Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:52

_Chanel_ schreef:
Maar TS dat geloof ik gewoon weg niet. Er zal vast een reden zijn waarom hij die dingen zegt en aangezien je aanvallende reacties hier ( en btw ook in andere topics waarin je geen gelijk krijgt) zal je vast ook zo tegen hem doen.

Ik geef je zijn visie erop, en als je dat niet geloofd... prima hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:01

Zoals te lezen is, is het vooral jouw visie van zijn visie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:05

Cayenne schreef:
Zoals te lezen is, is het vooral jouw visie van zijn visie ;)

Ben het volkomen met je eens.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:09

Die 'éénkantsvisie' heb je op dit soort forums vaker toch? Maar als ik tussen het 'gezeur' de feiten lees, dan spreken die ook wel boekdelen. Soms is afstand nemen beter. Ik denk dat TS daar zelf de beste beoordeling in kan maken?
Mss wil de ex van TS hier zijn mening ook uitleggen? Als er al discussie over is ín de relatie, dan is er altijd één ding duidelijk: De relatie loopt een deuk op. De onderliggende verhoudingen zijn dan bepalend hoe veerkrachtig de relatie is. In deze relatie is de rek er duidelijk uit. Wie zijn wij dan om te bepalen wie het juiste besluit neemt. Ik kijk gewoon naar de feiten.
Zwanger zijn is echt zwaar en daar heb je steun bij nodig. Maar bevallen en een kind opvoeden is echt nog moeilijker! Als er tijdens de zwangerschap al zulke grote problemen zijn, dan worden die alleen maar moeilijker. Dat moet je je echt realiseren. Een paard of hond zijn echt makkelijker. Ik heb inmiddels respect voor éénouder gezinnen. Ik ben altijd blij dat ik af en toe wat kan verschuiven naar mijn lief en dat die dat dan liefdevol en probleemloos op zich neemt. Dat heet geven en nemen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:08

Ik kan snappen dat je erg pissig op hem bent als hij zich zo heeft gedragen als jij zegt. Maar hoe je het ook wendt of keert: Hij is de vader, dus heeft net zoveel rechten als jij. Proberen hem uit de erkenning te praten door te zeggen dat hij dan geen alimentatie hoeft te betalen klinkt in mijn oren als 'afkopen.'

je zegt dat je je dochter haar vader niet wilt onthouden, maar vervolgens kom je er mee dat je haar niet in die rokerige omgeving wilt bij "opa en oma." Dat klinkt alsof je deur bij voorbaat al dichtgooit. Maar, de tijden zijn veranderd wat rechten van de vader aangaat. Een kind heeft nog altijd 2 ouders, hoe erg hij zich ook als een lamlul opstelt tegenover jou, dat wil niet zeggen dat hij voor jullie dochtertje ook slecht zal zijn.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:14

JessAndHope schreef:
_Chanel_ schreef:
Maar TS dat geloof ik gewoon weg niet. Er zal vast een reden zijn waarom hij die dingen zegt en aangezien je aanvallende reacties hier ( en btw ook in andere topics waarin je geen gelijk krijgt) zal je vast ook zo tegen hem doen.

Ik geef je zijn visie erop, en als je dat niet geloofd... prima hoor.

Jouw visie is simpelweg niet objectief. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:56

Tja, ik zou het ook niet kunnen waarderen als mijn ex ons kind in de rook zal laten lopen. Nou is dat bij ons totaal niet aan de orde (ik laat mijn dochter met een gerust hart bij hem), maar zou het wel zo zijn en het is ook nog eens iemand die loopt te zeiken over de zwangerschap, die zich niet wil verdiepen in kinderen (het is best slim om van tevoren iets te lezen bv), dan zou ik er persoonlijk al geen goed gevoel over hebben en zou ik net zo reageren als TS. Zeker gezien hoe alles gelopen is. Dus ja, ik kan me er zeker iets bij voorstellen. En dan ben ik toch echt iemand die een vader voor het kind heeeeeeel belangrijk vind. Maar er zijn grenzen. En het is ook mijn kind en ik neem alleen genoegen met het beste voor mijn kind.

