Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:38

Ayasha schreef:
Ibbel schreef:

Heel simpel, eugenetica is sinds Hitler nogal een beladen begrip.
Maar ik ben het zeker met je eens. De mens is, sinds hij de evolutie/natuur kan omzeilen en allerlei 'misfits' in leven kan houden hard bezig z'n eigen 'ras' om zeep te helpen. De manier waarop wij ons voortplanten gaat dwars tegen Darwin in.

Gut ik dacht dat ik de enige was die er deze mening op na houd :o Ondanks dat ik best een flapuit ben durf ik die toch niet altijd te uiten overal... Maar ik ben het hier zoooo mee eens...

Ik heb hier nooit zo over nagedacht, maar heb wel eens gedacht "waarom zouden wij een kind moeten produceren met onze genen?"

Kwam trouwens laatst dit topic tegen:
[MW] Fenotype-bijsluiter

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 00:38

Ik zou ook volledig in de paniek schieten als ik zwanger zou zijn, en ik zou mezelf dus meteen in een impuls van de trap af smijten, voor een auto springen of erger. Ik laat liever zelf het leven dan dat ik een nieuw leven op de wereld zet, zo waardevol is het leven voor mij niet. Die keer dat ik zwanger was heb ik heel bewust het zwaarste werk gedaan wat er te vinden was, onder de grond door kruipruimtes gekropen, op industriele installaties geklommen (werk) om maar een miskraam op te wekken, en was al serieus over suicide aan het denken als dat niet zou werken. Ik heb ook een serieuze angst voor artsen en eigenlijk iedereen die aan me wil of moet zitten behalve mijn vriend, en dat heeft al genoeg voeten in de aarde gehad.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:39

mick75 schreef:
Ik zou ook volledig in de paniek schieten als ik zwanger zou zijn, en ik zou mezelf dus meteen in een impuls van de trap af smijten, voor een auto springen of erger. Ik laat liever zelf het leven dan dat ik een nieuw leven op de wereld zet, zo waardevol is het leven voor mij niet. Die keer dat ik zwanger was heb ik heel bewust het zwaarste werk gedaan wat er te vinden was, onder de grond door kruipruimtes gekropen, op industriele installaties geklommen (werk) om maar een miskraam op te wekken, en was al serieus over suicide aan het denken als dat niet zou werken. Ik heb ook een serieuze angst voor artsen en eigenlijk iedereen die aan me wil of moet zitten behalve mijn vriend, en dat heeft al genoeg voeten in de aarde gehad.

En is je kind dan ter wereld gekomen? :?
Vreemde post

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:40

Citaat:
Ik ben een dieren liefhebber,heb zo wie zo meer met dieren dan met mensen.

Ik ook, ben geen mensen mens, maar ben wel mama. Dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik doneer bijvoorbeeld niet zo gauw aan kinderdoelen (dat doen velen) ik doneer wel aan goede doelen voor dieren.
Je bent als moeder niet op eens van een andere planeet hoor. Ik ben bijvoorbeeld nog de zelfde als vroeger, met al mijn hobbies, liefdes en passies van toen, alleen met een kind er bij, ik ben wat milder geworden, maar verder is er weinig veranderd. Ik kan slecht tegen blerende kinderen in winkels, brutale jochies die me omver lopen of een grote mond hebben, onopgevoede kinderen en ik hemel die van mezelf ook niet op. Maar ik ben wel dol op hem, maar het hoeft je echt niet te veranderen in een broedse moederkloek hoor :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:41

mick75 schreef:

Dat vind ik vrij heftig, maar je zult er wel een reden voor hebben.

Ik zou zelf niet zo reageren, maar ik denk dat dat voor iedereen anders is.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:42

Was abortus geen optie vanwege je angst voor artsen?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 00:46

Unicorn Kiss, als je dit topic goed had gelezen weet je dat ik heel bewust kinderloos ben. Omdat ik niets met kinderen heb, nooit rammelende eierstokken heb gehad of anderszins kinderwens, me geen raad weet met kinderen en doodsbang ben voor het fenomeen zwangerschap. Maar ook als de oorzaak van de aanrakingsangst er nooit was geweest had dat niet uitgemaakt, ik wil geen kinderen. Ik ben gewoon geen moeder, zou geen goede moeder zijn en wil dat ook niet.

