Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juudii5

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:52

oke ik heb tips nodig en hoop hier goed te zitten :)
Ik heb CVS en kan daardoor minder bewegen.
Ik ben al bij de dietiste geweest, want logisch.. van niet bewegen kom je aan.. zo ook bij mij het geval.
Ik heet niet veel, eet heel gezond (alles zonder vet etc), snoep niet.. iemand nog meer een advies?
Moet wel zeggen.. rond 5 uur eten wij warm, maar krijg altijd zo snel weer honger.. hier herkenbaar?
Eet daarna meestal nog 1 of 2 boterhammen..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:58

Ja is heel herkenbaar hoor, negeren is de enige optie. Het is even een paar dagen moeilijk maar daarna wen je eraan. Drink 1 of 2 kopjes thee om een vol gevoel te krijgen.

Gooi anders je complete eetschema hier neer, kunnen we kijken ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:03

ooh en ik probeerde het nog zo goed :o

het was btw gewone hagelslag.. melk zegmaar :P er zaten minder kcal in als in vruchtenhagel en alles... en in energy drink zit ook niet zoveel kcal..
Laatst bijgewerkt door NicoleHorses op 16-04-10 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:03

Oke.
O: 1 broodje (vaak een bruine pistolet of zn bruin triangel broodje)
M: 1 broodje (hetzelfde als de ochtend)
Tussendoor: Thee met een appel
A: boontje, rijst, vlees, augurk,
Na de avond:
2 boterhammen, toetje,
Thee met een koekje..
Savonds nog een appel, paprika, klein stukje kaas 30+, komkommer.. (zoals op de vrijdag en zatdagav)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:38

NicoleHorses schreef:
vinden jullie dit gezond voor een meisje die een beetje af wil vallen:

15/04

(Altijd onbeperkt water & kauwgom)

Ochtend: Bruine geroosterde boterham met becel en hagelslag + half glaasje melk
Middag: Tosti met beetje curry + blikje energy drink
Tussendoor: Liga evergreen + 2 pakjes vruchtensap, schatkistje en een druifje
Avond: Kopje runderboullion, kop yoghurt met honingloops, portie knijpfruit
Tussendoor: Handje dropbeertjes zonnatura

Beweging: 3 kwartier paardgereden & 20 min. hardlopen/wandelen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16/04

Tussendoor: Pakje Vifit + appel + doosje rozijntjes + Liga evergreen
Middag: Tosti met een beetje curry + blikje energy drink
Avond: Portie stampot + klein stukje kookworst + kop melk + pakje multivitaminedrink + waterperenijsje

Beweging: 1 uur paardgereden & 30 minuten hardgelopen/gewandeld

vind zelf dat ik wat meer mag bewegen en misschien iets minder eten ofzo? :o maar ik kreeg ook steeds van alles aangeboden :P
ben trouwens 1.67/1.68 en weeg op het moment 61 (!!!!!!!) kilo :o

En dat vind jij veel????? Meid, dat is gewoon een normaal, gezond gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:40

NicoleHorses schreef:
ooh en ik probeerde het nog zo goed :o

het was btw gewone hagelslag.. melk zegmaar :P er zaten minder kcal in als in vruchtenhagel en alles... en in energy drink zit ook niet zoveel kcal..

Vruchtenhagel is een veel betere keuze dan gewone hagelslag, en volgens mij zitten er toch behoorlijk wat calorieen in energydrink, zeker omdat het een energiedrank is. Het moet je wel energie kunnen geven he? ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:44

NicoleHorses schreef:
vinden jullie dit gezond voor een meisje die een beetje af wil vallen:

15/04

(Altijd onbeperkt water & kauwgom)

Middag: Tosti met beetje curry + blikje energy drink
Tussendoor: Liga evergreen + 2 pakjes vruchtensap, schatkistje en een druifje
Avond: Kopje runderboullion, kop yoghurt met honingloops, portie knijpfruit
Tussendoor: Handje dropbeertjes zonnatura

Beweging: 3 kwartier paardgereden & 20 min. hardlopen/wandelen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16/04

Tussendoor: Pakje Vifit + appel + doosje rozijntjes + Liga evergreen
Middag: Tosti met een beetje curry + blikje energy drink
Avond: Portie stampot + klein stukje kookworst + kop melk + pakje multivitaminedrink + waterperenijsje

Beweging: 1 uur paardgereden & 30 minuten hardgelopen/gewandeld

vind zelf dat ik wat meer mag bewegen en misschien iets minder eten ofzo? :o maar ik kreeg ook steeds van alles aangeboden :P
ben trouwens 1.67/1.68 en weeg op het moment 61 (!!!!!!!) kilo :o