Godzijdank heb ik deze ellende niet, want het lijkt me verschrikkelijk. Ik denk dat TS prima zelf kan beslissen. Natuurlijk is ze niet objectief, want het gaat om haar kind. En is gewoon zo dat sommige vaders (ouders, want er zijn ook moeders die er niets van bakken) gewoon niet ok zijn. En dan is kindlief soms beter af zonder die ouder. Hoe vervelend ook. Ik kan dat hier inschatten, andere bokkers eigenlijk ook niet, naar mijn idee.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:46

swoeky schreef:
maar dan nog.... hij is nu wel zo laf geweest om voor de 3de keer weg te lopen en nu dus weg te blijven
en dan dat hij al gezegd heeft dat hij wat voelde voor een ander, hoe is dat nu, hebben hun nog contact.

ik denk dat het allemaal te snel is gegaan en kom op mensen hij is wel 35 en ts een stuk jonger

Ik denk dat dat het grote probleem is, het leeftijds verschil. Hij ziet de dingen totaal anders door een stukje levens ervaring.

Bedoel het niet kwetsend hoor TS

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:48

Toch, als ik zo hoor wat hij allemaal doet en zegt werkt die ervaring niet in z'n voordeel hoor :=

Twiggy dat heb je mooi verwoord :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:35

Iemand van 35 die zo praat en doet, laat mij juist zien dat hij weinig geleerd heeft in het leven.
Wat dat betreft ben ik het ook helemaal eens met imd. ;)

Ik ben zelf bijna 40 en kan me werkelijk niets, maar dan ook niets voorstellen bij dat gedrag van hem, zoals TS het beschreven heeft. :n

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:37

Nee ik ook niet, maar we zijn er niet bij geweest , dus weten we ook niet hoe en waar dat gedrag vandaan komt ;)

Ik zeg niet dat ts liegt hoor, maar vind dat je pas kan oordelen als je beide hebt gehoord en of hebt meegemaakt.

Ik denk dat hij in zijn nabijheid alleen maar vrouwen heeft gezien die door bikkelden tijdens de zwangerschap en daarbij vergeet dat het ook anders kan.(stukje ervaring wat ik bedoel :D )

Ik ben zelf kraamverzorgende en kan me er dus een goede voorstelling van maken, en weet dat als een verloskundige je een halt toeroept je dat serieus moet nemen, ondanks dat ik beide zwangerschappen ook door gebikkelt heb. Snappen jullie wat ik bedoel?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:06

Ik weet, ik ben zelf ook niet de makkelijkste en ik denk dat we inderdaad misschien wel een gekleurd beeld voorgeschoteld krijgen.

Als je als man nog moet gaan koken als je om 6 uur thuis komt uit je werk dan zorgt dat op een gegeven moment voor irritaties als je weet dat je partner 15 uur in de week werkt. Tenminste, bij mij wel. Dat heeft in mijn ogen niets met de zwangerschap te maken. Oke, je was misselijk. Maar er bestaan ook legio goede kant en klaar maaltijden.

Met die gasflessen eender. Wij weten niet wat er aan vooraf gegaan is. Als hij de hele tijd achter zijn vodden aangezeten wordt op het moment dat ie voet in huis zet, ook al wordt het vriendelijk gevraagd, ja daar wordt je op een gegeven moment goed kriegelig van. Als je vervolgens de hele tijd te horen krijgt wat je NIET goed doet, zoals het poetsen van de wc of weet ik veel, ja dan zou ik ook m'n kont tegen de krib gooien. En met die gasflessen, komop, dat had toch ook even iemand anders kunnen doen? Ouders, goede vrienden, een buurman. Nee, dat moet hij dan perse doen en als er al eea aan vooraf is gegaan dan kan dat inderdaad op ruzie uitlopen.

