Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brendalevita

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:42

Duim voor je dat alles een beetje verloopt zoals je wilt,echter ben ik heel bang dat je te ver bent hoop dat we snel iets van je vernemen spookt steeds door mijn hoofd ...
Wat er ook gebeurt blijf praten,onze pb boxen staan ook allemaal voor je open!

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:45

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik moet eerlijk zeggen TS dat ik respect heb voor jouw keuze.
Dit is een keuze die je goed hebt onderbouwd en dat heeft iedereen te respecteren. De reacties van sommigen snap ik dan ook niet zo goed.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen de komende tijd, blijf inderdaad praten.
Ben benieuwd hoe het vandaag allemaal is gegaan.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:47

Jeetje wat ontzettend zwaar voor je.. ik wens je ontzettend veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:52

@ laetitia
het komt ook voor bij mensen zonder depressie
en natuurlijk kunnen die mensen dan aanleg hebben voor depressie,maar het komt ook voor dat mensen die aanleg hebben voor depressie er geen last van hebben.

ben wel van mening dat als je problemen hebt, b.v je partner je laat zitten terwijl je zwanger bent enz er sowieso meer een trigger in zit.

wat ik me nog steeds afvraag of TS nou al hulp heeft, en zo niet waarom niet.
je kunt niet alles alleen oplossen en das ook niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:02

Sterkte!

Edit** Hoe is het nu?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:16

hoi meid, ik heb het hele topic gelezen, en vind dat sommige idd nog wel erg fel reageren. Mensen die jouw hele persoonlijke situatie niet kennen kunnen denk ik ook niet oordelen, of het wel of niet terecht is dat jij abortus pleegt. Ik weet wel dat ik jou heel veel sterkte wil wensen met alles! Het is niet niks... Als ik het zo lees komt het op mij over dat je echt goed hebt nagedacht over de abortus en wil je dan ook heel veel succes wensen!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:31

Mag ik er even op reageren...

Er wordt door een aantal mensen hier gezegd dat er gel wordt gereageerd, ik vind het echter niet maar ik denk dat de mensen die bijvoorbeeld ´tegen´ zijn of de tegens opnoemen dat niet voor niets doen...

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:36

ik houd dit topic even bij!

ben benieuwd hoe t vanmiddag gegaan is? heb je nog wat kunnen regelen met je werk?

ik vind het een heel dapper besluit van je! en ook super dat je inziet dat je jou kindje nu geen leven hebt te bieden zoals een baby dat zou moeten hebben!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:36

MamboBeach schreef:
Mag ik er even op reageren...

Er wordt door een aantal mensen hier gezegd dat er gel wordt gereageerd, ik vind het echter niet maar ik denk dat de mensen die bijvoorbeeld ´tegen´ zijn of de tegens opnoemen dat niet voor niets doen...

Das wel waar maar dat werd specifiek gevraagt niet te doen,daar zijn wel discussie topics voor.
Ze vraagt om steun en positiviteit en geen doorgehamer en verwijten,ik ben blij dat na het slotje vanmiddag het topic weer open is.
En dat het verwijten nu wegblijft ,heeft ts nu niets aan.

Edit de ergste berichten zijn door een mod verwijdert

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:40

TS vraagt niet om veroordeling maar wel om raad. Ik vind dit toch raad geven dat TS niet aan een aantal dingen voorbij gaat. Dit vind ik juist goed!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:53

Das helemaal waar,ik dacht dat je op de andere berichten doelde die waren niet van de lucht.
Verkeerd begrepen dus :o

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:54

Hallo daar ben ik weer, heeft even geduurd.
Ik ben er samen met mijn vriend heen gegaan en het verliep heel normaal eigenlijk. Net als bij een dokter.
Bijna alleen maar vrouwen daar, en gescheiden wachtkamers volgens mij.
Heb geen andere patiënten gezien.

Gelijk gezegd dat ik het niet wilde houden, en toen direct de echo gemaakt.
Blijkt 16,5 weken te zijn.
Dus lang, of loanger dan ik dacht eigenlijk.
(Voor zover je dat kan bedenken.)
Maar gelukkig wel binnen de 22 weken, dus vanaf vandaag gaan de 5 dagen wachten in.
En heb ik een afspraak staan voor volgende week dinsdag/woensdag.
Omdat het dan al 17,5 weken is, moet het onder algehele narcose gebeuren, en moet ik daar overnachten..

