Hoe je ogen mooier laten lijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:38

Voor blauwe ogen vind ik grijs en bruin/goud altijd mooi staan :j Knallen de blauwe kijkers er lekker uit! Lichte kleur bruin of grijs als basis, en dan het 'geultje' onder de arcadeboog en buitenste ooghoeken donkerder aanzetten. Ik gebruik de oogschaduw van Sephora.

In dit geval had ik een lichte subtiele smokey eye; huidskleurig oogschaduw als basis (daaronder eyeliner, onder tussen en boven wimperlijn) en dan blenden met grijs en wat goud. Een beetje met de grijze oogschaduw bij onderkant van oog. Ook geen dikke laag mascara, verpest je look nogal (omdat het er dan zo knullig uit komt te zien, die 'spinnenwinpers' sorry voor degene die het mooi vinden :+ )

Afbeelding

Renee__

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:47

Ik heb zelf (kleine) donkerblauwe ogen en gebruik bijna altijd wel oogschaduw (meerdere kleuren). Het liefste gebruik ik een lichte kleur op mijn ooglid, tenzij ik voor een meer donkere look ga, en verder bruintinten. Donkere kleur in de crease en/of outer v, highlighter onder de wenkbrauw en in binnenste ooghoek, beetje wit oogpotlood op waterlijn, mascara, eyeliner en klaar. :)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:08

Lypido, ik vind dat grijs er juist voor zorgt dat alles een geheel wordt, om het zo maar even te noemen. Niet echt om het blauwe er uit te laten knallen. Vind het wel mooi!

Ik had vandaag donkerpaars lijn boven, lichte nude roze oogschaduw en boven zwart getight-lined. Paars onder getight-lined en vond het wel een goed resultaat. :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:23

Nou maken veel meiden hier de opmerking dat je de make-up op de foto`s niet goed terugziet,maar je moet voor een fotoshoot veel zwaarder opmaken om op de foto het zelfde resultaat te krijgen als normaal in het echt.(of begrijp ik jullie nu verkeerd?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:27

Nee wat je zegt klopt, voor een foto moet alles overdreven.
Daarom ook dat ik bij een shoot mn modellen nep-wimpers opdoe. Anders valt alles weg op de foto.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:42

Klopt wat Shanna zegt, ik heb voor haar model gestaan (kijk maar in m'n profiel, daar staan twee van die foto's)
Ik heb daar echt een GIGA berg make-up op en knallende lippenstift, daar zie je niks van terug op de foto's. Op de foto's ziet het er gewoon best netjes naturel uit.
Bij close-ups moet je je nogsteeds vrij extreem opmaken, maar op een andere manier.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:43

Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor shoot het is: hoeveelheid licht (studio of buiten) en 'fashion' of 'beauty' shoot. Bij mij was het ook een shoot en geen overdreven make-up, maar wel goed te zien.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:44

Ja klopt, maar dit was dus een buitenshoot en ook van veraf gefotografeerd :)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:46

Ik zal eens een foto opsnorren van wat voor make up mooi staat met blauwe ogen en bruin haar.
Ik heb een keer heeeele mooie makeup gehad (dat was dan ook wel een feestje, dus niet voor overdag _O- )

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:17

Leuk topic dit! Best leuk om te zien hoe verschillend iedereen make-up gebruikt.

Ik doe meestal eyeliner boven, oogpotlood beneden, en dan mascara. En heel af en toe een groene eye roller boven en onder.

Zoiets dus, jaartje geleden:
Afbeelding

Al is er geen lijn op te trekken wat voor kleur ogen ik heb. De ene dag meer blauw, en de andere dag meer groen. :+

Ik heb zelfs een keer een baan aangeboden gekregen bij een telefoonzaak door mijn ogen. _O- 't mens was helemaal weg van mijn ogen, en bood me gelijk een baan aan. :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:44

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:55

ik heb ook blauwe ogen, ik doe altijd bruine oogschaduw op lijntje zwarte eyeliner op en lekker veel mascara (klein beetje onder) en lijntje oogpotlood en bij mij springen ze wel hoor :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:16

vroeger kwamen er om de haverklap wildvreemde mensen naar me toe om te vertellen dat ik zulke mooie ogen had. ik voelde me altijd hoogst ongemakkelijk en vond het echt NIET fijn. en al helemaal niet toen een italiaanse dame in italie in de supermarkt naar me toe kwam (ik was echt 6 ofzo) en een heel verhaal in het italiaans begon te ratelen.

