Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IrishCold

Re: Ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:15

Nou mij nie gezien! Als ik ze in de winkel zie staan loop ik er snel voor bij alsof ze niet bestaan := . Nee ik hou het wel bij scheren.. Ontharingscrème werkt.. maar omdat nou down under te gebruiken.. :n
Ben al gevoelig voor blaasontstekingen en vaginale schimmelinfecties :o

Saartje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:28

ik weet niet of het al eerder werd gezegd, heb niet heel het topic doorgelezen, maar voor scheren down under: gewoon met scheergel en scheermesje (ik heb er van die met 5 mesjes die zijn goed scherp), en na het scheren vaseline (of een andere vette zalf) smeren.. vaarwel bultjes, rode stipjes en jeuk :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:40

Ik scheer al normaal met mesjes en scheergel, douch gel of cremespoeling..

Maar ik ga me wel ff insmeren met vaseline dat is bij mij sowieso overal goed voor.. denk alleen niet met scheren.. :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:49

Ik weet niet of jullie Body Sugaring al kennen, maar ik heb dat laatst laten doen en ben ZEER tevreden.
Was er heel sceptisch over, gezien het hetzelfde lijkt als harsen, echter is het verschil, dat de body sugar tegen de haren in wordt aangebracht, waardoor het ook echt om de haren heen gaat zitten en het zakje in gaat, en met de haren mee eraf gehaalt.
Als ik hars is bij mij binnen 1,5 a 2 weken alweer haar terug. Met body sugaring is het echt 4 weken zeker weggebleven, sommige haren zijn zelfs helemaal niet meer teruggekomen. En als ik de cijfers moet geloven, blijven er bij sommige mensen zelfs tot 80 % van de haren weg (met enkele behandelingen).
Het wordt nog maar op weinig plaatsen gedaan, maar zodra er hier iemand in de buurt zit, ga ik eens kijken wat mijn beenhaar gaat doen als ik het een paar keer achter elkaar laat behandelen.
Groot voordeel is ook nog eens, dat het minder pijnlijk is dan harsen.....

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:59

Netzoiets als ontharings creme?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:11

hoi

even een vraagje..
ik zie veel dingen van een epileeraparaat voor bij komen.. kan je die gewoon voor je benen oksels enz gebruiken dan? waar koop je zoon ding?

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:19

Oke nieuwe ervaring: ik raad ontharingscreme nu echt af, ookal vond ik het eerst top spul.. maar ik krijg er nu irritaties van en heb zelfs een litteken er aan overgehouden! Nee voor mij geen ontharingscreme meer.. :n Ik scheer mijn benen wel.. wil binnenkort ook een epilator uit gaan proberen.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:25

Ik heb morgen een afspraak in Amsterdam om de hele mikmak weg te laten laseren! Moet ongeveer 6 keer een adios bikinilijk en okselhaar *\o/* Iemand hier ervaring mee? Ik ken iemand die het gedaan heeft alleen de behandeling zelf is nogal genant :o

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:26

ik heb zelf ook een epilator, en kan deze erg afraden.
De haren worden op zo'n manier uitgetrokken, dat de kans op ingegroeide haren erg groot is. (ook is het ONTZTTEND pijnlijk).
Ik zou dan gaan voor scheren of harsen.
En na mijn ervaring met Body Sugaring, ga ik voortaan voor body sugaring (zie http://www.cosmijn.nl/bodysugaring.html)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:30

nadeel van laseren is dat het abnormaal duur is, (zou het ook graag willen laten doen)
+ dat niet iedere huid ervoor geschikt is, ook heb je kans dat je het over een paar jaar moet herhalen, en daarvoor is het wel vrij prijzig.
Mocht er iets mis zijn met de laser, kun je er fikse littekens aan overhouden....(moet je niet van uit gaan, maar is hetzelfde als met ogen laseren, gaat 99 keer goed, maar als het fout gaat, gaat het goed fout)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:35

Sky_As Ik begreep dat je niet bruin (van de zon) mag zijn op die plekken dan kan je pigment vlekken krijgen idd en die trekken nooit meer weg. Het is inderdaad heel duur maar bij instituut de salon (is een bekende) is nu een 50% kortings actie :D En ben gestopt met roken, dus mocht mezelf een cadeautje geven hahaha.

Er zijn verschillende soorten lasers te zijn, en heb 2 collega's die hier geweest zijn met mooi resultaat dus ik hoop dan maar dat ik niet die ene van de 100 ben en dat apparaat ontploft ofzo %)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 01:07

DaphneR93 schreef:
Sky_As Ik begreep dat je niet bruin (van de zon) mag zijn op die plekken dan kan je pigment vlekken krijgen idd en die trekken nooit meer weg. Het is inderdaad heel duur maar bij instituut de salon (is een bekende) is nu een 50% kortings actie :D En ben gestopt met roken, dus mocht mezelf een cadeautje geven hahaha.