Nu weten jullie ook wat meer, heb nog niks bijgelezen, maar bedankt voor alle lieve berichtjes en steun, en ik houd jullie op de hoogte :)

Ps; heb mijn werk afgebeld met veel moeite, en mijn baas geeft me vrije dagen (weekenddagen) voor de dagen dat ik in de kliniek verblijf.
Vind dit eigenlijk wel vreemd, want volgens mij geld dit gewoon als ziekte??
Ga het er dus ook morgen over hebben dat ik dat vreemd vind.
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 02-03-10 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:56

Hee meid, wat een opluchting voor je! Zucht, ik ben echt "blij" voor je dat het binnen de termijn valt. Met je vriend ook alles een beetje in rustiger vaarwater?
Zet m op meid, die algehele narcose is zo gek nog niet :n misschien wel lekker om er niet bij te zijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:57

Pfoe, ben dit aan het lezen en de rillingen lopen me over mijn lijf, ik begrijp je persoonlijke keuze maar ik zou het zelf niet kunnen :n
Zeker nu ik weet hoe het is om een kind te hebben... :)
Ik denk dat er zélden een tijd is dat een kind krijgen wél uitkomt aangezien er nogal wat veranderd in je leven maar zeker gezien je al zover bent vind ik het een knap pittige keuze!

Is je partner ook gelijk aan jouw keuze?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:57

Phoe heftig 16,5 week ,persoonlijk vindt ik het not done maar je bent er nu zelf achter en dat was je al,dat je dit wilt .
En dat respecteer ik wel,heel veel succes gewenst en hou ons op de hoogte..

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:58

hoihoi, vind het fijn voor je dat je nog binnen die 22 weken zit, maar inderdaad wel verder`heen dan wij hadden gedacht. Hoe was je vriend eronder, nog kunnen praten?

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:59

Ja die is het er 100% mee eens dat het weg gaat.
Begrijp dat jij het heel moeilijk vind, aangezien je zelf moeite had om zwanger te worden :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:00

LifeSucks schreef:
Ja die is het er 100% mee eens dat het weg gaat.
Begrijp dat jij het heel moeilijk vind, aangezien je zelf moeite had om zwanger te worden :)

Ha, jij kent mij dus wel :P
Enfin,... omdat ik moeite had met zwanger raken heb ik geen moeite met de keus van een ander hoor, ieder zijn eigen ding.
Al vind ik 16,5 week al aardig ver, ik kon het zelf toen wel al duidelijk merken :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:01

Cyntje schreef:
Pfoe, ben dit aan het lezen en de rillingen lopen me over mijn lijf, ik begrijp je persoonlijke keuze maar ik zou het zelf niet kunnen :n
Zeker nu ik weet hoe het is om een kind te hebben... :)
Ik denk dat er zélden een tijd is dat een kind krijgen wél uitkomt aangezien er nogal wat veranderd in je leven maar zeker gezien je al zover bent vind ik het een knap pittige keuze!

Is je partner ook gelijk aan jouw keuze?

cyntje, ik heb het ook rillingen lopen door mijn lijf nu en mijn adreline maakt overuren...

ik snap ook de keuze van ts wel hoor, absoluut verstandig theoretisch gezien

maar ik weet hoe het is om kinderen te verliezen....pas 23 weken oud, en ik snap dus niet hoe je een kindje wat al 17,5 weken is straks (dus eigenlijk al bijna kompleet) zo even weg kan laten halen :=

edit: het is geen aanval op ts, ik snap haar keuze echt,maar pijnlijk is het wel.....iemand die wel wil, word het leven bij weggetrokken, iemand die niet wil,neemt zo een leven weg...
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 02-03-10 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:01

Heftig hoor :j
Kan me jouw situatie wel voorstellen maar schrok wel toen ik las dat je al zover was..
Ik ga je verder niet ver of beoordelen.
Maar wil je heel veel sterkte wensen .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:02

Hoi,

Ik zeg heel eerlijk dat ik echt moet slikken bij 16,5 week zwangerschap... Nouja, je hebt je kindje zelf gezien en zien bewegen neem ik aan. Ik hoop voor je dat je de juiste keuze maakt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:03

jeetje, ik heb voor mezelf even op google gezocht naar een zwangerschap van 17,5 week en dan is het dus gewoon echt al een kindje met werkende niertjes en bewegend oogjes. Ik snap dat het iets verschrikkelijks voor je is, maar een abortus als je kindje al zo gegroeid is zou ik echt niet kunnen.
Heb je het kindje gezien op de echo?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:06

Cyntje schreef:

Maar er is toch duidelijk een verschil tussen 'oeps, dit komt even te vroeg voor de planning maar we zijn er klaar voor' en 'als ik dit kind laat komen ga ik er onderdoor aan en neem ik het kind daarin mee'.
Vind ik.

@TS: Ik hoop dat alles meevalt voor je, zowel de procedure volgende week als de verwerking erna!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:12

Wat ik bedoel te zeggen is dat TS weet wat ze doet en waar ze mee bezig is en dit bedoel ik niet aanvallend!
Ik ken namelijk ook vrouwen die echt onwijze spijt hebben gekregen na een abortus.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:14

jeetje, toch al zo lang zwanger.
ik ben zelf zwanger van de 2e en nu dik 20 weken.
had je niet zoiets tijdens de echo, jeetje er zit een klein wezentje in mijn buik die daar groeit?

het verbaast me eerlijk gezegd dat ze het met curretage nog af kunnen handelen. maar blijkbaar wel dus.

nog 1 tip, ga lekker naar het ziekenhuis hiervoor. echt hoor daar gaat het allemaal anders.