Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:01

Zo Marleen dat is niks te klagen!! In hoeveel tijd ben je die kilo's kwijt geraakt ??

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:19

meld zich ook maar eens :D
ik lees al een week mee en ben sins kort ook aan de atkins
eerst begonnen met dr frank maar daar kreeg ik schele honger van.
ik heb vooral moeite met het laten staan van mijn wijntje en dat ik geen kauwgom meer mag is ook een ramp |(
maar ik hou vol want er moet in totaal 30kg af, de eerste 4 zijn al weg nu de rest nog 8-)

ik ben alleen in verwarring over de koffie, atkins zegt duidelijk nee en andere zeggen weer doen want het is goed voor de verbranding.

en ik ben dus echt wel heel erg koffie verslaafd :9k

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:20

@ Eciara...

Overigens is een wedstrijddieet VEEEEEEEEEEEEEEL anders dan wat zij hier allemaal eten...
en ja dan let je nog op hele kleine dingen.
alleen koffie is helemaal geen dikmaker, elke BBer heeft in zijn voorbereidng koffie nodig..
en als ze niet koffie lusten nemen we gewoon caffiene pillen.
dat wakkert juist je verbranding aan.
alleen snap niet hoe hij dan droog wordt...
want in kwark zitten de beste eiwitten, beter dan in vis en vlees..
met alleen dat kna je niet kurkdroog opt podium staan.
dus zal hij waarschijnlijk bij het YBF staan...

Wie is zijn coach?
waarschijnlijk niet Liona Bergmann? zij is wel mijn coach namelijk.
Laatst bijgewerkt door mrsmiami op 12-05-10 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:23

Zo Alex, dan heb je ook een fikse weg te bewandelen......sterkte!

Hier gaat het nog steeds best goed, vind die tip van die lijnzaadcrackers wel leuk, die ga ik proberen!

Wel heb ik nu wat meer darmproblemen, zat paar dagen verstopt en dan ineens ga ik naar het andere uiterste....daar zou ik graag wat meer regelmaat in willen. Iemand daar nog tips voor??

Mijn zwakke punt blijft brood, de rest mis ik echt niet dus zo nu en dan neem ik gewoon een broodje! Het moet leuk en te doen blijven en als ik de hele tijd tegen mezelf aan eht zeggen ben nee dat mag niet, dat werkt ook niet.

Overigens had ik een recept voor cheesecake maar die was faliekant mislukt, zag er mooi bruin uit maar was één grote klont met huttenkase. Beetje jammer!

Jullie noemen de koffie, grappig is dat ik dus echt nooit koffie dronk en nu bijna elke avond 1 kop. Helaas kan ik die echt niet zwart drinken dus met veel melk en wat zoetstof.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:26

thanks @dontido

trouwens, geweldige foto`s had ik die bovenarmen maar +:)+

@daffodil bedankt ik hoop in dit topic wat steun en tips te vinden ;)

mrsmiami

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:30

Thanks, is wel handig sterk zijn en dan paarden hebben :-P alleen ben nu zwanger, maar hoop na de zwangerschap weer wedstrijden te gaan draaien en er flink tegen aan te gaan.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:31

weer 2 kg kwijt, blaiii :):)
Ik ga nog een tijdje door tot mn streefgewicht en dan stap ik weer over op fruit e.d :) ik moet toch over een tijd weer een boterham en fruit kunnen eten of niet dan?
Koffie ga ik ook maar proberen!

Knap van je marleen! en daffodil !

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:07

monnie_ super hoor!

Alex66 ook super dat je bent begonnen. Het begin is er en zo te zien gaat het goed!

Die koffie is idd een apparte! Vind het nu vooral lekker omdat je dan een andere smaak in je mond hebt. We hebben zo'n apparaat waarin de bonen worde gemalen, smaakt echt veeel lekkerder!

Ik hield nooit echt van brood, behalve bolletjes en pistoletjes enz. Maar in het begin heb ik het echt gemist. Nu gelukkig niet meer, maar als me moeder zelf brood heeft gemaakt ruikt het zo lekker. dan draait mn maag wel even om!

Ik ben 20 januari begonnen. Ik voel me nu veel fitter en gezonder. Door het sporten gaat het veel sneller.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:33

Ik ben er nu ook bij aan het sporten, ga elke avond blokje om te hardlopen. Merk dat vooral mijn benen daar veel strakker van worden!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:38

Oh ja sporten......dat moet ik echt nog op gaan pakken maar is er nog niet van gekomen! Ga dit weekend eens voor een goeie fiets kijken, hardlopen is denk ik écht niets voor mij!