Eerst en vooral ben je absoluut niet te zwaar, en moet je dus in principe ook geen gewicht verliezen. Dat ter zijde, uit een echt gezonde menu zou ik de dingen die ik onderlijnd heb vervangen door andere producten.
Liga evergreen mag zichzelf dan wel promoten als goed tussendoortje, het blijven koeken. Waarom geen wortels/bakje kwark/appel/... Energy drink bevat, in zijn light-versie dan misschien niet zoveel calorieen, maar wel enorm veel suikers en cafeïne. Die suikers zitten ook weer in die honingloops. Wat bouillon, yoghourt en gesuikerde ontbijtgranen zijn nu niet echt een mega-gezonde avondmaal. Dan de vitaminedrink/fruitsap: weer, zit vol suikers.. In een beker fruitsap zitten evenveel kcal als in een beker cola. Als je toch fruitsap drinkt, zorg dan dat het volledig zonder toegevoegde suikers is. Knijpfruit, ongezond is het niet, maar doordat het gepureerd is zijn wel alle (goede) vezels uit je fruit gehaald..

Algemeen heb ik het idee dat je het algemeen nogal graag 'zoet' hebt.. :+ Meer dan de helft van je menu is 'zoetigheid', en zoetigheid doet je verlangen naar meer zoetigheid!

Je ontbijt is wel oke, probeer verder niet te veel naar koeken tussendoor te grijpen. Fruit, groenten (wortels/kerstomaatjes bv), een cracker met mager beleg, een boterham met mager beleg of een potje kwark of yoghourt zijn veel gezondere alternatieven voor tussendoor!
Schrap ook zeker niet in je hoofdmaaltijden. Smorgens genoeg, smiddags gewoon je boterhammen en 's avonds je koolhydraten (aardappels/pasta/rijst/couscous. Beste nog volkoren), met een goeie portie groenten en mager vlees (kip/kalkoen/biefstuk/paardenbiefstuk/struisvogel) of vis.

Goed, mijn dag dan!
O: 50gr allbran / 125gr magere yoghourt/ kiwi
T: wortel
M: kom courgette/prei-soep (mager) / 2 meergranen boterhammen met 150gram tonijn/ appel
T: drie augurkjes / 125gr yoghourt met bakje blauwe besjes(200gr)
A: Kom courgette/prei-soep (mager)/ 200gr zoete aardappel (bataat) / boontjes, rode ui, paprika (200gr)/ spekjes (50gr)/ olie
T: rijstwafel

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:13

Oh bedankt jullie :D

ik ben in 2 dagen één kilo afgevalen :oo

Jullie maaltijden zien er idd wel gezonder uit ja :P

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:19

@ Angela_ ja das idd wel zo. heb ook geen over gewicht ofzo, maar voor het 'bikini plaatje' mag er wel iets af hoor :o

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:52

Euhm ja ik ben 1.66 en 61 kg. en wil er ook 5 kwijt voor het mooie, niet omdat ik overgewicht heb maar omdat ik niet tevreden met mezelf ben. Ik krijg hierbij hulp van een dietiste, ook ivm mijn verleden.

Vannacht nog lekker veel buikpijn gehad, overgegeven en diarree dus er staat nu een kopje thee voor me, maar nog niet echt zin om het op te drinken...
Denk dat ik straks ook maar wat kippenbouillon neem.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:58

oei, beterschap :(:)

Anna-Jelly schreef:
Euhm ja ik ben 1.66 en 61 kg. en wil er ook 5 kwijt voor het mooie, niet omdat ik overgewicht heb maar omdat ik niet tevreden met mezelf ben. Ik krijg hierbij hulp van een dietiste, ook ivm mijn verleden.

Vannacht nog lekker veel buikpijn gehad, overgegeven en diarree dus er staat nu een kopje thee voor me, maar nog niet echt zin om het op te drinken...
Denk dat ik straks ook maar wat kippenbouillon neem.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:55

O: kellogs special K en yogurt
T: plakje ontbijtkoek en een speculaasje
M: 3 vk beschuitjes met aardbijen
* paard gereden
T: vk tosti kaas met een beetje kertchup
A: net een pizza besteld ( wel best gezond met uitjes, olijfen en paprika)
* 3 kwartier hardlopen
T: Bakje optimel vla 0% vet

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:04

o: 1 triangel broodje met pasta
M: broodje gezond
T: een wortel en een appel
A: zalm, pasta, light sausje erbij, worteltje (is nu in de maak :D)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:28

hey

ik zou me ook graag willen aan melden ik wil ook ruim 6 kilo kwijt of meer.

