Leven met een Spastische darm deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Leven met een Spastische darm deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:11

Maakt niet uit! :D

Maaruh, bij deze: welkom hier ;)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:12

Dankje! :j

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:22

Ik ben vanmorgen bloed gaan prikken en moest ontlasting inleveren van de dokter ben benieuwd wat er uit komt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:34

welkom nicole! Prikkelbare darm is idd hetzelfde...
kamille thee is ook goed idd, van pickwick hebben ze hele lekkere honing kamille thee :D

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:46

Def: ja, die is inderdaad heerlijk :9 drink ik ook erg vaak! Helaas werkt deze bij mij niet zo goed dan de gedroogde kamillebloemetjes van de reformzaak!

Miiejs: ik hoop voor je dat er wat uit komt wat ze kunnen behandelen!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:55

Dan ga ik ook eens kamille thee proberen :j :)
Ik heb sinds enkele dagen weer gigantisch veel last! :=
Het was daarvoor een weekje even ''rustig'', dat was erg fijn!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:59

Viootjuh.. Ik hoop het ook want anders moet ik naar het ziekenhuis en dat wil ik echt niet! :o (omdat ik niet durf dan :o)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:02

Miiejs: Ik snap dat het niet leuk is om naar een ziekenhuis te gaan!(ik ben ook een echte angsthaas vooral als het gaat om darmonderzoeken enz.) Maar je moet maar denken dat er een kans bestaat dat ze iets vinden en je wat kunnen geven waardoor je klachten verminderen/verdwijnen! Je wilt toch ook niet met je klachten blijven lopen?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:09

Viootjuh: nee klopt wil er niet mee blijven lopen doe ik nu al 3 jaar ong. mja 't is allemaal zo eng ! :o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:17

nou, ik heb vandaag de datum door gekregen voor de MRI, maar ook de voorbereidingen die ze daarvoor gaan treffen.
Ik moet 10 september om half 9 in het AMC zijn, daar gaan ze eerst een sonde door mijn neus plaatsen en daarna een infuus aanleggen.... de sonde is voor een suikeroplossing om mijn darmen vol te pompen (dus waarschijnlijk zit ik daarna een uur op de wc) en het infuus om contrastvloeistof in te spuiten en vloeibare buscopan toe te dienen. dat is voor het geval mijn darmen gaan krampen van de suikeroplossing...
ben er niet heel erg blij mee geloof ik.....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:22

:(:) dat is alles behalve prettig zo te horen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:26

Als je wilt heb ik het verslag van een vriendin van me, die het ook heeft gehad, maar daar word je denk ik niet blij van!

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:28

Wat een heftig verhaal ivy_power89, veel beterschap alvast :(:)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:33

joyce2 schreef:
Als je wilt heb ik het verslag van een vriendin van me, die het ook heeft gehad, maar daar word je denk ik niet blij van!

nee bedankt, denk dat ik dit liever zelf wil gaan meemaken, als je verhalen van een ander leest, dan verwacht je misschien de verkeerde dingen....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:36

Ja dat is ook zo... Haar verhaal is niet zo positief, maar dat komt ook omdat ze best wel ziek is, ze staat op de wachtlijst voor een levertransplantie en toen kreeg ze 10 dagen lang alleen maar onderzoeken, dus haar lichaam was op een gegeven moment alles zat, dus dan reageer je ook heftiger op zo'n onderzoek.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:38

he gatsie..... nou das helemaal heftig!!!
Ik ben wel veel ziek hoor, ben laatste tijd weer erg slap, duizelig, en heftige buikpijn.....
maar zo'n onderzoekje moet toch wel lukken, alleen die sonde, daar maar ik me echt heel erg zorgen over!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:40

pff als ik dat hoor ivy_power89 hoop ik maar dat ze wat in m'n bloed of ontlasting vinden zodat ik dat niet hoef! Sterkte!!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:41

Mn vriendin vond dat juist wel weer meevallen, je moet gewoon goed blijven ademen en heel hard ergens anders aan denken ;) Maar ik zou daar ook heel erg tegenop zien hoor!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:13

Ik heb laatst ook een MRI gehad, viel opzich best mee hoor. Die bariumzooi moest ik gewoon opdrinken, kreeg er geen sonde voor. Gaat ook prima hoor, die zorgt er inderdaad voor dat je darmen sneller leeg gaan. Daarna leggen ze idd met iets buscopan-achtigs je darmen stil tijdens t onderzoek (en het scheelt achteraf idd voor de buikpijn ;) ) en krijg je ook contrast ingespoten. Ik ging daar wat wazig van zien.