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:16

als je goed vet wilt verbanden kan je beter fietsen dan hardlopen...
1 continu tempo, RPM tussen de 70 en 80
daaronder heeft geen zin, daarboven ook niet want dat is meer conditie training.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:25

dontido schreef:
Eciara schreef:
Mijn vriend is Naturel bodybuilder is 2x Nederlands kampioen geweest en dacht ga toch even vragen van die kwark, maar hij zegt dat je 's avonds geen melk producten moet nemen aangezien dat je stofwisseling weer vertraagd en daar komt nog eens bij dat kwark vet en vocht vast houd plus dat de eiwitten van kwark minder effectief zijn dan eiwitten uit vleesproducten. En dat van de cafeine klopt ook dat dat helpt met verbranden maar koffie zelf is weer een dikmaker, dus dan kan je beter weer thee doen zonder suiker uiteraard ;)

Wie is jou vriend dan?
want sommige dingen die jij zegt, kloppen niet!
Dan wil ik weleens weten hoe hij er bij staat op wedstrijden?
voor welke bond? YBF? NBBF Nac? zit namelijk veel verschil in

Ik gaat even een foto van hem opzoeken dan stuur ik die via PB naar je toe. Hij doet nu geen wedstrijden meer hoor wel gedaan.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:24

marleenn schreef:
monnie_ super hoor!

Alex66 ook super dat je bent begonnen. Het begin is er en zo te zien gaat het goed!

Die koffie is idd een apparte! Vind het nu vooral lekker omdat je dan een andere smaak in je mond hebt. We hebben zo'n apparaat waarin de bonen worde gemalen, smaakt echt veeel lekkerder!

Ik hield nooit echt van brood, behalve bolletjes en pistoletjes enz. Maar in het begin heb ik het echt gemist. Nu gelukkig niet meer, maar als me moeder zelf brood heeft gemaakt ruikt het zo lekker. dan draait mn maag wel even om!

Ik ben 20 januari begonnen. Ik voel me nu veel fitter en gezonder. Door het sporten gaat het veel sneller.

over die shakes he, heb jij vanille of chocolade? welke vind jij het lekkerst? ik ga die ook kopen nl :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:56

Mag ik een domme vraag stellen?? RPM? en hoe meet ik dat?

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:57

Haha daffodil stelt dezelfde vraag als wat ik wilde stellen!

Ik heb soya protein van precision engineered. haal dat bij de tuinen. zit geen smaak aan. Ik meng het met multi vitamine dus met een smaak is dat niet lekker.

Hebben jullie eventueel ook opbouwschema's voor het hardlopen?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:10

RPM is toch gewoon round per minute ? Of maak ik nou een hele dom opmerking ?! En daar heb je geloof ik van die apparaatjes voor.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:16

marleenn schreef:
Haha daffodil stelt dezelfde vraag als wat ik wilde stellen!

Ik heb soya protein van precision engineered. haal dat bij de tuinen. zit geen smaak aan. Ik meng het met multi vitamine dus met een smaak is dat niet lekker.

Hebben jullie eventueel ook opbouwschema's voor het hardlopen?

mijn schema heb ik van start2run, die kan ik nu zo 1,2,3 niet vinden..
ik hoor ook veel positieve reacties over deze: http://www.hardloopschema.nl/?p=schema

over die shakes; dat is ook wel een goed idee! hoef ik ze iig niet te bestellen. Hoeveel kosten die eigenlijk als ik vragen mag :o ? kan ik vergelijken ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:48

Ik ga kokhalzen hoor van die shakes.........te vies voor woorden!

Ik snap wel dat je in de sportschool RPM kan meten maar ik fiets liever buiten.....

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:23

Er moeten toch ook wel apparaatjes zijn voor als je buiten wil fietsen ? Misschien eens bij een fietszaak informeren ?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:19

Bij het Kruidvat heb je Atkin shakes die zijn erg lekker.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:21

ooh bedankt! en hoeveel kosten die :) "?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:22

Weet niet precies meer,iets van 15 euro.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:43

en weer een kilo minder :D

ik moest vandaag werken en het meenemen van eten vind ik nog steeds lastig.
al dat gedoe met plakjes worst en blokjes kaas, dan waren mijn bammen toch een stuk eenvoudiger.
om het er nog maar niet over te hebben hoe de passagiers kijken als de buschauffeur aan een komkomer zit te knagen :+

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:59

Die shake's zijn 19 euro nog wat en volgens mij zit er veel meer in dan die van atkins. Thanks voor de tip, ik ga eens kijken!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:12

Ik vind juist de lunch het leukst van de dag, ik eet lekker salades met van alles er doorheen maar ja ik zit aan een bureau en das een stuk makkelijker eten!!

Heb gisteren een mindere dag gehad en me te buiten gegaan aan een macdonalds maaltijd tussen de middag. Vervolgens daar misselijk van geworden en de rest van de dag niet gegeten maar wel gisteravond intensief gereden. Word ik me toch wakker met een koppijn zeg.....dat moest ik dus maar niet meer doen.

Ik heb nu maar ontbeten met een atkins cracker en de rest van de dag maar een beetje rustig doen, dan komt het wel weer goed.