Abortus is inderdaad geen optie wegens de angst voor aanraking, maar als ik die angst niet had gehad zou ik daar geen enkel bezwaar tegen hebben. En als ik een serieuze kinderwens zou hebben had ik me wel over die angst heen kunnen zetten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:52

mick75 schreef:
Unicorn Kiss, als je dit topic goed had gelezen weet je dat ik heel bewust kinderloos ben. Omdat ik niets met kinderen heb, nooit rammelende eierstokken heb gehad of anderszins kinderwens, me geen raad weet met kinderen en doodsbang ben voor het fenomeen zwangerschap. Maar ook als de oorzaak van de aanrakingsangst er nooit was geweest had dat niet uitgemaakt, ik wil geen kinderen. Ik ben gewoon geen moeder, zou geen goede moeder zijn en wil dat ook niet.

Abortus is inderdaad geen optie wegens de angst voor aanraking, maar als ik die angst niet had gehad zou ik daar geen enkel bezwaar tegen hebben. En als ik een serieuze kinderwens zou hebben had ik me wel over die angst heen kunnen zetten denk ik.

Dan zat je inderdaad in een heel lastig parket. Hopelijk voor jou is alles goed gekomen.

Je wilt geen kinderen, prima toch? Mensen hebben altijd wat te zeuren als je niet het geeikte pad volgt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:59

ik wil ook echt écht geen kinderen,maar zou ik ook maar enig vermoedden hebben dat er tijdens de sex iets mis is gegaan,zou ik echt zo snel als zou kunnen een zwangerschapstest doen,en nog 1 en nog 1....tot ik zeker ben van wel/niet zwanger...

ben ik zwanger dan zou ik het weg laten halen (zo snel mogelijk na het idee dat er iets niet goed zou zijn gegaan),maar er is wel een grens,als het zou groot is dat het een "mensenvorm" zou hebben,zou ik het denk ik niet meer kunne,en me dus moeten gaan neerleggen bij de situatie dat ik moeder zou kunnen gaan worden (mits je geen miskraam zou krijgen)...

en ik zou er echt niet blij mee zijn,denk dat mijn halve leven op zijn kop moet,maar een kindje weg laten halen wat al mensje is...nee,dat zou me te ver gaan....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:32

@mick75: misschien een rare vraag, maar geniet je verder wel van het leven? Of lijkt het maar zo alsof die angsten enzo je leven nogal beheersen? (dat zou jammer zijn)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:06

Bandida schreef:
Dat vind ik erg korte termijn + Westers denken. Ten eerste worden er op vlak van de hele soort zéér weinig kinderen kunstmatig verwekt, dat dat misschien onvruchtbaarheid doorgeven is, is een non-probleem op planetair niveau.

Nou snap je niet hoe evolutie werkt. Eén mutatie in één individu, kan een evolutionair voordeel geven dat per volgende generatie een steeds duidelijker effect heeft. Het duurt een poosje, maar alle vooruitgang komt uiteindelijk van héle kleine wijzigingen in DNA in een héél beperkt aantal individuen. En omgekeerd worden alle 'negatieve' DNA foutjes, die geen evolutionair voordeel opleveren normaalgesproken juist relatief snel weer weggewerkt, omdat die individuen met die 'foutjes' zich minder goed stand kunnen houden, en zich daarom onder andere ook minder goed kunnen voortplanten (bv omdat ze doodgaan voordat ze de kans hebben gehad, het hoeft nog niet eens de vruchtbaarheid zelf te zijn waar een fout in zit).

Dat de mens z'n hoofd gebruikt is zijn evolutionare voordeel. Alleen gebruikt hij dat hoofd óók om de evolutie tegen te werken. Er komt vast nog wel een moment dat de hersenen van de leiders zo ver doorontwikkeld zijn dat de keuze voor 'fokken' toch weer opkomt.

Hou me ten goede, ik ben er geen voorstander van. Maar evolutionair gezien zou dát wel de logische volgende ontwikkelstap zijn.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:36

Zelf ben ik ook heel bewust kinderloos, maar toch heb ik wat moeite met dit zinnetje van je:

mick75 schreef:
Ik was echter dolgelukkig de dag dat ik een miskraam kreeg, scheelde weer een dag ziekmelden voor een abortus. .

