Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:12

Elianne heeft 38.8 op dit moment. Hoe doen jullie dat met bv en koorts? Bieden jullie vaker de borst aan? Wil wel dat ze voldoende binnen krijgt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:23

Ik heb altijd op verzoek gedaan, tenzij ze heel slapjes werden. (maar dan belde ik de dokter)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:54

anke, gewoon op verzoek blijven geven zou ik doen. toen tessa verhoging had door de prikken heb ik haar daardoor 1 voeding minder gegeven dan normaal, maar ze werd niet slap ofzo.

nathalie, topper!

ik ben ook bang dat mijn voeding hard terug gaat lopen als ik ga werken ipv IRL voeden. Als het te realiseren valt op mijn werk, wil ik misschien gaan voeden op het KDV en op de woensdagen gewoon thuis (dan is mijn moeder er).

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:19

Hoi doorzetters :) alweer ff paar dagen niet geweest. Maar zo te lezen is alles goed met de mama's en beebies? Lees dat sommige flink gebeten worden?! Auwww!

Teelhoedje nog nodig gehad, Nathalie? Hoop dat je steeds vaker zonder kan.

Hier alles oke met de kleine. Zelf ff wat mindere dagen. Steeds erg moe, en geen rust. Ja wat wil je met nog steeds kraambezoek. Mijn verlof is bijna voorbij (3 weekjes) en heb nu met mijzelf en vriend afgesproken om nu deze laatste 2weken echt niets af te spreken. Deze week nog 2 bezoekjes en dan is het klaar.

Wat betreft BV gaat best heel goed. Ik kolf nu ook regelmatig af, zodat ik ook nog de fles met BV kan geven. Is best wel fijn als ik bijvoorbeeld op bezoek ga, en daar niet de borst wil geven. Huppakee, 125 ml en ze slaapt als een roosje. Ook 's nachts nu een paar keer gedaan en dan ben ik in een uurtje klaar met voeden.

Vannacht sliep Val van 22.00 tot 4.00 uur en van 5.30 tot 9.00 uur! Echt goed! Ben zo trots op der! Merk ook dat ze nu als ze der voeding heeft gehad, welke dan ook, ff wakker is en na 3 a 4 keer gapen leg ik der op bed en slaapt ze in binnen 5 minuten. Ben er zo blij mee. Of ze heeft ff der speeluurtje (meestal 2 keer op een dag). Dan is alles interessant en lopen we vaak een rondje door huis of gaat ze spelen in der box.

Denk dat ze der sprongetje voor nu ff heeft gehad :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:20

ankem schreef:
Elianne heeft 38.8 op dit moment. Hoe doen jullie dat met bv en koorts? Bieden jullie vaker de borst aan? Wil wel dat ze voldoende binnen krijgt.

O germ! Wat sneu! Hoe is het nu dan?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:28

Yasemin heeft ook verhoging gehad met de prikjes en heb toen gewoon volledig haar ritme gevolgt zoals altijd.
Ik vertrouw erop dat ze zelf doet wat goed voor haar is. Tuurlijk blijf ik wel oplettend dat ze er goed uit blijft zien en niet slap wordt ofzo.
Hoe gaat het nu met Elianne Ankem?

BA, jammer dat je bang bent dat je voeding terug gaat lopen als je gaat werken. Jij gaat later werken toch? (na de zomervakantie staat mij bij?)
Hopelijk kun je live blijven voeden tussen het werken door, dat zou super zijn.

Miss_Blimm fijn dat het zo goed gaat met Valeria!
Nette nacht hoor. Blijf erbij dat ik het wel heel erg lang vind dat ze wakker is 's nachts.

Tepelhoedje nog wel nodig, maar dat is niet erg. We blijven proberen en ze zal zo steeds vaker aan de borst drinken denk ik.

Gisteravond ging ik nog even kolven voor ik ging slapen om te kijken of ik dan niet wakker werd van de pijn in mijn borsten.
Ik zat al 10 min met de kolf op mijn borst maar kreeg maar geen toeschietreflex, wat frustrerend! Maar ff een foto van Yasemin erbij gepakt en hup, de straaltjes schoten eruit haha. Dit had ik nog nooit eerder gehad.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:45

Elianne gaat wat wisselend. Soms schiet de temp weer even omhoog, daarna is het weer rond de 37,8. Ze jengelt veel. Bij elke niesbui schieten er groene bellen uit dr neus. Dit is de eerste keer dat ze ziekjes is. Ze heeft alleen de eerste keer prikjes een beetje verhoging gehad.
Geef dr lekker vaak de borst. Ze drinkt korter, maar wil wel wat vaker. Ook prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:59

Jeetje, toevallig lees ik over hetzelfde probleem waar ik vandaag tegenaan loop. Ik was de tweede dag op m´n werk en de eerste keer kolven vanochtend ging al moeizaam heb zelfs borstcompressie toe moeten passen terwijl het er normaal te snel uit komt, de tweede kolfbeurt kreeg ik uit 2 borsten met moeite 80 cc...baalde daar wel een beetje van. Om 15.00 heb ik niet meer op m'n werk gekolfd maar pas toen ik thuis was, ik dacht als ik wat later kolf en ontspannen thuis kan zitten met uitzicht op kind gaat het vast ietsje beter, toen kreeg ik uit 2 borsten 100cc??