'gelukkig' zijn mijn ogen nu wat minder bijzonder

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:19

Heeft er eigenlijk iemand een foto met een bruine mascara? Want ik vind zwart vaak ook erg donker staan bij mij omdat ik (vooral in de winter) een vrij lichte huidskleur heb. Ik heb ook bruin haar dus misschien dat het ook wat meer naturel staat? Ik wil het eigenlijk wel eens proberen maar welke kleur bruin moet je dan nemen? (mijn wimpers zijn van nature trouwens wel echt pikzwart)

Ik heb trouwens meestal geen make-up op maar dat is gewoon omdat ik echt geen ochtend mens ben :P . Als ik 's ochtend make-up op smeer word het er ook gewoon niet beter van zo ongecoördineerd ben ik voor 9 uur :z .

Die tightline van ergens halverwege het topic (dus kolhpotlood op de haarwortel van je wimpers) vind ik trouwens erg makkelijk en ziet er echt een stuk natuurlijker uit als wanneer ik het er er boven of eronder probeer te smeren, maar dat kan ook door mijn skill's komen ;) .

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 02:23

Floortje88 schreef:
okeee het is gelukt!!

vind wel beetje eng ;) hoop dat niemand me herkent :o heb niet eerder foto geplaatst op bokt..

Maar zo heb ik me make up dus.

http://img339.imageshack.us/i/ik3.png/

heb vrij kleine ogen, dus ik moet me niet te zwaar opmaken, dan ben ik net een kat :+

wauw...jouw haar!!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:33

Lipydo Wauw dat vind k nou echt mooi, alleen krijg k dat nooit voor elkaar

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:53

Ik ga vandaag ff make upjes shoppen
Ben benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:36

Hema verkoopt wel bruine wenkbrauwpotloden met roodachtige ondertoon fiffil ;)

Maargoed, ik zou juist een zo licht mogelijke tint nemen voor je wenkbrauwen. Het gaat puur om het contouren van je wenkbrauw, je wenkbrauw donkerder maken is niet bij iedereen even mooi, en ziet er heel zwaar en hard uit. Ik heb bruin haar maar neem altijd potlood ed. voor donkerblond :j

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:42

Leuk topic is dit! Ga misschien vanmiddag (moet toch ff boodschappen doen) maar eens kijken naar nieuwe oogschaduw :P Voor de kerst, zullen we maar zeggen :D
Heb laatst voor het eerst nepwimpers op gehad, wat een gepiel! Maar het resultaat was wel heel goed zichtbaar (Het mocht ook wel lichtelijk overdreven, liep er verder namelijk bij als Minnie Mouse :') )
Ook maar ff een foto gedaan zonder Mouse-oren O:) *Foto*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:48

Ik heb zelf ook blauwe ogen en die laat ik eruit springen door zo nu en dan goudachtige/bronsachtige oogschaduw te gebruiken (klein beetje!!), aangezien dat het tegenovergestelde is van blauw geeft dat een knaleffect. Verder gebruik ik bruin oogpotlood. Op mijn ooglid trek ik een streepje vanaf de buitenkant tot ongeveer de helft van mijn ooglid, lopend van dik naar dun. Onder mijn ogen trek ik ook een streepje tot ongeveer de helft en ik zorg dat het streepje van mijn ooglid en de onderkant van mijn oog elkaar in mijn ooghoeken raken. Het oogpotlood zorgt voor aandacht op je ogen, maar doordat je je ogen niet 'dicht' potlood, lijken je ogen niet kleiner :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:52

Ik heb zwarte wenkbrauwen, moet ik ze dan ook nog kleuren ?
Mn haar is bruinig ( van mezelf ben k blond )

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:01

misschien ga ik ook maar eens nepwimpers kopen :D
maakt het nog uit welke /welk merk je koopt? ik neem altijd van alles zo goedkoop mogelijk maar kan dat ook bij nepwimpers?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:05

Momenteel bij het kruidvat in de aanbieding, 3 sjablonen en wenkbrauw poeder.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:22

Misschien wel een tip trouwens als je eyelyener zoekt die goed houd. Ik heb een waterproof kolh potlood van rimmel ik heb al gedouched en geslapen maar er zit nog steeds een zwartlijntje op de rand van mijn ogen. (Na het douchen was ik wel iets panda trouwens, maar dat heb ik weer weg gehaald en het lijntje staat er eigenlijk nog steeds. Denk dat die panda mijn mascara was :P )

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:25

Ik heb ff inkopen gedaan
Een Eye liner pen van de kruidvat, en een smockey eyes setje grijs.
Ook heb ik bij de Etos een doosje gekocht met 2 kleuren oogschaduw 1 kleur blush en 1 kleur lipgloss
Dus ga zo es ff wat proberen :)