Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:50

Ik was tien :) Mijn vader vond het verschrikkelijk en als ik ook maar één keer er over zou zeuren zouden ze uit moeten := Ik heb er toen ook lang zelf over moeten denken, ik moest de voor- en nadelen kunnen noemen etc. Zelf zou ik het denk ik ook zo doen. Zo rond de tien kun je er zelf toch beter over nadenken en gaan je argumenten verder dan 'ja maar vriendin X' heeft het oohook hoor.

En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik oorbellen bij babies en jonge meisjes ook gewoon niet mooi vindt. Zo'n klein oortje met een vaak dikke oorbel erin :n Laat ze lekker puur denk ik dan, als ze ouder zijn kunnen altijd nog gaatjes nemen.

Overigens ben ik nou zelf twee piercings en een tatoeage verder, maar de gaatjes die ik op mijn tiende heb laten schieten zitten er nog steeds, komen ook geen tweede bij ofzo.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:54

Ik mocht trouwens geen dikke oorbellen in hoor :n Alleen zweerknopjes en ik had van die lieveheersbeestje oorbelletjes, maar ik mocht geen hangers of ringetjes :n

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:08

haha ik ook niet inderdaad, ook al was ik al 11 :') Ik kreeg wel al vrij snel daarna (1 à 2 jaar later) mijn tweede gaatjes.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:10

@ Ayasha:
dit is dus niet ongewild, ze wil het zelf, moeders dwingt haar niet hoor..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 13:13

Suuskipje schreef:
@ Ayasha:

Beter nog: als ze zegt dat ze ze toch niet wil (tot het volgende moment dat ze ze weer WEL wil...) vind ik het wel prima.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:15

Mijn zusje is de jongste van 4 meiden. En ze wilde op haar 3e oorbellen hebben. Mijn moeder is met haar naar de juwelier gegaan, het personeel liet het materiaal zien, vertelde dat het misschien een beetje pijn deed en mijn zusje hield ook daar vol dat ze persee oorbellen wilde. Dus die had ze al met haar 3e.

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:18

ik was geloof een maand of 3 dat ik me eerste gaatjes kreeg..
6 jaar me 2e gaatjes,, 7/8 jaar toen ik dat gaatje boven in me oor kreeg.. en 17 jaar me 3e gaatjes.. en 18 toen in piercing in dat lelletje liet piercen (tragus)..

Dus nee ik vind het niet te jong.. als je het bij knopjes houd moet het zeker geen kwaad kunnnen.. geen ringen of hangers..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:26

Suuskipje schreef:
@ Ayasha:

In een van mijn eerste berichten stond vermeld dat ik het had over kinderen die er niet naar vroegen (de precieze woorden weetk zo gauw niet meer maar het kwam neer op "tenzij het kind er naar vraagt").

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:13

Ayasha schreef:
Suuskipje schreef:
@ Ayasha:

In een van mijn eerste berichten stond vermeld dat ik het had over kinderen die er niet naar vroegen (de precieze woorden weetk zo gauw niet meer maar het kwam neer op "tenzij het kind er naar vraagt").

Maar waarom ga je er dan zo over door over de littekens en het ongewild zijn ed terwijl de dochter van ts (waar het hier volgens mij over gaat) het gewoon zelf wil. Geloof niet dat dit bedoeld was als discussie topic..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 14:30

Suuskipje schreef:
Maar waarom ga je er dan zo over door over de littekens en het ongewild zijn ed terwijl de dochter van ts (waar het hier volgens mij over gaat) het gewoon zelf wil. Geloof niet dat dit bedoeld was als discussie topic..

Inderdaad! Ik was benieuwd wat de gangbare leeftijd was (als die er al was) om gaatjes te laten schieten (als ze het ZELF willen) en hoe het zat met napijn, verzorging etc. Het was bedoeld als info topic :D

Maar ja Bokt zou Bokt niet zijn als sommige hun punt proberen te blijven maken....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:38

Suuskipje schreef:

Omdat een ander niet goed las en daarover begon _O-
En als je gaat zeggen dat je er niks aan over houdt vertel je gewoon onwaarheden. :D
Ben zelfs nuttig geweest en heb de tip gegeven om er vooral niet aan te draaien.
Terramycine (oogzalf, heb je ook in huidzalf tegenwoordig maar komen op hetzelfde neer) werkt heel goed als verzorging. In geval van ontsteking kan je Derma Repair van Rivella er op doen, drupje derop, effe laten inwerken en dan voorzichtig weer afvegen... Zelfs mijn gezwollen navelpiercing was op 1 nacht rustig! Napijn gaat ze niet veel hebben zolang ze er niet aan prult. Misschien heel effe beetje kloppend/warm gevoel in de oorlellen maar echt pijnlijk vind ik het niet, alleen er op liggen/er tegen stoten kan wat pijn doen maar dat is na een dag of drie eigenlijk ook zo goed als weg. :)

En iets wat ik altijd belangrijk vind om rekening mee te houden: Of ze allergisch is voor chirurgisch staal of dingen zoals nepzilver enz. :) In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is chirurgisch staal niet iets waar "bijna niemand allergisch voor is" :) En dát doet dus wel gruwelijk veel pijn als ze daarop gaat reageren. Maar dat zijn zorgen voor over een paar weken. :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:01

@ts: en...zijn jullie er al uit of ze oorbelletjes mag?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:33

@ts; Dat vraag ik mij inderdaad ook af eigenlijk hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:34

Ik was 4 en wou het zooo graag hihih :D
zie er niks slechts in!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 13:50

Ze heeft het er nu niet meer over. Zodra ze het doosje ziet in har kast dan is het even: Oja, ik wil oorbellen mama!!! Dus we laten het even op zijn beloop. Ze is nog niet afgezwommen. Maar ik vermoed dat ze ze wel gaat krijgen hoor. De vraag is even wanneer. Grote kans dat dat in december met afzwemmen en verjaardag gaat plaats vinden. Al denk ik dat we het dan in de tweede vakantieweek doen. De eerste week is zo druk met haar verjaardag, kerst, weg gaan etc.