balou niet zomaar het eerste beste paard waar je maar meteen dressuur mee gaat/kunt rijden, we moeten echt goed kijken hoe we het aanpakken zonder het hem moeilijker te maken door zijn verleden.

bedankt voor de iets duidelijkere uitleg timokyana :D was van de week niet zo heel helder meer haha.

edit: bedenk me net dat ik jullie nog niet verteld heb over mijn psychologe/accupunturiste, ze heeft me gisteren verteld dat ik praktisch uitbehandeld ben, we gaan nog een keer of 2 op de diepste niveau's werken zodat ik een flinke buffer heb, en dan kan ze niet veel meer voor me doen met haar naaldjes :D yay helemaal blij.
ik voel me de afgelopen 2 weken ook weer een stuk beter, nog wel wat moe, maar mijn humeur is ook echt een stuk beter, kan alles weer wat beter verdragen, heb van de week zelfs een paar geintjes kunnen uithalen met wateremmers enzo ;) hihi.
dus we gaan de goede kant op:D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:25

super om te horen crazyshar!!
en lastig indd scheve ponies, met een verleden....nja, met geduld, training, tijd, goeie harnachement moet je toch een heel eind komen!(en ander lekker zonder zadel :P)
Ik zal komend weekend weinig actief zijn denk ik, ga weekend naar mijn zus!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:33

zonder zadel is helaas ook geen goede oplossing omdat ik anders recht op zijn nierpunten druk ( accupunturistisch gezien dan ;) ) daarbij komt dat ik dan met mijn zitbeenknobbels een enkele druk geef op 1 plek waardoor de kans groot wordt dat ie daar problemen of blokades gaat krijgen,
we zijn ook een beetje aan het kijken of het eventueel opgelost kan worden met een longepad/met longeersingel, dan kan ik me in het ergste geval vasthouden aan de handvaten van de singel en met de pad hopen we dan te voorkomen van de drukpunten.

heel veel plezier bij je zus bobomelo :D
geniet ervan!!!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:47

Bobomelo, veel plezier dit weekend!

& crazyshar, wat een goed nieuws :) Ervaar je het zelf ook zo alsof je weer op de goede weg zit? Zo te horen wel hé. Fijn!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:05

ja dat ervaar ik ook zo :D we zijn nu met accupuntuur aan het werken om mijn aller onderste lagen ( die als reserves dienen) bij te stellen zodat die mij in tijden van stress enzo kunnen opvangen, zodat ik daardoor ook weer een stuk stabieler en steviger kan omgaan met allerhande situaties. ben ze blij:D

vandaag laatste dagje werken, dan nog een weekendje bij de paardjes doorbrengen, zondag nog een drukke leerzame dag (Horse Agility Trainings dag ) en dan vakantie :D *\o/*
heb nog geen vakantie gevoel, maar dat komt wel als ik daar ben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:38

Ik ga jullie nog even vervelen met een paar foto's. De laatste van de vakantie denk ik.

Little Chapel. 1 van de kleinste kapelletjes ter wereld. Helemaal van schelpen en keramiek gemaakt.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gister was het hier iets minder mooi weer. Storm, regen en koud.
Levert een ruige zee op :D
Afbeelding

Saumarez Manor. Spookhuis :D Zijn we vandaag geweest.
Maar wel bewoond en een beeldentuin er omheen in subtropische stijl.
Afbeelding

Daar kwamen we dit hele bijzondere paard tegen :D
Afbeelding

Verder waren er subtropische planten en een (heel vies) meertje.
Afbeelding

Daarna zijn we met de bus naar een uitkijkpunt gegaan. Mooi daar <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Broertje en schoonzusje
Afbeelding

Ik en schoonzusje
Afbeelding

Me and my family.
Afbeelding

En een laatste plaatsje van een mooie zee.
Afbeelding

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:26

Ook alweer van die heerlijek foto's zeg! Mooie herinnering ook, goede reis terug morgen(helaas ;) )

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:32

amanda, prachtige foto's!!!

en ja, k meld me hier ook aan ... *mupper schmupper* k ga teruglezen om te zien wat jullie ervaringen zijn... waarschijnlijk tot lees' :P

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:37

Lees ze silverstorm!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:01

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:15

gave foto's amanda, geniet nog van je laatste dagen !!

welkom silverstorm! veel lees plezier :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:15

Lieve meiden, ik lees wel mee, maar post weinig. Blijft allemaal niet zo hangen. Hoofd is gewoon vol. Wel tof al die foto's hier!