Er zijn verschillende soorten lasers te zijn, en heb 2 collega's die hier geweest zijn met mooi resultaat dus ik hoop dan maar dat ik niet die ene van de 100 ben en dat apparaat ontploft ofzo %)

Die pigmentvlekken heten hypo of hyperpigmentatie. Trekken wel weg maar wel na een tijd.
Pulzzz.nl rolt landelijk een netwerk uit met IPL-en voor 1 euro per flits. Dan is het wel goedkoop. Eurootje of 16 voor je oksels bijv.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:51

Ik heb ooit IPL gedaan, werkte in het begin prima, maar een aantal weken later is al het haar weer teruggegroeid... Ookal was het dan niet heel duur, dat vind ik toch best zonde van het geld. Inmiddels zie je niet meer dat ik ooit geflitst ben.
Laser heb ik weleens over nagedacht maar dat is idd wel weer prijzig.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:59

Mars schreef:
Ik heb ooit IPL gedaan, werkte in het begin prima, maar een aantal weken later is al het haar weer teruggegroeid... Ookal was het dan niet heel duur, dat vind ik toch best zonde van het geld. Inmiddels zie je niet meer dat ik ooit geflitst ben.

Dat je haar na een paar weken weer groeit is niet vreemd. Het zijn alleen wel nieuwe haren...je haargroei kent een cyclus, daarom heb je ook meerdere behandelingen nodig. Ik heb al 7 jaar ontharingsalons met IPL met een uitstekend resultaat kan ik wel zeggen ( en heel veel Bokkers als klant ).
Of je met laser of IPL onthaard maakt niet echt een verschil omdat het volgens hetzelfde principe werkt. Alleen werkt laser alleen op donker haar terwijl IPL meerdere haartinten kan behandelen. Laser is ook veel pijnlijker en geeft een verhoogde kans op brandwonden.

Het is jammer dat je of verkeerd voorgelicht bent of verkeerd behandeld want IPL is voor heel veel mensen een bevrijding gebleken.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:02

Lazeren en alles heb ik nog nooit gedaan maar tsjonge, die rode bultjes zijn écht frustrerend! :wow: Bikinilijn epileren gáát nog wel,
maar als je echt moet scheren krijg ik het met geen mogelijkheid bultvrij... Sudocrem erop, vaseline... werkt niet. :\

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:08

k scheer gewoon met zo'n lekker duur mannen scheer mes :D zonder scheer gel, ofso gewoon hopaaa onder het water, k haal me nooit open en nooit geen plekjes of bultjes!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:09

Ik heb 2 x gelaserd. Heb de perfecte huid/haar combinatie. De eerste keer 14 behandelingen (bikinlijn en oksels) de 2e x 9 of 10 met een IPL laser.
Beide keren onvoldoende resultaat. Het haar was tijdelijk minder maar nu ik een tijdje gestopt ben tiert het weer welig :)
Ik wou dat het een bevrijding was, echt, maar ik heb dus dezelfde ervaring als Mars.
Het is voor mij een super issue vooral omdat het al zo veel geld heeft gekost....
Janderegelaa, hoe ga je dan om met mensen bij wie een dergelijk resultaat verschijnt?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:00

hars strips werken bij mij echt niet, en word ook dood moe van de rode pukkel bikini lijn, leuk als je naar een zwembad gaat dan gaat het helemaal irriteren ! maar het insmeren met een cacao botercreme (de tuinen ,zonder alcohol) na het scheren zorg dat de huid gekalmeerd word en goed gehydrateerd dus zo ver zo goed , maar dan moet ik wel om de 2 dagen scheren en denk ook dat ik maar over ga op epileren want dan duurt het langer voor ze weer terug zijn....

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:06

Lusitano schreef:
Ik heb 2 x gelaserd. Heb de perfecte huid/haar combinatie. De eerste keer 14 behandelingen (bikinlijn en oksels) de 2e x 9 of 10 met een IPL laser.
Beide keren onvoldoende resultaat. Het haar was tijdelijk minder maar nu ik een tijdje gestopt ben tiert het weer welig :)
Ik wou dat het een bevrijding was, echt, maar ik heb dus dezelfde ervaring als Mars.
Het is voor mij een super issue vooral omdat het al zo veel geld heeft gekost....
Janderegelaa, hoe ga je dan om met mensen bij wie een dergelijk resultaat verschijnt?

Als het niet werkt dan weet je dat na een keer of 3 al. Maar dat komt zelden voor. Als ik lees hoeveel behandelingen je hebt gehad dan klopt dat niet. Het gemiddelde aantal behandelingen is 8. De interval is erg belangrijk voor een goed resultaat. De eerste 2 keer kom je om de 6 weken daardoor zit je altijd in een goede cyclus. De vervolgbehandelingen zijn tussen de 9 en 12 weken. Als die periode korter is behandel je eigenlijk steeds dezelfde haren en dan zijn van de 14 behandelingen er maar 4 effectief. En dan heb je dus nog steeds veel haar omdat dat weer in de groeicyclus komt.

