Betteke schreef:Begrip heb ik voor de gierende hormonen waardoor de TS onredelijk wordt. Daar kan je niks aan doen. Maar wat mij opvalt is dat je jezelf in een slachtofferrol duwt, jij doet alles goed en je vriend is de boeman.
Ik kan je vertellen dat mijn man toen ik zwanger was mij rustig een bierkratje liet sjouwen en dat vond (en vind) ik niet meer dan normaal. Je bent zwanger, niet ziek. Ik moest op het laatst rustig aan doen ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging. Geen seconde heb ik me druk gemaakt, een opgeruimd huis was het toch wel, want met twee personen wordt het niet echt vies en als er eentje 40 uur werkt valt de rotzooi ook reuze mee. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om hem te vragen om mij te helpen met het huishouden. Die man was 's avonds bekaf en deed echt niks meer.
Waarschijnlijk was je vriend voor de zwangerschap al niet erg betrokken bij jouw wel en wee en verwacht jij nu dat hij dat wel is. Het is erg onredelijk om te verwachten dat iemand 180 graden veranderd alleen omdat jij zwanger bent. Hij kan best een beetje rekening met je houden, dat ben ik met je eens, maar ik vind uit je posts blijken dat je van een mug een olifant maakt en alle schuld in zijn schoenen schuift.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij vertrokken is, ik zou ook gek worden als ik thuis zou komen en je krijgt alleen maar verwijten naar je hoofd geslingerd.
Bovendien zie ik niet in waarom je als een prinses behandeld zou moeten worden, je bent alleen maar zwanger, niks meer, niks minder.
Hij liet jou rustig een bierkratje sjouwen en jij vindt dat allemaal normaal? Het MAG niet eens meer na een bepaalde tijd! Ik vind wel dat je onderscheid moet maken in het moment van de zwangerschap, dan is het gevaarlijk voor een zwangere vrouw en haar kind om zware dingen te sjouwen. Imo is een man die een hoogzwangere vrouw (vanaf 7-8 maanden toch zeker) een bierkrat laat sjouwen echt niet helemaal goed in het hoofd, laat staan dat hij zijn vrouw dan als een prinses zou behandelen, overdrijven is ook een kunst. Maar goed, iedereen mag ZELF beslissen of ze dit gedrag normaal vinden of niet, en TS kiest voor een beter leven met een fijne en zorgzame man. Good for you zou ik zeggen meid