Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:16

Lesilla wat voorn kracht oefeningen zou jij met de bal doen? :) misschien kan ik thuis wat proberen.

Met mn been hou ik even rust, weet niet wat het is. misschien overbelast ja.. door mn fanatieke zumba kellogs youtube filmpjes haha! daarmee deed ik ook zijwaardse lunches.. misschien is dat het

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:19

Marije__ schreef:
Lesilla wat voorn kracht oefeningen zou jij met de bal doen? :) misschien kan ik thuis wat proberen.

Met mn been hou ik even rust, weet niet wat het is. misschien overbelast ja.. door mn fanatieke zumba kellogs youtube filmpjes haha! daarmee deed ik ook zijwaardse lunches.. misschien is dat het

Afbeelding

zo met gewichten

15 beide omhoog en 13 wisselend

en eumh denken

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:20

Ik doe krachttraining :)
Ik werk op een sportschool, daarom ben ik et gaan doen.

Maar ik doe het vooral om een mooie lichaam te krijgen, voor mijn gevoel, en iets meer kracht! Ik vind het ook wel lekker om te doen!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:25

lieniminnie leuk dat je op een sportschool werkt! wat doe je zoal?

lesilla met hoeveel kg doe je dat? ik heb nu alleen nog maar 1 kg dumbells thuis. binnekort misschien nog 2,5 en 4 kg erbij kopen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:27

Ja vier kilo en drie inplaats van 2,5 zou ik nemen, en daar kan je dan veel mee doen he

- woodchopper
- voor je rug lunges en dan over je knie
- verschillende squats (rechtvooruit, omhoog...)
- op de step duizende dingen (kan je ook gewoon op de trap)
- sumo hypo kan je eigenlijk ook wel met dumbells denk ik :P

dumbells zijn nooit een slechte investering :P

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:49

Sinds 2 weken ben ik ook serieus bezig.
Ik heb mij een weekendje helemaal ingelezen, over cutten, voeding en trainingschema´s en daarna een programma opgesteld. Ik weet nu precies wat ik mag eten elke dag qua eiwitten, vet en koolhydraten.
5 keer in de week doe ik HITT op nuchtere maag ( 4 minuten joggen, 10 seconde sprinten-20 seconden wandelen en dat voor ook 4 minuten en dan weer 4 minuten joggen.) Vanaf morgen wil ik langer rust zodat ik harder kan sprinten, ben toch nog echt een beginner :D Ook wil ik meer gaan afwisselen, zo kun je het ook fietsend doen, touwtje springen etc etc etc. Daarnaast doe ik 3x in de week krachttraining met 12-10-8-6 herhalingen. Ik krijg er ontzettend veel energie van en er is al 2 kilo af in 2 weken en dat terwijl ik ook gewoon spieren aan het opbouwen ben *D

Voor mensen die er meer willen lezen over voedingsschema's: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/b ... ema-68557/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/e ... len-34649/

Marije waarom koop je niet die losse staafjes waar je losse gewichten op kunt doen?
Dan kun je het zo zwaar of licht maken hoe of je het zelf wilt.
Eenmalige aanschaf waar je veel plezier van hebt :j
Heb je nog last van je been? Misschien spiroflor op smeren?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 08:37

Mijn been is ondertussen weer normaal gelukkig! :) dus ik kan weer sporten en paardrijden *\o/*
Van die dumbells die je zelf kan aanpassen is inderdaad wel een goed idee. zal eens kijken hoe duur dat ong is..

jij bent wel intensief bezig hanneke! goed van je :) zal binnekort eens die site lezen. lijkt me interessant!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:00

Fijn marije, sport ze maar weer dan! :D

Hanneke: Zo, inderdaad fanatiek zeg! Doe je dat allemaal zelf zonder begeleiding? :wow:

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:18

Marije__ schreef:
lieniminnie leuk dat je op een sportschool werkt! wat doe je zoal?

lesilla met hoeveel kg doe je dat? ik heb nu alleen nog maar 1 kg dumbells thuis. binnekort misschien nog 2,5 en 4 kg erbij kopen

Nou ik ben receptioniste! dus zo sportief is het niet :)) Maar wel super leuk!
Dus klanten ontvangen, mensen lid maken, drankjes bijhouden :D haha

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:31

Wel leuk werk Lieniminnie!

Het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt hoor.
Je berekent wat je onderhoud is dus als je niet beweegt of doet.
Dan bekijk je hoeveel calorieen je werk en KT kost.
50 % van de calorieen moet uit koolhydraten bestaan, 30 % uit eiwit en omdat ik wil afvallen 20 % uit vet. Dat deel je weer door 5 of 6 maaltijden per dag en dan weet je dus wat je mag eten.
Cardio zit er niet bij ingeteld omdat ik daar dan juist mee afval.
Zo val je dus in vet af en bouw je je spieren op en daarnaast kost het wel wat dicipline maar heb je geen honger.

Nu in het weekend houd ik het niet bij hoor, ik eet wel gezond maar hou geen schema bij.
Anders wordt het te streng en ik ken mezelf dan geef ik het op :Y)

Daarnaast leer je door veel te lezen een hoop bij.
Zo las ik dat ze je aanraden op de dagen dat je geen KT doet cardio te doen.
Dus niet 5x in de week zoals ik deed, dan wordt dan 3x daar zullen mijn benen blij mee zijn :))

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:05

Ben deze maand echt vooruitgegaan kwa spierontwikkeling, hou mezelf wel niet bezig met speciale diëten enz.
Gewoon good old personal training, ik zie trouwens zoveel mannen die krachttrainen (en enkele vrouwen) misbruik maken van hun rug bij de oefeningen!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 17:35

Lesilla wat fijn dat je vooruit bent gegaan! ik eigenlijk juist het tegen over gestelde :=
heb nog niet echt tijd om weer lekker te kunnen sporten helaas...
en hoe zie je dat dan? van mensen die verkeerd gebruik maken van hun rug. dat ze hem overbelasten?

