Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:16

Kentaro schreef:
Ik spuit 1x (voor de nacht) Levemir en 3x daags novorapid.
Ik heb dus wel last van die hypo's!! (vind het erg jammer dat ze daar in het ziekenhuis nooit mee zijn gekomen, dat het aan de novo zou kunnen leggen..................)
ga het er de volgende keer zeker over hebben!!

Valeria, hoe was de echo??

Ik spuit de insulatard voor de nacht en 3x daags humalog. 21 september gaan we voor de 20 weken echo maar krijg een guo1 echo... geen flauw idee wat dit is nog.. moet ik nog uitzoeken.
ook ben ik vandaag naar de nieuwe internist endo geweest. het is me 100% meegevallen!
Echo ging goed.! friemeltje doet het goed!

irritantje

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:51

Valeria mooi dat meegevallen is.
ik ben ook wel benieuwd watvoor echo dat is..

ik ben nu dagboek aan bijhouden voor eventuwele pomp en vragenlijst ingevult.

Ik ben wel blij dat ik niet van internist hoef te switchen de mijn is specalist in zwangerschappen en suiker en werkt al samen met de gyn die ik heb:) super gewoon. ze hebben ook gezammelijke spreekuren dus dat is ook eigelijk idiaal

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:49

Heerlijk al die babyperikelen...fijn dat het zo goed gaat !

Ik zit nu bijna drie dagen aan de sensor valt me erg mee , betrap mij er wel op dat ik ineens keurig aan mijn eten hou.. dus niet snoepen want tja ..moet alles opschrijven..

Ok merk ik dat als ik ga sporten mijn suiker vreselijk naar beneden zakt..

Vanavond niet gebolusd voor het avondeten pomp 2 uur uitgezet met 11.1 gaan lopen en terug komen met een 4.1 vreemd vindt ik dat...

Nou voor de zwangeren heel veel gezonde weken nog te gaan ! vindt het heerlijk om te lezen is voor mij alweer 11 jaar geleden...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:40

o heb je echt de sensor die je suikers meet en doorseint naar je pomp? dat zou ik nog wel willen, fijn dat het goed gaat.

ja als ik naar dbvpk oid moet ga ik me ook keuuuurig aan de regeltjes houden, daarna wordt ik meestal nonchalanter, hoewel het het laatste kleine jaar wel goed gaat, mijn dinnetje op stal heeft het ook dus we houden elkaar beetje ind e gaten zeg maar

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:44

Ja een ieniemie plakkertje op mijn buik lijkt op een plakker van je pomp alleen iets groter. heb er nog steeds geen last van.

En wat ik leuk blijf vinden is dat ik nu een week bovenop de suikers zit en ik mij redelijk netjes aan het niet snoepen houd haha moet toch vaker aan de sensor..

Ik zou het toch eens vragen aan je diabetesvplk carolinef het is een kleine moeite , er is bij ons in het ziekenhuis gewoon een wachtlijst voor dus hebben ze er nog 1 aangeschaft..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:58

eerst maar aan verzekring voorstellen denk ik

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 15:20

heb ik eerlijk gezegd niet gedaan , wordt gewoon vergoed..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:19

Vandaag mijn eerste bezoekje gebracht aan de diabeteswinkel van de Diabetesvereniging hier in Spanje. Grappig! Het advieswerk wat wij hier in Nederland deden, wordt daar vrij professioneel via winkels aangepakt, maar ook door vrijwilligers.

Ik kwam erachter dat mijn Novorapid insuline niet in flesjes van 10 ml te verkrijgen is hier in Spanje. Dus ben ik mijn licht eens gaan opsteken en volgens de mevrouw daar is er wel Humalog en Apidra. Apidra heb ik eerder gebruikt. We zijn meteen lid geworden van de Diabetesvereniging in onze provincie. Was erg leuk!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:20

en dat allemaal in het spaans? goed hoor!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 08:23

Haha dat dacht ik ook al ! pff zou niets voor mij zijn , leuk dat je je aangesloten hebt bij de vereniging daar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:22

Allemaal in het Spaans ;-) Ben eigenlijk wel heel trots op mezelf *\o/* *\o/*

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:01

Hallo allemaal,

Hier ik ook weer eens!
Ik ben woensdag inmiddels alweer 30 weken zwanger! Nog 8 te gaan, omdat ik waarsch. met 38wk wordt ingeleid.. Het begint nu wel dicht bij te komen hoor.. Kheb soms geen geduld meer ;)

29 aug 2011 nog een groeiecho gehad..De moederkoekhoogte zeg maar te meten aan me buik lag 1 a 2 weken op voor en de groei van het kindje ook..Ik heb ook flink wat vruchtwater maar neit extreem gelukkig..Afwachten maar weer!

Qua suikers gaat het wisselend. Ene dag beter als de andere dag. Ik merk wel dat ik echt enorm veel moet spuiten nu bij de maaltijden. Mijn basaalstand is amper verhoogd, maar mijn bolussen wel.. Ik kan nog maar een paar dagen met een ampul doen, maar goed ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:48

alles voor het goede doel he lovebonny, spannend hoor, die 8 weekjes vliegen voorbij

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:43

Hallo,
Een tijdje geleden is er bij mij ook suikerziekte vastgesteld.

