De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:52

juudii5 schreef:
DIe krijg je vna de huisarts??

idd drogist of reformwinkel

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:59

PintoNatal schreef:
Afbeelding

Merk is Orthica en het heet dus orthiflor original

Die heb ik ook, maar dan de orthiflor plus, volgens de apotheker net iets sterker dan de original.
Het zijn zakjes die ik iin het water op moet lossen, vind het echt vies, maar goed, toch maar weer gaan gebruiken.

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:00

Issy waar haal je die 3 % die geneest in vredesnaam vandaan? De kliniek in Duitsland hanteerd gelukkig een percentage van 70 % die geneest en hier in Nederland is het volgens onderzoek 30 % die geneest (of in ieder geval na 3 jaar na behandeling niet terug is gevallen). Over de bioresonantie en dergelijke ga ik helemaal mee met Anya en Bigone, ik had precies dezelfde gedachte over hoe het geconstateerd word. De nieuwsbrief van de natuurgeneeskunde is de grootste kolder die ik tot nu toe gezien heb, kijk zo komen alle vreselijke mythen en fabels nou de wereld in. Als er in een artikel geen literatuurverwijzingen staan dan weet ik alweer hoe laat het is, ik vind het echt een schande hoe alles daarin staat over het algemeen genomen (tuurlijk staan er ook goede punten in die wel kloppen hoor, maar dan nog een literatuurverwijzing hoort erbij zodat iedereen zelf de waarheid en artikelen door kan lezen).

Anyway ik dank de hemel dat ik naar Duitsland ben gegaan naar de kliniek in Blankenburg, ze helpen je daar echt fantastisch. Iedereen weet wie je bent, je krijgt een vaste tolk bij ieder gesprek en ze nemen je compleet serieus zo vreselijk fijn. 2 weken geleden ben ik er weer geweest om de bloeduitslagen en het behandelplan te krijgen. Uit de Elisa en Westernblot kwamen negatieve resultaten en de Erlichia ook, de Chlamidiose was licht positief. Toen we dit nieuws hoorden zakte ik haast door de grond omdat dus de resultaten negatief waren! Maar ze hadden ook de CD-57 Natural Killer cells en de LTT NK gemeten en die waren gigantisch laag, vooral de CD-57 wat een perfecte marker is voor chronische lyme volgens de literatuur. Dus chronische lyme, waarschijnlijk heb ik een paar jaar geleden een tekenbeet gehad (in Rusland toen ik daar woonde) en dan dus 2.5 maand geleden weer, wat dus de druppel is geweest en waardoor ik dan dus bijna alle symptomen heb gehad van de lijst in 1 keer.

Ik kon sinds het hele verhaal begon 2.5 maand geleden helemaal niets meer, niet studeren, niet werken, niet autorijden, niet voor mezelf zorgen, niet eens douchen of in bad gaan, en nu dat ik 2 weken bezig ben met de medicijnen en andere vitaminen en mineralen uit het pakket wat ze daar samen hebben gesteld kan ik weer lopen, fietsen, een beetje autorijden, een beetje nadenken en praten zonder fouten te maken, all in all heb ik nu al mijn leven terug en ben er zo gigantisch blij mee tot zo ver. Ik ben de afgelopen week nog heel erg ziek geweest van de medicijnen en had gisteren weer een slechtere dag maar over het algemeen ben ik in ieder geval zo blij dat ik de keuze voor Duitsland heb gemaakt dat ik het iedereen aanraad! De prijs valt echt reuze mee tot nu toe en ik heb alles er voor over om mijn leven weer terug te krijgen, daar kan geld niet tegen op.

Als het niet uit de ELISA en western-blot komt bij jou, ga je dan eens testen op CD-57 NK en LTT NK cellen waarschijnlijk komt het er dan wel uit en hiermee kan je ook de voortgang van de therapie meten over het algemeen.

Ik vroeg me trouwens af of jullie die nu een behandeling krijgen, zoals Anya en Issy, of je lever waarden getest zijn, je ogen, en of je een echo hebt gehad van je bovenbuik en houden ze met de uitslagen daarvan hier ook rekening mee in de behandeling? Ok haha, zie net dat Anya perfecte lever waarden heeft, gefeliciteerd!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:02

Het is wel slim om met Probiotica te starten als je aan de farmaceutische antibiotica gaat, want antibiotica dood ook de goede bacterieen en die heb je weer nodig om je darmflora op peil te houden.