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:36

Ja dat is belangrijk om de rug goed recht te houden.
Tillen goed door de knieen buigen.
Mijn pa had het een tijdje terug ook zo last van zijn rug.

Iedereen nog lekker aan het trainen ?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:44

Ik heb het vanmiddag weer een beetje opgepakt na 15 dagen!
15 minuutjes kracht (pull down 2 keer 20x 18 kilo, 2 keer 18x 21 kilo // dumbells oefeningen met 5 KG // en nog iets voor je borst en schouders, 18 kg en dan4 setjes van 18! )
toen nog 30 minuten cardio gedaan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:27

Goed bezig :)

Ik heb gister bodycombat gedaan, wat is dat toch heerlijk :D Wat minder is de spierpijn vandaag haha, maar je moet er wat voor over hebben he ;) Ga nu zo even cardio doen en wat buikspieren en dan morgen maar weer eens kracht trainen want dat heb ik een beetje verwaarloosd :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:28

lesilla schreef:
Ben deze maand echt vooruitgegaan kwa spierontwikkeling, hou mezelf wel niet bezig met speciale diëten enz.
Gewoon good old personal training, ik zie trouwens zoveel mannen die krachttrainen (en enkele vrouwen) misbruik maken van hun rug bij de oefeningen!

Ja inderdaad, en dan zo zwaar mogelijk om lekker stoer te zijn, maar ondertussen bijna bezwijken en je rug en je knieën vernachelen :') Mannen ;)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:32

Ja inderdaad... bij die mensen gaat het puur om het getal :=

Ik loop 1x in de week de stormbaan. Heb 'm nu een keer of 5/6 gedaan. Moet zeggen dat ik het nu al heel goed merk. :j
Heb ook een trainingsschema bij de sportschool op laten stellen. Alleen ben pas 3x geweest :o

Worden jullie trouwens ook lastig gevallen door een 16 jarige mannelijke bokker via pb? :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:34

Stormbaan, dat lijkt me ook wel leuk zeg! Daar zul je ook wel flink spierpijn van krijgen, of niet?
En hup, naar de sportschool jij! Je moet je aan je schema houden :j *schopt Muurp naar de sportschool*

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:36

Ja is echt gaaf om te doen! Wel héél erg zwaar idd. :=
En ik ben te klein voor de meeste onderdelen, dus ik moet mezelf in verschillende bochten wringen om de onderdelen te voltooien. :+
De eerste twee keer ging ik echt dood van de spierpijn. Nu voel ik wel erg goed dat ik wat heb gedaan, maar de spierpijn is minder erg.

Au >;)
Maar na mijn examens ga ik weer strijden!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 17:26

Ennn zijn we allemaal nog een beetje goed bezig?! :oo
ik ga binnenkort bij een vriend van mijn vriend bankdrukken! hij vindt dat ik er aanleg voor heb hah! ben erg benieuwd

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:20

Ja k doe nog steeds spiertjes kweken !
Wow bankdrukken dat is stoer suc6.
Hoeveel kg gaan jullie proberen ?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:34

Aangezien er hier in het topic veel mensen zitten met veel kennis, stel ik mijn vraagje even hier...
Ik wil voortaan 2x in de week gaan zwemmen en dan voornamelijk om wat kilo's kwijt te raken en alles wat strakker te krijgen! had gehoord dat zwemmen hierbij erg goed is?

Is het beter om sochtends voor het eten op nuchtere maag te gaan zwemmen? of savonds na het eten? of welk moment van de dag raden jullie aan?

( ik weet dat deze vraag niet in het topic hoort alleen wou niet een heel nieuw topic aan maken voor zo'n klein vraagje)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:39

Volgens mij is het aan te raden s'ochtends voor het eten, omdat je dan de meeste vet verbrand.
Plakje ontbijtkoek kan natuurlijk geen kwaat.

s'avonds verbrand je minder vet omdat je dan al 3 maaltijden op heb en dat je dat dan op brand.
Dat heb ik tenmiste gehoord :P

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 12:40

Kady ik weet zo even niet precies wat het beste is. ik weet wel dat veel jongens cardio doen op een lege maag. sochtends vroeg. maar dit is om te cutten.
Sowiezo zou ik, als je in de ochtend gaat, wel iets eten vantevoren!

boeder ik heb sowiezo al een keer de stand omhoog gekregen! 20 kilo lukt dus al :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:49

Helemaal niets eten voor het sporten is niet goed :n Beter kun je licht eten voor het sporten en dan nog wat daarna :)

Ik heb net ook weer braaf mijn krachtschema'tje grotendeels afgewerkt :) Had niet zo veel zin, dus heb een paar dingen laten zitten, maar die pak ik anders morgen wel even mee ..

Marije: bankdrukken, stoere meid :D
Ik doe me nu optrekken aan een of andere mega groot mannending, maar omdat ik mezelf nooit van mijn leven omhoog krijg, hang ik er een stang onder met een aantal kg's eraan, die me dan a.h.w. mee helpt omhoog te komen..Die stang die zie je alleen niet vanuit een bepaalde hoek, dus heb al veel kerels verbaasd zien kijken hoe zo'n meissie dat toch voor elkaar kreeg :') Ook erg leuk en stoer haha