Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:33

Als ik hem voel aankomen en meteen iets inneem gaat het meestal wel weg (ook even iets bij eten en een tandje lager, als ik doorga in hetzelfde tempo helpt het niet). Maar toch heb ik het idee dat ik het dan verdring en dat het er toch uit moet. Heel vaak komt het een paar dagen later heviger terug.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:58

_evelien_ schreef:
Hee ranna, jij ook al hormonale migraine?
Ik ook zo, en pil of geen pil slikken maakt weinig uit.
Jij ook tijdens je eisprong enorme migraine?
Was even benieuwd ;)

Niet altijd tijdens de eisprong. Het begin van de mensturatie en als de zondvloed overgaat in een normaler bloedverlies zijn ook hele kritieke momenten.
Soms heb ik geluk en ben ik vaker aan de beurt dan op één van die momenten :(

Over het algemeen klungel ik zoveel mogelijk door in m'n dagritme behalve naar het werk gaan maar het komt er eigenlijk altijd op neer dat ik tussen bank en bed heen en weer sleep. Maar aangezien de dieren wel verzorgd moeten worden en ik dat altijd zelf wil doen, lig ik nooit de hele migraine op bed. Heb in het verleden wel eens achter de paardenstal staan kotsen :o
M'n man gaat dan vaak wel even met de hond aan de wandel en daar ben ik wel blij mee.

Zou ook niet dag en nacht kunnen blijven liggen want dan doet m'n lijf aan alle kanten pijn en kan ik 's nachts niet meer liggen.
Hoef de laatste jaren trouwens bijna niet meer over te geven en dat vind ik al wel een hele vooruitgang maar die ellendige pijn altijd ;(

Trouwens heb ik heel erg verschil tussen aan welke kant van m'n hoofd het zit.
Zit het achter m'n rechteroog is het heel vervelend maar kan ik wel doorgaan met de normale dingen.
Maar zodra het naar de linkerkant trekt is het over en uit.

Ow, en wat ook zo raar is. Ik eet zulke dagen als een turfgraver!!! Presteer het hele borden stampot of watdanook weg te werken en na 30 minuten knort m'n maag alweer alsof ik een week niet heb gegeten :oo
Neem aan dat je lichaam veel energie gebruikt op zulke dagen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:44

Ik heb hetzelfde als Laurabram, uiteindelijk zet het toch door.

Net als jij Ranna ga ik juist niet in bed liggen. Als ik 's nachts wakker wordt met migraine neem ik medicijnen in en zet het hoofdeinde van mijn bed recht op, zodat ik daarna min of meer zittend verder slaap. Hoe lager mijn hoofd hoe beroerder het voelt ...

Vraagje:
Hebben mensen hier trouwens ervaring met het slikken van Naproxen (500 mg) tegen hoofdpijn?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:53

Ja Simodi, heb ik ook geslikt, bij mij helpt het niet, wat de dokter eigenlijk erg verbaasde, want het schijnt bij heel veel mensen juist wel te werken :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:05

bij mij werkte het ook niet...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:08

Naproxen zit dat niet in Aleve?
Die slik ik er wel altijd bij, dus samen met de Imigran, dan doet 'ie het niet iets beter heb ik het idee.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:18

Laurabram schreef:
Naproxen zit dat niet in Aleve?
Die slik ik er wel altijd bij, dus samen met de Imigran, dan doet 'ie het niet iets beter heb ik het idee.

om de werking van de imigran te versterken slik ik er paracetamol met codeine erbij...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:47

Goh ... dat jullie bij de imigran dan nog wat slikken. Ik wist niet dat dat mocht/kon, vind de imigran al zulk zwaar spul! Werkt alleen imigran dan niet bij jullie? Als ik die inneem is een uur later de hoofdpijn zelf weg, alleen nog een vaag gevoel in mijn hoofd. Het komt wel vaak na de werkingstijd (8 uur voor 100 mg) weer terug.

Ik ga overigens niet zelf naproxen slikken, maar iemand die ik ken en daarom wilde ik graag de werking weten. Imigran voldoet bij mij gelukkig nog goed.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 05:09

simodi schreef:
Goh ... dat jullie bij de imigran dan nog wat slikken. Ik wist niet dat dat mocht/kon, vind de imigran al zulk zwaar spul! Werkt alleen imigran dan niet bij jullie? Als ik die inneem is een uur later de hoofdpijn zelf weg, alleen nog een vaag gevoel in mijn hoofd. Het komt wel vaak na de werkingstijd (8 uur voor 100 mg) weer terug.

Ik ga overigens niet zelf naproxen slikken, maar iemand die ik ken en daarom wilde ik graag de werking weten. Imigran voldoet bij mij gelukkig nog goed.

bij mij werkt imigran alleen inderdaad niet, daarom heeft de huisarts mij ook paracetamol met codeine erbij gegeven (is namelijk alleen op recept verkrijgbaar) en ik heb een periode gehad dat zelfs dat niet voldoende was en dat ik er dan ook nog ibuprofen bij slikte...en in die tijd zat ik aan preventieve medicatie depakine enteric 500mg (een anti epilepticum).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:56

Volgens mij zag ik van de week gewoon paracetamol met codeine bij de kruidvat of etos liggen! Misschien is dat dan een minder hoge dosering, maar ik weet 99% zeker dat er "met codeine" op het doosje stond...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:00

joyce2 schreef:
Volgens mij zag ik van de week gewoon paracetamol met codeine bij de kruidvat of etos liggen! Misschien is dat dan een minder hoge dosering, maar ik weet 99% zeker dat er "met codeine" op het doosje stond...