Ligt het nou aan mij dat ik dat ontzettend lomp vind overkomen? Een vriendin van mij (die wel een kinderwens heeft) heeft 3 miskramen gehad, waar ze echt bijna aan onderdoor is gegaan. Dat jij er "dolgelukkig" mee was, tsja .... sorry, maar die opmerking schiet mij dus in het verkeerde keelgat. Ook al wens jij het kind niet, het is er wel eentje (geweest). Het is niet minder waardevol.

Stel nou dat ik zelf ooit zwanger was geraakt, dan had ik abortus wel overwogen (geen idee wat ik dan zou hebben gekozen hoor), maar ik zou het echt niet presteren om dan "dolgelukkig" met een miskraam te zijn en te denken "och dat scheelt weer een dag ziekmelden".

Zelf heb ik nooit een kinderwens gehad en is mis het ook niet. Ik heb trouwens ook geen last van opmerkingen o.i.d., ik hoor er nooit wat over of ik nou wel of geen kinderen heb. Ja, heb weleens de vraag gehad, of ik kinderen had, maar er is bijna nog nooit iemand op doorgegaan waarom dan wel niet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:49

HannahFrouk schreef:
Zelf ben ik ook heel bewust kinderloos, maar toch heb ik wat moeite met dit zinnetje van je:

mick75 schreef:
Ik was echter dolgelukkig de dag dat ik een miskraam kreeg, scheelde weer een dag ziekmelden voor een abortus. .

Ligt het nou aan mij dat ik dat ontzettend lomp vind overkomen? Een vriendin van mij (die wel een kinderwens heeft) heeft 3 miskramen gehad, waar ze echt bijna aan onderdoor is gegaan. Dat jij er "dolgelukkig" mee was, tsja .... sorry, maar die opmerking schiet mij dus in het verkeerde keelgat. Ook al wens jij het kind niet, het is er wel eentje (geweest). Het is niet minder waardevol.

Stel nou dat ik zelf ooit zwanger was geraakt, dan had ik abortus wel overwogen (geen idee wat ik dan zou hebben gekozen hoor), maar ik zou het echt niet presteren om dan "dolgelukkig" met een miskraam te zijn en te denken "och dat scheelt weer een dag ziekmelden".

Hannah...ik denk dat Mick gewoon zegt wat er op haar hart ligt,dit is nu eenmaal haar mening.
Heel triest dat je vriendin 3 miskramen heeft gehad maar Mick was nu eenmaal blij met de hare en steekt dat niet onder stoelen of banken.De meeste miskramen gebeuren niet voor niets en hoe erg het ook is voor jouw vriendin...er was waarschijnlijk toch iets mis met de kindjes of het lichaam waar ze in groeiden.Hoop van harte voor haar dat ze ooit haar wens nog eens kan vervullen.
Toch hoeft iemand als Mick haar mening niet met fluweel te bedekken...haar lichaam...haar mening en in dit geval kwam het goed uit.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:44

Altijd al geroepen dat ik geen kinderen wil. Ben nu 30 en het klokje tikt niet. Ik vind kinderen wel erg leuk. Van baby tot puber. Kan er ook goed mee overweg en ga er ook mijn werk van maken.

Bij mij heeft de wens om kinderloos te blijven niet zo zeer te maken met het niet willen hebben van kinderen, maar meer met het niet aan willen gaan van de druk van de verantwoording die je op je neemt als je aan kinderen begint.

Daarbij vind ik een basisvoorwaarde een stabiele relatie die een kind aan kan (kinderen zijn nu eenmaal slecht voor je relatie). Die heb ik (nog) niet :D

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:55

Ja ik ben ook bewust kinderloos..
Ik heb helemaal niets met kinderen en kan me dood ergeren aan die kinderen die door de winkel lopen te bleren en afschuwelijk brutaal zijn.
Er loopt hier ook zo'n enorm brutaal jochie door de buurt die zonder pardon je achterna loopt naar binnen.. hij heeft bij mij dat 1 keer geprobeert maar ik heb zonder pardon de deur voor zn neus dicht gedaan.. Vreselijk!

