Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:33

ik duim mee :D

Caroline1985

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:34

Zenk joee!!! :D Nou nu móet ze haast wel komen ;)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:13

Wat een scheetje Joyckuh!

Denk dat het snel komt Caroline..kan vanavond zomaar doorzetten of het weekend!

Hoop het voor mezelf ook...ben nog nooit zo lang zwanger geweest!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:24

Semenamy: ik had in jouw profiel gespiekt, maar jemig wat een bos haar had Amy al bij de geboorte zeg! Prachtig!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:55

Ja he! En als je haar nu ziet met haar blonde haar..ongelooflijk!
Wij noemden haar altijd playmobil poppetje met dat pikzwarte haar haha!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 11:01

Hey allemaal!

Ik moest voor een echo omdat ik nogal wat vetjes bij mn buik heb :o En dan kunnen ze niet goed voelen hoe ze nu precies ligt en hoe groot ze is, dus of ze goed groeit.
Bij de echo bleek dat ze wel al met het hoofdje naar beneden ligt, en dat ze dus groter is dan gemiddeld.

Iemand vroeg waarom ze nog 4 dagen heeft om in te dalen aangezien ik nog een maand moet. Nu is het zo dat een kind voor de 36ste week ingedaald moet zijn. Uiteraard krijgen ze nog wat tijd als dat niet gebeurd is.
Nu heeft mijn moeder 2 zwangerschappen gehad waarbij beide niet ingedaald waren.
De eerste werd uiteindelijk een spoedkeizersnede na al uren lang heftige persweeën, maar géén ontsluiting.
Mocht die van mij ook niet indalen, dan ga ik voor een geplande keizersnee. Ik wil namelijk gewoon 'wakker' zijn als mn kleine komt, en mocht ik gewoon gaan bevallen en uiteindelijk tóch voor een spoedkeizersnede moeten, dan krijg ik narcose en kan ik dus niet wakker zijn.

Vandaar dus dat ze officieel nog 4 dagen heeft ;) Als ze de 14de nog niet is ingedaald dan ga ik voor een geplande keizersnede. Ik heb dan toch een afspraak bij mn vk, dus kan ik het mooi voorleggen :j

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:32

Wat raar joh? Doen ze een keizersnee voor zulke redenen? Nooit eerder gehoord namelijk. Mijn vriendin is recent nog bevallen van een dochter die niet ingedaald was..dat gebeurde tijdens de bevalling. Geloof dat het zelfs normaal is voor een tweede kind of meer dat ze laat of helemaalniet indalen. Tenminste dat heb ik mij dooor de gyn laten vertellen.
Nou ja in ieder geval succes dan maar!

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:32

hallo wij zijn weer papa en mama geworden van een mooie meid!
ze heet isa en ze weegt 3650 gr en is 51 cm lang.
donderdagavond is ze thuis geboren, ging allemaal erg snel.
ze was er binnen 3 uurtjes..:)

jullie allemaal succes nog!!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:46

Gefeliciteerd,super snel zeg! Tis meegevallen begrijp ik?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:54

Jari was ook niet ingedaald tijdens de zwangerschap. Pas tijdens de geboorte inderdaad. Het enige waar ik op moest letten van de VK was dat als mijn vliezen braken, ik direct plat op de grond moest gaan liggen ivm de navelstreng :+ Wat dat betreft is dat jong de hele zwangerschap alleen een last geweest hoor, pas in week 36 draaien, niet indalen, bevalling van 23 uur bezorgen :+

Linsim: Gefeliciteerd met jullie dochter!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 18:46

semenamy schreef:
Wat raar joh? Doen ze een keizersnee voor zulke redenen? Nooit eerder gehoord namelijk. Mijn vriendin is recent nog bevallen van een dochter die niet ingedaald was..dat gebeurde tijdens de bevalling. Geloof dat het zelfs normaal is voor een tweede kind of meer dat ze laat of helemaalniet indalen. Tenminste dat heb ik mij dooor de gyn laten vertellen.
Nou ja in ieder geval succes dan maar!

Soms willen ze gewoon niet indalen, en dan heb je bijvoorbeeld al ruim 7 uur ernstige weeën en moet je ineens toch voor een keizersnede omdat de baby het benauwd krijgt en dan duurt een ruggeprik te lang. Op dat moment ga je dus volledig onder narcose.
Dat is mijn moeder dus overkomen, die kreeg een spoedkeizersnede. Bij de tweede heeft ze een geplande keizersnede gehad omdat mn zusje niet ingedaald was. Dat is allemaal prima verlopen.
Ik heb dus absoluut geen zin om eeuwige weeën te hebben en nix te bereiken en vervolgens onder narcose te gaan voor een spoedkeizersnede.
Dus ik ga er zéker op aandringen bij de vk.... heb het hele drama van mn moeder gehoord en dat is absoluut geen pretje. Niet voor haar en niet voor de baby (dat was ik :o).