ik ben zelf 1,60m en weeg +_ met schommelingen 65kilo

het gaat vooral om me buik en me zwangerschap buikje weer terug die ik er graag weer af wil en strak wil hebben

ik probeer 3x per week te sporten (fitniss ,steppen en daarna buikspieren en armen )

en toch krijg ik het er niet af

voor vandaag me eten

O;2br boterhammen met pindakaas en suiker
T;niks
M;2 br boterhammen met pindakaas en suiker en 1glas chocomel
T;klein schaaltje komkommer met yofresh
A;tomatensoep

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:06

shantal schreef:
voor vandaag me eten

O;2br boterhammen met pindakaas en suiker
T;niks
M;2 br boterhammen met pindakaas en suiker en 1glas chocomel
T;klein schaaltje komkommer met yofresh
A;tomatensoep

Je eet dan ook wel echt heel erg weinig hé.. Ik denk dat jij zelfs niet op 700/800kcal komt, hetgeen véél te weinig is. Let daar echt mee op. Eet voldoende!

Mijn dag (die behoorlijk 'vreemd' is tegen anders)
O: 50gr allbran /125gr magere melk/kiwi
T: 2wortels
M: bruin broodje met kippenwit/ei/tomaat/sla/augurkjes/wortels en ketchup
T: /
A: snackjes :+

Eventjes wat uitleg: ik heb de hele dag rondleidingen moeten geven, en smiddags werden voor ons broodjes voorzien. Nu ga ik zometeen (binnen een goed uur) naar huis, maar er is (zoals elke maand wel eens) een familie'samenkomst' bij de tante die een straat verder bij ons woont. Er is altijd eten voorzien, maar ik heb geen flauw idee wat of hoe. Hopelijk een paar gezonde alternatieven!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:13

ok dus omdat ik eigenlijk te weinig eet gaat er niks af als ik het goed begrijp

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:16

shantal schreef:
ok dus omdat ik eigenlijk te weinig eet gaat er niks af als ik het goed begrijp

Ja je kan beter meer eten en dan over de dag versprijd, dan is je lichaam de hele tijd bezig.
In het boek van sonja bakker stond ook zoiets als wat jij hebt. Zij had ook een gezond eetschema maar at gewoon te weinig! Zij moest toen meer gaan eten en is later heel veel kilo's kwijt geraakt. :D
Nu gaat je lichaam in spaar stand.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:36

ok dus moet meer een appel of een droge cracker of banaan of iets tussen door eten

snoepen doe ik soms alleen in het weekend

ik heb wel na het sporten als ik 2 broodjes ei op heb dat ik onzettende trek heb maar neem dan niks

vorig jaar at ik alleen maar 6 broodjes smiddags en s avonds een reep choco:( door tijd gebrek om te koken

dus eet nu wel al wat meer dan voorheen en eet nu ook wel avond eten

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:16

iemand nog tips op mij????? ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:44

juudii5 schreef:
iemand nog tips op mij????? ;)

Qua eten niet echt. De twee schema's die ik hier van je zie, zien er goed uit hoor. ;)

Pffff, ik zit in een dipje. Stond weer eens in m'n ondergoed voor de spiegel... en ik zie veel te veel wat ik vreselijk vind. Alsof ik niet al 8 kilo ben afgevallen. Wil er minstens nog 8... maar dat is niet realistisch. Ik mag blij zijn als er nog 5 afgaan. Het gaat heel langzaam omdat ik met gewoon eten en veel sporten wil afvallen, maar ik ben nu op een punt dat ik sneller resultaat wil zien. Zit te twijfelen om toch weer SB te gaan doen. Maar dan bijvoorbeeld één dag in de week te SAS-sen. Dus niet zo streng. Twijfel, twijfel. Misschien dat ik er over een week anders tegenaan kijk.

O: vk-bol met 20+kaas, glas verse jus
T: -
L: vk-bol met 20+kaas
T:-
A: kiploempia van de poulier, wel in de oven, dus niet in de frituur. Goed gevulde salade en gebakken aardappelpartjes

Beweging: 8 km fietsen (met 15 kilo zwaar kind achterop ;) ), paardrijden, stal uitmesten, schapen drijven. :P

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:53

Duke schreef:
Pffff, ik zit in een dipje. Stond weer eens in m'n ondergoed voor de spiegel... en ik zie veel te veel wat ik vreselijk vind. Alsof ik niet al 8 kilo ben afgevallen. Wil er minstens nog 8... maar dat is niet realistisch. Ik mag blij zijn als er nog 5 afgaan. Het gaat heel langzaam omdat ik met gewoon eten en veel sporten wil afvallen, maar ik ben nu op een punt dat ik sneller resultaat wil zien. Zit te twijfelen om toch weer SB te gaan doen. Maar dan bijvoorbeeld één dag in de week te SAS-sen. Dus niet zo streng. Twijfel, twijfel. Misschien dat ik er over een week anders tegenaan kijk.