En bienotje, dan was je toch verrekte dicht bij mijn huis :) Ziet er echt tof uit!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:45

Crazyshar, dankjewel voor je verbeterpuntjes :)

& polivy, je hoeft niet altijd bijdrage te posten hoor. Ik merk zelf ook dat ik vaak genoeg even bijlees maar idd een post zelf te grote drempel is, dat moet geen probleem zijn hoor!

Enne, is dat vlak bij jouw? Leuk zeg, nooit gedacht er zelf eens langs te gaan en wat makkelijkere hindernissen mee t epakken? ;)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:50

hihi dat is graag gedaan hoor, het is altijd een stuk makkelijker als je er zelf niet opzit :D ik heb me van de week ook betrapt op hele grote kapstoktenen :D:D:D

en net wat je zegt soms is het gewoon net té om op alles terug te posten, dan is er helemaal niets mis met gewoon niets posten, of alleen het hoogst nodige wat je kwijt moet.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:18

Allereerst meiden, wil ik jullie een supervette knuf geven! wat zijn jullie goed bezig en wat dapper om alles hier in de groep te gooien! Voor een newbe in dit topic als mij edoch erg prettig om te lezen dat er ook zoveel lotgenoten zijn, met zoveel herkenbare elementen!

Meest nieuwsgierig ben ik naar Bobomelo! meer als in: hoe gaat het nu met je, lekker met zwangerschapsverlof de laatste loodjes aftellen zonder die twee nurksen? Hopelijk geeft t je veel rust en genoegens zo in je eigen veilige omgeving uit te kijken naar de geboorte! Wanneer ben je uitgerekend??

Crazyshar, met veel verbazing, verwondering en bewondering heb ik jouw bijdragen gelezen, hoe je ups en downs waren, hoe je opkrabbelde, neergeslagen werd en weer omhoog kwam! You go girl! Zo fijn te lezen dat ook je psychologe/accupunturiste een positieve 'beoordeling' had! K wens je ontzettend veel vakantieplezier toe! geniet er van! En het vakantiegevoel kan vanzelf komen, maar je kunt het ook maken *\o/* lekker bij de paardjes, geur van t gras opsnuiven, beseffen dat je even verplichtingenvrij bent! hou ons op de hoogte!

Cynderelli, wees niet teleurgesteld in jezelf, je hebt je best gedaan toch? Tis niet jouw fout dat andere mensen iemand anders kiezen. K wens jou heel veel succes!

Bienotje: Coole foto's! Lekker met knollebol aan de slag! verzet je geest ook op een goede manier! hoe is het nu met jou?

Amanda: herkenbaar allemaal. Goed om te lezen hoe je het aan-/oppakt. Geeft de burger moed. Ik hoop echt dat je rust hebt kunnen vinden tijdens je vakantie! In ieder geval bedankt voor de prachtige foto's (met daarbij een stiekeme vraag van iemand die graag schildert/tekent of ik eens aan mag kloppen of ik 1 van je foto's als achtergrondreferentie mag gebruiken) k hoop je mooie vakantieverhalen te mogen lezen hier!

Polivy: Dapper. Je ups en downs, reilen en zeilen. Voor de newbe een kleine houvast om mee te lezen om te zien, te lezen, te herkennen. Hoe gaat het nu met je?

En om jullie ook op de hoogte te stellen van een stukje van het verhaal hier:
blij meisje, van huis uit naar andere kant van t land verhuist ivm liefje blablabla, teveel vertrouwen, studie begonnen, opzij geschopt, heft in eigen handen genomen, kaalgeplukt, kamer gezocht{andere kant vant land, uitgaansvriendinnen daggezegd, niemand meer over om mee te praten nog meer blablabla), twee banen 6 dagen per week paard fulltime studie bla bla bla, huisbrand gehad, bedonderd, bedrogen, achter nog meer bedrog gekomen, door nog meer bedrog van tweede genoemde nog meer ellende achteraf en financieel grounded blablabla, hoofd hoog, om op 1 baan te concentreren eind april baan 1 op gezegd, om eind mei(int laatste kwartier dat het officieel zou mogen) te horen dat baan twee contractueel niet verlengd wordt naar onbepaalde tijd.......

Conclusie: zeer ongelukkig, zeer teruggetrokken, zeer vermoeid, geen plezier meer in dingen( ik was een blij paardenmeisje, tekenmens, stijldansfiguur), onverwachte dingen zijn dingen die geincaseerd moeten worden (als iemand belt, neem ik al niet meer op)(spontane afspraken kan niet meer, op termijn afspreken kan niet meer, omdat ik niet weet hoe de gesteldheid is), en gewoon totale rust en vrede vinden in drie dekenes over je hoofd stoppen (zelfs met dit weer).

k weet niet welk label eraan moet hangen. dit gevoel is al heel lang zo. maar k mag niet opgeven. er is niets om op terug te vallen dus altijd hoofd hoog gehouden. met de consequentie dat ik mijn banen kon behouden, maar bij wijze van spreken op m'n knietjes naar stal toe kroop om wat los te gooien, in een dappere bui te rijden en daarna niet wist hoe snel k thuis moest zijn deuren ramen gordijnen dicht op slot weg met de wereld en slapen.