Vaak word er geroepen: Wacht maar tot je ouder word.. naja ik ben nu 26 en ik moet er nog steeds niet aan denken.
Ik besteed mijn tijd en geld liever aan dieren.
De mensen om mij heen weten ook van mijn afkeer van kinderen en ho0even ook echt hun geluk met hun kinderen niet met mij te delen.
Met foto's van Baby's hoef je bij mij ook echt niet aan te komen.
Een tijdje trug liet een vriendin van mijn moeder een foto zien van haar kleindochter vol trots.
Mijn reactie was tja leuk voor jou, maar ik vind het er niets aan.
Ze was echt boos op mij en riep dat ik doch op zn minst kon doen ALSOF ik het leuk vond..
Nou nee ik ga me niet voordoen als iemand die ik niet ben..

Nee geen kinderen voor mij en mijn vriend denkt er net zo over...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:56

Ibbel schreef:
Jouw argument gaat alleen op als we als mensheid die hersenen ook daadwerkelijk gebruiken om fokselectie toe te passen. Dat doen we niet. En daarom wordt het ras (als geheel, ik ben bioloog en weet vrij goed hoe evolutie werkt en wat het is) minder vitaal.

Toch klopt wat je zegt niet. Evolutie heeft namelijk geen doel, het is een beschrijving van een proces. Je kunt niet tegen de evolutie ingaan zoals je niet tegen de tijd in kunt gaan - het is er nou eenmaal. Zonder doel, zonder gewenst eindresultaat, zonder plicht. Het is op geen enkele manier in strijd met 'Darwin' als je als individu keuzes maakt die niet de soort ten goede komen. En het is zelfs niet in strijd met Darwin als je als soort keuzes maakt die de soort niet ten goede komen. Dan sterf je gewoon uit. Is vervelend voor je soort, maar de theorie van Darwin blijft onverminderd van toepassing. En er zijn al zoveel soorten uitgestorven - dat gebeurt gewoon. Voor het verloop van de wereld niet zo'n drama, hooguit voor ons als mens. (Maar ook daar kan ik niet zo mee zitten - persoonlijk verwacht ik dat wij als mens eerst de wereld om zeep helpen en dan pas onszelf.)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:57

_sparta_ schreef:
Karin schreef:
Ik ken in mijn directe omgeving minstens twee vrouwen die er in een zeer vergevorderd stadium van hun zwangerschap pas achter kwamen dat er een kleine op komst was.

Zoiets is serieus een van mijn grootste angsten. :\

Die van mij ook. Ik slik de pil ook door, dus bemerk het vast ook niet meteen.

is op te lossen :) standaard ieder kwartaal een zwangerschapstest doen :)
dan ben je er vrijwel altijd op tijd bij

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:04

Hoe vaak hoor je wel niet dat een zwangerschapstest 'niet werkt'? Dat men er pas achter komt na een onderzoek bij de HA?

Natuurlijk kun je zaken proberen uit te sluiten door regelmatig te testen. Maar er zal eens iets tussendoor glippen omdat de test onbetrouwbaar is of je lichaam 'nog niet zwanger genoeg is' ofzo. Niets is 100% betrouwbaar - behalve volledige onthouding. Maar ik weet me een gevalletje te herinneren van zo'n 2000 jaar geleden waarbij ook dat geen garantie bood. :P

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:26

Ha! Leuk topic dit :j
Veel herkenning.

Mijn omgeving weet inmiddels ook wel dat er écht geen kinderen komen, maar het heeft wel bloed-zweet-en-tranen gekost om dat besef bij iedereen door te laten dringen.
De keren dat ik op m'n donder kreeg thuis als ik weer eens riep ik wil nóóit kinderen staan nog in m'n geheugen gegrift. (ma riep altijd: zeg nooit nooit.... en houd dat soort onzin-praat maar voor je etc.)
Of wanneer je tot idioot verklaart wordt wanneer je een baby niet mooi/lief/schattig vindt. Gehuil irritant vinden mag ook niet :n.
Nee kindjes zijn leuk en wanneer je kindjes niet leuk vindt dat 'spoor' je niet, dat is mijn ervaring met al meer dan 20-30 jaar zeker weten dat je bewust kinderloos bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:28

Grappig hoe iedereen andere ervaringen heeft. Ik heb er namelijk nog nooit een opmerking over gehad. Tenminste niet meer sinsds ik 16 was en zei dat ik geen kinderen wilde. ("Dat komt nog wel")
Ik geloof dat dat de laatste keer was... daarna heb ik er nooit meer iemand over gehoord.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:35

Ik ben ook bewust kinderloos. Mijn ha wou mij niet door verwijzen voor een sterilisatie, ik was 21, want ik kon me nog bedenken. Ben inmiddels 35 en nog word een sterilisatie geweigerd. Ik heb verscheidene erfelijke aandoeningen (vele allergieën die veel voorkomen in mijn familie) waar ik als kind erg door geleden heb. Dat wil ik mijn kind niet aandoen. Ik vind kinderen, geen baby's, best leuk. Ik ben scouting leiding geweest en pas nog wel op kinderen. Ben toch altijd blij als ze weer weg gaan. Dan heb ik mijn vrijheid weer, die is erg belangrijk voor mij.