Vervolgens wordt ie iedere keer om z'n oren geveegd met wat ie allemaal in een kwaaie bui geroepen heeft. Zoals "jij wilde een kind". En ik wed dat hij het gasfles verhaal minstens nog 20 keer naar z'n hoofd geslingerd heeft gekregen.

TS je schrijft dat het niet aan jou ligt omdat jij juist de laatste tijd alles poeslief gevraagd hebt. Ik krijg de indruk dat je dat iedere keer aanhaalt om maar te laten zien dat jij geen enkel aandeel hebt in de onverschillige houding van je ex naar jou toe. Maar kijk nou eens heel eerlijk naar je eigen handelen, steek de hand ook eens in eigen boezem. Als ik mijn vriend alleen maar de hele tijd wijs op dingen die hij NIET goed doet, dan steekt ie op een gegeven moment ook de spreekwoordelijke middelvinger naar me op en mag ik mijn eigen mest wegbrengen en het hooi en stro hier zelf regelen voor de paarden. Lijkt me een hele logische reactie. En op zo'n moment vind ik hem dan ook een klootzak, want hij heeft er enkel die paarden maar mee. Maar dat is dan wel op een punt dat ik hem ontzettend heb lopen irriteren, dat komt hier namelijk ook weleens voor ;) En dan kan ik 100 keer zwanger zijn, dat interesseert hem op dat moment niks hoor.

Moraal van het verhaal, weet je zeker dat er niet meer gebeurd is? Staan die incidenten echt op zichzelf? En het eten verzorgen, gewoon je dingetjes in huis op je gemak doen, moet makkelijk kunnen tijdens een zwangerschap met een baan van 15 uur. Of heb je om gezondheidsredenen ook moeten stoppen met je werk van de verloskundige? Jij kunt beter proberen te denken in mogelijkheden ipv wat allemaal niet kan. Het glas is halfvol, niet halfleeg. Probeer het eens, het zal je leven een stuk aangenamer maken.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 18:29

@ maikeltje:

A. Hij komt niet pas om 6u uit zijn werk, maar om 4u. Dan doettiej ff een uurtje zn ogen dicht en gaat dan achter de computer. Als ik al de hele dag heb lopen sjouwen met boodschappen en bezig ben geweest, dan vind ik het niet meer dan terecht dat ik even vraag of hij zou willen koken. Om vervolgens eerst helemaal uit te moeten gaan leggen wáárom hij moet koken en waarom ik het niet wil/kan doen. Mag ik daar nog even bijvoegen dat hij zelde tot nooit kookte... dus het is ook niet zo dat ie het al iedere dag stond te doen. Wat is dan de moeite om even een keer te koken. En nog wel simpel ook, nml de leftovers van de vorige dag.

B. die gasflessen is helemaal níks aan vooraf gegaan. Aangezien hij pas sinds zondag middag terug was en maandag middag het gas op bleek. En nee, ik ga niet aan mijn ouders vragen of ze even een kwartier met de auto willen komen rijden om gasflessen te tillen en ze te gaan vervangen voor me. Kom op zeg! Hij is verdomme de vent in huis! Ik weet niet hoe jouw thuis situatie is, maar ga jij je schoonouders vragen of ze even iets komen doen omdat vriendlief het gewoon stomweg weigert onder de mom dat jij dat wel kan doen? Dat vind ik echt van de zotte hoor! Sorry, maar hij hoort dat gewoon te doen. Tis op dat moment ook zijn huis, hij gebruikt dat gas ook en hij is gewoon de vent in huis. Dus dan doet hij dat maar.
Nee... we schuiven het af op je zwangere vriendin die al ontzettende bandenpijnen heeft als ze níks tilt. Maar als ik dat uitleg, dan stel ik me aan en is er niks aan de hand.

