Bewust 1 kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:07

Ik denk dat je sowieso nooit van tevoren kunt zeggen wat je kind uberhaupt leuk gaat vinden. Dat maken wij niet uit voor hen, dat maken ze zelf uit. ;)
Althans, zo zou het moeten zijn (ken ouders die dat anders zien of hebben gezien, met alle gevolgen van dien). :\

Overigens is de mijne ook dol op paarden en op dansen, net als haar mama :D . Maar ach, dat kan over een aantal jaren ook weer omslaan. Ik vind het vooral belangrijk dat zij gaat doen, wat zij leuk vindt en niet wat ik leuk vind. Die druk ga ik niet op haar schouders leggen, ook al zou ik het geweldig vinden als het zo blijft natuurlijk. ;)
Maar er zijn nog zoveel andere leuke dingen......

En ik vraag me af wat mensen doen als ze een tweeling krijgen? :D
Of zoals een vriendin van mij een drieling kreeg, ongepland, terwijl ze er net eentje van een jaar had?
Wat dan? :+

stoer

Re: Bewust 1 kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 07:49

Dan kun je niet anders dan er voor zorgen, maar poeh hey, 4 kinderen is niet niks hoor, heb mijn handen al vol aan 1 kleine man van bijna 2.... respect voor wie dat kan haha, ik denk dat ik het niet zou kunnen, al zul je daar best wel in groeien!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 07:53

Als ik zou horen dat ik een tweeling zou krijgen zou ik dat in den beginne vre-se-lijk vinden.

Ik zou niet weten waar ik het zoeken moet. Twéé kinderen, afschuwelijk..

Maarja.. ik neem aan dat voor zo'n beetje iedereen geldt: zijn ze eenmaal geboren, dan deal je er gewoon mee, en dan hou je toch wel zielsveel van ze.

Maar eerst? horror.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:03

Bij een tweelingzwangerschap zal ik waarschijnlijk als eerste denken aa de risico's. Als ze er eenmaal zijn zal ik het denk ik wel redden, red ik nu met drie kleintjes ook. Maar pffff een vierde ooit lijkt me wel wat, maar om er meteen 2 of 3 bij te krijgen... :=

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:09

Ik, nee sorry, wij hebben besloten later maar 1 kind 'te nemen'.

Dit vooral door mij (vorig jaar zag ik kinderen nog helemaal niet zitten). Ik zie dat hier gezegd wordt dat sommige mensen een zus(je) missen. Nou ik heb der een, en je mag der hebben, want zoveel zus is der niet aan. Als je nog niet eens een kaartje kunt sturen als ik jarig ben (en mw. is volwassen en woont op zichzelf), nog niet in je nieuwe huisje langs is geweest (en je woont er nu al een half jaar) etc. Weet niet zijn toch dingen die ik van een zus verwacht. Vroeger speelden we ook niet samen, hebben hele andere interesses etc. Als je ons ziet zul je ook niet zeggen dat we zusjes zijn. Dit zul je alleen kunnen merken aan ons gebektheid meer niet. Bij ons werd de een ook meer verwend dan de ander, en dan vooral mijn zusje. Uiteindelijk heeft mijn moeder dit ook toegegeven dat ze het vroeger anders had moeten aanpakken, maar nu is het al lang en breed te laat.

Omdat ik later niet wil worden zoals mijn moeder, wil ik gewoon graag maar 1 kind. Want het is gewoon niet leuk om te zien dat een ouder het ene kind 'leuker' vindt als het andere. Mijn vriend wilde heel graag meerdere, maar nu hij heeft gezien hoe mijn moeder (nu nog steeds) met mij omgaat snapt hij mijn beslissen ter dege.

Daarbij wil ik wel zeggen, als er een tweeling o.i.d. op komst is, is deze ook van harte welkom. Maar wil mezelf en het kind beschermen tegen hetgeen dat ik net zo wordt als mijn moeder.

Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat ik er ook rekening mee houdt dat ik later alleen kan komen te staan, ik weet zeker dat ik het dan niet red met 2 of meer kinderen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:16

Inga, ik denk zelf dat jij die fout niet snel zou maken, juist omdat je er zo voor waakt.