Ik heb ook nog wat vraagjes ivm de insuline en het prikken.
Zou iemand me daarbij willen helpen?
Aangezien dit bij mij nog erg nieuw is.

Alvast bedankt.
:)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:27

vraag maar raak chiaraa :) zijn hier genoeg deskundigen :))

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:42

Wat vinden jullie algemeen van Humalog? ( Heb deze nu)
Ook schommelen mijn suiker de laatste dagen héél erg, waaraan kan dat liggen?

Ook zijn mijn vingers op korte tijd stuk gegaan,
en zijn ze gewoon precies gevoelloos geworden.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:06

veel nieuwe naaldjes gebruiken, vingers veel afwisselen en jezelf ook s 1 dagje geen geprik gunnen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:19

Hee Chiara, wat goed dat je je hier meldt!!!
Zeker voor iedere keer bloedprikken een nieuw naaldje gebruiken en wel aan de zijkant van je toppie prikken en niet er midden in!
En zoals Caroline al aangeeft, je mag best eens een dag overslaan, of bijvoorbeeld wat minder keer per dag prikken!

Lovebunny, het is gelukkig allemaal voor een héél goed doel, maar het is wel even doorbijten allemaal.... :P

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:06

Kentaro schreef:
Hee Chiara, wat goed dat je je hier meldt!!!
Zeker voor iedere keer bloedprikken een nieuw naaldje gebruiken en wel aan de zijkant van je toppie prikken en niet er midden in!
En zoals Caroline al aangeeft, je mag best eens een dag overslaan, of bijvoorbeeld wat minder keer per dag prikken!

Lovebunny, het is gelukkig allemaal voor een héél goed doel, maar het is wel even doorbijten allemaal.... :P

Ja, wou het eerst niet doen, maar vondt dat hier wel veel intressante en nuttige dingen bijstonden!
Ik prik aan de zijkant, maar mijn vingers zijn echt helemaal stuk aan het gaan ( heb ook wel een andere hand, dus die maar even doen haha :P maar dat vindt ik onhandig haha ;)
Had 'n keer in het midden geprikt maar dat deed wel zeer :o
Maar die instellingen van de mm hoe diep het prikje moet daar zit ik echt over na te denken.
Want soms moet ik hem instellen op 4, dan op 5,..
omdat soms zit ie er genoeg door en soms niet.
En dan is 1 mm meer weer teveel dat het dan wel zeer doet.

Insuline prikken vindt ik echt veel leuker dan te controleren hoe de suiker staat.
Omdat ik vingers precies wel gevoeliger vindt?

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:07

Carolinef schreef:
en jezelf ook s 1 dagje geen geprik gunnen

Dat durf ik nu nog even niet zo goed aangezien ik teveel schommel..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:11

Stel jij hem in op 4 of 5??? Dat klinkt wel erg 'diep'!? Ik kreeg van mijn DVK wel een hele goede tip (voor mij wel in het ieder geval :D ) Ik druk m'n prikpen (voor het bloedprikken bedoel ik hé...) vrij stevig tegen m'n vinger, dan krijg je en beetje een 'dood' gevoel en daarna prik ik. Dan voel ik helemaal niets van het prikken!! Misschien helpt dat voor jou?!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:16

Kentaro schreef:
Stel jij hem in op 4 of 5??? Dat klinkt wel erg 'diep'!? Ik kreeg van mijn DVK wel een hele goede tip (voor mij wel in het ieder geval :D ) Ik druk m'n prikpen (voor het bloedprikken bedoel ik hé...) vrij stevig tegen m'n vinger, dan krijg je en beetje een 'dood' gevoel en daarna prik ik. Dan voel ik helemaal niets van het prikken!! Misschien helpt dat voor jou?!

Ja 4 of 5 omdat ik hem niet echt op mijn vinger nog niet durf zetten :+ vindt het nog eng, maar denk dat dat wel normaal is op het begin!
Goede tip! die ga ik zeker proberen!!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:20

en dat is dus rede dat ik in handpalm prik. mijn vingers gingen er ook aan kapot.

bevalt me prima:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:22

Daar had ik nog nooit van gehoord!! Werkt dat goed??

Chiara, ik heb een pen waar zeg maar een paar 'puntjes' op de top zitten. Dit werkt echt heel goed met het eerst even 'drukken'!
Hoop dat het voor jou ook iets 'prettiger' prikken is zo!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:42

Ik ga me hier ook maar melden
even in het kort
ben 26 en er is 11mei dit jaar suiker geconstateerd
eerst insuline prikken met 1 tablet metformine

nu sinds een paar weken 2mg glimipiride, ik neem maar een halve en dat gaat prima suikers zijn goed

ben / was heel bang voor hypo vandaar mijn voorzichtigheid met nieuwe medicijnen
oktober weer naar de internist en daarvoor nog even hbc waarde of iets bloedprikken oei ik haat t zo dat geprik

vingerprikken doe ik bijna nooit meer maar voel me ook prima

er is wel een nadeel ik ben een paar kilo aangekomen voor de ontdekking en in t begin en baal hier flink van heeft iemand dit ook, ik wil mijn eigen figuur weer terug help