Bij een levend bloed analyse, word het verse bloed onder twee microscopen bekeken, dus je ziet zeer uitvergroot wat er in je bloed rond zwemt. er word gekeken naar de vorm van je rode bloedcellen de witte bloedlichaampjes, en je zag duidelijk spirocheten rond zwemmen. Spirocheten zijn een soort wormpjes met een kurketrekker vorm, en die kunnen duiden op 3 dingen: ziekte van Weill, syfilis of Borrelia. Ik hedb de andere 2 kunnen uitsluiten met bloedtesten, dus toen bleef er maar 1 over, Lyme dus.

Bij prohealth en keulen zetten ze het bloed/urine op kweek en meten ze de antistoffen. Echter zijn antistoffen heel vaak niet goed te meten, doordat je er bijvoorbeeld al lang mee rond loopt en je lichaam het al normaal vind dat er spirocheten rond zwemmen. Het kan ook zijn dat de spirocheten in cystes verstopt zitten en dan worden ze ook niet gemeten met de prohealth en keulen onderzoeken. Ook als je al antibiotica gebruikt kan je test ook negatief uitvallen.

Even het verschil tussen probiologische antibiotica en farmaceutische antibiotica en probiotica want dit zijn 3 verschillende middelen. Een probiologische antibiotica word gemaakt van natuurlijke stoffen. Een farmaceutrische antibiotica word gemaakt van synthetische stoffen. Farmaceutische werkt sneller, echter schadelijker voor maag en darmen (mmer bijwerkingen). Een probiologische zoals bijvoorbeeld Colloidaal zilverwater wat ik heb gebruikt, duurt wat langer voordat het aanslaat, maar is beter voor je maag en darmen, heeft veel minder bijwerkingen, en de resultaten zijn hetzelfde.

Een probiotica is een capsule met (schrik niet) duizenden levende goede bacterieen die in je darmen terecht komen, en hun goede werk verrichten. heeft niks met antibiotica te maken. maar vult elkaar goed aan, wat de antibiotica dood maakt, vult een capsule weer aan.

Dat pulsen/roteren is niet 2 keer per week, je slikt iedere dag medicatie, en afhankelijk welk protocol je volgt wissel je van medicatie. Ik gebruikte bijv. dag 1 tot met 5 colloidaal zilverwater (Argentyn 23), dan op dag 6 2 x 500 mg Metronidazol, dan weer van dag 7 tot met 11 Argentyn 23, en dan op dag 12, 13, 14 Riamet (in hoge dosis). En dan begon ik weer op dag 1 met de Argentyn 23. Dit heb ik een paar maanden gedaan.
De Argentyn pakt de spirocheten aan in de bloedbaan, maakt ze daar dood. De spirocheten gaan op de vlucht ervoor en verstoppen zich in de cystes. vervolgens maken de metronidazol en riamet de cystes kapot, zodat de spirocheten weer in de bloedbaan gejaagd worden. Dan neem je weer Argentyn om ze in de bloedbaan aan te pakken. zo wissel je dus iedere keer af, om die spirocheten te slim af te zijn.

Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:08

Donta, inmiddels gepensioneerd Ilads-arts (Amerika) heeft op basis van jarenlange ervaring met de behandeling van chronische lymepatiënten het nodige gepubliceerd.
Uit zijn materiaal blijkt dat naarmate een besmetting langer geleden is de kans op herstel kleiner wordt.

Gemiddeld geneest 5%, tussen de 75 en 80% stabiliseert na verloop van tijd en bij 16 tot 20% faalt de behandeling.
Bij een besmetting van 3 jaar of langer geneest 3%, stabiliseert 72% en faalt 25% van de behandeling.

