Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Ik begin er soms nog weleens over, ook omdat ik mijn dochtertje nu moest opgeven voor school. Ik wil dat mijn dochtertje nooit zo gepest wordt als ik ben geweest.
RedPassion schreef:Suzanne F. schreef:Ik begin er soms nog weleens over, ook omdat ik mijn dochtertje nu moest opgeven voor school. Ik wil dat mijn dochtertje nooit zo gepest wordt als ik ben geweest.
Dit raakt me wel, dit is precies de reden dat ik geen kinderen wil. Als ik de buitenwereld buiten beschouwing laat sta ik helemaal niet negatief tegenover kinderen krijgen, maar van het idee dat mijn kinderen ooit naar school zouden moeten word ik al helemaal naar.
Ik heb ook niet het idee dat scholen er tegenwoordig beter mee om weten te gaan dan tijdens mijn schooltijd.
. Kinderen wil ik heel graag, maar als ik zie wat voor kinderen hier in de buurt rondlopen, kzou niet willen dat mijn kind daar later bij zal horen
bromfiets schreef:Ik ben ook door leraren uitgemaakt voor dief, leugenaar en manipulator. Toen was ik 11 jaar.... Dat heeft heel wat impact op zo'n jong meisje hoor.
RedPassion schreef:Kinderen zijn keihard, dat is van alle tijden, maar (uitzonderingen daargelaten) tegenwoordig is er zo'n brutale mentaliteit... Een kind dat maar een beetje afwijkt is meteen het pispaaltje.
conDios schreef:True,
en dit heeft denk ik weinig met tijd te maken. Ik weet niet of het nu erger zal zijn dan 'toen'. Ik denk dat het heel erg mens-eigen is, helaas..
) echt verslechterd...
Want dat vind ik doodeng. Vreemde mensen ontmoeten op zich niet, maar wel als ik vind dat ik een goede indruk moet maken. Dan ga ik weer denken dat ik toch dom/stom/lelijk ben en dat zij dat ook allemaal zullen denken. 
Morgalyen schreef:Gelukkig ging dat over toen ik naar de fijnste middelbare school ooit ging, waar eigenlijk alleen maar kinderen uit dezelfde soort milieus en van hetzelfde niveau zaten, en waar pesten gewoon niet voorkwam.

Morgalyen schreef:Enerzijds ben ik ook wel tevreden omdat ik het veel verder heb geschopt dan mijn kwelgeesten.
!
(is gewoon mijn persoonlijke mening, hier wil ik niemand mee tegen de schenen schoppen). Ik heb namelijk redelijk makkelijk vertrouwen in mensen, dit heb ik mijn hele leven al en is eigenlijk nooit veranderd.. Dit omdat het nooit is gebeurd dat mensen die ik vertrouwde tegen me zijn gekeerd. ChantalD schreef:Ik wil ze wel uitleggen waarom ik zo ben, maar het gaat gewoon niet. Ik klap dicht, kan geen woord mee zeggen.
Als je het durft kan je dit verhaal (of een aangepaste versie er van) misschien laten lezen aan sommige mensen.