Hoewel ik het niet fijn vind dat het niet zo makkelijk gaat als ik had gehoopt (kolven thuis ging immers vooralsnog super) voorzie ik nog geen problemen, heb immers tussen werken genoeg vrij om hier aan te blijven werken. Morgen maar steeds kolven tussen de voedingen door om het iets op te krikken en weer een buffertje aan te leggen. Las eerder al wel dat productie terug kan lopen als je weer gaat werken maar ik had dus gedacht dat dit ons niet zou gebeuren...wel dus.

Drinken bij de oppas gaat trouwens goed en geeft een beeld van haar drinkbehoefte, flesjes gaan mee met 140 cc erin, en ze drinkt het op of laat 30 a 40 cc staan. Ga dus maar flesjes van 120 cc meegeven voorlopig, dan zitten we aardig goed.

Ankem: beterschap met de kleine.

Heb de rest wel gelezen, maar als ik daar ook nog op ga reageren wordt het wel een heel lang verhaal en ik moest toch even mijn ei kwijt....hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:20

WowAmigo schreef:
Ja precies, dat zou dan al met een week of 12 zijn, volgens mij werkt dat niet... Zou jammer zijn, zusje was eerst beetje aan het twijfelen en is er toen vol voor gegaan en het gaat nu zo top! Maar op bepaalde vestigingen kan ze ws alleen in een soort openbare spreekkamer ziten of het open keukentje of de wc en dat ziet ze niet zitten. Snap ik dan ook wel weer... (alhoewel ik met niet had laten weerhouden volgens mij, haha)

Toen ik ging werken was dus ook 12 weken na de bevalling ;) (april)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:57

nathalie, ik ga idd half augustus pas werken; dan is tessa 5,5 maand.

jeetje suus, dat is balen dat je voeding zo terugloopt! zorg je dat je voldoende drinkt tijdens het werk?

owja nathalie, probeer niet 's ochtends te kolven, hoe zeer je borsten ook doen. je moet er echt doorheen. ik heb het ook gehad en nu zijn mijn borsten er aan gewend 's nachts minder te produceren dan overdag. kolven aan het einde van de nacht/begin van de ochtend is dan ook eigenlijk niet meer nodig.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:12

Citaat:
Miss_Blimm fijn dat het zo goed gaat met Valeria!
Nette nacht hoor. Blijf erbij dat ik het wel heel erg lang vind dat ze wakker is 's nachts

Ja ik ook wel, maar verschoon der toch nog liever omdat ze altijd echt een volle luier heeft. Dus dan maar zo ff. En vannacht gaat vriendlief eruit, net zoals afgelopen nacht maar ik heb wel gekolfd, zodat ik de laatste 3 weken echt mijn energy peil omhoog kan brengen.
Het is nu ook zo dat het 'schema' zo is dat ze al tussen 21-22 in slaap valt en dan tussen de 3 a 4 uur 's nachts wakker wordt. Dus dat is heel netjes. Straks is het wel de bedoeling om rond de 23 uur de laatste voeding te doen, en het te verschuiven. Maar dat is denk ik niet zo makkelijk. Het ritme zit er al goed in bij Val.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:13

SusanH schreef:
Jeetje, toevallig lees ik over hetzelfde probleem waar ik vandaag tegenaan loop. Ik was de tweede dag op m´n werk en de eerste keer kolven vanochtend ging al moeizaam heb zelfs borstcompressie toe moeten passen terwijl het er normaal te snel uit komt, de tweede kolfbeurt kreeg ik uit 2 borsten met moeite 80 cc...baalde daar wel een beetje van. Om 15.00 heb ik niet meer op m'n werk gekolfd maar pas toen ik thuis was, ik dacht als ik wat later kolf en ontspannen thuis kan zitten met uitzicht op kind gaat het vast ietsje beter, toen kreeg ik uit 2 borsten 100cc??

