Soa test op je 15e.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amber2588

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:02

Meid, wat goed! Ik (en waarschijnlijk de rest van bokt ;) ) ben trots op je!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 00:26

Nou het was niet de bedoeling dat ze er achter kwam hoor :o

Ik had mijn mail met een berichtje open laten staan toen ik weg ging, en zij heeft het gelezen.
Opweg naar stal vroeg ze ernaar en heb ik het verteld.

Ze neemt het heel serieus en heeft gezegd dat ze vindt dat ik het moet vertellen binnen een maand, zij verteld onze ouders niks :)

Ze is 20 :j

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 02:56

Oh meisje, wat goed dat ze je serieus neemt. De eerste stap is gezet. Misschien dat ze er ook bij wil zijn als je het je ouders vertelt?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 07:15

Anoniem1994 schreef:
Mijn zus weet het sinds vandaag :)

Moet binnen een maand mijn ouders wat verteld hebben :j

Wat fijn voor je, dat je binnen je gezin nu iemand heb, die het ook weet.
Was je zus erg geschrokken? Het zal voor haar ook moeilijk zijn als je zoiets hoort van je zusje. Fijn dat ze je een ruim ultimatum heeft gegeven om met je ouders te praten en niet meteen alles doordrukt. Fijne zus.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:24

fijn dat je zus het nu weet. woont ze nog bij jullie in huis?
zou misschien wel heel fijn zijn nu ze weet hoe en wat en ziet als je een dag niet lekker in je vel zit zij ook weet waarom...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:25

Wat fijn dat je zus het nu weet en dat ze jou zelf laat kiezen wanneer je het je ouders verteld. Dat luchtte wel op zeker, om het te vertellen? Knap hoor meid!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:51

hulde aan jouw zus! ondanks dat het niet de bedoeling was, toch een goede zaak. waarschijnlijk zal ze nu ook jouw "moeilijke gedrag van al die jaren" begrijpen en accepteren

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:59

denk dat dit juist wel goed voor je is dat ze het weet.
Fijn dat ze je hierin dus wel steunt, daar heb je vast wel wat aan als je het aan je ouders vertelt. Misschien wil ze er wel bij zijn om je te steunen?

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:18

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:00

Ik lees al een tijdje mee en ik vind het heel heftig. Vind het wel heel goed dat je zus het nu weet. Hoop dat je ouders het ook snel weten zodat je snel geholpen word. Sterkte!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:43

Ik heb je hele topic gelezen. Wat een toestand allemaal!! Maar wat goed dat je zus het nu weet!! Je bent al over de helft! Nog even doorzetten, en dan komt alles weer helemaal goed.

Je vertelde ook dat je geen vrienden en vriendinnen hebt,, als je iemand nodig hebt, ik ben er voor je! mijn pb-box (en mail natuurlijk ook) staat altijd voor je open!

Nu nog even de moed bij elkaar verzamelen, en het aan je ouders vertellen. Hoe moeilijk ook. Ze zullen dan begrijpen waarom je al die jaren zo 'moeilijk' bent geweest. En alles zal omslaan!

ZET M OP MEID! JE KAN HET!!

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:10

Wat een goede stap! Heel fijn dat ze het zo serieus opneemt!
Hopelijk lukt het je om de moed bijeen te schrapen om het aan je ouders te vertellen.

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:29

Heel goed gedaan, stapje bij beetje gaat het steeds beter :)

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:40

wow ik had al een aantal dagen even niet meegelezen maar wat een vooruitgang zeg!!!
ik ben zo blij voor je dat het toch geen soa bleek te zijn
en het feit dat je zus het nu ook weet is supergoed
je bent nu echt een heeeel eind op weg!
ik zou zeggen meid hou je taai en keep up the good work
en vertel het je ouders wel hoor die kunnen je het beste helpen van allemaal
een dikke virtuele knuff van mij en ik blijf lezen :)

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:32

Kan het niet laten om even te melden dat je het super doet !!!
Je moet het op je eigen tempo doen, als je het uiteindelijk maar doet.
En nu met de steun van je zus zal het een stuk makkelijker worden.
YOU GO GIRL !!! *\o/* *\o/* *\o/*

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:57

jeetje meis ik heb even het hele topic doorgelezen..
Wat zit jij in een rot situatie !!