De 70 % die Duitsland hanteert, zijn de mensen die stabiliseren. Dat wil zeggen: de lyme is niet meer te traceren maar heeft al schade aangericht waardoor mensen toch beperkingen over houden. Maar 3 % geneest volledig zonder meer klachten te hebben.

petroushka

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:13

Haha ja als je het zo brengt dan is het in 1 keer een stuk minder shocking, en dat is de moraal van het verhaal. Als de helft van het verhaal verteld word dan is het moeilijk om niet alle fabelen te voeden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:31

Issy, je verhaal is heel duidelijk maar jeetje...wat een gedoe met die medicatie zeg.
Ik denk dat ik dan echt een kalender zou moeten bij houden op welke dagen ik welk medicijn zou moeten nemen.
Maar goed, als het helpt doe ik dat graag uiteraard.
Ik ben nu 46 en waarschijnlijk als het om lyme gaat dan komt het al ergens vanuit mijn jeugd.
Dan is de kans op genezing dus heel gering?
maar de klachten kunnen wel door behandelingen af nemen toch als ik het goed begrijp???

Ik heb de probiotica al klaar staan.
Die ik heb zijn poeders, zitten in sachets en moet ik oplossen in lauw water en dan zeker een kwartier te laten voordat ik het op drink.
Met medicijnen slikken heb ik nooit moeite, laat ook gewoon de paracatamol in mijn mind uiteen vallen, maar die poeders vidn ik echt moeilijk weg te krijgen.
Het is net alsof je grond/ijzer water drinkt zeg maar.
Dan zou een capsule voor mij beter zijn.
Maar eerst deze maar op maken, want een doosje kost 40 euro....best aan de prijs dus.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:38

Ik ga voor die 70%. Het lijkt me zo geweldig om een dag pijnloos te zijn. Ik kan me echt niet herinneren hoe dat voelt :D :D
Ik ben vanmorgen naar het lab gegaan voor een nieuwe test. o.a. die cd57, die in Hengelo wel getest kan worden. Mijn eigen huisarts heeft een stempel bij op het formulier gezet. Beide artsten kennen elkaar. Dat scheelt. Hij staat er volkomen achter want zegt zelf niet genoeg te weten van chronische lyme.

bloedtest was geheel zinloos met 12 jaar lyme en een aspecifiek positief bij een ACA. Kostte me alleen geld.
Overigens is betreffende dr Meijer ook natuurarts, maar hij heeft het niet over alternatieve geneeskunde gehad met mij. Hij is er vrij duidelijk in. Chronische Lyme stabiliseer of met geluk genees je met medicatiecombinaties (een beetje zoals syphilus en Lepra ook met een combi worden aangepakt). Al het andere is ter ondersteuning van weerstand en symptomen. Maar aangezien ik los van de lyme nooit ziek ben en al gruwelijk gezond eet (vanwege terugkerende candida) is daar niet veel winst te halen. Ik zou nog kunnen stoppen met roken. Maar dat ben ik voorlopig niet van plan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:03

Anya, jij loopt dus ook al heel lang met al die klachten rond?
Misschien lees ik erover heen maar hoe en wanneer is bij jou de diagnose boven water gekomen?
heb jij bijvoorbeeld ook lang gelopen en onderzoeken gehad waar nooit iets concreets uit kwam voordat er bij iemand een lampje ging branden??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:38

Kreeg in 1998 klachten. Wel teken gezien, maar die plukte je er in die tijd gewoon af. Was normaal. Nooit EM gezien.

Kreeg koorts anvallen, moeie armen en benen, gewoon heel vermoeid ook. Naar de dokter. Naar het ziekenhuis. Op van alles getest. Kwam nooit wat uit. Dus dan krijg je het "het zit tussen je oren gesprek". Dus ik durfde niet meer naar de dokter. Klachten werden erger. Huid, oorpiep, stotteren, geen simpele dingen kunnen onthouden, concentratie, buikpijn, spier en gewrichtsklachten. blaas, ach zowat het hele rijtje symptomen, maar met nadruk op de lyme artritis vorm.. Kreeg ook rare huidklachten. Uiteindelijk ook een zeer vreemde jeukende verdikte paarsrode plek die in het midden wit werd en dun. Toch maar naar de huisarts. Allerlei zalfjes geprobeerd, werkte niet. Ging alleen meer jeuken en bleef raar warm. Was een heel scherp afgescheiden plek. Intussen bijna mijn baan kwijt. Je kunt je als projectmanager geen emotionele uitbarstingen veroorloven. En die kreeg ik wel. En moe nog steeds en pijn. Met plek naar de huidarts uiteindelijk. Ze vroeg gelijk of ik andere klachten had want dat was vergevorderde lyme: ACA. Dus ik kreeg een maand doxy (CBO richtlijn). Plek verdween dus ik was genezen. Rest waren restklachten.