C. hoezo iedere keer om zijn oren vegen dat hij de gasflessen niet doet of dat hij zegt 'jij wilde een kind'. Het is gewoon niet normaal om zoiets te zeggen, (en geloof me, hij was niet boos want hij heeft het zelfs nóg een paar keer vol overtuiging gezegd) en het is niet normaal om mij alles maar op te laten lossen.

D. JA ik weet zeker dat het niet aan mij ligt. Ik heb er keihard voor geknokt om de relatie te laten slagen, en dat kan niet als ik op iedere slak zout leg. Dus heb ik dat ook niet gedaan. Maargoed, dat is blijkbaar zéééér moeilijk te geloven, dat iemand zo erg zn best kan doen.

E. Er is niks anders gebeurd, dit is waar ik zowat dagelijks mee te maken had. Jij doet het nu net zo overkomen alsof ik niks deed in het huishouden (ik citeer: en het eten verzorgen, gewoon je dingetjes in huis op je gemak doen, moet makkelijk kunnen tijdens een zwangerschap en met een baan van 15 uur)
Ik deed/doe álles in het huishouden. Twee dingen die ik van hem vroeg: de wc schoonmaken (1x in de week) en de kattenbak verschonen (om de dag het zaagsel verversen) Meer vroeg ik niet. Jah, die verdomde gasflessen! En dat is dan zoooo moeilijk om te doen.

Ik doe alles wat ik kan en zelfs nog meer dan wat ik eigenlijk zou moeten doen. Ik heb mezelf dagelijks voorbij gelopen omdat meneer geen poot uitstak en het liefst zag dat zn krante klaarlag, zn pantoffeltjes klaarstonden en zn bakje koffie al dampend naast de bank stond zodra hij thuis was.
Wat een verschil met nu, nu ik in alle rust ook eens op de bank kan gaan zitten, zonder te horen te krijgen dat ik het huishouden verslons! En een moeder die tenminste wél meedenkt en bezorgd is en vraagt hoe het gaat.

Het is toch belachelijk dat hij in 7 maanden tijd NOOIT heeft gevraagd hoe het met me ging of hoe ik me voelde.... :( Maar dat zal ik wel verkeerd zien...

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:34

Aagh, wat kunnen sommige mensen zich hier op dit topic toch vervelend gedragen!
Heeft iemand mijn vorige post gelezen??!
Hetgene dat TS nodig heeft is een BEGRIPVOLLE POST.
En anders, stop dan maar met die postst die erop wijzen dat 'zij' enkel in fout is.
Beide zijn in fout. Ik zeg niet dat enkel haar man in fout is, zij ook.. maar Hallo, Hormonen??!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:58

Begrip heb ik voor de gierende hormonen waardoor de TS onredelijk wordt. Daar kan je niks aan doen. Maar wat mij opvalt is dat je jezelf in een slachtofferrol duwt, jij doet alles goed en je vriend is de boeman.

Ik kan je vertellen dat mijn man toen ik zwanger was mij rustig een bierkratje liet sjouwen en dat vond (en vind) ik niet meer dan normaal. Je bent zwanger, niet ziek. Ik moest op het laatst rustig aan doen ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging. Geen seconde heb ik me druk gemaakt, een opgeruimd huis was het toch wel, want met twee personen wordt het niet echt vies en als er eentje 40 uur werkt valt de rotzooi ook reuze mee. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om hem te vragen om mij te helpen met het huishouden. Die man was 's avonds bekaf en deed echt niks meer.