Ik vind het heel knap van je dat je naar het GGD bent gegaan en ontzettend fijn dat je geen soa hebt!!

Ik hoop dat je zus je ook een beetje kan helpen!
Je komt hier doorheen, zeker met de positieve draai die je er aan kan geven!

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:45

Ik heb ook het hele toppic even doorgelezen.
Je mag trots op jezelf zijn dat je het haar verteld hebt en dat je uiteindelijk naar de GGD bent gegaan. Ik hoop van harte dat je het straks kan opbrengen om het aan je ouders te vertellen.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:46

Allemaal heel erg bedankt :)
Mijn zus woont nog thuis, ja :j

Ze schrok vooral omdat hij zo normaal doet tegen haar...
Hij wil met haar hardlopen, met haar op de trampoline, eigenlijk alles wat met sport te maken heeft wil hij met haar doen.

Gister heb ik een zwangerschapstest gedaan en ik ben niet zwanger gelukkig! *\o/*
Het lucht gigantisch op, omdat ik steeds meer klachten kreeg die wijzen op zwangerschap..

Ik voel me vreselijk rot, maar dat ik niet zwanger ben maakt me wel wat gelukkiger! :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:47

meis hou jezelf goed in de gaten. ik wil je niet bang maken maar een test is niet 100% zeker.
bij twijfel of overtijd zijn nog een test doen!!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:23

Oh oke, dan houdt ik het even in de gaten :j

Ben behoorlijk op..
Gisteren werd het me allemaal even teveel tijdens de les op school, was dus janken.

Moet niet alleen al m'n moed verzamelen om het mijn ouders te vertellen, maar moet ondertussen ook nog een hele lading toetsen maken om te zorgen dat ik dit jaar niet blijf zitten..
En mijn cijfers zijn hoog, hoger dan iemand ooit van mij verwacht had, maar toetsen maken terwijl ik het nu niet echt makkelijk heb valt niet mee... ;(

En uit bed komen is ook niet makkelijk.. dus naar school toegaan is gewoon moeilijk.
Als mijn ma dan heel boos op me wordt omdat ik niet naar school wil, volgens haar, dan voel ik me zo rot.
Niemand begrijpt waarom ik het zo moeilijk vindt om naar school te gaan, en dat is niet vreemd want ze weten niks.. maar leuk is het niet :\

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:33

Des te meer reden om het te zeggen, dat zal deze periode zo veel makkelijker maken.
En dan zal je moeder je veel beter snappen en dan leer je een kant van je moeder kennen die je niet kent omdat ze zich nooit zo opsteld omdat zij denkt dat jij alleen maar dwars en moeilijk bent.
Dan staat zij constant in een defensieve houding om dat op te vangen.
Weet zij wat er speelt dan kan ze zich over je bekommeren, en je troosten, waardoor jij sterker wordt en het beter aankan.
Maar goed, dat is mijn visie, en uiteraard alles op jou tempo want anders klap je misschien helemaal dicht.
Succes.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:36

Ik heb even het hele topic doorgelezen en ik moet je eerst even complimenteren! Goed van je dat je steun zocht, door middel van dit topic en inmiddels ook die testen hebt gedaan!
Ook erg goed dat je het je zus verteld hebt. Ik kan me niet voorstellen hoe het is, maar het lijkt mij dat je, wanneer het eruit is en aangifte gedaan is enzo, je ook beter gaat voelen. Je komt over als een serieus, maar positief meisje en het lijkt mij dat er een last van je schouders af valt.

