Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:01

Adil, wij zitten duidelijk op een lijn ( zie mijn post hierboven :') )

Tallie1979

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:03

Nou Diana, de laatste keer dat ik controleerde had ik toch echt nog steeds een hart! :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:04

ulysse1 schreef:
DIT is abortus e dit is hoe het gebeurt, in 'onze beschaafde wereld' en dàt zou ik moeten respecteren en goedkeuren? NO
WAY
NO WAY
Link : **

link :

Je hoeft niks goed te keuren, maar wat hier wel word verwacht is dat je op een normale manier met elkaar discussieert :)
Laatst bijgewerkt door Mars op 04-03-10 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:04

_Ella_ schreef:
Misschien is het handig als we de krachttermen als harteloos en moordenaar even laten rusten, en gewoon een discussie voeren met normale argumenten?

Adil, waarom wind je je alleen op over die paar mensen die krachttermen als moordenaar gebruiken, en ga je niet in discussie met degenen die gewoon willen discussiëren?
Je bent namelijk nu zelf ook aardig aan het rellen...

Daar ben ik in eerste instantie helemaal niet op ingegaan, maar ik reageerde op Maikeltje, en met de reden dat ik niet snapte waarom mensen zich zo druk konden maken om het feit dat andere mensen een kind weg laten halen.

En ik reageerde op de uitspraak dat je maar tot 10 weken zwangerschap je kind weg zou laten mogen halen....

Dus...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:06

diana schreef:
sorry hoor maar met harteloos bedoel ik de mensen die abortus plegen.
dat is mijn mening...ieder z,n eigen mening

Zou ik ook doen hoor....

Dat is niet alleen een mening maar ook een oordeel over ander...mijn mening daarover: Pas op met zulke oordelen... ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:06

Tallie1979 schreef:
Nou Diana, de laatste keer dat ik controleerde had ik toch echt nog steeds een hart! :D

Ik ook. Sterker nog, gisteren door een arts vastgesteld :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:07

Vjestagirl schreef:
Tallie1979 schreef:

Zonder een kloppend hart is het lastig typen! Anatomisch onmogelijk zelfs! :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:08

ulysse1 schreef:
DIT is abortus e dit is hoe het gebeurt, in 'onze beschaafde wereld' en dàt zou ik moeten respecteren en goedkeuren? NO
WAY
NO WAY
link :

Word er niet warm of koud van hoor...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:08

Tallie1979 schreef:
Vjestagirl schreef:

Zonder een kloppend hart is het lastig typen! Anatomisch onmogelijk zelfs! :j

Ik denk dat er heeeeel veel dingen lastig worden zonder kloppend hart.

En nu terug naar de discussie

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:09

Adil18 schreef:
Hoezo dan, je laat toch juist een kind weghalen als je geen kinderen wilt? Dit vind ik nu echt weer zo'n kromme redenatie...Het hangt toch samen?

Ik bedoelde, dat er veel manieren zijn om te voorkomen dat je zwanger wordt. Komt heel mooi uit, als je geen kinderen wilt.
Maar op het moment dat je zwanger bent, gaat het om het doden van een kindje. Dat vind ik dus een stapje verder.

Natuurlijk is het niet de bedoeling iemand een kinderwens aan te praten.
Maar als je zwanger bent, is dat kindje er nu eenmaal al (groeiend)... en de discussie hier gaat over of het dan goed, of niet goed is het leven van een ongeboren kindje af te breken.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:09

Dus als ik ongewenst zwanger raak en ik laat het weg halen ben ik harteloos?
Het is niet harteloos om dat kind maar huppakee de wereld in te schoppen terwijl het niet welkom is? Ik het niet wil, het niet het leven kan bieden dat het verdient of de liefde kan geven die het verdient?
Lekker krom

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:10

Adil18 schreef:
ulysse1 schreef:
WAY
NO WAY
link :

Kind heeft niet eens een hoofd. Niet levensvatbaar.
*kijtk rond*
Ok, einde galgenhumor.
Laatst bijgewerkt door Mars op 04-03-10 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:10

Adil18 schreef:

Ik persoonlijk ook niet.. Daar zullen er zo waarschijnlijk nog wel een paar van op hun achterste benen staan, maar ik zie echt niet in waarom ik hier van over de rooie zou moeten gaan, het kunnen net zo goed de ingewanden van een konijn of een vis zijn bij wijze van spreken :o

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:11

_Ella_ schreef:
Adil18 schreef:
Hoezo dan, je laat toch juist een kind weghalen als je geen kinderen wilt? Dit vind ik nu echt weer zo'n kromme redenatie...Het hangt toch samen?

Ik bedoelde, dat er veel manieren zijn om te voorkomen dat je zwanger wordt. Komt heel mooi uit, als je geen kinderen wilt.
Maar op het moment dat je zwanger bent, gaat het om het doden van een kindje. Dat vind ik dus een stapje verder.

Maar als je zwanger bent, is dat kindje er nu eenmaal al (groeiend)... en de discussie hier gaat over of het dan goed, of niet goed is het leven van een ongeboren kindje af te breken.

