wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:41

mirim schreef:
Ja heel herkenbaar. Je denkt de heel wereld weer aan te kunnen en vliegt bij wijze van spreken weer in de gordijnen, maar de dagen erna mag je de tol betalen. Helaas, je wordt er steeds aan herinnert dat je een chronische ziekte hebt. Ik heb altijd alles gekund, was eigenlijk nooit ziek, dus het is nog wel even wennen. Natuurlijk houd ik er wel rekening mee dat ik niet alles meer kan, maar ik weiger toch om het rustiger aan te doen voor de rest van mijn leven. Als je voor een werkgever werkt ligt dat natuurlijk wel even anders.

Heel herkenbaar... de jonge meiden hadden moeite om mijn tempo bij te houden...
En nu hobbel ik achter de meute aan... is soms best slikken hoor.

mirim

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:47

Ja, inderdaad. Er waren mensen die zeiden dat ze al moe waren bij het zien wat ik op een dag allemaal deed. Maar het was voor mij geen punt, alles kon. De ziekte is er bij mij langzaam ingeslopen, zoals bij velen, dus ik ben ook langzaam gaan afbouwen (onbewust). Maar als je uiteindelijk al moe bent na het uitmesten van de paarden en maar weer even gaat zitten merk je toch wel dat er iets aan de hand is. Nu kan ik weer uitmesten, het pad aanvegen, paardrijden en het huishouden doen. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik dat niet meer op 1 ochtend doe, maar verdeeld over de hele dag. Maar ik kan het weer....op de goede dagen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:49

Ja ik ook, ik rij momenteel ook alleen maar als ik me goed voel en niet moe.
Nouja het is zo... al is het wel hard dat je veel moet inleveren vooral als je zoveel leuk vind

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:54

Ja mateloos vervelend. Maar het is gelukkig geen levensbedreigende ziekte. Ik heb een vriendin verloren aan kanker, twee andere vriendinnen zijn afhankelijk van de rolstoel en hebben dagelijks pijn. Bij het zien van hun doorzettingsvermogen en levenslust durf ik eigenlijk niet echt te klagen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:59

Nee dat doen we ook niet maar het is vaak zo aanpassen.

Ik kijk ook naar diegene die het minder hebben hoor en als ik soms de verhalen lees ben ik blij dat ik er toch wel redelijk vanaf kom en dat ik weer de goede kant uitga.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:09

ehhh..ik schrijf een berichtje en zeg plaatsen en nu staat m ijn bericht er niet!! Nog maar een keer: Het voordeel van dit topic is dat je best wel eens lekker mag klagen en je hart luchten, dat maakt dat je thuis misschien wat gezelliger kunt zijn, toch??
Ik ben wel blij dat ik niet de hele dag met pijn hoef rond te lopen, want dat lijkt me nog moeilijker dan het koud te hebben en moe te zijn. Dit bedenk ik me dan maar als ik een dag flink de pest in heb.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:11

Klopt zo denk ik er ook over hoor, en ik ben nooit sjagie bij mij is een glas altijd half vol en niet half leeg... en mijn osteo zei tegen me.. geloof in je eigen lichaam dan geneest het het snelste en dat is zo.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:16

Je osteo kan inderdaad wel eens gelijk hebben. Ook wel eens gehoord van gezonde geest= gezond lichaam. Natuurlijk gaat het niet altijd op, maar met je eigen instelling kun je veel bereiken.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:41

Mando schreef:
Heel herkenbaar...

Moet je aanmelden op het schildklierforum http://www.schildklierforum.com
daar een speciaal topic over Hyperthyreoidie

Werk je weer fulltime Deflin

IK merk ook als ik te veel doe hoor... mag maximaal van de bedrijfsarts nu 6 uur werken en meer niet anders ga ik over mijn grenzen heen

Ik werk altijd 32 uur. Dus geen fulltime. Meer uren dan dit wil ik ook niet hoor.

Vindt wel dat Mirim gelijk heeft wat betreft dit topic haha. Hier zijn ook de enige momenten dat ik zeur :o Ik ga bijna altijd full pull heb de afgelopen 3 maand een bijhoorlijk vol schema gehad, maar soms wel de neiging om mij een week ziek te melden. 2 x ook daadwerkelijk gedaan omdat ik echt kapot was. mijn schema was: 32 uur werken, 3 wedstrijden badminton in de week, tot s'avonds laat. Natuurlijk nog de verzorging van alle paarden en de andere dieren, naar de fysio en dan nog de vele verjaardagen en andere dingen die geregeld moesten worden.
Het scheelt dat ik op mijn werk heel vrij ben, heb ik geen zin meer en heb ik geen afspraken dan neem ik gewoon vrij. Maar ja het is ook erg om dit elke keer te doen vindt ik.

Toch denk ik altijd nog steeds dat ik me verschrikkelijk aanstel, maar goed waarschijnlijk loop ik er al heel wat jaren mee rond zonder er ooit iets verdacht van te zien, heb nu net sinds een jaar medicijnen maar moet eerlijk bekennen dat ikzelf nog niet zo heel erg veel verbetering erin zie.
Denk toch dat ik binnenkort weer eens zo'n natuurmannetje opzoek, baat het niet dan schaat het niet :Y)

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:07

net weer bloedgeprikt.
even vraagje;
hebben jullie ook last van moeilijk aanprikbae aderen ?
vind het elke 6 weken weer vevelend standaard word er misgeprikt bij mij
vrijdag de uitslag en dan horen we het wel weer