Ik hoop echt dat je rust zult vinden en ook aangifte gaat doen, al duurt het wat langer.
Ik las ergens dat je in het oosten woonde, ikzelf woon in 't Harde, mocht je steun of hulp of wat dan ook nodig hebben, mijn PB Box kun je gelijk gebruiken!

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:18

Beste TS, ik lees nu pas je topic. Wat kan het leven toch vreselijk zwaar zijn, vooral als je nog niet volwassen en zelfstandig bent.
Ik weet wat je doormaakt en dat je, zolang je in die situatie zit, redelijk normaal kunt functioneren. De bewustwording en verwerking komen pas veel later.

Het is voor mij al heel lang geleden en politie (lachte me uit omdat ik nogal naïeve ideeën had over wat er gaande was) en de huisarts (heeft zijn geheimhoudingsplicht geschonden) hebben toen mijn vertrouwen zeer beschaamd, gelukkig zijn de tijden daarin veranderd.
Dit soort ervaringen veranderen je voor de rest van je leven, en je hebt er maar mee te dealen.
Het heeft ook positieve kanten, echt waar, ik ben er heel weerbaar door geworden: op mijn 22e dacht ik óf de volgende gaat eraan óf ik. Het is vanaf dat moment nooit meer gebeurt. Het heeft mij een sterke vrouw gemaakt met een heel eigen mening die waarschijnlijk lang niet door alle bokkers gewaardeerd en begrepen wordt maar het is makkelijk oordelen als je een beschermd en vrij gelijkmatig leven leidt.

Het heeft ook nadelen: ik wil graag baas over mezelf en mijn eigen leven zijn, kan niet tegen vastgehouden/vastgepakt worden, kan niet tegen mensen die vinden dat ze een bepaalde macht over mij hebben en ik ben heeeeel erg agressief van binnen geweest wat zich uitte in dat ik mensen echt kon haten en het liefst op een onbewoond eiland zat.
Ik hield eigenlijk alleen van dieren want die zijn te vertrouwen en altijd eerlijk.

Nu heb ik het nog steeds met bepaalde type mensen moeilijk maar de haat is weg want ook zij zitten in een stuk van leren omgaan met hun leven èn ik heb ondekt dat er ook echt hele goede mensen zijn, je moet ze alleen even leren herkennen.

Als je iets wilt vragen of delen staat mijn mailbox ook altijd voor je open.
Ik hoop dat je hulp krijgt en dan niet voor even maar net zolang totdat je het hebt kunnen verwerken. Echter het moeilijkste stuk van het een plek kunnen geven moet je zelf doen maar je schrijft als een intelligente en verstandige jonge vrouw dus ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Lieve TS heel veel sterkte en moed gewenst en voel wat voor jou de 'juiste' tijd is om verdere stappen te ondernemen want dit is iets waar je naartoe moet groeien.

Vraagje: ben je toevallig ook hoog sensitief en begrijpen de meeste mensen je niet of heb je het gevoel dat veel andere mensen echt van een andere planeet komen?

Een hele dikke knuffel.
Lente77

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 03:55

:j Als ik het te snel doe, krijg ik het daar heel moeilijk mee..
Heb al eens gesprekken gehad met een psycholoog, toen ik depressief was.. en zij dwong me over bepaalde dingen te praten, waardoor ik niet meer durfde.
Was doodsbang als ik met haar moest praten..
Mede daardoor vindt ik het nu moeilijk om iemand te vertrouwen, ben meestal bang dat iedereen altijd verder wil dan ik..

Franciska15; Ik pb 'morgen' even! :)
Iig alvast bedankt!

lente77;
Ik hoop dat ik ook ooit nog eens een eigen mening durf te hebben... nu iig absoluut niet en waarom niet, dat weet ik niet.
Iedereen vindt dat raar.. ik vindt alles goed, zeg nooit wat ik ergens van vindt, maarja zo ben ik.