Officieel mag je ook niet zeggen dat het definitief ontharen is omdat je altijd slapende haren hebt die door bijv hormoonschommelingen weer gaan groeien. Daarom wordt er na de laatste behandeling een onderhoudsbehandeling van 1 of 2 keer per jaar geadviseerd. Maar dat horen dan maar een paar haren te zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:12

Lusitano schreef:

Zonde hè?
Bij mij ging het een aantal behandelingen wel goed (oksels), maar naarmate ik langer weg mocht blijven hoe meer haar er terug begon te groeien... Uiteindelijk is al het haar weer op volle sterkte en ben ik helaas een aantal euri's armer := Ik denk dat ik oksels maar gewoon blijf scheren, zoveel werk is dat niet. Bikinilijn wil ik ooit nog eens gaan waxen, maar daar moet ik eerst nog wat moed voor verzamelen :o

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:31

janderegelaa schreef:
Mars schreef:

Dat je haar na een paar weken weer groeit is niet vreemd. Het zijn alleen wel nieuwe haren...je haargroei kent een cyclus, daarom heb je ook meerdere behandelingen nodig. Ik heb al 7 jaar ontharingsalons met IPL met een uitstekend resultaat kan ik wel zeggen ( en heel veel Bokkers als klant ).
Of je met laser of IPL onthaard maakt niet echt een verschil omdat het volgens hetzelfde principe werkt. Alleen werkt laser alleen op donker haar terwijl IPL meerdere haartinten kan behandelen. Laser is ook veel pijnlijker en geeft een verhoogde kans op brandwonden.

Het is jammer dat je of verkeerd voorgelicht bent of verkeerd behandeld want IPL is voor heel veel mensen een bevrijding gebleken.

Hm. Ik heb wel 10 IPL behandelingen gehad (bij een gewone salon), hielp tijdelijk een beetje, nu is er echt niets meer van te merken. Heb lichte huid en vrij donker haar, dus zou ideaal moeten zijn?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:33

Het klink toch als verkeerde voorlichting in combinatie met een verkeerde behandeling Mars. Er zijn teveel behandelaars die maar wat aanrommelen helaas. Slecht voor de branche.
Voor je oksels ben je bij ons per keer ongeveer 16 euro kwijt. Bikinilijn volledig ongeveer 40. Naarmate de behandelingen vorderen ga je ook minder betalen omdat er allen geflitst wordt waar stoppeltjes zitten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:36

@Laura: tenzij ze bijvoorbeeld het apparaat te laag instellen. Dan gaat het haar wel langzamer
groeien maar gaat niet weg. Ook kan het gebeuren dat ze lichter van kleur zijn geworden. Dan weet je zeker dat hij te laag stond

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:41

Sky_As schreef:
Ik weet niet of jullie Body Sugaring al kennen, maar ik heb dat laatst laten doen en ben ZEER tevreden.
Was er heel sceptisch over, gezien het hetzelfde lijkt als harsen, echter is het verschil, dat de body sugar tegen de haren in wordt aangebracht, waardoor het ook echt om de haren heen gaat zitten en het zakje in gaat, en met de haren mee eraf gehaalt.
Als ik hars is bij mij binnen 1,5 a 2 weken alweer haar terug. Met body sugaring is het echt 4 weken zeker weggebleven, sommige haren zijn zelfs helemaal niet meer teruggekomen. En als ik de cijfers moet geloven, blijven er bij sommige mensen zelfs tot 80 % van de haren weg (met enkele behandelingen).
Het wordt nog maar op weinig plaatsen gedaan, maar zodra er hier iemand in de buurt zit, ga ik eens kijken wat mijn beenhaar gaat doen als ik het een paar keer achter elkaar laat behandelen.
Groot voordeel is ook nog eens, dat het minder pijnlijk is dan harsen.....

Ik heb er ook van gehoord en wil het misschien volgende zomer gaan proberen, al vond ik het harsen ook niet eens zo erg terwijl ik echt een lage pijngrens heb!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:46

janderegelaa schreef:
@Laura: tenzij ze bijvoorbeeld het apparaat te laag instellen. Dan gaat het haar wel langzamer
groeien maar gaat niet weg. Ook kan het gebeuren dat ze lichter van kleur zijn geworden. Dan weet je zeker dat hij te laag stond

Haartjes hebben nu gewoon dezelfde kleur etc als eerst... Ik vond het overigens vrij pijnlijk, dus ik denk dat hoger wat dat betreft ook niet ging?