Zelf heb ik er 3 en ik let er heel goed op dat ze alle drie genoeg aandacht krijgen, dat er niet een meer verwend wordt dan de ander, etc.

Wat je moeder heeft gedaan is niet goed te praten, maar gelukkig is het niet altijd zo dat een kind meer liefde krijgt dan de ander.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:26

Tja ik dacht ook dat ik nooit depressief zou worden, this me toch gebeurd. Dit dan wel door andere redenen dan mijn moeder maar toch. Dit heeft me weer heel erg beangstigt dat ik op haar ga lijken. En heel eerlijk, liever het zekere voor het onzekere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:29

Daar kan ik me wat bij voorstellen :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:40

stoer schreef:
Dan kun je niet anders dan er voor zorgen, maar poeh hey, 4 kinderen is niet niks hoor, heb mijn handen al vol aan 1 kleine man van bijna 2.... respect voor wie dat kan haha, ik denk dat ik het niet zou kunnen, al zul je daar best wel in groeien!

Ik kan je vertellen dat het ook heel heftig is geweest. En nog steeds, want je moet alles aanpassen (groter huis, de werkverdeling, andere auto). Gelukkig past haar familie veel op, ze heeft ook nog eens een eigen zaak. En manlief werkt ietsje minder, maar het is echt heel zwaar. Je moet wel, als het je overkomt (lijkt mij ook een ramp, hoor). ;)
Maar ik heb bewondering voor zulke mensen, die het toch maar vrolijk blijven doen, ondanks de enorme zwaarheid.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:44

_Inga schreef:
Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat ik er ook rekening mee houdt dat ik later alleen kan komen te staan, ik weet zeker dat ik het dan niet red met 2 of meer kinderen!!

Nou, dat is mij dus overkomen, en nog totaal onverwacht ook. ;(
Ben heel blij dat ik er 'maar' eentje heb, want als ik naar mijn alleenstaande vriendinnen kijk, die er twee of meer hebben, nou, ik geloof ook dat ik dat slecht zou trekken. Je gaat dan echt soms van hot naar her, alle dagelijkse rituelen kosten je heel veel tijd en ik zie ook vaak dat ze het slecht aankunnen. De vermoeidheid speelt je dan snel parten......... Het kan ook heel goed gaan, hoor, maar dat zal per situatie verschillen. Ik ben nu, zeker achteraf, blij dat ik gewoon een hele lieve dochter heb. Maar ze is dan ook mijn alles! <3

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:49

haha leuk topic, ik opende het en dacht echt uhhh. is 1 kind hebben taboe? wist ik niet eens :D

ik heb zelf namelijk ook geen broers en zussen en mijn ouders hebben hier ook bewust voor gekozen. ik vind het de normaalste zaak van de wereld. ik wil zelf geen kinderen maar als ik dat wel zou willen dan zou 1 prima zijn. ik vond het geweldig om enigst kind te zijn
ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. maja misschien als ik juist wel broers en zussen had gehad dat ik het andersom juist niet kon voorstellen.
ik denk dat het voor iedereen een eige keuze is, en ik zou me er niet echt druk om maken. de een vind 1 kind prima de ander wil er 6. waarom niet.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:53

Twiggy2008 schreef:
_Inga schreef:

Nou, dat is mij dus overkomen, en nog totaal onverwacht ook. ;(
Ben heel blij dat ik er 'maar' eentje heb, want als ik naar mijn alleenstaande vriendinnen kijk, die er twee of meer hebben, nou, ik geloof ook dat ik dat slecht zou trekken. Je gaat dan echt soms van hot naar her, alle dagelijkse rituelen kosten je heel veel tijd en ik zie ook vaak dat ze het slecht aankunnen. De vermoeidheid speelt je dan snel parten......... Het kan ook heel goed gaan, hoor, maar dat zal per situatie verschillen. Ik ben nu, zeker achteraf, blij dat ik gewoon een hele lieve dochter heb. Maar ze is dan ook mijn alles! <3

Heb het bij mijn moeder gezien en die heeft het zwaar genoeg gehad, ze heeft het kunnen redden, maar ons niet alles kunnen bieden wat ze anders met 1 kind of met (het salaris van) een partner had willen bieden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:57

Is 1 kind dan raar?

