[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:59

Ik ben 1.58 en 56 kilo woog ik laatst. Echter ben ik heel smal en heb ik dunne benen dus bij m'n buik/heupen mag/moet het echt wat minder. Ik ben ook in 3 maanden tijd iets van 6 kilo aangekomen en dat is gewoon echt niet goed. := Nu zit er wel verschil met wegen in als in dat ik bij die 56 kilo 's avonds had gewogen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:00

Super toch alvast 1dag gelukt!!

Bij mij gaat het gelukkig meestal wel snel eraf en in de zomer blijft het ook eraf.Alleen in de winter kan ik het schranzen niet laten en komt het er weer bij.

Als ik 2,5kg nog afval voor de vakantie (over 2mnd)dan krijg ik vanmezelf een nieuwe bikini ;)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:01

_Tara_ schreef:
Maar in soep doe je toch een bouillonblokje, dat is dan automatisch ook al zout. Eerlijk gezegd zou ik het ook in andere dingen zoeken dan meer zout eten, om je bloeddruk omhoog te krijgen. Naar mijn idee krijg je namelijk door bv je brood, broodbeleg enz al genoeg zout binnen.
Via google vond ik dat veel drinken, sporten, zoethout thee, zout (maar dan liefst in natuurlijke vorm, dus niet als tafelzout), bietensap, wortelsap ook zouden helpen. Daarnaast minderen met suiker en witmeel en veel fruit en vezelrijke voeding eten.
Misschien dat 't bij jou dus gewoon al helpt als je meer gaat eten.

Klopt, maar hier in de buurt is het de gewoonte om door de soep nog meer zout te gooien, en daar ben ik dus geen fan van :Y)
Ik denk dat idd meer eten al meer helpt, want brood enzo at ik eigenlijk nooit, nu al meer, maar als ik dan hoor van mensen die 5/6 boterhammen op een dag eten, dat krijg ik echt niet weg. Vandaag heb ik 3 boterhammen op en dat is voor mijn doen echt veel.
Meestal is het 's ochtends 1 of 2 volkoren beschuitjes en tussen de middag 1 boterham of salade. Maar o.a. naar aanleiding van dit topic ben ik vanmorgen gestart met 2 boterhammen (ook volkoren), ik voelde me wel heel erg vol daarna, maar wel meteen een stuk actiever *\o/*

@_Sammy_; misschien is het juist beter om wel tussendoortjes te eten, zodat je na je werk geen honger/behoefte aan bunkeren hebt :)
Ik ben trouwens 20jaar, 1.70 en weeg nu 66.1, wat mijn hoogste gewicht ooit is :o
Ik heb hele slanke lange benen (en geen kont xD), smalle heupen, maar mijn 'lovehandles' zijn de laatste tijd wat groter geworden, en mijn buik mag gewoon wat strakker :)

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:02

Ik heb echt een buik alsof ik 3 maanden zwanger ben :') niet charmant! En heel veel heupvetjes, waardoor bikini's en zo echt niet leuk zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:04

@ Sammy: Ik zou juist wel tussendoortjes eten. Fruit, groente, zelfgemaakte repen van internet. Een tussendoortje hoeft echt niet meteen iets slechts te zijn. Je zou de beginpost van dit topic even moeten lezen. Staat een interessant stuk in over wat 't doet als je te weinig eet. Wat je overigens zelf ook al gemerkt hebt met dat Cambridge dieet.
Wat zwaar trouwens, 52 uur per week werken!

Ik ben zelf 1.55 en weeg zo'n 56 kilo. Ik weeg altijd in de ochtend trouwens. Maar ik wil niet afvallen :P Gewoon gezond eten.

@ MelodyT: Daar durf ik ook niks over te zeggen. Al denk ik wel dat salami een van de vettere vleessoorten is. Alleen of dat dan goede of slechte vetten zijn?

@ Rebecca: Bouw speelt inderdaad ook wel een rol :j Ik ben weer wat breder. Al zou ik dus bv smaller willen, dat gaat gewoon niet want aan de zijkant voel je nu m'n heupbot al zeg maar, dat kan gewoon niet smaller :P
In 3 maanden 6 kilo? :oo Mag ik vragen hoe dat zo gekomen is?