Ik ben te aardig :+ Ik vergeef iedereen, help iedereen, als iemand zich rot voeld praat ik met diegene, ben al een jaar druk voor kinderen die gepest worden... en als ik twijfel aan iemands verhaal, help ik toch, voor als het toch waar is :j

Maar soms ben ik echt een kreng..
Kan iemand echt keihard de grond in boren, sla met deuren, trap spullen kapot, en maak gemene opmerkingen.
Baal daar mega van, want zo ben ik niet!

Zou niet weten wat Hoog Sensitief is... heb geen idee dus ;)
Maar dat 2e klopt zeker, vaak als ik iets vertel snappen mensen dat niet.. dan wordt ik boos, want het is gewoon heel logisch!
Waarneer ik niet zeg hoe oud ik ben, schatten mensen me altijd ouder dan ik ben omdat ik hele andere woorden gebruik als andere 15jarige, andere dingen me interreseren, en ik niet omga met leeftijdsgenootjes... heb ik nooit gedaan :\
Maar waarom? dat snapt niemand..

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:55

Je moet je door niemand laten dwingen tot iets dat je niet wilt, dat is al veel te lang en teveel gebeurt. Nee zeggen is heel moeilijk vooral als je niet het gevoel wilt hebben dat je daardoor in een conflict gaat belanden. Waarschijnlijk heb jij ook dat als je 'water' al bijna aan de kook is je ineens een uitbarsting van woede kunt krijgen.

Over hoog sensitief zijn was vorig jaar een topic, ik heb het voor je opgezocht: [MW] Zijn er hier mensen die hooggevoelig zijn? als je dit inderdaad hebt is het veel makkelijker om ermee om te gaan als je begrijpt wat je hebt.
Ook kan je empatisch vermogen zo hoog zijn dat je liever zelf gekwetst wordt dan dat jij een ander kwetst, tenzij je al bijna aan de kook bent natuurlijk.

Je hebt toch een heleboel fantastische eigenschappen, daar moet je juist trots op zijn!!!
Ik vind je gedrag heel normaal en volledig logisch. Probeer eerst eens te oefenen in het nee zeggen met iemand die je echt vertrouwt en die je daarmee helpt en aanmoedigt.
Als je mensen niet wilt kwetsen maar die kwetsen jou wel kun je hun vertellen hoe het voor jouw gevoel bij je binnenkomt.
Bijvoorbeeld: iemand zegt dat je je om bepaald gedrag niet zo moet aanstellen of gewoon zeggen moet wat er is. Dan kun je zeggen: zoals jij dit tegen mij zegt krijg ik het gevoel dat ik maar moet zijn zoals jij of een ander maar mag ik misschien gewoon mezelf zijn?
Of dat je je gekwetst voelt door zijn of haar opmerking en vraag hoe diegene het zou vinden als dat gezegd zou worden tegen hem of haar.

Ik weet dat ik makkelijker praten heb omdat ik al een stuk ouder dan jij ben en dat de huidige "jeugd" nog wreder kan zijn dan vroegâh maar als je leert wat beter voor jezelf op te komen dan ben je al een eind op weg.
Leer van jezelf te houden en dat jij en jouw mening net zo belangrijk zijn als die van een ander en jij ook recht hebt op respect.

Als je naar een psycholoog gaat of wilt gaan vraag dan iemand die (ongeveer) hetzelfde heeft meegemaakt als jezelf want die kan jou beter begrijpen maar ook helpen. Iemand die zelf niets heeft meegemaakt kan jou hier echt niet in begeleiden en je ergens toe willen dwingen is wel de domste zet die een psycholoog kan doen: je wordt je hele leven al gedwongen tot iets wat je niet wilt.
Je kunt jezelf aanleren te kiezen in wat jij graag zou willen, maar dan moet je dat wel weten dus denk eens na wat jij graag wel of niet zou willen en waarom. Je kunt er eventueel een lijstje van maken en er dingen in veranderen als je er anders over gaat denken.
Kiezen is trouwens helemaal niet zo makkelijk hoor, dat moet je echt leren.

Ik hoop dat het met je fysieke en psychische gezondheid snel een stuk beter zal gaan.