Restklachten werden erger. En ik kon opeens niet meer lopen. Moest gedotterd worden wegens een ribbel op mijn aorta en bleek verder prachtige aderen te hebben.

Toen de restklachten erger werden me bij het Radboud gemeld. Van alles getest. Diverse Reuma, Lupes, ME, ME, vitaminentekort en Lyme. Ik kwam weer aspecifiek positief uit de test. 3 maanden doxy gehad, waar ik van opknapte. Dus ik was weer genezen en ze konden niets meer voor me doen. Er was al meer behandeld dan de CBO richtlijnen.

Sindsdien loop ik al jaren met dezelfde klachten. Ibuprofen en diclofenac wisselend tegen de pijn en wekelijks fysiotherapie. De huisarts heeft zich ingezet om een chronische beschikking te krijgen bij de verzekeraar omdat fysiotherapie de krampen uit mijn spieren haalt en wat verlichting brengt bij de pezen en gewrichten. Dat helpt. Sinds kort ben ik (na een zeer negatieve ervaring met kleurentherapie) nog één keer het medisch circuit ingegaan. Met name omdat volgens mij Issy vroeg of ik geen cystekillers had gehad. Dus ik ben weer eens wat bij gaan lezen en dat wil ik dan nog wel proberen. Dus sinds kort onder behandeling en in overleg met die betreffende arts niet gelijk gekozen voor een combi van medicijnen. Ik wil ook nog op vakantie en blijven werken. Dus we kijken eerst wat de plaquenil doet en dan over zes weken verder kijken.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:50

Nou lijkt mij ook heerlijk om eens een dag zonder pijn etc rond te lopen.. ik weet ook niet meer goe dat voelt.. of normaal te kunnen slapen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:57

Ik heb eigenlijk wel vreselijk mazzel gehad, besef ik nu. Ik had in mei 2007 een tekenbeet, geen EM maar ik had toch het gevoel dat het niet goed zat, kreeg in december klachten, had zelf intuïtief het gevoel dat het weleens lyme kon zijn, heb zelf gevraagd om een lymetest en werd gelukkig positief getest waardoor ik meteen een flinke kuur kreeg (8 week doxy) en me sindsdien weer prima voel.
1 klein restklachtje; plassen. Dat lukt gewoon niet zo goed, vooral als ik een volle blaas heb, lijk ik wel een vent met een serieus prostaatprobleem. Bijkbaar is er een zenuw beschadigd. Maar ach, hoe erg is het?

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte...

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:00

Oh dus jij hebt geen antibiotica gehad? Doxy ken ik niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:03

doxy is doxycicline. Dat is een antibioticum

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:04

oh oke, bedankt!

NOu ik ga vanmiddag naar de huisarts. Ook vertellen wat er nu speelt rondom lyme. Heb een nieuwe huisarts, dus ben benieuwd hoe hij reageert erop.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:06