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:31

Lees je laatste berichtje. Ik heb een spoedkeizersnede gehad, maar kreeg ruggeprik hoor. ALs de bevalling niet opschiet krijg je vaak alsnog een ruggeprik als je naar de ok gaat. Ik bleef steken op 8 cm doordat het hoofdje verkeerd lag. Ik ben ingeleid overigens, dus het is allemaal kunstmatig in gang gezet. ben wel onder narcose gebracht na de geboorte, baarmoeder was gescheurd en de ruggeprik bleek niet goed te zitten, dus pijn!
Je kunt je allerlei rare verhalen in je hoofd halen, maar je weet nooit van te voren hoe het gaat.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:09

@ Spetter: als ze er nog tijd voor hebben dan krijg je een ruggenprik idd. Maar het nadeel van een ruggeprik is dat ze eerst je systeem moeten vullen met vocht, daarna de ruggeprik zetten, en dan wachten tot ie eindelijk gaat werken.
Spoed spoed is dus gewoon narcose, omdat je dan met 5 minuten maximaal weg bent :j

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:41

linsim gefeliciteerd met jullie dochter.
mooie naam

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:04

Caroline, zo ging het bij mijn zwangerschap ook precies hoe jij beschrijft, ze is toen 2 dagen later en 2 nachten zonder slaap geboren.

Dus misschien vanavond?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:53

Alweer 22 weken hier.. :j Time flies!
Helemaal met de 2e, vond het wachten met de eerste minstens zo lang duren.
Toen dacht ik met 22 weken dat ik minstens al hoogzwanger was haha zo voelde het toen ook.
Ben eigenlijk helemaal niet zo bang voor de bevalling, nog niet..
Ben wel bang voor de weeënpijn ik heb een gruwelijke hekel aan buikpijn, dan ben je met weeën nog niet klaar haha.
Heb met mn dochter een spoedkeizersnede gehad, maar heb wel alles meegemaakt verder, had wel weeën en vliezen gebroken, dus heb niet alles gemist.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:35

Caroline ben je eigenlijk al bevallen??

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:53

JesseandHope; Ik ben benieuwd wat de verloskundige zegt over de eventuele geplande keizersnede!

Ja Caroline, wanneer heeft het doorgezet? :P

En er was nog iemand die mocht gaan bevallen toch?

Hier ellendig geslapen vannacht. Gister op een verjaardag nog zo mooi gezegd dat kleine druktemaker heel druk is, maar dat ik er goed doorheen slaap. Was ook, tot gisternacht :( Ik ben ik weet niet hoe vaak wakker geworden van al dat gedraai en getrap! Het deed uiteindelijk zelfs zeer!
En nu ben ik moe en brak en voel me wel 100 jaar oud... En ik moet nog 8 weken!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:14

JA IKKE!!!! Helaas nog steeds geen beeb!
Dat slecht slapen kan ik ook over meepraten...doe niet anders!
Probeer overdag bij te slapen..zoals nu trusten dan maar..

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:16

semenamy schreef:
JA IKKE!!!! Helaas nog steeds geen beeb!
Dat slecht slapen kan ik ook over meepraten...doe niet anders!
Probeer overdag bij te slapen..zoals nu trusten dan maar..

weltrusen !
hoopt dat het lukt!!

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:54

marius schreef:
Alweer 22 weken hier.. :j Time flies!
Helemaal met de 2e, vond het wachten met de eerste minstens zo lang duren.
Toen dacht ik met 22 weken dat ik minstens al hoogzwanger was haha zo voelde het toen ook.
Ben eigenlijk helemaal niet zo bang voor de bevalling, nog niet..
Ben wel bang voor de weeënpijn ik heb een gruwelijke hekel aan buikpijn, dan ben je met weeën nog niet klaar haha.
Heb met mn dochter een spoedkeizersnede gehad, maar heb wel alles meegemaakt verder, had wel weeën en vliezen gebroken, dus heb niet alles gemist.

ik ook 22 weken :D hahah dit is me 1ste en ik voelme ook al hoogzwanger hahahha

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:03

Rij je ook nog paard?
Ik zo nu en dan nog es een beetje.. maar moest er met de eerste echt niet aan denken.
Heb nu het idee of ben ik nog maar net zwanger.. zo'n verschil..
Weet ook nog dat ik met de eerste zo ver was rond oud en nieuw.. Nou man ik had het idee of moest ik rustig aan doen en zat mijn zwanger zijn overal en bij alles in de weg.
Bij deze helemaal geen last van, we zijn zelfs zaterdag nog eventjes op stap geweest.. :j

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:04

Spamt even een foto van mijn kleine man, geboren 27-9......
Als ik er nu aan terug denk zou ik bang moeten worden van mijn bevalling...... maar toch is dat niet zo.
Ondanks een zware bevalling waarin het bijna misliep zijn we na een week alle 2 mooi op regel. Die dikke knip is mooi aan het helen en ik kan me weer bewegen.
Het is een prachtig ventje en ik begin er weer aan te denken mijn zadels (en mijn paarden :+ ) uit het vet te halen

Afbeelding[url]

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:10

Wat een schatje zeg! Geniet er maar fijn van!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:38

Ik lees hier al een tijdje mee, interessant topic. Maar nu kon ik het even niet laten:

Wat een schitterend kereltje! Gefeliciteerd met deze mooie kleine man!