O: vk-bol met 20+kaas, glas verse jus
L: vk-bol met 20+kaas
T:-
A: kiploempia van de poulier, wel in de oven, dus niet in de frituur. Goed gevulde salade en gebakken aardappelpartjes

Beweging: 8 km fietsen (met 15 kilo zwaar kind achterop ;) ), paardrijden, stal uitmesten, schapen drijven. :P

Hoeveel weeg jij nu (bij welke lengte?)? Probeer voor jezelf eerst uit te maken of je écht nog moet afvallen, ofdat je eerst moet gaan leren om jezelf te aanvaarden. Als je geen overgewicht (meer) hebt, denk ik dat je dat tweede eens onder handen moet gaan nemen.... Je hoort het van heel veel mensen, die kilo's en kilo's kwijt zijn, dat ze zichzelf nog steeds in dat oude lichaam zien. Werk daar eerst aan!
Verder, jij gaat toch naar een diëtiste he? Wat zegt die daarvan, dat je zo traag gaat met afvallen?

Mag het een troost zijn, bij mij blijft het ook GIGANTISCH traag gaan hoor! Ik ga echt met de grammetjes, maar zit ondertussen toch aan de 66,9kg (-300gr!)... Traag maar gestaag.

Gisterenavond viel het nog relatief goed mee. We hebben pasta bollenaise gekregen (die ik zonder kaas heb gegeten). Wel één klein broodje met wat kruidenkaas opgesmikkeld. Nagerecht was plattekaastaart (met baan ipv ananas, SUPERlekker)! Fantastische (relatief gezonde) keuze! Verder was iedereen behoorlijk aan de wijn, maar ben ik braafjes aan mijn platte water gebleven... Goed gedaan van mezelf!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:15

duke dankje wel..
Ik zie trouwens dat jij ook helemaal geen tussendoortjes eet.
De HA zei tegen mij dat ik niet minder moet gaan eten want de (weet de naam niet meer) iets in je lichaam moet in gang blijven..
Maar ik eet dus wel minder, en idd kom wel aan.. maar als ik meer eet ben ik bang helemaal veel aan te komen

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:05

Wat een lekker weertje is het vandaag zeg :D

O: bakje m.yogurt met kellog's special K + een VK beschuitje met aardbijen
T: plakje ontbijtkoek met minder suiker
M: 1 VK tosti kaas met een beetje ketchup en nog een Vk met vruchtenhagel
T: grote meergranen eierkoek
* 25 km fietsen
* 2 uur paardrijden
A: maaltijdsalade met stokbrood
* 25 km fietsen
T: appeltje

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:07

jeejte wat fiets jij veel!
en je eet ook weinig haha.. pff hou ik niet vol!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:51

@Tantjeuh: Ik weeg nu 68 kilo met 1.61m. Dat is dus echt te zwaar. Met 65 zou ik op gezond gewicht zitten. Dus ik zit nog steeds in de schaal van overgewicht. En ik wil liefst 63 wegen. Dat is een gewicht dat mij me past. Voor sommigen hier is dat nog te zwaar, maar ik moet wel realistisch zijn. Ik zal nooit een wespentaille en maatje 36 krijgen.

Ben maar 1 keer bij de dietieste geweest en volgende afspraak staat over paar weken. Zij vindt dat ik het goed doe. Ik ben dan wel langzaam aan het afvallen, maar ik volg geen dieet. Omdat ik dus 'gewoon blijf eten' en daarnaast veel beweeg, vindt ze dat het tempo waarin ik afval erg goed is. En tot nu toe was ik daar ook tevreden mee. Maar nu wil ik toch effe de vaart erin. Deze week maar wat meer proberen te sporten en nog strenger op m'n snacks letten. Hoewel gisteravond alweer mis ging... :o Heb een halve zak nibbits op. Hubbie was naar feestje en ik drukke dag gehad en wilde ook even wat snacken. En er was verder niets voorhanden (pepsils vergeten te kopen). Dus...

Maar nu dan maar even de teugels wat strakker nemen.

O: twee danarolls croissantjes
L: Twee vk boterhammen met gebakken ei met 20+kaas
T: - (is het voornemen i.i.g.)
A: Ga zelf gebonden kippensoep maken met een stokbroodje erbij