@ Vera: Beschuitjes zit inderdaad niet zoveel in. Net als lu crackertjes een beetje gebakken lucht :P Scheelt wel dat je volkoren at :j

Ik kom er niet doorheen :') Wat ik iedereen trouwens wel mee wil geven, kijk eens realistisch naar jezelf. Of vraag eens aan een vriendin wat ze nou van jou vindt. Mijn zusje zei laatst namelijk tegen mij van: jeetje Emma wat ben jij eigenlijk slank :oo Toen dacht ik echt van, ja, je hebt eigenlijk wel gelijk. Terwijl ik er zelf soms best mee kan zitten, m'n buik vooral.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:10

haha, jaja nu dag 2! net 1 dropje gegeten pff

Het zit bij mij ook echt alleen in me buik, me benen en zal zo zeggen de rest voor dit gewicht valt onwijs mee. Ik wil echt doorzetten nu, aangezien in een grote cup maat heb en die raak ik kwijt door af te vallen, en daarna een verkleining :)

Naar mijn idee eet ik helemaal niet te weinig, s'ochtends kom muesli met yoghurt of 3 boterhammen(wat wel fout is, met chocopasta, moet nog wat anders op verzonnen worden?!) en s'avonds gewoon een avondmaaltijd voldoende :) Heb het probleem dat ik nog thuis woon, maakt het extra moeilijk kan ik je vertellen :D

Kijk daar komen de lengte's en gewichten al, vind het eerlijk gezegd meevallen hoor!
Is hier iemand die meer als 10 kilo kwijt wil?

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:13

MelodyT schreef:
Super toch alvast 1dag gelukt!!

Bij mij gaat het gelukkig meestal wel snel eraf en in de zomer blijft het ook eraf.Alleen in de winter kan ik het schranzen niet laten en komt het er weer bij.

Als ik 2,5kg nog afval voor de vakantie (over 2mnd)dan krijg ik vanmezelf een nieuwe bikini ;)

Nieuwe bikini, leuk!
Al wat op het oog?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:14

@ Sammy: Chocopasta zonder suiker bestaat ook :j Dat scheelt al een stuk. Moet je wel naar de natuurwinkel/biologische winkel.
Toch zou ik je aanraden gewoon tussendoortjes te eten. Maar ieder zijn ding :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:14

Maar die salami is van kip gemaakt,zit wat knoflook in en iets van paprika ofzo.

Sammy:Ja denk bombshell bikini van Victoria Secret of een van Lascana.Dat si ook extra motivatie hihi

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:18

_Tara_ schreef:
@ Sammy: Chocopasta zonder suiker bestaat ook :j Dat scheelt al een stuk. Moet je wel naar de natuurwinkel/biologische winkel.

Je heb ook zeker gelijk! Ben er nu zo klaar me met het gewicht, krijg geen tussendoortjes meer door me mond, middageten was al weinig. Dat is dan weer iets wat in je hoofd zit he :)
Ik ga proberen om tussendoor een appel te eten.

En wat kan ik s'avonds/s'nachts als ik thuiskom het best eten en ik heb echt echt honger? Want alles wat je om dat tijdstip eet is eigenlijk slecht he?

Melody: Fotooooo? :o
Laatst bijgewerkt door _Sammy_ op 23-06-11 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:19

Het Dukan dieet, is dat wat om te gaan volgen of is dat helemaal niets?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:21

_Sammy_ schreef:
_Tara_ schreef:

Je heb ook zeker gelijk! Ben er nu zo klaar me met het gewicht, krijg geen tussendoortjes meer door me mond, middageten was al weinig. Dat is dan weer iets wat in je hoofd zit he :)
Ik ga proberen om tussendoor een appel te eten.

En wat kan ik s'avonds/s'nachts als ik thuiskom het best eten en ik heb echt echt honger? Want alles wat je om dat tijdstip eet is eigenlijk slecht he?