Nu voelde ik me de laatste tijd zo goed, en zo zat van alles, dat ik 1 baan (de leukste, maar met minste uren) heb opgezegd. In de andere baan (nog een studeerbaantje, slechtbetaald, maar he! K kon handhaven, t was er superveilig en hoefde met niemand te spreken behalve klanten) heb k nu op t allerlaatste moment gehoord dat m'n contract niet omgezet wordt naar contract voor onbepaalde tijd. Ik vind dit heel erg. Een baan minder dan dat ik kan hebben vind ik niet zo erg, ik had er veiligheid, een bijzonder goede collega die mij een goed gevoel geeft, en die ook een schouder biedt als ik weer eens een bui heb opgekropt en thuis in totale paniek zit... ik kan bij deze collega uitskreeuwen, huilen, lachen en alles bijzonder relativeren.... dat raak ik dus totaal en geheel kwijt..

En nu ben ik al in total agony t afgelopen jaar, t kon altijd verborgen blijven, maar nu... k ben even helemaal ...net niet in paniek, niet bang, k heb er geen naam voor. k was in totale hyperv toen k het hoorde, de smarten der werelden van de wereld kwamen op mijn schoduers neer en kon niet eens meer bewegen. t gekke is dat dit gevoel snel plaatsmaakte voor tijgerbrul (mijn synoniem voor ga door.. tis een soort visualisatie, zie het dan ook voor me) maar k weet niet of het wel zo verstandig is. vorige week dit gehoord, en in de macht der gewoonte gewoon doorgeploeterd terwijl k al maanden bij wijze van spreke in m'n broek zeik van angst hoe de volgende stap is. nu hebk maandag een intake gesprek en k ben er nu al ziek van. ik wil dolgraag een andere baan, maar ik ben zo bang nu ik de veiligheid waar ik in verkeerde kwijt geraakt ben.

de huisarts heeft mij ook overspannen/depressief gediagnoseerd, de burnout heb k wel gehad, maar door erkenning en eraan werken terug weten te brengen naar overspannen/depressief.. maar die adviseert mij alleen meer vezels en meer beweging....
overstp naar de psych wil/durf en daardoor ga ik niet aan.

het probleem is, dat ik er dus gans totaal ende geheel alleen voorsta. Waar ik nu woon heb ik niets anders dan mijn lieve collega en wat vege kennissen. ik ben zo verschrikkelijk bang dat als ik een mw of een ps een diagnose laat stellen, dat ik dan arbeidsongeschikt oid wordt verklaard, of een label/aantekening krijg, dat ik geen werk meer kan krijgen en dat ik daardoor mijn huis en paard kwijtraak. dit is thans nog het enige dat ik heb momenteel.

ergens vond ik het heel fijn om dit al neer te pennen bij mensen die dergelijke dingen meemaken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:32

Silverstorm een heel verhaal, maar goed dat je het durfde op te schrijven :j

Zoals je hebt gelezen heb ik een intakegesprek bij een psycholoog gehad, doorverwezen door huisarts. Voordeel dat ik heb is dat ik 'geen nee kan zeggen' bij wijze van. Ik heb een afspraak met huisarts (wetend dat het verwijzing naar psycholoog werd) gemaakt en die durf ik dan ook niet meer af te zeggen..

Vandaag gebeld als gevolg van mijn intakegesprek en kan er woensdag terecht. Nu weer zin in, maar tegen die tijd zal de drempel wel weer wat hoger zijn ;)) ) En eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat mijn padje van psycholoog als hulp mijn 'gewone pad' die ik wil bewandelen in de weg zit trouwens.

Stiekem klinkt het alsof je ook wel door een 'buitenstaander' op weg geholpen wil/ kan worden. Hoe moeilijk ook, probeer dat en als het dan na proberen echt niet bevalt heb je het in ieder geval geprobeerd :) Even een stapje terug kan geen kwaad denk ik..

Ik heb vanmiddag ook borrel met collega's afgezegd, ik wilde zo graag maar hele week al in touw geweest en dat was eigenlijk wel genoeg. Een paar begrijpen het geloof ik wel, en een paar niet maar daar kan ik niks aan doen.. (zeg ik nu, maar voelt af en toe nog wel eens tegenstrijdig ;) )