Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:04

@ grobegni: bij mij begon het toen ik 30 minuten aan 1 stuk liep, dus echt na de eerste serie. En inderdaad, ik heb er ook veel spieren bij, en vetjes worden nu ook echt minder :D Heb al een broek aan die ik nog nooit gepast heb :D

Sim0ne

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:04

Ik eet nu veel cherrytomaatjes (die vind ik echt lekker) en snack-a-jack als ik uit mijn werk kom...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:05

hetbommeke; is dat ook wel springschenen?

Dat voor de gek houden ken ik.. Geen honger hebben maar wel snaaien, meer als beloning oid, van ik heb net gesport dus nu mag het :+

Hardlopen jullie trouwens echt om af te vallen of ook met andere redenen?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:06

Haha ja dat heb ik ook. ik denk nu ook Hmm. Ik heb best wel zin in een stroopwafel Oeeeeh, of toch M&M's terwijl ik helemaal geen honger heb :P

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:08

Beiden Assepoester, mijn zus trouwt in september en wilde nog wel wat pondjes kwijt en ik zelf ook. Daarnaast heb ik vorig jaar een blessure opgelopen, waardoor ik 4 maanden niets aan sport heb kunnen doen. En wilde toch wel weer erg graag gaan paardrijden, dus STR gebruikt om weer conditie en spierkracht te krijgen! Daarnaast doe ik nog ruiterfitness, dus het gaat eindelijk weer lekker!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:12

Ik loop niet hard om af te vallen. ik ben namelijk niet echt dik. (oke. in een bikini mag er van mij best wat af, maarja het is niet zo dat ik echt rillen heb.) Ik loop vooral voor m'n conditie. die was echt slecht. op school hield ik niet eens een duurloop vol. hardlopen ging ik uit de weg. vooral tijdens gym. (Naar de WC gaan tijdens hardlopen, drinken, doen alsof je echt uitgeput bent ed. bang om voor gek te staan) Maar nu houd ik toch al vijf minuten vol. en we gaan gewoon voor de 5 KM.

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:52

Assepoetster schreef:
Wat een toffe site zeg, dat looptijden.nl
Heb me direct ingeschreven en m'n eerste looptijd ingevoerd, motiveert ook enorm zeg!! Even kijken of ik morgen wat tijd vrij kan maken :):)

Wat een leuke honden komen er voorbij zeg! :)

gave site he? Ik ben er ook helemaal verslaafd aan, na elk rondje wat ik gelopen heb meteen de tijd invoeren :P

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:55

Angela_ schreef:
bianca78 schreef:
Wat hebben jullie trouwens allemaal leuke loopmaatjes ;) hihi
Ik moet alles helemaal alleen doen ;( heb zelfs nog geen muziek!

Vandaag wel heel lekker gelopen trouwens, 5 km in 22.34 *\o/*

Wow, dat is wel heel snel! Loop je allang?

dank jullie voor je compimenten!
Ben nu weer zo'n 3 maanden aan het lopen, ik ben gestopt met lopen toen ik zwanger werd van onze eerste zoon, nu bijna 5 jaar geleden!
Daarvoor heb ik 3 jaar aan survival gedaan, loop en touw/klimwerk.
Dat is echt loodzwaar!

Maar ik heb het, al zeg ik het zelf, erg snel opgepakt weer!
Ik ben altijd wel blijven lopen, alleen maar heel rustig en niet meer dan 5 km!
Het gaat opeens echt heel goed! Ik heb het juiste ritme en ademhaling echt te pakken!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:08

Klinkt goed, ben echt enorm gemotiveerd nu, zit alleen in de knoop met de tijd :+ Veel te veel dingen die ik graag wil doen. Maargoed, we zijn op weg.

Eigen doel is ook conditie opbouwen, alhoewel ik wel een paar kilo lichter wil. Meer omdat ik dan beter in m'n vel zit en weer een beetje bikinistress verminder :+

Grobegni; Wat houdt dat ruiterfitness precies in? :)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:10

Even een egopost, }>

Vandaag een fit-kit gehad voor een soll. met shuttle-run en met ruim geslaagd, jippie!

Vind het hardlopen zo leuk dat ik het probeer vol te houden, altijd goed voor mn lijf en ik rook veel minder....misschien een mooi moment om maar helemaal te stoppen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:12

Ik doe het mede om af te vallen, maar ik wil ook gewoon een gezonde levensstijl :j
Maar goed vandaag flink ruzie gehad met vriendjelief en ik was nogal over mijn toeren, dus hardlopen maar even gelaten voor wat het was en een flink stuk gewandeld :j
Lekker was dat :j Morgen maar weer een poging.

Heb vandaag een stoelmasage gehad en ik heb serieus pijn tussen mijn schouderbladen :n

Morgen is het weegdag voor degene die het vergeten waren :D

Oh en dat roken doe ik ook haast niet meer :n Heel af en toe nog een keer, maar niet meer omdat het moet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:14

Zo, mijn training zit er ook weer op. Had best nog last van mijn heup, maar ik heb iets rustiger gedaan dan normaal en het ging eigenlijk vrij aardig.

Wie heeft er hier overigens een goede hartslagmeter?

Roane

Ik heb vandaag 15 minuten hardgelopen :j de training voor de dam tot damloop is officieel begonnen!

