Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:48

Ik word ook vreselijk onrustig van dat vuurwerk..
Vannacht al amper geslapen, en vandaag word ik ook steeds afgeleid, vreselijk...
Valt me nog mee dat alle paarden er niet van opkijken :+
Overigens zijn ze hier nogal "fanatiek" aan het carbid schieten, echt vreselijk

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 23:57

nog een uurtje, en dan breekt t los, ook ik voel me vervelend, de hele tijd zo'n eng gevoel. ga nu nog maar weer even lekker op mezelf zitten, kan dan gewoon geen familie om me heen hebben. Ben ook ongerust voor m'n paard, het is nu voor het eerst dat ie vuurwerk kan zien. heb daarbij ook weer s ruzie gehad op de manege, waar ik toch weer goed overstuur van ben (en het was niet eens echt ruzie)
wou dat het al over twee weken ofzo was, gewoon weer alles rustig.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:01

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Gister was voor mij echt een zware dag, eerst ging ik naar een supervolle kroeg waar je niet eens normaal kon staan, iedereen praten en gillen en dan nog 2 soorten muziek door elkaar heen. Heb daar 4 uur gezeten. Toen was ik echt kapot. Even thuis mijn rust opgezocht, toen ging het snel weer wat beter en heb ik toch nog een super gezellige avond gehad! :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 14:51

gelukkig nieuwjaar!,

xdniesje je bent gek :D heb mn eerste problemen opgelost, ben gister lekker niet naar buiten gegaan, gewoon in de serre kijken naar al het vuurwerk, en geen mensen handjes geven :P
nu de rest van de dagen nog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:45

Ik heb gisteren even geoefend en ik denk dat ik de handgeeftechniek doorheb haha, heb iig 2 buurmannen gelukkig nieuwjaar kunnen wensen op zo'n manier dat uit mijn handdruk duidelijk werd dat ze het zoenen konden vergeten :))

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:49

Ik heb iets opgevangen dat je gewoon veel ruimte tussen jou en de ander moet laten..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:03

en kreeg gister ook als tip van iemand om je hand dominant te houden dus van boven af hand geven :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:07

Zeg dat je verkouden bent, en daarom geen zoenen wilt geven.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:10

Ik wil jullie nog een gelukkig nieuwjaar wensen! :)
Dat de beste momenten van 2010 de slechtste mogen worden in 2011!

Hoe is jullie Oud & Nieuw geweest? :)
De mijne was ontzettend leuk, maar ik heb een bloedhekel aan de knallen van het vuurwerk.
Het doet pijn aan mijn oren, maar vooral het onverwachtse..
Daar heb ik een hekel aan..

Maar goed, nu is alles voorbij!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:00

Jullie ook een goed 2011, mijn dochter heeft veel vuurwerk afgestoken tot mijn verbazing.Andere jaren moest ze er niks van hebben.Helaas speelt het slaap probleem weer op,bang in het donker niet alleen kunnen ,willen slapen.Echt heel zielig,morgen ga ik weer druppels halen, die werken goed voor haar om rustig te worden voor het slapen gaan.Misschien iemand een tip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:15

Marleen, hebben jullie een vast ritueel voor het naar bed gaan? Pyjama, tanden poetsen, boekje, instoppen of iets dergelijks? Het kan schelen om dat heel consequent te doen, ook steeds op dezelfde tijd. En een nachtlampje misschien?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:54

Ja alles altijd het zelfde,gisteren middag begon ik er al over.Als je nou een affirmatie op zegt dat helpt echt,alles is goed in mijn wereld, ik ben kalm en ga heerlijk slapen.Ze werdf er echt rustig van en had zo iets van he dat werkt echt.Dus naar bed gaan ging goed, kom je straks nog kijken? Ja hoor ik kom kijken,maar als ik dan slaap? O zei ik dat zou wel goed zijn hoor, ze was er van overtuigd dat ze zo zou slapen.Maar toen ik ging kijken was het weer mis helaas,huilen gestrest enz.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:26

Wat rot Marleen.. Ik zou jou en jouw dochter graag willen helpen, ik zou allee niet weten hoe.. Ben je al langs de huisarts geweest? Misschien weet die een (tijdelijke) oplossing..

Vandaag is mijn mams jarig! Een anoniem persoon heeft gister avond/vannacht(terwijl we nog wakker waren, en we hebben niks gemerkt :') ) allemaal a4blaadjes opgehangen aan het huis en een spandoek opgehangen! Echt zo lief! Nu nog even ontdekken wie het heeft gedaan. Vanavond geeft mamslief ook een groot feest, ben benieuwd hoe het gaat worden!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 14:41

als ik weer s in zo'n periode zit slaap ik met ligt aan en de tv zachtjes aan, maar lijkt me ook niet zo gezond voor haar :')
xdniesje: haha fantastisch, hoe oud wordt ze dan? enne gefeliciteerd :D

gister weer gesprek gehad met psych, stond echt op het punt te stoppen als dit gesprek weer fout ging, 3 x raden nu dus geen confrontaties. dus blijf nu in tweestrijd.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:46

Dankjewel! Ze is vandaag 50 geworden! :D

Hoelang heb je die psych al?
Ik had in het begin helemaal geen klik met mijn psych, vond het stiekem maar een raar mens, en zij mij ook :'). Maar nu een halfjaar later vind ik het echt leuk om naar haar toe te gaan. Ze ziet mijn vooruitgang, dat is echt super om te horen! :)
Ze confronteerde mij ook heel erg, maar ik had dat nodig om weer een beetje op de rails te komen..