Hoewel ik het niet fijn vind dat het niet zo makkelijk gaat als ik had gehoopt (kolven thuis ging immers vooralsnog super) voorzie ik nog geen problemen, heb immers tussen werken genoeg vrij om hier aan te blijven werken. Morgen maar steeds kolven tussen de voedingen door om het iets op te krikken en weer een buffertje aan te leggen. Las eerder al wel dat productie terug kan lopen als je weer gaat werken maar ik had dus gedacht dat dit ons niet zou gebeuren...wel dus.

Drinken bij de oppas gaat trouwens goed en geeft een beeld van haar drinkbehoefte, flesjes gaan mee met 140 cc erin, en ze drinkt het op of laat 30 a 40 cc staan. Ga dus maar flesjes van 120 cc meegeven voorlopig, dan zitten we aardig goed.

Ankem: beterschap met de kleine.

Heb de rest wel gelezen, maar als ik daar ook nog op ga reageren wordt het wel een heel lang verhaal en ik moest toch even mijn ei kwijt....hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Hoeveel kolf je gemiddeld normaal af dan? Ik neem ook flesjes mee van rond de 125 ml.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:14

ankem schreef:
Elianne gaat wat wisselend. Soms schiet de temp weer even omhoog, daarna is het weer rond de 37,8. Ze jengelt veel. Bij elke niesbui schieten er groene bellen uit dr neus. Dit is de eerste keer dat ze ziekjes is. Ze heeft alleen de eerste keer prikjes een beetje verhoging gehad.
Geef dr lekker vaak de borst. Ze drinkt korter, maar wil wel wat vaker. Ook prima.

ah gossie, echt wel ziekjes dus :( beterschap voor der! En dan lekker de borst... heerlijk voor de kleine ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:16

Citaat:
Gisteravond ging ik nog even kolven voor ik ging slapen om te kijken of ik dan niet wakker werd van de pijn in mijn borsten.
Ik zat al 10 min met de kolf op mijn borst maar kreeg maar geen toeschietreflex, wat frustrerend! Maar ff een foto van Yasemin erbij gepakt en hup, de straaltjes schoten eruit haha. Dit had ik nog nooit eerder gehad.

Ja das best vervelend soms dat het niet echt lukt. Denk dat dat nog een gedoe wordt op het werk. Maar hier thuis gaat het redelijk goed het afkolven. Hebben jullie dat trouwens ook dat de (*) waar minder uitkomt dat die wel sneller melk geeft? En andersom bij de andere (*)? Zo gek is dat.

Ik denk trouwens aan de kleine, en dat ik haar de borst geef. Dan begint het meestal vanzelf wel. En wat masseren, helpt ook wel.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:57

BA is het heel erg als je sochtends kolft?
Ik vind het namelijk aand e andere kant ook wel handig want heb zo meteen een voeding klaar staan. Ik kolf alleen de druk eraf trouwens maar dan heb ik vaak 120 tot 140 ml.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met kolven gehad. Ik heb de eerste tijd fulltime gekolft maar altijd vrij snel TSR.
En sochtends ook heel snel. Gisteravond was de eerste keer dat het maar niet wilde komen.

Ooh er zit me iets dwars maar wil het er niet zo openbaar over hebben, irritant. Grrrr. :o

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:02

Hm Nath, een pbtje is zo gestuurd ;) gewoon als je het kwijt wil :)

Maar hoe het verder met de mama's?? Alles goed gegaan afgelopen nacht?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:12

Bedankt voor de reacties. Voeding loopt nog niet terug (als ik iig mijn dochter observeer, die is nog steeds happy en komt op dezelfde tijden) krijg alleen bijna geen tsr met kolven, denk toch een stukje spanning wat meespeelt. Ik voel me gewoon heel verantwoordelijk en vind het idee dat mijn collega dan alleen loopt niet fijn en wil zo snel mogelijk terug zijn. Moet even uitvogelen hoe ik dat gevoel bij mezelf weg kan nemen want het werkt erg remmend. Probeer wel steeds te denken dat ik het voor mijn kind doe, en dat ik dat veel belangrijker vind als werk (hoe leuk ik mijn werk ook vind).

Normaal kolf ik als ik in plaats van een voeding kolf (wanneer het ontspannen gaat) gemiddeld 100 tot 130 ml uit 1 borst met soms een uitschieter naar boven. . Marinde drinkt gemiddeld zo´n 100 tot 140 cc per keer, dat wisselt. Ik ga vrijdag proberen hoe het gaat als ik een foto van haar meeneem om naar te kijken, en ik neem ook muziek mee die ik kan luisteren om te ontspannen, hoor ik ook gelijk de omgevingsgeluiden veel minder. Als het kolven op werk niet makkelijk gaat is het nog geen ramp, dan moet ik alleen even wat langer doorsparen voor een volledige voeding. Scheelt dat ik onregelmatig werk dus het is niet steeds op een vaste dag of tijd en dat maakt de kans op terugloop aanzienlijk kleiner. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik er even in moet komen.