Alleen wilde ik vandaag zonder hond gaan rennen (die ook wedstrijden loopt en twee ons kwijt moet) maar die rende meteen naar buiten van 'YEAH!' toen ik naar beneden kwam in m'n outfit, dus die heb ik ook happy gemaakt door mee te nemen :+

Ach, kunnen we samen de dam tot dam lopen :+

amoebje

Ik heb net lesje 9 gelopen, ging een stuk fijner dan les 8, terwijl je nu toch echt langer achtereen moest lopen, best gek eigenlijk!

Ik moet ook echt ophouden met snaaien.. zat me net te bedenken dat ik nog best iets lekkers kon gaan eten.. omdat ik net toch had gelopen := Dan gaat het er natuurlijk nooit af!

Ik ben gaan lopen voor mijn conditie... Maar dezelfde bruiloft als Grobegni is ook wel een beetje motiverend.. hoe leuk als je een mooi jurkje aankan en dat je je dan ook echt goed voeld! En voor het paardrijden. Ik merk dat mijn (paardrij) lessen nu ook veel beter uit te houden zijn!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:17

hier nog een egopost :+
heb vandaag na bijna 2 weken vakantie ook weer gelopen,20 minuutjes en dat ging super,ben naar mijn vader gelopen om daar de mountain bike van mijn schoonzus te gaan halen,die mag ik lenen om te kijken of ik fietsen ook leuk vind.......en ja hoor is mij goed bevallen,heb nog ruim een half uur weeste fietsen. :D

ik moet alleen of een ander zadel,of zo'n broek met gel er in :+ op dit moment voel ik mijn kont niet! :P
zal morgen vast anders zijn haha
ik wil lopen en fietsen nu gaan combineeren,en hopelijk is mijn lichaam hier blij mee! van alleen hardlopen krijg ik vage pijntjes,misschien als er nog wat kiloos af gaan het allemaal wat makkelijker gaat.

succes allemaal met lopen,zo te lezen zijn jullie goed bezig! :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:18

Ik rook wel....
Ik doe het voor de conditie!

Goede combi he :+ Morgen avond weer hardlopen...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:20

iloveyah87 schreef:
Ik rook wel....
Ik doe het voor de conditie!

Goede combi he :+ Morgen avond weer hardlopen...

Whaha.....hardlopen is altijd goed, zelfs als je rookt :o

Merk jij ook dat je trek in een sigaretje afneemt/volledig verdwenen is, als je hardgelopen hebt?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:21

ik ben 17 maanden geleden gestopt met roken,18 jaar gerookt bijna 2 pakjes sigaretten per dag!
er is een zware last van mij afgevallen!
aanrader voor iedereen hier die nog rookt. ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:26

Joh ik rook een pakje in de week :')
Echt heel erg weinig dus :D

Nee na het sporten doe ik het ook niet, 1 keer geprobeerd en ik viel bijna direct om zo duizelig werd ik :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:11

SAKKIA schreef:
Morgen is het weegdag voor degene die het vergeten waren :D

Weegdag???? :oo
Ik stond er gisteren even op, ben me een partijtje doodgeschrokken. Ik moet er weer ff omdenken anders gaat schimpie straks door z'n rug... :(:) !

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:11

ik weeg niet......ik meet! ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:42

Ik meet ook alleen vandaag vergeten. Morgen maar weer.
Amazone, er bestaat dacht ik ook een start to bike. Misschien een idee?
Grobini wat is ruiter fitness en waar doe je dat?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:43

ik weeg niet ik was ineens 2 kilo zwaarder afgelopen weekend :(

Ik loop oa om af te vallen maar dat is mij nog nooit gelukt..ondanks ik vorig jaar 10-15km liep

Gisteren 8x3min dus 5km in 38.05 eitje morgen mag ik weer 20/10 en zaterdag moet ik 30min en dan vanaf maandag nieuw schema heerlijk wat verandering :)) alleen is het interval :r

schema maandag
10 min inlopen 3x80 meter dan 10x60sec heel hard rennen en 2 min uitstappen na einde van de complete sessie 5 min uitlopen..zucht dat wordt veel op ipod stopwatch kijken

(3x80meter is 80 meter rennen 80meter stappen 80meter rennen 80meter stappen 80meter rennen 80meter stappen) Ik snap die logica niet maar goed zal wel goed zijn

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:50

Meld me ook (meelezer). Een jaar of twee geleden start to run gedaan, tegelijk met het trainen (en lopen) van de vierdaagse. Daarna last gekregen van mn enkel. Paar maanden rust. Daarna weer rustig aan gaan opbouwen maar ik kreeg ontzettend snel last van mn scheenbenen. Nu weer zoetjes aan aan het opbouwen, maar het gaat zo langzaam!

Bommeke: welke oefeningen doe jij voor je scheenbenen?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:59

Assepoester geen idee wat spring schenen zijn. Dacht dat dat iets was wat een paard kon krijgen :+
Ik loop 30 stappen op mijn hakken en dan 30 op mijn tenen. Dit 5 keer. Dan nog 30 tellen mijn tenen optrekken zodat je op je hakken staat. Doe dit tegen een muts anders vak ik om :-S Dan 30 tellen op mijn tenen staan. Dit ook 5 keer. En nog 1 tel tenen optrekken en 1 tel op je tenen staan. Dit 30 keer achter elkaar. Meestal doe ik dit na mijn hardlopen.