Jeetje heb er nooit bij stil gestaan dat Lyme zoveel nare gevolgen kon hebben, dus er voor mezelf ook nooit aan gedacht maar wat ik zoal lees hier....het komt me griezelig bekend voor allemaal.
Begin van het jaar ook een maand Doxy geslikt, dit om mijn liezen wat rustiger te maken voor de operatie.
Operatie geslaagd, ontstekingen redelijk binnen de perken nu,maar de rest van de klachten blijven.
Ik leef op tramadol pijnstillers.
zonder kan ik niet.
maar het kan niet de bedoeling zijn om daar levenslang op te leven want je hebt steeds hogere doseringen nodig om het gewenste resultaat te halen.
Het is zoals ik het noem "mijn cocktail', de combi tramadol, paracetamol en alprazolam om mezelf staande te houden.
daarnaast slik ik ook al 14 jaar anti depressiva en die ik heb, dat mag eigenlijk niet samen met tramadol omdat hier het risico bestaat op serotonine syndroom wat als je pech hebt, de dood tot gevolg kan hebben.
Daarom gebruik ik nu een lage dosering ad en zo weinig mogelijk tramadol, ipv 100 mg zetpillen, nu 3 maal daags 15 druppels.
Het grote voordeel van de tramadol is dat het ook een heel gunstig effect op mijn stemming heeft, daar kan geen AD tegen aan.
Mijn psych wilde daar eerst niet aan tot hij kort geleden daar toevallkig een artikel over las en hij meteen aan mij moest denken.
sindsdien mag ik het van hem gerbuiken in combi, maar in lage dosering dus.
Misschien voor jullie ook een aanrader, de druppels tramadol om zo toch een beetje de klachten gbeter aan te kunnen pakken en het is voor de maag aanzienlijk minder schadelijk dan ibuprofen en diclofenac(hier moet je echt een maag beschermer voor bij krijgen).
Slapen kan ik ook alleen maar op een flinke dosis slaap medicatie en nog lig ik soms uren wakker, daar waar je een paard mee onder zeil krijgt, ik reageer er amper op.
ik vind het wel heel "fijn" om dit met jullie te mogen delen, want nu weet ik dat ik niet de enige ben met een waslijst aan gezondheids klachten die niet echt verklaarbaar zijn (nog niet althans).
Dank jullie wel daarvoor!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:08

beantsje schreef:
1 klein restklachtje; plassen. Dat lukt gewoon niet zo goed, vooral als ik een volle blaas heb, lijk ik wel een vent met een serieus prostaatprobleem. Bijkbaar is er een zenuw beschadigd. Maar ach, hoe erg is het?

Weer een herke3nning, dat heb ik dus ook, nodig moeten maar niet kunnen, druppel gewijs komt het langzaam op gang met steken in de onderbuik.
dacht alrijd dat dat aan mijn "kippenhok" lag omdat ik DES dochter ben!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:10

Onassa mijn waslijst van klachten is ook erg lang..
Het is idd fijn om dit te delen en weet dat je niet alleen bent en mensen je hier geloven :)
Doen er helaas niet veel of ze begrijpen het niet.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:17

Onassa schreef:
Weer een herke3nning, dat heb ik dus ook, nodig moeten maar niet kunnen, druppel gewijs komt het langzaam op gang met steken in de onderbuik.
dacht alrijd dat dat aan mijn "kippenhok" lag omdat ik DES dochter ben!

Dit was het eerste wat er geleidelijk insloop, het viel mezelf eigenlijk pas op toen mijn man er wat van zei. En toen ben ik gaan googlelen en toen kwam ik op de symptomenlijst van lymenet uit.
Daarnaast kreeg ik dus de vermoeidheid en de gewrichtsklachten. Eigenlijk wel apart, omdat je vaak óf de neurologische óf de gewrichts- óf de huid/hartvariant hebt. (tenminste dat heb ik zo begrepen).

Ik heb 8 weken doxycycline geslikt en na 2 weken waren de gewrichtsklachten over en na een week of 4 de vermoeidheid ook grotendeels, moest alleen weer wat conditie opbouwen. Alleen dat plassen blijft, vooral 's ochtends ben ik gewoon 5 minuten bezig, het druppelt gewoon, hoewel ik het er wel uitpersen kan. Pijnlijk is het absoluut niet. Maar ja, als die zenuw beschadigd is, geneest dat denk ik gewoon niet meer, ookal is de bacterie weg. Maar goed, als dit alles is, kan ik mijn handen dichtknijpen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:26

Ik heb altijd gedacht dat ik vooral de artritisvariant had, maar de huidige arts wees mij er fijntjes op dat ik nogal wat neurologische klachten had, waar ik zoveel mogelijk niet op let.
Schijnen allemaal klachten te zijn die te maken hebben met een specifieke laag in het zenuwgestel: stotteren, geheugen, soms zware zenuwpijnen die door mijn knie trekken, piep in het oor, wazig zien soms.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:30

anya he die klachten heb ik ook!
Toch kom je veel lymies tegen met dezelfde klachten.. herkenbaar!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:43