Ik heb al eens ruzie gehad met een zeer kerkelijke oude man. Een vrouw hoorde kinderen te krijgen want zo had god de vrouw geschapen. Ik kon hoog en laag springen dat ik bewust kinderloos ben, hielp niet. Tenslotte heb ik hem maar gezegd dat de lieve heer mij als vrouw niet gezegend had met een vruchtbaar lichaam en daardoor niet zwanger kon worden. Meneer schaamde zich dat hij zo tegen mij tekeer ging en niet wist dat de heer (zijn heer) dat "vergeten" was. Ik weet niet of ik wel of niet zwanger kan worden, probeer het ook niet. Vaak krijg ik ook te horen dat ik dan wel een pot zou zijn. Wat dat ermee te maken heeft..... geen idee.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 15:44

Hannah-frouk, dat jij je irriteert aan dat ik MIJN mening geef is toch echt jouw probleem. Dat jouw vriendin meerdere ongewenste miskramen heeft gehad en daar veel verdriet van heeft kan ik inkomen, maar daar kan ik niets aan doen. Ik heb haar miskramen niet opgewekt. Ik ben blij dat ik een miskraam heb gehad en dat is mijn goed recht. In mijn ogen was het ook geen kind. En dat is MIJN mening, die hoef je niet te delen.

Alet74, ik kan intens genieten van dingen, maar me een seconde later doodongelukkig voelen. Het is geen geheim dat ik veel problemen heb.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:07

aikon schreef:
Ik ben ook bewust kinderloos. Mijn ha wou mij niet door verwijzen voor een sterilisatie, ik was 21, want ik kon me nog bedenken. Ben inmiddels 35 en nog word een sterilisatie geweigerd. Ik heb verscheidene erfelijke aandoeningen (vele allergieën die veel voorkomen in mijn familie) waar ik als kind erg door geleden heb. Dat wil ik mijn kind niet aandoen. Ik vind kinderen, geen baby's, best leuk. Ik ben scouting leiding geweest en pas nog wel op kinderen. Ben toch altijd blij als ze weer weg gaan. Dan heb ik mijn vrijheid weer, die is erg belangrijk voor mij.

Ja, ook zoiets waaruit blijkt dat kinderen krijgen de norm is. Je wordt dus kennelijk niet in staat geacht om ergens tussen je 21e en 35e de definitieve keuze te kunnen maken om geen kinderen te willen. Want stel dat je er spijt van zou krijgen? Maar kom je in diezelfde periode bij diezelfde huisarts met de mededeling dat je zwanger bent, dan word je waarschijnlijk van harte gefeliciteerd, ondanks het feit dat het krijgen van een kind ook iets definitiefs en onomkeerbaars is waarvan je ook spijt zou kunnen krijgen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:10

Oprtalj schreef:
Ja, ook zoiets waaruit blijkt dat kinderen krijgen de norm is. Je wordt dus kennelijk niet in staat geacht om ergens tussen je 21e en 35e de definitieve keuze te kunnen maken om geen kinderen te willen. Want stel dat je er spijt van zou krijgen? Maar kom je in diezelfde periode bij diezelfde huisarts met de mededeling dat je zwanger bent, dan word je waarschijnlijk van harte gefeliciteerd, ondanks het feit dat het krijgen van een kind ook iets definitiefs en onomkeerbaars is waarvan je ook spijt zou kunnen krijgen.

de waarheid als een koe. Maar zo werkt het tegenwoordig. Heel ouderwets nog.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:11

manie schreef:
Nee kindjes zijn leuk en wanneer je kindjes niet leuk vindt dan 'spoor' je niet

Ik spoor ook niet. :D Ik wil ook geen kinderen en heb die wens ook nooit gehad.