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 02:17

Zo, feestje is weer voorbij! Was erg leuk en gezellig, maar mentaal erg zwaar voor mij, ook fysiek door de mega hakken.. :')
Maar al dat geknuffel,gezoen en handen geven, sociale praatjes houden met een groot deel... Maar ik heb het weer gedaan! :D

Wie heeft hier allemaal een PGB? En waar gebruiken jullie het zoal voor als ik vragen mag?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:45

Ik heb een PGB voor de begeleiding die ik sinds deze zomer krijg.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 14:13

xdniesje schreef:
Dankjewel! Ze is vandaag 50 geworden! :D

Hoelang heb je die psych al?
Ik had in het begin helemaal geen klik met mijn psych, vond het stiekem maar een raar mens, en zij mij ook :'). Maar nu een halfjaar later vind ik het echt leuk om naar haar toe te gaan. Ze ziet mijn vooruitgang, dat is echt super om te horen! :)
Ze confronteerde mij ook heel erg, maar ik had dat nodig om weer een beetje op de rails te komen..

nu denk ik vanaf oktober ofzo,
confronteren vind ik niet zo erg (ook al zou ik er op dat moment wel boos om worden :+ ) maar ze zegt dingen die me echt kwetsen, die niet nodig zijn. en doet vaak dingen waarvan ik denk dat je die in therapie helemaal niet zou moeten doen (studeer zelf psychologie).

heb geen pgb, was ook net van de tijd dat de pgb werd stopgezet.

Jeej vandaag is een deel van mn bestelling binnen gekomen :D had paar foto's op verschillende ondergronden laten afdrukken (had al canvas) gister was mn alimubond binnengekomen, en vandaag de poster, aangezien poster stuk goedkoper was heb ik m groot besteld, nou en groot is is :D 80x120 ofzo nou ja echt gewoon levensgroot portret van paardlief en mij :D :D nu nog wachten op de bestelling op acrylglas.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:33

Hier ook pgb voor begeleiding, gelukkig was die aanvraag al rond voor de tijdelijke stopzetting.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:11

Hebben jullie ook dat jullie wel eens iets kapot willen maken? Mijn dochter heeft een bril en moet zich soms erg in houden hem niet kapot te maken.Pfff lastig weer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:56

Gaat het om frustratie/boosheid ten opzichte van die bril, of om algemene frustratie/boosheid en wordt dat op de bril afgereageerd?
In het eerste geval kan je uitzoeken of je het ding acceptabeler kan maken (misschien zit/past hij niet goed), in het tweede geval kan je iets zoeken waar ze het wel op mag afreageren (een kussen om in te slaan bv.). Ik weet dat emotieregulatie ook vaak wordt aangeraden om te zorgen dat het punt van af moeten reageren helemaal niet bereikt wordt, maar ik vind dat dat best af en toe mag, mits veilig en gecontroleerd.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:49

marleen_usar schreef:
Hebben jullie ook dat jullie wel eens iets kapot willen maken? Mijn dochter heeft een bril en moet zich soms erg in houden hem niet kapot te maken.Pfff lastig weer hoor.

heb t ook gehad, bril moest het vaak ontgelden, een ander voorwerp zou niet helpen omdat ik gewoon dan dat ding haatte, vond mezelf ook lelijk, en werd gepest met de bril,
Heb m heel vaak weggegooid, moest m dan vaak volgende dag wel weer laten rechtzetten of brilglas er weer inzetten, maar ging altijd wel weer goed , heb maar één keer gehad dat ie kapot was, maar dat kwam omdat ik m zelf wel even zou rechtzetten :+
Elke keer dat we een nieuwe bril uitzochten was stevigheid wel een groot punt waar we naar keken :P

Zit trouwens te denken dat ik t nog steeds doe, niet meer echt wegsmijten maar wel van me af gooien, Dan kan ik de wereld niet meer zien en voor mijn gevoel hun mij ook niet meer :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:19

Ze is blij met de bril en hij staat ook leuk dat weet ze ook, dus geen idee waarom hij kapot moet?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 02:25

ladypaard schreef:
Zit trouwens te denken dat ik t nog steeds doe, niet meer echt wegsmijten maar wel van me af gooien, Dan kan ik de wereld niet meer zien en voor mijn gevoel hun mij ook niet meer :D

ik voel me er dus ook veilig mee :) even afgesloten van de buitenwereld. (ik wil altijd alles zien, ben heel erg neurotisch, dus op zo'n moment stop ik mezelf, door af te wenden van een "aanvallende/enge" omgeving). Moet wel zeggen dat ik zonder bril dus weinig zie, enkel schimmen, vroeger was dat wel iets beter maar vaag genoeg :+

kan by the way wel mensen aan kijken als ik mn bril niet op heb :P (even meteen mening rechtzetten dat autisten niet begrijpen dat je mensen moet aankijken bij het praten :z )

Ben ondertussen wel erg benieuwd wat de reden is van dochter :) als je daar ooit achter komt. Ondertussen: een reservebril is erg handig :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:56

marleen_usar schreef:
Ze is blij met de bril en hij staat ook leuk dat weet ze ook, dus geen idee waarom hij kapot moet?

Vraag het haar anders. Hier gaan gissen helpt niet, met de reden kan je een andere uitlaatklep gaan zoeken.