Ook dat wazig zien is heel herkenbaar.
Ben een tijdje terug naar de opticien geweest voor een ogen test.
Niets aan de ogen te merken,maar toen hij vroeg welke medicatie ik gebruik en ik begon met tramadol, zei hij stop maar...daar komt het van.
en kan idd ook 1 van de bijwerkingen zijn maar ga nu steeds meer anders denken nu ik dit allemaal zo lees.
Twee weken geleden weer steunzolen laten maken omdat wandelen bijna niet meer ging van de pijn.
Pijn straalt door naar de knieen en heupen en onder rug.
altijd gedacht dat het "gewoon" rugklachten waren waardoor alles me zo'n pijn deed.
Speciaal a-symetriche stijgbeugels gekocht vanwege de pijn in de enkels.....hielp niet echt.
zodra er maar iemand in mijn buurt hoest, ben ik de sjaak en dan meteen voor een week of 6 (momenteel ook weer).
Ik moet bijna altijd al mijn afspraken afzeggen omdat ik ziek ben,,.....wor er niet goed van en heb het idee dat mensen me maar vreemd vinden |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:57

Hebben jullie wel eens Propolis capsules geprobeerd? Dan wel 4 in de ochtend en 4 in de avond, gewoon te koop bij imkers?

Mij heeft het erg geholpen, ik ben inmiddels symptoom vrij, maar ik heb alle symptomen die jullie opnoemen, ook negeatieve test bij de HA, de andere bloedtest in Weert ga ik laten doen zodra alles weer de kop op steekt.

Ik heb wel gedurende 1 1/2 jaar dagelijks die capsules geslikt.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:08

Ja de klachten zijn zeker herkenbaar, ik heb heel veel last dat mijn hersencapacitiet het niet goed doet. Ik heb nu een geheugen als een zeef, kan opeens niet meer hoofdrekenen, kan geen boeken meer lezen, concetratie is weg, dus na 3 bladzijden weet ik al niet meer wat ik gelezen heb. Ik draai letters om, woorden om, typen is ook een drama, ik moet alles 10 x nalezen voordat ik post.

Ik had juist dat ik op een gegeven moment urine verlies had :o ik voelde niet meer als ik naar het toilet moest, dat merkte ik pas doordat ik druppels verloor. Ook met regelmaat last van blaasontstekingen, nierbekkenontstekingen. Nu weet ik waarom. De spirocheten met hun kurketrekkervorm borren overal doorheen, dus dwars door de darmen dwars door de blaas, en zo had ik iedere keer teveel E coli bacterieen in de blaas. Nu neem ik standard veel vit C pillen, en om de maand een D-mannose kuur preventief. En nu gaat het weer goed.

Wazig zien heb ik ook, ik kan me soms moeilijk focussen, heb al een nieuwe bril. Ook de operatie aan mijn elleboog was achteraf niet nodig geweest. Ik dacht toen dat er een zenuw bekneld zat, achteraf gezien veroorzaakt lyme ook vaak dat soort klachten.

Verstopte oren en oorpijn alleen in de nacht heb ik ook. pijn en verzuring in mijn spieren en soms acute pijn in mijn botten dan lijkt het wel alsof ik een teen gebroken heb zonder dat ik deze bezeerd heb.

Mijn conditie is dramatisch, ik heb altijd 6 a 7 dagen per week intensief gesport. Nu mag ik blij zijn dat 10 a 15 minuten op mijn paard kan zitten.

Wat Anya beschreef over haar baan herken ik ook maar al te goed, ik ben adjunct directeur en kreeg ook emotionele uitbarstingen, of tijdens een vergadering die ik voorzat, was ik kwijt waar het onderwerp nou over ging. Ik maakte opeens fouten in mijn werk die ik daarvoor niet maakte, en daarom nu nog 100% in de ziektewet. Ik maak me ook weleens zorgen of ik weer op tijd beter ben of dat ik straks afgekeurd ga worden met alle gevolgen vandien.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:10

Propolis is een probiologische antibiotica, daar zijn velen soorten van. Ik denk echter dat alleen een antibiotica niet werkt , want die pakt de cystes niet aan. Dan lijk je dus een periode minder klachten te hebben, maar die komen later dan weer keihard terug.