bedoel je niet coffeine? want codeine is niet vrij verkrijgbaar zonder recept.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:42

oooh, dat zou ook nog kunnen! Dat lijkt er qua naam wel erg op en ik zag het in het voorbijgaan liggen toen ik opzoek was naar vitamine D tabletten, hahaha. Ik zal volgende keer even opletten, voordat ik blonde dingen ga zeggen :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:53

joyce2 schreef:
oooh, dat zou ook nog kunnen! Dat lijkt er qua naam wel erg op en ik zag het in het voorbijgaan liggen toen ik opzoek was naar vitamine D tabletten, hahaha. Ik zal volgende keer even opletten, voordat ik blonde dingen ga zeggen :D

geeft niet, maar inderdaad omdat die namen zo op elkaar lijken dacht ik: huh? bedoeld ze geen coffeine, want die stof in paracetamol is namelijk wel vrij verkrijgbaar...

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:19

Had ook altijd erg veel last van migraine, kon mijn aanval aanzien komen aan mijn reuk. Alles wat ik rook vond ik vies, zelfs kon ik de waspoeder van iemand ruiken en wel van overgeven. Dan wist ik oh oh hier gaan we weer. Van alles geprobeerd, pijnstillers, migraine tabletten van de dokter. Had regelmatig tot veel last van aanvallen. En als ik geen migraine had, stond ik altijd op met het gevoel een soort band om mijn hoofd te hebben. Nu heb ik voor mij de oplossing. Ik slik nu 1 x per dag Metoprololtartaat 100. Dit is een middel die voorkomt dat je migraine krijgt. Sindsdien geen migraine meer gehad, voor mijn menstruatie nog wel een beetje hoofdpijn, maar niet erg. Ook ben ik rond de menstruatie rustiger. Ik had nog wel eens stemmingwisselingen enzo, maar nu totaal geen verandering te merken *D Ben er echt superblij mee :j

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:23

[/quote]

Ow, en wat ook zo raar is. Ik eet zulke dagen als een turfgraver!!! Presteer het hele borden stampot of watdanook weg te werken en na 30 minuten knort m'n maag alweer alsof ik een week niet heb gegeten :oo
Neem aan dat je lichaam veel energie gebruikt op zulke dagen.[/quote]

Toen ik nog migraine had, en de aanval was weg, had ik ook zon verschrikkelijke honger en vooral in chocola. Dan kon ik eten als een bouwvakker :):)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:24

@ cynthia25 heeft het middel verder geen vervelende bijwerkingen?
Klinkt interessant aangezien ik ook nogal last van stemmingswisselingen heb.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:44

cynthia25 schreef:
Had ook altijd erg veel last van migraine, kon mijn aanval aanzien komen aan mijn reuk. Alles wat ik rook vond ik vies, zelfs kon ik de waspoeder van iemand ruiken en wel van overgeven. Dan wist ik oh oh hier gaan we weer. Van alles geprobeerd, pijnstillers, migraine tabletten van de dokter. Had regelmatig tot veel last van aanvallen. En als ik geen migraine had, stond ik altijd op met het gevoel een soort band om mijn hoofd te hebben. Nu heb ik voor mij de oplossing. Ik slik nu 1 x per dag Metoprololtartaat 100. Dit is een middel die voorkomt dat je migraine krijgt. Sindsdien geen migraine meer gehad, voor mijn menstruatie nog wel een beetje hoofdpijn, maar niet erg. Ook ben ik rond de menstruatie rustiger. Ik had nog wel eens stemmingwisselingen enzo, maar nu totaal geen verandering te merken *D Ben er echt superblij mee :j

metroprololtartaat is een bloeddrukverlager net als propanololtartaat (die ik heb gehad) en bij mij hielp de propanololtartaat niet en had alleen giga last van het bloeddrukverlagende effect, aangezien ik van mezelf al een hele lage bloeddruk heb...

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:53

Oh oke jammer, dacht ik heb de oplossing hahaahah, had zelf ook altijd lage bloeddruk maar sta onder regelmatige controle en nu is mijn bloeddruk normaal, maar ja ik ben altijd al anders dan normaal *D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:56

Dat is zo jammer hè, ik heb het er ook over gehad met de neuroloog, maar mijn bloeddruk is van zichzelf ook altijd laag, dus voor mij is dat ook geen geschikt preventief middel.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:58

voor mij was depakine enteric (anti epileptica) een uitkomst...nu heb ik dat gelukkig niet meer nodig, want heb niet zo veel aanvallen meer...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:01

Altijd beter dat het niet nodig is.
Ik heb uiteindelijk ook aangegeven dat preventieve medicatie niet mijn voorkeur had, het is natuurlijk iets heel vervelends, maar met gemiddeld 2 aanvallen per maand kan ik er nog wel mee leven.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 08:38

Hé, ik lees nu dat een aantal mensen hier lage bloeddruk heeft.
Dat heb ik dus ook. Nu zit ik me af te vragen of dat iets is wat er mee te maken heeft.
Hebben we toevallig allemaal lage bloeddruk hier? >;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 08:57

Neehoor, ik heb hoge bloeddruk, maar ik ben denk ik ook niet normaal, heb chronisch ijzertekort(ook weer zoiets raars) ,schildklierproblemen, hoge bloeddruk en ook nog eens een lichte vorm van de ziekte van........?? Ik weet het niet meer, heeft met je evenwichtsorgaan te maken en heel erg duizelig zijn :P Lekker abnormaal dus :D :D

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:42

Bedoel je Ménèire?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:45

Ja dat is het Ranna :+