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:08

nee bij mij niet, iedere keer direct raak

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:55

Ja, bij mij kunnen ze ook heel moeilijk mijn ader vinden. Het gebeurt soms ook dat de ader ineens dichtslaat na een paar druppels:-(. Ik moest zelfs een keer terug omdat ze toch te weinig bloed hadden om te onderzoeken. Ik moet ook nodig weer laten prikken, maar stel het steeds uit.
Deze keer heb ik besloten om naar het ziekenhuis te gaan om te prikken. Over het algemeen zitten daar betere prikkers heb ik me laten vertellen. In het bejaardenhuis bij ons in het dorp waar het prikpunt is zitten vaak mensen die het voor het eerst zelfstandig mogen doen. Ze worden al nerveus als ze geen ader zien.
Dan rijd ik maar een stukje extra, daarna een kopje koffie in de stad.......maakt het weer helemaal goed.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:58

mirim schreef:
Ja, bij mij kunnen ze ook heel moeilijk mijn ader vinden. Het gebeurt soms ook dat de ader ineens dichtslaat na een paar druppels:-(. Ik moest zelfs een keer terug omdat ze toch te weinig bloed hadden om te onderzoeken. Ik moet ook nodig weer laten prikken, maar stel het steeds uit.
Deze keer heb ik besloten om naar het ziekenhuis te gaan om te prikken. Over het algemeen zitten daar betere prikkers heb ik me laten vertellen. In het bejaardenhuis bij ons in het dorp waar het prikpunt is zitten vaak mensen die het voor het eerst zelfstandig mogen doen. Ze worden al nerveus als ze geen ader zien.
Dan rijd ik maar een stukje extra, daarna een kopje koffie in de stad.......maakt het weer helemaal goed.

ja bij mij is die nu ook dichtgeslagen na een paar druppels bloeedd en ben ook al eens 1 keer terug geweest.
heb een voordeel mijn afspraak met de internist staat altijd vast dus moet ik 2 dagen van te voren wel na het ziekenhuis om te prikken... kan het dus niet utistellen:P

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:00

Hier meld zich nog een patiënt... Ik slik iedere dag 4 pilletjes Thyrax :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:10

slik je vier blauwe pilletjes?
Ben je sinds kort bekend met jouw schildklierafwijking?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:12

Sinds ong. een maand of 8...

4 blauwe pilletjes :) Per maand bloed prikken en verder opschroeven... We zijn nog zoekende... en komen op 4 of 5 uit... Volgens de huisarts...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:36

Waarom krijg je dan vier blauwe pilletjes? Dat staat gelijk aan 1 witte. (dat slikt makkelijker dan 4, toch?)
Ik slik nu sinds ruim een jaar 1 witte en 1 blauwe. Dit gaat nu goed, maar de arts hoopt dat we het binnenkort iets kunnen verlagen. We wachten het maar af. Wel apart dat jij iedere maand moet prikken. Bij mij is dat iedere twee maanden en later iedere drie maanden. Iedere keer na een nieuwe instelling was ik weer redelijk beroerd. Van mij mag het voorlopig even zo blijven.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:44

Omat we nog aan het opbouwen zijn :) Dit is namelijk de eerste maand en ik moest eerst maar eens uit gaan proberen of ik er geen gehaast gevoel enzo van kreeg....

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:08

ik moet ook iedere maand hoor:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:16

Ik moet ook iedere 6 weken en zit nu op 5 blauwe of 1 witte en 1 blauwe.. hoe je het wilt bekijken :-)
Dat beroerd zijn na iedere ophoging heel herkenbaar ben blij dat ik die periode van 5 weken weer achter de rug heb.
Al voel ik me vandaag ook vrij moe maar dat kan de omslag van het weer zijn (altijd maar uitvluchten verzinnen hahahahah)

Werk je alweer PSM? Of ben je nog net zo brak als ik ben.
Bij mij is het 5 juli geconstateerd.
Dus we lopen ongeveer gelijk dan ;-)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:59

Ik heb al die tijd gewerkt, en ben het afgelopen half jaar ook gewoon naar stage geweest, nu weer naar school... WEl veel vaker ziek geweest dan normaal. iedere keer na verhoging :j ... En vaak met lood in de schoenen...

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:06

en ik loop ook gelijk met jullie bij mij ben ik gestart op 17 juli ofzo

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:10

Zijn jullie er zo beroerd van geweest dat je moest stoppen met werken enzo dan?

Ik heb alleen ong. een jaar lang rond gelopen met enorme oververmoeidheids klachten en altijd spierpijn of wat dan ook... en ik kon gewoon geen week zonder 8 uur slaap iedere nacht, want dan was ik geheid ziek

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:50

Ow Jetwii dat wist ik niet.

Ik weet niet wat jouw begin waarde was toen ze het constateerde.

Bij mij was hij TSH 156 en ik was gewoon chronisch moe, pijn klachten in mijn lijf, ze dachten zelfs een nekhernia en met al die pijn liep ik al vanaf febr vorig jaar.
Ik ben geloof ik 2 weken thuis geweest ook omdat ze een cyste op mijn eierstokken vonden en ik dus een mri moest .. nouja te veel voor woorden allemaal veroorzaakt door mijn.... schildklier.

Ik werk nu tussen de 4-6 uur per dag en idd lig ik soms om half 9 al op bed omdat ik te moe ben.
En ik heb nu 2 dagen 6 uur gewerkt en was vandaag kapot, misschien ook dat ik last heb van de weersverandering.. ik weet het niet.

Maandag mag ik naar de endocrinoloog dus ben benieuwd.
Eind nov heeft de HA mij gestabiliseerd omdat ik met ophogingen helemaal van het pad af ging.. was echt de weg kwijt en toen was mijn TSH 23 maar eind dec weer 33 dus weer een blauwe erbij, nu ben ik dus doorgestuurd hij durfde het niet meer zelf aan.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:33

mijne was 85