Het klinkt allemaal heel heavy, maar echt: Het is minder erg dan een scopie := Het is gelukkig zo voorbij :)
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 10-08-10 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:13

Bloedonderzoek:
Bezinking goed, suiker goed, schildklier goed -O-
Wordt er toch zooooo simpel en moedeloos van ;(

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:28

Petulan schreef:
Ik heb laatst ook een MRI gehad, viel opzich best mee hoor. Die bariumzooi moest ik gewoon opdrinken, kreeg er geen sonde voor. Gaat ook prima hoor, die zorgt er inderdaad voor dat je darmen sneller leeg gaan. Daarna leggen ze idd met iets buscopan-achtigs je darmen stil tijdens t onderzoek (en het scheelt achteraf idd voor de buikpijn ;) ) en krijg je ook contrast ingespoten. Ik ging daar wat wazig van zien.

Het klinkt allemaal heel heavy, maar echt: Het is minder erg dan een scopie := Het is gelukkig zo voorbij :)

dat zei mijn moeder idd ook, gelukkig heb ik van die scopie helemaal niets mee gekregen :P

maar moeten je darmen leeg dan ? zit ik daar straks op de wc ofzo?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:46

Nee, ze zorgen er voor dat je dunne darm helemaal leeg is en het eigenlijk zo ver mogelijk naar het eindpunt gaat. Maar door de buscopan gebeurd er niks. Ik zou de avond ervoor gewoon niet te veel eten en 's avonds en 's morgens niks meer. Maar 's morgens zal ook wel niet mogen van het ziekenhuis of wel?

Scopie op zich deed me niet zoveel, maar die Colofort en dat wachten.. pfffffff!!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:30

Ik vond de mri veel minder erg dan de scopie moet ik zeggen. Ook al ben je onder zeil. ik heb veel napijn vd scopie gehad.
Het allerergst vond ik nog een maagscopie... dan gaan ze met n slang in je mond en dan tot aan je maag om daar te kijken.. ik dacht echt dat ik ging stikken. Dat zonder verdoving.. bah.

Ik heb een aantal jaar geleden alle onderzoeken al gehad en afgezworen erna. Veel teveel stress en daar weer buikpijn van.
Maar vorig jaar was er in mijn ziekenhuis in Apeldoorn een test met een cameraatje dat je inslikt (heel klein, soort pilletje) en dan heb je een kastje aan een riem hangen de hele dag. Deze heb ik wel gedaan, omdat ze mij speciaal ervoor hadden gebeld en dit geen stressvol onderzoek was.
Je poept em na een dag (of twee) gewoon weer uit en ze hebben je hele darmstelsel gefilmd. Ik vond het ideaal. Nergens last van gehad, gewoon lekker thuis gezeten en beetje opletten of ie dr alweer uit kwam :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:34

ooo dat scheelt wel, want ik dacht dat je aan de race zou gaan.
nouja, ik heb nogal een overgeef fobie, dus het inbrengen van de sonde wordt al een probleem vrees ik.......

Scopie van zowel maag als darm, heb ik niets van gemerkt, ze zeiden nog ja je kunt gewoon nog met ons praten, terwijl je een roesje hebt.
nou het enigste wat ik nog weet is dat ze in mijn darm vast zaten, en dat het pijn deed. toen begon ik een beetje te piepen, dus hebben ze me gewoon nog een spuit gegeven.... toen was ik helemaal van de aarde
ik ben ook echt de HELE dag kwijt, zelfs dat mijn vriend s'avonds nog bij mij is geweest, kan ik mij niet meer herinneren.....

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:43

haha ik weet nog wel half dat ik op de uitslaapkamer was en zon dokter vroeg aan mij hoe gaat het?
Ik was zo high als t maar kon ik kon nog net mn duim opsteken.
Mn vriend zei dat ik onderweg in de rolstoel nr de auto helemaal in n deuk heb gelegen om bepaalde mensen... weet ik nix meer van :D