En ik kan altijd nog proberen hoe het gaat met andere kolf (kolf nu met een enkele kolf), er schijnt speciale neusspray te zijn e.d, ik wil echt alles uit de kast trekken wat nodig is om bv te kunnen blijven geven. Er zijn iig nog opties genoeg die ik kan proberen.

Ander werkprobleempje: volgende week heb ik een slaapdienst en moet mijn man de nachtvoeding doen, maar hij wordt echt niet wakker als ze honger heeft. Hoop dat ik het geregeld krijg dat ik geen slaapdienst hoef te draaien want ben er niet gerust op.

Miss_Blimm: net ritme hoor! Zulke nachten maken wij ook met als verschil dat ik vaak 1,5 a 2 uur wakker lig na 3-en ipv mijn kind, die slaapt als een roosje. Ik weet dus hoe het voelt om vermoeider uit je bedje te komen dan hoe je erin bent gegaan. Goed dat jullie om en om doen nu, geeft misschien ook al rust.

Nathalie: door te blijven kolven houd je de situatie in stand. Als je dat prettig vindt is er niks aan de hand, als je het wilt veranderen kun je als je wat verlichting wilt de ergste druk eraf kolven max 30 a 40 cc per borst. Na een dag of 2, 3 is je lichaam dan ingesteld op de nieuwe situatie.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:18

Moeilijk Susan. Heb je al foto's van Marinde er bij liggen? Misschien werkt het om een MP3 speler met ontspannende muziek aan te zetten o.i.d./
Haha ik lees nu verder en zie dat je precies hetzelfde schrijft, wat stom! :o

Ik heb een tijdje borstvoedingsthee gebruikt toen ik nog fulltime kolfde.
Dit heeft mijn productie met kolven bijna verdubbelt. Te krijgen bij de Tuinen van Weleda.

Wordt je man niet wakker als je de babyfoon goed hard zet?
Ik moest zondag ochtend weg en manlief en Yasemin lagen beide nog te slapen, was ook heel bang dat mijn man niet wakker zou worden maar gelukkig was dat wel.
Hij zegt dat hij niet wakker wordt omdat hij weet dat ik wel wakker wordt en eruit ga...

Wbt het kolven, ik heb vanochtend pas veel later moetenkolven.
om 7 uur kwam ze voor de voeding maar heeft ze maar 1 borst gedronken, om kwart over 8 werd ze weer wakker en wij ook, en ben ik gaan kolven.
Ik kolf nu dus gewoon voor ik naar bed ga eventjes of ik leg haar wat later aan dan voorheen. (gisteravond 23.00 uur)

Wat ik kwijt wilde, er is weer iemand in mijn omgeving gestopt met BV en ik kan er zó slecht tegen. :oo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:22

Als het iemand is die je nabij staat kan ik me dat heel goed voorstellen. Ga op zoek naar de thee, kan ik die mooi drinken tijdens het kolven.

Edit: hoe heet die thee trouwens? Kan er op internet niks over vinden.

Babyfoon goed hard kan ik proberen. Manlief zegt zelf dat het wel goed gaat komen...anders bel ik hem gewoon op rond 2.00 ´s nachts want ik moet er toch uit om te kolven en van zijn mobiel wordt hij echt wel wakker. Kan hij gelijk de fles geven :D .

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:30

Gewoon borstvoedingsthee van Weleda. De Tuinen verkoopt het onder andere. Ik heb het ook in huis. Vind het best wel lekker.
Hier een pittig nachtje achter de rug. Ze is nog steeds ziekjes en koortsig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:15

Borstvoedingsmix staat er op het doosje. :D Van Weleda idd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:39

Nou, dat moet te vinden zijn!

Het komt trouwens idd door de spanning, thuis kolven (kolf nu steeds tussen de voedingen) gaat veel beter. Ga zo maar van kleine beetjes volledige voedingen sparen zodat ik een buffervoorraadje krijg, want door dat grapje van een week of wat terug is mijn vriezer niet zo vol meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:42

Iemand trouwens ervaring met oxytocine neusspray? Is onschuldig dus kan ik ook altijd nog receptje van aan de HA vragen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:00

ja ik, werkt goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:08

Nou, dan ga ik morgen gelijk bestellen, kan ik het vrijdag op mijn werk uitproberen. Moet helemaal goedkomen als ik dan ook nog een foto van Marinde, muziek, een lekker kopje thee en nuesspray bij de hand heb.