Waarschijnlijk was je vriend voor de zwangerschap al niet erg betrokken bij jouw wel en wee en verwacht jij nu dat hij dat wel is. Het is erg onredelijk om te verwachten dat iemand 180 graden veranderd alleen omdat jij zwanger bent. Hij kan best een beetje rekening met je houden, dat ben ik met je eens, maar ik vind uit je posts blijken dat je van een mug een olifant maakt en alle schuld in zijn schoenen schuift.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij vertrokken is, ik zou ook gek worden als ik thuis zou komen en je krijgt alleen maar verwijten naar je hoofd geslingerd.
Bovendien zie ik niet in waarom je als een prinses behandeld zou moeten worden, je bent alleen maar zwanger, niks meer, niks minder.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:04

wil ik niet en vraag ik niet... ik hoef niet als een princes behandeld te worden. ik vraag begrip voor mn zwangerschap, die nu niet 1 van de makkelijkste is, niet meer, niet minder

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:12

Betteke schreef:
Begrip heb ik voor de gierende hormonen waardoor de TS onredelijk wordt. Daar kan je niks aan doen. Maar wat mij opvalt is dat je jezelf in een slachtofferrol duwt, jij doet alles goed en je vriend is de boeman.

Ik kan je vertellen dat mijn man toen ik zwanger was mij rustig een bierkratje liet sjouwen en dat vond (en vind) ik niet meer dan normaal. Je bent zwanger, niet ziek. Ik moest op het laatst rustig aan doen ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging. Geen seconde heb ik me druk gemaakt, een opgeruimd huis was het toch wel, want met twee personen wordt het niet echt vies en als er eentje 40 uur werkt valt de rotzooi ook reuze mee. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om hem te vragen om mij te helpen met het huishouden. Die man was 's avonds bekaf en deed echt niks meer.

Waarschijnlijk was je vriend voor de zwangerschap al niet erg betrokken bij jouw wel en wee en verwacht jij nu dat hij dat wel is. Het is erg onredelijk om te verwachten dat iemand 180 graden veranderd alleen omdat jij zwanger bent. Hij kan best een beetje rekening met je houden, dat ben ik met je eens, maar ik vind uit je posts blijken dat je van een mug een olifant maakt en alle schuld in zijn schoenen schuift.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij vertrokken is, ik zou ook gek worden als ik thuis zou komen en je krijgt alleen maar verwijten naar je hoofd geslingerd.
Bovendien zie ik niet in waarom je als een prinses behandeld zou moeten worden, je bent alleen maar zwanger, niks meer, niks minder.

Hij liet jou rustig een bierkratje sjouwen en jij vindt dat allemaal normaal? Het MAG niet eens meer na een bepaalde tijd! Ik vind wel dat je onderscheid moet maken in het moment van de zwangerschap, dan is het gevaarlijk voor een zwangere vrouw en haar kind om zware dingen te sjouwen. Imo is een man die een hoogzwangere vrouw (vanaf 7-8 maanden toch zeker) een bierkrat laat sjouwen echt niet helemaal goed in het hoofd, laat staan dat hij zijn vrouw dan als een prinses zou behandelen, overdrijven is ook een kunst. Maar goed, iedereen mag ZELF beslissen of ze dit gedrag normaal vinden of niet, en TS kiest voor een beter leven met een fijne en zorgzame man. Good for you zou ik zeggen meid :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:23

@ Girley : thanks! :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:24

Ik vind dat normaal ja. We hebben het wel over 21 jaar geleden toen er nog niet zo spastisch gedaan werd over zwanger zijn.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:25

21 jaar geleden waren de cijfers van miskramen ook hoger en was Softenon in nemen heel normaal (en zogenaamd ongevaarlijk)...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:28

Softenon is van de jaren 60, ik was zwanger in 1989, klein verschilletje.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:28

pardon, mijn fout! Maar ik bedoel maar te zeggen dat ze wel wijzer worden met de jaren...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:30

Aan jouw antwoord op mijn post moet ik aflezen dat jij inderdaad geen fouten maakt en altijd en overal redelijk bent en blijft. Heel bijzonder wel.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:30

neej, niet ALTIJD. dat zeg ik niet maikeltje... als je leest zal je zien dat het de laatste weken betreft omdat ik er toen extreem op gelet heb

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:38

Mijn dochter, die van de eerste bierkrattillende zwangerschap, leest nu het boek "de hufter op het witte paard". Misschien knap je daarvan op TS. :D