Daar zijn de meningen over verdeeld. Naar mijn mening wordt er vaak gezegd dat je 's avonds 3? uur voor je gaat slapen niks meer mag eten omdat 9 van de 10 mensen dan chocola/koekjes/chips gaan zitten eten. Als je echt nog honger hebt en je neemt dan een appel/bakje kwark/iets anders licht verteersbaars, zou ik niet weten waarom dat erg zou zijn.

@ Annastasia: Ik ken het dieet niet maar ik zie staan dat je je in de eerste fase slap kunt voelen en binnen korte tijd veel kilo's afvalt. Daardoor zou ik het je niet aanraden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:22

_Sammy_ schreef:
En wat kan ik s'avonds/s'nachts als ik thuiskom het best eten en ik heb echt echt honger? Want alles wat je om dat tijdstip eet is eigenlijk slecht

Bakje magere kwark ofzo.
evt met een appeltje erdoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:24

Ja dat mag je vragen. Ik vond ineens het goede leven uit, als in bij vrienden rustig nog een 2e keer avondeten, zakken chips, frisdrank, turkse pizza tussen schooltijd en drank en snacks met uitgaan. Maar ook speelt mee dat ik met die 6 kilo meer wel 's avonds woog, en die andere keer had ik nog niks op. En volgens mij moest ik ook ongesteld worden.. maar goed, het blijft gewoon echt niet goed voor je.. :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:26

@ Rebecca: Heb ik in 't begin van m'n studietijd ook gehad :j Eerst eet ik nog gewoon normaal en op een gegeven moment dacht ik van: ja dag, ik kan net zo goed eens een pak koekjes ofzo kopen, zoveel mensen doen dat. Nja toen kwam er dus wel wat aan :P Nu bak ik eerder zelf wat als ik daar zin in heb. Weet ik tenminste ook wat er in zit.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:31

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:35

@ Rebecca; oohh Turkse Pizza <3 Zo lekker en zooo verslavend!
Hoewel ik denk dat die niet eens 'slecht' voor je zijn ofzo. Zolang je er geen (liters) saus op doet..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:36

BabiiVeeraa schreef:
Hoewel ik denk dat die niet eens 'slecht' voor je zijn ofzo. Zolang je er geen (liters) saus op doet..

Toch druipt het vet er vanaf als je een lachmacun hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:41

_Tara_ schreef:
@ Rebecca: Heb ik in 't begin van m'n studietijd ook gehad :j Eerst eet ik nog gewoon normaal en op een gegeven moment dacht ik van: ja dag, ik kan net zo goed eens een pak koekjes ofzo kopen, zoveel mensen doen dat. Nja toen kwam er dus wel wat aan :P Nu bak ik eerder zelf wat als ik daar zin in heb. Weet ik tenminste ook wat er in zit.

Ja dat dus, maar volgens mij weeg ik nu al weer 52 kilo of zo hoor, dat gaat bij mij heel snel. Tot een bepaald gewicht en dan ben ik nog steeds ene bolletje maar lukt het gewoon niet meer :+.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:53

annastasia schreef:
BabiiVeeraa schreef:

Toch druipt het vet er vanaf als je een lachmacun hebt.

Hmm, wij hebben in het dorp een Turkse bakker zitten, en daar is het echt het deeg met tomaten/sambalsaus, rundergehakt en sla met tomaat en komkommer. Die worden dan voor je neus in de steenoven gegooid en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen druipend vet heb gezien _/-\o_

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:00

Komt vast omdat ik er nog altijd extra vlees en andere dingen op heb ;-)
Net alsof ik dat wekelijks eet. Haha, 2x per jaar ofzo en dan geniet ik er ook echt van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:02

Ik eet een turkse pizza met kaas, sla, tomaat, komkommer, uien, rode kool en knoflooksaus. Maar het vult gewoon niet echt, dat is het meer. :') Dus dan blijf ik snaaien er na!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:24

Oh nee dat heb ik gelukkig niet, ik krijg hem meestal niet eens op xD
En ik moet het ook echt dan als middageten ofzo doen, als ik het na 3uur eet krijg ik 's avonds mijn avondeten niet meer op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:25

Ja maar eet jij hem met vlees? Ik eet hem alleen met wat rauwe groenten dus.. :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:32

Ik eet 'm met vlees. En kan 'm echt maar met moeite op.