En je kunt alsnig zwanger raken, ook al neem je de pil....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:11

Tallie1979 schreef:
Adil18 schreef:

Ik persoonlijk ook niet.. Daar zullen er zo waarschijnlijk nog wel een paar van op hun achterste benen staan, maar ik zie echt niet in waarom ik hier van over de rooie zou moeten gaan, het kunnen net zo goed de ingewanden van een konijn of een vis zijn bij wijze van spreken :o

Lijkt het ook wel een beetje op }>

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:12

_Ella_ schreef:
Adil18 schreef:

Nee, dan gaat het om het weghalen van iets wat niet levensvatbaar is, en voor de wet ook nog niet leeft. Dat het voor jouw gevoel wat anders is, wil niet zeggen dat het zo is.

En er zijn heel veel manieren om te voorkomen dat je zwanger wordt. Ja. Die werken niet altijd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:12

YankeeBoy schreef:
Dus als ik ongewenst zwanger raak en ik laat het weg halen ben ik harteloos?
Het is niet harteloos om dat kind maar huppakee de wereld in te schoppen terwijl het niet welkom is? Ik het niet wil, het niet het leven kan bieden dat het verdient of de liefde kan geven die het verdient?
Lekker krom

Het is harteloos om een klompje cellen, een foetus weg te laten halen, maar het is niet hard om een kind geinfecteerd met HIV op te wereld te zetten? Om een kind geen solide basis te verschaffen en te verkopen aan een mensenhandelaar, om een kind de straat op te schoppen omdat je niet meer voor hem/haar kan of wil zorgen?

Zijn extreme voorbeelden, maar het gebeurd in alle delen van de wereld. En hier in Nederland kan je nou eenmaal kiezen, in andere delen van de wereld niet.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:13

Ben het met je eens Tallie, wij hebben hier de keus en ik vind dat we daar blij mee moeten zijn.
Er zijn al genoeg kansarme kinderen of ongewilde kinderen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:15

Laat ik dan eens een vraag stellen aan diana en alle andere zwangeren. Waarom ben jij zwanger? Waarom wil je perse het kind zelf dragen? Waarom heb je niet geadopteerd uit Afrika, waar het kindje dat jij had kunnen adopteren nu dood aan het gaan is van de honger? Of uit China, waar het meisje dat jij had kunnen adopteren nu in een vuilnisbak achtergelaten wordt om dood te gaan?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 04-03-10 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:16

Dit is een abortus topic, geen topic over wel of niet bewust kinderloos blijven omdat je ze wel of niet leuk vind.

Van sommigen weet ik nu wel dat kinderen niet welkom zijn.

Ieder zijn ding, ik keur abortus niet af in bepaalde gevallen. Ik zou graag zien dat er voorlichting gegeven wordt hoe niet zwanger te worden. Er zullen altijd mensen zijn die door het niet niet functioneren van een voorbehoedmiddel, zwanger worden en dan doel ik niet op onjuist gebruik van betreffend voorbehoedmiddel. Maar ik denk dat dat percentage vrouwen niet zo hoog is.
Ik heb moeite met mensen die abortus als verlengde anticonceptie zien en daardoor slordig worden met reguliere anticonceptie, want aborteren kan toch nog. Ik vind het geen optie die te gemakzuchtig genomen moet worden.
Gelukkig aborteert het grote gros beneden de 10 weken.
Ik geloof ook dat er veel vrouwen wel een vermoeden hebben dat ze zwanger zijn, maar hun hoofd in het zand steken, door bv invloed van omgeving, familie en andere factoren en dan wanneer het bijna te laat is aborteren, dat vind ik je verantwoording ontlopen. De categorie die neukt zonder voorbehoedmiddel, zwanger wordt en laat in de termijn laat aborteren, daar heb ik geen goed woord voor over.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:17

Inderdaad.. Het meisje van Nulde was ook zo'n kindje.. Moeders geestelijk in de knoop en kind ligt nu met een grasveld op haar buik.. Oh jee, laten we alsjeblieft geen enkele foetus aborteren..

De vrouw heeft in Nederland een keuze, mensen zullen dit niet altijd accepteren, maar het blijft eigen keuze. Ik accepteer het als een ander een kind op de wereld zet, accepteert de ander dan niet dat ik wel een abortus heb ondergaan, dan zegt dat meer over die persoon dan over mij. :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:17

diana, jammer dat je niet op alle posts reageert

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:20

YankeeBoy schreef:
diana, jammer dat je niet op alle posts reageert

Geen enkele.. Diana vind ons niet leuk en wil dus niet op een onderbouwde wijze reageren, alleen afbranden en persoonlijk worden. :D

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:20

Vjestagirl schreef:
Laat ik dan eens een vraag stellen aan diana en alle andere zwangeren. Waarom ben jij zwanger? Waarom wil je perse het kind zelf dragen? Waarom heb je niet geadopteerd uit Afrika, waar het kindje dat jij had kunnen adopteren nu dood aan het gaan is van de honger? Of uit China, waar het meisje dat jij had kunnen adopteren nu in een vuilnisbak achtergelaten wordt om dood te gaan?

omdat ik geen moordenaar ben..
en btw als je wilt adopteren vannuit een ver land moet je vet vet knaken hebben,om het kind hierheen te halen.
en dan nog meer knaken hebben voor de verzorging.
en dit is mijn eigen,en nog gratis gemaakt ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:22

Vjestagirl schreef:

Ik was zwanger omdat wij graag een kindje van ons samen wilden. Waarom kan ik dan beter adopteren, ik voel me niet geroepen kinderen uit het buitenland te halen.