Ik heb zelf nooit de voorkeur gehad om er 1 te krijgen en het daarbij te laten maar je hebt het ook niet altijd voor het zeggen. :n
En als de ouders anders beslissen is het toch prima.
Mij lijkt het niet leuk maar dat is mijn mening. :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:06

We hebben nu net 1 meisje gekregen en zijn daar helemaal gek op..of we ooit een tweede willen weten we nog niet zeker, maar we hebben het er al wel eens over gehad of we dt uberhaupt wel willen. Merel is geweldig en lief en leuk en gezond en makkelijk en ik ben er helemaal gek op..Onze redenen om geen tweede te willen evt.:

- resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst..(zon mooie en goed een lieve en leuke lukt vast geen tweede keer hihi)
- Ik heb echt een hele zware zwangerschap gehad
- ik heb een nog veel zwaardere bevalling en later keizersnee gehad
- een broertje of zusje lijkt leuk voor merel maar hoeft niet zo te zijn..(ruzie)
- financieel is het beter te doen met 1 kindje
- je bent wat flexibeler met 1 kindje
- stel het tweede kindje is gehandicapt oid, je zadelt merel wel op met een leven lang zorgen voor haar zus/ broer..
- ruimte in huis: merel heeft nu 2 kamers tot haar beschikking..
- heb nu alle tijd voor merel om haar te verwennen <3 (PONY, SPULLETJES, LIEFDE AAN DACHT)
- kan alles voor haar kopen en met haar doen qua geld, aandacht en tijd, hoef niet te delen..
- tweede is toch anders omdat je tijdnes je zwangerschap dus ook om merel moet denken en verzorgen, is dus zwaarder

ben nu gewoon heeeel blij met een gezond lief en mooi kindje en ben mega bang voor nog een zwangerschap en vooral bevalling dus weet niet of ik ooit een tweede zou willen..maar goed de tijd zal het leren en soms heb je niet eens wat te kiezen dus we zien wel..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:11

MB, een kindje hebben is hartstikke leuk, hoor, maar ik snap het plezier van een groot, hecht gezin (en dan vooral dat 'hecht', want dat is helaas dus niet altijd het geval, als ik om me heen kijk ;) ) ook heel goed. Ik vind het een vrije keuze is voor iedereen, net als het bewust niet krijgen van kinderen.

Elke situatie is anders en sommige situaties worden anders. Dat heb ik wel ervaren. Het leven is heel betrekkelijk soms......

Eefa, bij ons is de vader nog wel in the picture, hoor, dus financieel sta ik er niet alleen voor. En emotioneel ook niet helemaal, want we delen de zorg samen nog en gaan in goede harmonie met elkaar om. Maar het is wel allemaal helemaal anders geworden, niet bepaald makkelijker voor alle partijen. Al doen we wel ons uiterste best en ben trots op hoe het gaat, want het kan ook een groot drama zijn. Als ik bij sommigen om me heen zie hoe er met exen en kinderen omgegaan wordt na een scheiding....... ;(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:29

Twiggy, zo denk ik er ook over hoor! Ieder mag gelukkig zijn eigen keuze maken! :j

Inderdaad, niet alle echtscheidingen verlopen even netjes... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:31

Dat scheelt denk ik inderdaad ook, wij hebben echt een hecht gezinnetje. Natuurlijk zijn ze nu nog klein, maar we doen regelmatig groepsknuffels, hebben gesprekjes met z'n allen, er wordt heel wat afgevrijdoosd :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:33

Nou, dat deden/doen wij met 1 kind ook, hoor. ;)
We doen nog steeds wel eens een 'familiehug' met z'n 3tjes. :D

En nu ik met mijn meisje alleen woon, knuffel ik haar nog meer. Maar goed, ik ben sowieso iemand die plat knuffelt. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:52

Met mijn ex doe ik met ons kind geen groepshug, dat hoeft voor mij echt niet, maar hier thuis kunnen we lekker met elkaar knuffelen, die kinderen bij mij op de bank, heerlijk! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:14

nog een reden om het er bij 1 te houden , als het wil lukken (zwanger worden )
bij meer moeten de paarden er uit en dat gebeurt dus absoluut niet :+
ikke met mijn beesten is een blije ikke, dus ook in het belang van eventuele kinderen ...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:18

MamboBeach schreef:
Met mijn ex doe ik met ons kind geen groepshug, dat hoeft voor mij echt niet, maar hier thuis kunnen we lekker met elkaar knuffelen, die kinderen bij mij op de bank, heerlijk! :D

Het is ook niet meer zo'n groepshug, zoals vroeger natuurlijk. ;)
Maar dat weten alleen mijn ex en ik, onze dochter heeft dat gelukkig (nog) niet door.
Vroeger waren zij mijn twee allergrootste schatten, nu is dat mijn kleine alleen nog maar.
Wat dat betreft ben ik daar heel nuchter in geworden.

Maar we geven gelukkig nog wel veel om elkaar, dat scheelt al een hoop. ;)
En voor ons beide geldt dat onze dochter het allerbelangrijkste is.

Maar goed, heeft niet echt te maken met het onderwerp van dit topic. ;)

Ja, heerlijk he, MB, knuffelen op de bank. Mijn dochter slaapt vaak bij mij in bed (heeft ook een eigen bed, hoor, maar het is gewoon heel gezellig) en niets heerlijkers dan 's morgens die armpjes om me heen voelen en dat ze dan zegt 'ik hou van jou, mammie'. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:33

Hmmm vanmiddag vroeg ik me even af waarom ik er ook alweer 3 heb :') enorm warm, en maar op schoot willen en elkaar de hersens inslaan :')

Maar de crisis is weer bezworen. Straks met z'n allen op het balkon weer eten, drie hummels naast elkaar op de bank aan het genieten en lol maken... :+:

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:06

Die van mij is momenteel alleen, nadat ze vandaag met wat vriendjes van school gespeeld heeft. Haar buurjongetje is naar een verjaardag en de rest in de buurt zit waarschijnlijk binnen, omdat het buiten zo warm is. :+
Of ze zitten te eten in de tuin met de family ofzo, het is heel stil buiten.

Ze is heerlijk aan het spelen in het zwembadje met haar bootjes en poppetjes, vermaakt zich prima en ik ga maar eens wat te eten maken, zodat we zo samen lekker in de tuin aan tafel kunnen eten en drinken saampjes. :D

Hersenen inslaan, nee, daar hebben we hier niet zo'n last van, hahaha......

Het is dat ze morgen de finale wil zien, anders was ik nu naar het strandje gegaan. Maar ja, dan wordt het ook laat naar bed vanavond, en dat lijkt me geen goed plan met morgen de avond voetbalwedstrijd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:09

Wij hebben vakantie dus dat scheelt :j we hebben lekker met z'n allen nog gevoetbald buiten. Da's ook weer een voordeel van een groter gezin. Maar ach, zo heeft het allemaal voor-en-nadelen. Oudste kan bijvoorbeeld erg slect alleen spelen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:45

Hier ook maar 1 kind.
Heb een hele zware zwangerschap en bevalling gehad,
een half jaar na de bevalling was ik gesteriliseerd! :))

Maar al voor die tijd wist ik dat ik liever maar 1 kind wilde.
Thuis hadden we het niet breed, en het beschikbare geld
moest wel verdeeld worden over 3 kinderen.
Hoewel ik een fijne jeugd heb gehad kon er financieel niet veel.
Voor mijn kind dus wél leuke kleren, de hobby van zijn keuze,
gewoon een goede fiets, een hond enzovoorts.
Omdat hij enigst kind is zijn we van ons huisje buiten weer naar
de 'stad' verhuisd zodat hij tussen andere kinderen op kan groeien.